Jump to content
Българският форум за музиканти

Раждането на хищника от Русе


Recommended Posts

Грифа на тази китара е е уникален като материали - явор и махагон! Но жалко, че са осакатили главата. Ще поработите ли по фрет-борда - инлеи, прагчета? Тялото чам ли е или какво?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей,това са онези плоскости за под,около 14-18лв кв.м. от магазините за строителни материали.

 

Поздрави RDG

 

Ламиниран паркет?

Той се прави от MDF - пресована хартия с дървен прах и частици вътре. Нещо като фазер.

Отгоре е ламиниран с изкуствено покритие - пластмасово фолио, което имитира дърво.

 

Аз дълго време се колебах дали да ползвам такова нещо за един проект и накрая се отказах: при тестовете ламинираният паркет се оказа твърде мек - почти като картон (то всъщност си е доста близо до картона).

 

Ако е възможно, дайте отзиви относно това как се представя китара с топ от MDF откъм звучене, състейн, атака и прочее.

Може да се окаже нещо сполучливо в крайна сметка.

И е вярно, че външният вид е нещото, което повечето хора търсят, с подръчни материали може да се постигне всякакъв външен вид, без особени разходи. :)

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

... ;)

 

Извинявайте че се намесвам, ама музикални инструменти принципно е добре да се правят от лютиери, а не от дърводелци. Има известна разлика ! Едното предполага разбиране за материал и отношение към звука, а другото просто значи, че можеш да си служиш със съответните машини.

МДФ-а убива звука ! Ползва се за тонколони именно с тая цел - да няма никакво собствено звучене, да убива трептенията от говорителите, за да не "звучи" колоната. А от музикален инструмент се иска точно обратното - да трепти и да звучи !

 

Уважавам труда и усилията ви, но това не са музикални инструменти, а упражнения по дърводелство. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

^Напълно не подкрепям подобни мнения!

Кой доказва, че нещата които пише в интернет са истина или лъжа?Не вземайте всичко написано за чиста монета!Ако не си пробвал нещо, смятам че не може да го коментираш!Давам веднага пример: Правих кабинети и установих 2 неща - по-добре е с вата за вътрешно тапициране и е по-добре с вентилационен отвор на предния панел.И двете неща се водят като абсолютно противопоказани за китарни кабинети, но тестовете доказаха точно обратното.И какъв е извода - ако бях се ограничил с писанията в нета щях да имам зле звучащи кабинети и щях да обвинявам материала или говорителите, но сега има супер-добре звучащи кабинети, които не бих заменил.

Та за темата - нека човека експериментира, нека пробва варианти, защото може и да открие нещо добро и евтино.

И аз чакам семпли с тази китарка :)

Редактирано от liquid_death
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...

Пак :) , ама държа да кажа, че не се заяждам напразно и не говоря наизуст.

 

В нета има доста материали за акустика и дървения, така че няма нужда да се преоткриват физичните закони. А твоите "изключения" всъщност си имат много добро обяснение - ватата демпфа неравномерностите в АЧХ-то, намалява разтреперването на стените, както и за намаляване на Qtc на озвучителното тяло, ако се налага ! И докато второто, пък даже и първото могат да се усетят на слух и допир, то за третото си трябва мерене ! А повечето хора "правят" кабинети без мерене, без смятане, просто дай да сковем сандъци !

 

Друг е въпроса, че илюзия за повече бас се постига с по-тънки стени и без демпфане (а и се пести от цената, пък даже и от качествен говорител с добри ниски), но ефекта е по-скоро бучене ! Истината е, че стените трябва да са безрезонантни, най-добре - сандвич от няколко материала (ПДЧ + шперплат, примерно), с оребряване и демпфане !

И това го пише в нета, но трудно може да се види в китайската техника за 200 кинта !

 

А "вентилационния отвор" не е за да влиза въздух, а да излиза ! Тоя отвор си има точно определени размери (не е просто дупка) и като му добавиш и точно сметната дължина (викат му фазоинвертор), ти повдига ниските в определена честота. Дали ще го сложиш отпред или отзад - единствения избор е от гледна точка на употребата - ако е отзад, тялото е добре да е на 20-тина см от стена, за да се отразяват излъчените от отвора ниски честоти. Ако тяло с отвор на гърба се намира в средата на стаята, баси ще чуваш от отраженията от околните стени... Ако отвора е отпред - ниските пристигат при слушателя директно. Освен че размера се смята, а не се изрязва просто една дупка, има значение и формата на фазоинвертора. Широко разпространените кръгли, шумят много при турбуленцията на въздуха в тях (особено ако са сметнати през пръсти). По-ефективни и по- малкошумящи са плоските фазоинвертори, но това усложнява кутията, бави изработката, и като цяло, оскъпява китайския труд с няколко десетки цента, така че от маркетинговия отдел са ги забранили ! :hysterical: А "топ-модела" е прлосък с променливо сечение !

 

Правил съм си експерименти доста, и с мерене и смятане, и по интуиция... Извода ми е, че засега физиката е задължителна, пък вие правете каквото искате !

--------------

 

Без лоши чувства ! Просто добрата работа се прави и с добри материали ! :hysterical:

 

------

 

Edit - не съм правил китарни кабинети, но продължавам да твърдя, че физиката на звука е еднаква за всички, така че прегледах из нета разни кабинети. Наистина много рядко слагат вата, което ме навежда на следната мисъл - толекса, който ползвате за облицоване отвън, ги обира разтрептяванията на корпуса - дали вътре, или отвън -за тая цел няма разлика. Не знам обаче как стои въпроса с качествения фактор на тялото - може би за неговата корекция чат-пат слагат вата на задната стена ?

Редактирано от Demiurg
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При все че не съм привърженик на изказвания от типа - "Така се прави". Факт е, че изработката на музикални инструменти е подчинена на основни физични закони и тяхното познаване е повече от необходимо и задължително условие за постигане на добър краен резултат. Това обаче не трябва да спира експериментаторския дух на хората и да се следват някакви строги и консервативни правила. Теорията не веднъж е издишала пред практиката в световната история и не малка част от фундаменталните открития в науката са постигнати малко случайно.

Ако на китара от пресован картон можеш да свириш като бог - защо не? Това прави ли те по-лош музикант от сульо и пульо дет са събрали парички да си купят оригинален Лес Пол, ама са претупвали времето за репетиция?!

 

За съжаление, живеем в държава, в която цената ИМА значение. Може би щях да стана по-добър музикант, ако навремето родителите ми са имали пари и взможност да ми купят свястна китара, ама нямаха и съм се учил на самоделки и инструменти назаем от приятели. Първият ми бас беше акустичен Орфей преработен на бас китара. Това обаче никога не е спирало ентусиазма ми. И сега съм така - знам си че съм некадърен и не ми дреме на какво свиря. Важното е да ми е кеф - това е БЕЗЦЕННО!

Редактирано от patient
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

^^Ето, малко като те ядосах и каза истините! :hysterical: без лоши чувства! :)

За всичко което си написал съм напълно съгласен.Относно кабинетите ми: Фазоинверторите са за вентилация, която позволява на въздуха, както да влиза, така и да излиза, по-точно чрез тях се ибягва положителното и отрицателното налягане, което се образува при работа на механичната част на говорителя - мембраната.Знам че си искал това да кажеш, просто го дооформям.Естествено, че се смятат, както площта на отвора и геометрията му, така при кръглите пластмасови фазоинвертори за вграждане се смята и дължината.

Бтв, искам да добавя че не съм използвал некачествени говорители- използвал съм Eminence V128 .Те не са скъпи, но качеството им е доста по-добро от доста други именити и доста по-скъпи( думите ми могат да се проверят от доста рецензии).

 

Та стига с офтопика!

Мисълта ми бе, че не е лошо да се опита с различни материали.Може и да излезне нещо добро, на ниска цена.А ако ли не, поне финансовата загуба няма да е голяма и спокойно се хвърля и заменя с по-добро.

Така, че подкрепям с 2 ръце и 3 крака проекта и много се кефя на темата! :hysterical:

Редактирано от liquid_death
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има MDF и HDF.

Тези две неща често се бъркат, а доста често дори продаващите ги не могат да ви кажат от какво точно е дадената плоча, която ви продават.

Като правило много по-твърдият HDF е по-тъмен на цвят, но тов ане е гаранция.

Тест с нокет и почукване може да ви помогне да разберете каква е разликата.

 

MDF е много мек материал, направен от пресована хартия и влакна на иглолистни дървета - демек, чам.

Съдържа обилно количество восъкоподобни смоли и аз лично не бих го сложил никъде на китара. Тези "ламинирани плоскости" (ламиниран паркет), които са ползвани от rdg_design са менно MDF.

Но няма нищо лошо в това да се експериментира, особено когато крайната цел не е божествено звучащ инструмент, а по-скоро готино изглеждащ.

И още веднъж подкрепям мнението, че ще е интересно да се пуснат семпли и да чуе на практика звученето на китара с такъв топ!

 

От друга страна, HDF е съвсем друго нещо - това е много по-твърд материал, в който се доближава до истинското дърво, с тази разлика, че е по-плътен и по-тежък, понеже няма никакви кухини в него.

Нещо като силно пресован, корав талашит е.

Аз лично дори обмислям дали да не се захвана с изработването на цяло тяло за китара от HDF.

 

 

_

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

^От това последното - HDF, дали би излязло хубаво тяло за бас?!

Никога не съм пробвал с HDF, но вероятността от него да стане сполучливо тяло и/или топ за китара и бас е около 100 пъти по-голяма отколкото при варианта с много по-мекият и съответно глъхнещ MDF.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има MDF и HDF.

Тези две неща често се бъркат, а доста често дори продаващите ги не могат да ви кажат от какво точно е дадената плоча, която ви продават.

Като правило много по-твърдият HDF е по-тъмен на цвят, но тов ане е гаранция.

Тест с нокет и почукване може да ви помогне да разберете каква е разликата.

 

MDF е много мек материал, направен от пресована хартия и влакна на иглолистни дървета - демек, чам.

Съдържа обилно количество восъкоподобни смоли и аз лично не бих го сложил никъде на китара. Тези "ламинирани плоскости" (ламиниран паркет), които са ползвани от rdg_design са менно MDF.

Но няма нищо лошо в това да се експериментира, особено когато крайната цел не е божествено звучащ инструмент, а по-скоро готино изглеждащ.

И още веднъж подкрепям мнението, че ще е интересно да се пуснат семпли и да чуе на практика звученето на китара с такъв топ!

 

От друга страна, HDF е съвсем друго нещо - това е много по-твърд материал, в който се доближава до истинското дърво, с тази разлика, че е по-плътен и по-тежък, понеже няма никакви кухини в него.

Нещо като силно пресован, корав талашит е.

Аз лично дори обмислям дали да не се захвана с изработването на цяло тяло за китара от HDF.

 

 

_

 

Всъшност "М" е midle "H" e high иначе всичко останало е едно и също "D" e плътност а "F" e плоскост

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.