Jump to content
Българският форум за музиканти

Ревю: Warwick Corvett Standart Active, Swamp Ash Body


Coprophagus

Recommended Posts

Тъй като в България в повечето музикални магазини избора е ограничен и повечето налични инструменти са в ниския и средния клас реших да направя тази тема в която да споделя впечатленията си от новия ми басс (е вече не много нов тъй като свиря по 6 часа на ден вече 6 месеца с него). Искам още в началото да изясня, че аз далеч не съм ' разбирач' да не говорим че се занимавам с музика и бас китара от нищожните 3 години, макар и да напредвам доста бързо смятам, че съм далеч от съваршенството както технически така и идеино (така че имаите едно на ум, че някои от нещата са субективни особенно що се отнася до описанието на звука).

 

 

такаммм... за ЗВЯРА (баса де)

 

дървото: тялото е направено от Блатен клен (swamp ash), грифа от овангкол (Ovangkol) или там както се чете , фингърборда от Уанге (Wenge)

 

адаптерите са активни МЕС съпроводени с активана електроника (високи и ниски)

 

такам към впечатленията...

 

Баса що се отнася до удобство е несравним. Макар че грифът е леко по-дебел от някои модели на Ибанез мога спокоино да кажа, че това по-скоро придава някаква стабилност при свирене при това формата му е леко плоска в средата (U) което не знам защо, но поне за мен го прави по-удобен. Двете африкански дървета са наистина неставними както чисто визуално така и като звук, това дори мисля, че не мога да го опиша. Единствената ми забележчица е към Уанге-то това дърво е изключително твърдо но самите 'жилки' на дървесината оставят леки кухини (като малки дупчици) които се запълват с отлющена кожа от пръстите и се налага по често почистване, но що се отнася до качеството на звука този лек компромис с визията на инструмента мисля си струва и то многократно (даже не мога да кажа че тези неща се забелязват от страни но на мен ми се набиват на очи и ме дразнят :P ). Връзката между грифа и тялото е с 4 болта което леко влияе състейна, но просто нямах финансовата възможност за НТ. Достъпа до високите тонове е добър, е има какво още да се желае де, но като вкарате малко тапинг няма да имате проблеми.

 

Тялото на баса е направено от блатен Клен което е най-мекото дърво което използват Warwick за това пък е изключително резонантно не мога да ви опиша колко хубаво звучи акустично. Неприятно бях изненадан обаче от това колко е меко дървото наистина всяка малка драскотина представлява лека вдлъбнатина (започнах да си нося колана отстрани на дънките след като закачих баса веднъж съвсем леко и вместо лека драскотина видях вдлъбнатина). Тук трябва и да вмъкна, че баса е с ОЛД ТАБАКО ОИЛ ФИНИШ с други думи няма лак и други защтитни покрития дървото само е минато с някакъв химикал които го е потъмнил и го е запечатал от влиянието на влагата. След 1 месец свирене установих лъщяшо петно в долната част на тялото там където ми се опират струните при Попването (слап и поп) на сруните в началото милех, че е петно от пот, но в последствие се оказа че просто съм го полирал от свирене което отново е леко неприятно, сигурно с времето ще падне и покритието и ще се оголи дървото (виждал съм басове в интернет с подобни изтривания и ми е било леко чудно как се стига до това, но ето че и на мен ми се случва )

 

Звукът на баса е много странна смесица от типичното за Warwick ръмжене, дължащо се на африканските дървета които ползват и традиционния бас тон тип Фендер джаз бас (за това допринася и позицията на адаптерите разбира се)

 

електрониката е много дори прекалено мощна и единственната ми забележка, е че нямам потенциометър за среди, но тук пак опрях до компромис свързан с финасите :thumbs_up: но мисля да си сменя електрониката в последствие, за сега обаче всички необходими корекции в средите ги правя от процесора като резултата е горе долу същия само дето не мога да го правя в 'движение' а трябва всичко да ми е предварително направено на процесора.

 

в заключение ще кажа само че баса си струва всяка стотинка (700 англииски пауда) самото внимание към детаила прави Warwick мой личен лидер дори няма да се впускам в описание на възможните корекции в бриджа (разтояния между струните височината им и т.н по дяволите дори прагчетата са от сплав от която се правят камбани).

 

ами това е дано съм бил полезен.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

хммм нещо няма коментари... може да е прекалено яко ревюто хехехехе :) и да оставате безмълвни...

 

аре не се срамуваите питаите си каквото ви интересува че май бая работи съм изтървал...

 

и ще е добре и другите колеги в форума притежаващи по яки тояги да драснат по едно ревю, защото забелязвам една много хубава тенденция да се купуват инструменти във високия клас пък като няма къде да хванеш и да пробваш вяка информациика е полезна, знаете как е и вие сте купували по интернет на изуст, слушаики стотици калпави записи в ю-туба

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

здр,

 

аз само ще кажа едно - мерси много за информацията и за труда който си положил !!!

 

... сигурен съм че много от форумните юзъри биха се зарадвали на малко семпли с добро описание към тях (кое как е записано ... чисто технически) ...ииииииии жми градо и цепиш мрака :thumbs_up::thumbs_up:

 

 

Поздрави

Алекс

 

п.п. дай бже повече нашенски ревюта ... защото ми писна да чета ревюта из нета на какви ли не езици и да се опитвам да филтрирам нравите, разбиранията и комплексите на различните народи както и на стиловата ореиентация на определения музикант (липсва м/у другото тука също а е важно)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

хах стилова ориентация е това ще е бая трудно да го обясня :girl_cray2: ами слушам всичко от Massive attack до Meshuggah и чесно казано нещата които свиря силно варират от джаз и фънк до бесни резачки и мрачни овърдраивове тип Туиги Рамирез всичко зависи от песента и настроението което текста налага. свиря основно с пръсти (3 броя хехе :nono: ) и слап-поп-тапинг, но от време на време хващам и перцето (просто от постановката с перо ли не знам от какво, но ми идват много по различни идеи и гледам да конбинирам )

 

ето малко с писъче с любимите ми (поне напоследък) банди, за да добиете представа горе долу на каво се кефя и до каква степен това е повлияло ревюто макар че се постарах да наблегна по скоро на изработката от колкото на звукът защото това е една много ама много субективна материя.

 

Tool, A perfect circle, Dream Teater, Meshuggah, Marilyn Manson, Alice in chains, Mudvayne, Pink floyd, Massive Attack, Pantera, Alexis on Fire, Sikth... иначе и всички меинстрийм банди... няма да изброявам Корн, Слипнот... 100 % изтървам бая банди ама кво да се прави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей, готино ревю!

 

Имам подобен, но правен бас - фретлес. Подобен е на уоруиците защото ползвам същите адаптери - мек активни - J-J и същото дърво на фингърборда - уенги.

Останалото е различно - ясен и явор, и баса е лакиран.

 

Това, което се чува от моя бас е доста чист и приятен тон. Когато свиря в група съм много доволен, че баса ми се чува - тоест не бумти или просто не се губи някъде в цялото. Хубавото е, че дори че баса ми е фретлес става много добре за фънк -слап и тапинг. Рядко се чува така да звучи един фретлес. Естествено не е толкова лесно както при басовете с прагчета, ама се свиква по малко. Мисля, че това се дължи едно на активните адаптери, които имат добри среди и високи, друго на твърдия фингърборд. Преди време смятах да го покривам с канаколит, но се отказах. Дори и фретлес пак си звъни достатъчно.

 

Относно фендер звученето, което спомена съм го слушал при другия ми бас - пасивен пак с мек адптери. Този път P-J. Там лесно се вади Стю Хам звучене и типичното до някъде фендер звучене.

 

Спомням си една продукция преди години в НБУ в която свирихме с приятели, и там бях гледал на живо басиста на Сафо - Миро , та той свиреше с корвет на уаруик 4 струнен бас, който той ми каза, че е с пасивни адаптери. Тогава този бас изкара страхотен тон. Рядко срещано приятно звучене на бас! Едно от малкото звученета на бас които ми е харесало на живо! От тогава имам и аз слабост към тези басове.

Остава да пожелаем и на всички басисти да имат финансовата възможност да си купят такъв бас.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мерси на Coprophagus за ревюто.

 

Ash е ясен, а не клен. Т. нар. "блатна" версия на ясена наистина е доста мека и лесно се наранява, но разликата не е осбено голяма спрямо друг разпространен материал като елшата (alder) например, просто се налага по-внимателна употреба.

Някои модели на Уоруик при които е използван маслен лак имат нужда от периодично третиране със специална вакса. Погледни в упътването какво пише за твоя, ако се налага можеш купиш това и спазвайки инструкциите да подновиш покритието на инструмента.

В момента е много модерно да се сменят електрониките на Уоруик, има много такива теми във чужди форуми, но според мен е ненужно. Свири си с кеф, имаш хубав инструмент, останалото зависи от теб.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

може и Ясен да е в един руски сайт го пишеше клен и за това клен съм го писал. А за 'лака' ... според менюала не трябва да го третирам с нищо, само Натуралния финиш (демек голо дърво само лъснато с шлаифа :pray: ) се маже с восък въпреки това си взех и аз восък да пробвам ама няма смисъл да го слагам, 2 пъти слагах но тои просто не попива в дървото както би станало ако няма никакъв лак и за това избягвам вече да го слагам.

 

За електрониката не че мисля да я сменям с някаква друга просто да ви взема по горния клас на МЕС дето иначе се предлага само ако си правиш къстъм корвет пък и не се знае дали ще я сменям щото от ток нищо не вдявам и ще ми трябва помощ да не взема да оплескам работите, но просто ми стои като възможност за ъпгрейд

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи казваш че дървото на тялото е меко като бебешка главичка за това трябва да внимаваме много тези които искаме да си купим такъв бас!Благодаря, много ценна информация даде с това ревю!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Купувайте Уоруик ама от бубинга това е извода няма драскане и тона си го бива малко тежичък ама това на мене лично ми харесва

Чао супер ревю

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Страхотно ревю!!! Евала!!!

Пробвал съм въпросния бас и съм изумен до няма и къде!!! Точно така трябва да звучи модерния бас (според мен)!!!

Аз лично мисля да си взема в скоро време такъв, но се колебая между Ash и Bubinga.

Сега загледах и Corvette $$. Предполагам, че с такава комбинация от адаптри ще има повече опции за настройка на звука срещу МАЛКО повечко парички :girl_witch:

Не съм много сигурен че дървото не трябва да се тртира с препарати. Погледни в упътването и пиши ако там е отбелязано как се поддържа такова дърво.

Иначе WARWICK правят наистина невероятни инструменти-пожелавам такъв бас всеки му!

Успех!!!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Coprophagus:

според менюала не трябва да го третирам с нищо

 

Има различни варианти за покритие, при някои се налага третиране, при други - не.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

нали това обяснявам бе не трябва да се третира с нищо само като е Натурал Финиш се третира дайе ти дават и 2 кутиики с восък като си го купиш

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.