dandilov Отговорено Декември 17, 2008 Share Отговорено Декември 17, 2008 Грифа на тази китара е е уникален като материали - явор и махагон! Но жалко, че са осакатили главата. Ще поработите ли по фрет-борда - инлеи, прагчета? Тялото чам ли е или какво? Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
the_gorer Отговорено Декември 17, 2008 Share Отговорено Декември 17, 2008 Здравей,това са онези плоскости за под,около 14-18лв кв.м. от магазините за строителни материали. Поздрави RDG Ламиниран паркет? Той се прави от MDF - пресована хартия с дървен прах и частици вътре. Нещо като фазер. Отгоре е ламиниран с изкуствено покритие - пластмасово фолио, което имитира дърво. Аз дълго време се колебах дали да ползвам такова нещо за един проект и накрая се отказах: при тестовете ламинираният паркет се оказа твърде мек - почти като картон (то всъщност си е доста близо до картона). Ако е възможно, дайте отзиви относно това как се представя китара с топ от MDF откъм звучене, състейн, атака и прочее. Може да се окаже нещо сполучливо в крайна сметка. И е вярно, че външният вид е нещото, което повечето хора търсят, с подръчни материали може да се постигне всякакъв външен вид, без особени разходи. Поздрави Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
rdg_design Отговорено Декември 17, 2008 Автор Share Отговорено Декември 17, 2008 Лека промяна формата на главата на грифа. Следва С уважение RDG Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
dandilov Отговорено Декември 17, 2008 Share Отговорено Декември 17, 2008 Така е малко по-добре! Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Demiurg Отговорено Декември 18, 2008 Share Отговорено Декември 18, 2008 ... Извинявайте че се намесвам, ама музикални инструменти принципно е добре да се правят от лютиери, а не от дърводелци. Има известна разлика ! Едното предполага разбиране за материал и отношение към звука, а другото просто значи, че можеш да си служиш със съответните машини. МДФ-а убива звука ! Ползва се за тонколони именно с тая цел - да няма никакво собствено звучене, да убива трептенията от говорителите, за да не "звучи" колоната. А от музикален инструмент се иска точно обратното - да трепти и да звучи ! Уважавам труда и усилията ви, но това не са музикални инструменти, а упражнения по дърводелство. Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
liquid_death Отговорено Декември 18, 2008 Share Отговорено Декември 18, 2008 (Редактирано) ^Напълно не подкрепям подобни мнения! Кой доказва, че нещата които пише в интернет са истина или лъжа?Не вземайте всичко написано за чиста монета!Ако не си пробвал нещо, смятам че не може да го коментираш!Давам веднага пример: Правих кабинети и установих 2 неща - по-добре е с вата за вътрешно тапициране и е по-добре с вентилационен отвор на предния панел.И двете неща се водят като абсолютно противопоказани за китарни кабинети, но тестовете доказаха точно обратното.И какъв е извода - ако бях се ограничил с писанията в нета щях да имам зле звучащи кабинети и щях да обвинявам материала или говорителите, но сега има супер-добре звучащи кабинети, които не бих заменил. Та за темата - нека човека експериментира, нека пробва варианти, защото може и да открие нещо добро и евтино. И аз чакам семпли с тази китарка Редактирано Декември 18, 2008 от liquid_death Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Demiurg Отговорено Декември 18, 2008 Share Отговорено Декември 18, 2008 (Редактирано) ... Пак , ама държа да кажа, че не се заяждам напразно и не говоря наизуст. В нета има доста материали за акустика и дървения, така че няма нужда да се преоткриват физичните закони. А твоите "изключения" всъщност си имат много добро обяснение - ватата демпфа неравномерностите в АЧХ-то, намалява разтреперването на стените, както и за намаляване на Qtc на озвучителното тяло, ако се налага ! И докато второто, пък даже и първото могат да се усетят на слух и допир, то за третото си трябва мерене ! А повечето хора "правят" кабинети без мерене, без смятане, просто дай да сковем сандъци ! Друг е въпроса, че илюзия за повече бас се постига с по-тънки стени и без демпфане (а и се пести от цената, пък даже и от качествен говорител с добри ниски), но ефекта е по-скоро бучене ! Истината е, че стените трябва да са безрезонантни, най-добре - сандвич от няколко материала (ПДЧ + шперплат, примерно), с оребряване и демпфане ! И това го пише в нета, но трудно може да се види в китайската техника за 200 кинта ! А "вентилационния отвор" не е за да влиза въздух, а да излиза ! Тоя отвор си има точно определени размери (не е просто дупка) и като му добавиш и точно сметната дължина (викат му фазоинвертор), ти повдига ниските в определена честота. Дали ще го сложиш отпред или отзад - единствения избор е от гледна точка на употребата - ако е отзад, тялото е добре да е на 20-тина см от стена, за да се отразяват излъчените от отвора ниски честоти. Ако тяло с отвор на гърба се намира в средата на стаята, баси ще чуваш от отраженията от околните стени... Ако отвора е отпред - ниските пристигат при слушателя директно. Освен че размера се смята, а не се изрязва просто една дупка, има значение и формата на фазоинвертора. Широко разпространените кръгли, шумят много при турбуленцията на въздуха в тях (особено ако са сметнати през пръсти). По-ефективни и по- малкошумящи са плоските фазоинвертори, но това усложнява кутията, бави изработката, и като цяло, оскъпява китайския труд с няколко десетки цента, така че от маркетинговия отдел са ги забранили ! А "топ-модела" е прлосък с променливо сечение ! Правил съм си експерименти доста, и с мерене и смятане, и по интуиция... Извода ми е, че засега физиката е задължителна, пък вие правете каквото искате ! -------------- Без лоши чувства ! Просто добрата работа се прави и с добри материали ! ------ Edit - не съм правил китарни кабинети, но продължавам да твърдя, че физиката на звука е еднаква за всички, така че прегледах из нета разни кабинети. Наистина много рядко слагат вата, което ме навежда на следната мисъл - толекса, който ползвате за облицоване отвън, ги обира разтрептяванията на корпуса - дали вътре, или отвън -за тая цел няма разлика. Не знам обаче как стои въпроса с качествения фактор на тялото - може би за неговата корекция чат-пат слагат вата на задната стена ? Редактирано Декември 18, 2008 от Demiurg Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
patient Отговорено Декември 18, 2008 Share Отговорено Декември 18, 2008 (Редактирано) При все че не съм привърженик на изказвания от типа - "Така се прави". Факт е, че изработката на музикални инструменти е подчинена на основни физични закони и тяхното познаване е повече от необходимо и задължително условие за постигане на добър краен резултат. Това обаче не трябва да спира експериментаторския дух на хората и да се следват някакви строги и консервативни правила. Теорията не веднъж е издишала пред практиката в световната история и не малка част от фундаменталните открития в науката са постигнати малко случайно. Ако на китара от пресован картон можеш да свириш като бог - защо не? Това прави ли те по-лош музикант от сульо и пульо дет са събрали парички да си купят оригинален Лес Пол, ама са претупвали времето за репетиция?! За съжаление, живеем в държава, в която цената ИМА значение. Може би щях да стана по-добър музикант, ако навремето родителите ми са имали пари и взможност да ми купят свястна китара, ама нямаха и съм се учил на самоделки и инструменти назаем от приятели. Първият ми бас беше акустичен Орфей преработен на бас китара. Това обаче никога не е спирало ентусиазма ми. И сега съм така - знам си че съм некадърен и не ми дреме на какво свиря. Важното е да ми е кеф - това е БЕЗЦЕННО! Редактирано Декември 18, 2008 от patient Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
liquid_death Отговорено Декември 18, 2008 Share Отговорено Декември 18, 2008 (Редактирано) ^^Ето, малко като те ядосах и каза истините! без лоши чувства! За всичко което си написал съм напълно съгласен.Относно кабинетите ми: Фазоинверторите са за вентилация, която позволява на въздуха, както да влиза, така и да излиза, по-точно чрез тях се ибягва положителното и отрицателното налягане, което се образува при работа на механичната част на говорителя - мембраната.Знам че си искал това да кажеш, просто го дооформям.Естествено, че се смятат, както площта на отвора и геометрията му, така при кръглите пластмасови фазоинвертори за вграждане се смята и дължината. Бтв, искам да добавя че не съм използвал некачествени говорители- използвал съм Eminence V128 .Те не са скъпи, но качеството им е доста по-добро от доста други именити и доста по-скъпи( думите ми могат да се проверят от доста рецензии). Та стига с офтопика! Мисълта ми бе, че не е лошо да се опита с различни материали.Може и да излезне нещо добро, на ниска цена.А ако ли не, поне финансовата загуба няма да е голяма и спокойно се хвърля и заменя с по-добро. Така, че подкрепям с 2 ръце и 3 крака проекта и много се кефя на темата! Редактирано Декември 18, 2008 от liquid_death Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Demiurg Отговорено Декември 18, 2008 Share Отговорено Декември 18, 2008 Прав си, може да се получи интересен ефект ! Е - чакаме резултати и семпли ! Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
the_gorer Отговорено Декември 18, 2008 Share Отговорено Декември 18, 2008 Има MDF и HDF. Тези две неща често се бъркат, а доста често дори продаващите ги не могат да ви кажат от какво точно е дадената плоча, която ви продават. Като правило много по-твърдият HDF е по-тъмен на цвят, но тов ане е гаранция. Тест с нокет и почукване може да ви помогне да разберете каква е разликата. MDF е много мек материал, направен от пресована хартия и влакна на иглолистни дървета - демек, чам. Съдържа обилно количество восъкоподобни смоли и аз лично не бих го сложил никъде на китара. Тези "ламинирани плоскости" (ламиниран паркет), които са ползвани от rdg_design са менно MDF. Но няма нищо лошо в това да се експериментира, особено когато крайната цел не е божествено звучащ инструмент, а по-скоро готино изглеждащ. И още веднъж подкрепям мнението, че ще е интересно да се пуснат семпли и да чуе на практика звученето на китара с такъв топ! От друга страна, HDF е съвсем друго нещо - това е много по-твърд материал, в който се доближава до истинското дърво, с тази разлика, че е по-плътен и по-тежък, понеже няма никакви кухини в него. Нещо като силно пресован, корав талашит е. Аз лично дори обмислям дали да не се захвана с изработването на цяло тяло за китара от HDF. _ Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
patient Отговорено Декември 18, 2008 Share Отговорено Декември 18, 2008 ^От това последното - HDF, дали би излязло хубаво тяло за бас?! Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
rdg_design Отговорено Декември 18, 2008 Автор Share Отговорено Декември 18, 2008 Най-после материала бе готов,ето го:липа,орех,ясен,череша и чам Поздрави RDG Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
the_gorer Отговорено Декември 18, 2008 Share Отговорено Декември 18, 2008 ^От това последното - HDF, дали би излязло хубаво тяло за бас?! Никога не съм пробвал с HDF, но вероятността от него да стане сполучливо тяло и/или топ за китара и бас е около 100 пъти по-голяма отколкото при варианта с много по-мекият и съответно глъхнещ MDF. Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Басурендер Отговорено Декември 18, 2008 Share Отговорено Декември 18, 2008 Има MDF и HDF.Тези две неща често се бъркат, а доста често дори продаващите ги не могат да ви кажат от какво точно е дадената плоча, която ви продават. Като правило много по-твърдият HDF е по-тъмен на цвят, но тов ане е гаранция. Тест с нокет и почукване може да ви помогне да разберете каква е разликата. MDF е много мек материал, направен от пресована хартия и влакна на иглолистни дървета - демек, чам. Съдържа обилно количество восъкоподобни смоли и аз лично не бих го сложил никъде на китара. Тези "ламинирани плоскости" (ламиниран паркет), които са ползвани от rdg_design са менно MDF. Но няма нищо лошо в това да се експериментира, особено когато крайната цел не е божествено звучащ инструмент, а по-скоро готино изглеждащ. И още веднъж подкрепям мнението, че ще е интересно да се пуснат семпли и да чуе на практика звученето на китара с такъв топ! От друга страна, HDF е съвсем друго нещо - това е много по-твърд материал, в който се доближава до истинското дърво, с тази разлика, че е по-плътен и по-тежък, понеже няма никакви кухини в него. Нещо като силно пресован, корав талашит е. Аз лично дори обмислям дали да не се захвана с изработването на цяло тяло за китара от HDF. _ Всъшност "М" е midle "H" e high иначе всичко останало е едно и също "D" e плътност а "F" e плоскост Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.