Jump to content
Българският форум за музиканти

Организиране на авторски фестивал


Recommended Posts

Здравейте,

 

какво ще кажете да организираме един авторски фестивал в София?

Какво ще рече това - групи (най-вече от форума) да ги разделим на няколко категории (примерно поп, блус/рок, метъл с там теченията му и тресня - кор, дет, траш) и да спретнем един фест. Примерно почва се следобяд (според зависи от количеството групи като максималния брой трябва предварително да се закове) от леко към тежко и всяка банда има по 20-25 мин да представи 2-4 АВТОРСКИ творби.

 

Цел на занятието:

1. Подпомагане на развитието на авторската музика

2. Контакт м/у самите банди за бъдещи участия

3. PR за музикант.орг и за самите бадни - да се поканят медии да отразят събитието - весници, списания, нет портали, радио, телевизи и тн.

4. Купон :(:cheers::cheers2:

 

Какво е необходимо:

1. Желание и време за организация на всичко това

2. Финанси - хууу ходене по мъките по разни фирми с разработен проект в търсене на финансиране

3. Подбор и подредба на бандите - критетии за избора и тн.

4. Организация на мястото, озвучението, осветлението .. както и избор на времето - кога да бъде проведен

 

 

Ако идеята се приеме положително най-важното според мене е дали ще може да се подсигури едно нормално финансиране - това ще е решаващо за всичко останало. Според мене 1000-1500лв. за добро озвучение и светлна, 500-1000лв. за помещение/зала, и към 1000-2000лв. за хотел, транспортни и др. за колегите ни които не са от София както и за една дружна почерпка накрая. Общо излиза м/у 2500-4500 лв. ... но съм сигурен че и с по-малко можем да се оправим (въпроса е дали трябва и дали наистина искаме с пръдня боя да правим)

 

 

Еми това е ... само като идея от мен, и разбира се съм насреща с каквото мога ако все пак се вземе решение да се огранизира нещо подобно

 

Поздрави

Алекс

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще излъжа, ако кажа, че не сме мислили за нещо подобно. Но кой знае - може пък този път и да стане? :thumbup:

 

Заслужава си да се обсъди.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има си нужда определено, а поне човешкия и мозъчния ресурс го имаме във форума. Само трябва да се внимава, защото при положение че с малко старание можем да подминем повечето БГ "фестивали" тогава най-добре да го направим без грешки и фроглиеми :thumbup:

 

Примерно според мен е малко рисково да има супер много групи с по 2 до 4 песни, защото това почти гарантира насран звук на някои от групите.

 

Но както и да е, това са бели кахъри. Аз не съм в БГ ама да знаете, че съм насреща за обсъждането и за помощ (от няколко вида :) )

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Без да съм питал другите "Авансадоси" съм сигурен, че сме навити. Кавърите сме ги отказали от една година, поне :thumbup: Хайде и другите групи, които биха участвали да си кажат. Ако намерим спонсор - добре, ако не ще се оправяме както си знаем.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако идеята се приеме положително най-важното според мене е дали ще може да се подсигури едно нормално финансиране - това ще е решаващо за всичко останало. Според мене 1000-1500лв. за добро озвучение и светлна, 500-1000лв. за помещение/зала, и към 1000-2000лв. за хотел, транспортни и др. за колегите ни които не са от София както и за една дружна почерпка накрая. Общо излиза м/у 2500-4500 лв. ... но съм сигурен че и с по-малко можем да се оправим (въпроса е дали трябва и дали наистина искаме с пръдня боя да правим)

Идеята е супер. За жалост искам само да ви спомена че с 5000 лв. трудно ще се направи фестивала, а още повече ако искате да се вдигне повече шум около него. Това лято със сдружение ЕВРОПРО в което членувам се опитахме да организираме друг тип фестивал и като сметнахме бюджета в най-добрия случай разходите възлизат на 25000 лв., а в средния вариант (без много лишения) около 50000. нашата идея е с по-голям обхват и за два дни, но това да кажем че ще намали разходите наполовина.

Идеята е много добра. Подкрепям я и ще съм полезен с каквото мога.

Редактирано от ivo_minchev
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здр,

 

обявените параметри са примерни - по-добре да има някакви параметри от колкото да говорим за абстрактни величини.

 

Това което съм дал е минимумът на минимумът - няма какво да обяснявам за тия пари точно какво седи насреща, мисля че на доста хора им е ясно. Величините които съм дал са по скоро за провеждане на мероприятието на закрито на малка/средна сцена от тип голям клуб / читалище или нещо от тоя сорт и бюджет само за бандите които не са от София за покриване на пътни разходи, хотел и тн.

 

Мисля че този фест е добре да бъде насочен по скоро към банди от страната а не от София (за нас от София има друга инициатива от форума - Фенс който ни е до гъза дето се вика).

 

Също така мисля че повече от 10 банди е безумие, макарче теоритично могат от 4 следобяд до към 11-11:30 да минат 20 през сцената :greenball: ... ама това ако стане трябва да бъдат поканени задължително съдии от Гинес - може пък да стане рекорд някакъв ;)

 

Поздрави

Алекс

 

п.п. аз като човек повече действам от колкото говоря/пиша .. така че може да се разчита на 100% на моята подкрепа в момента в който се изясни концепцията

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Май трябва да почнеш от нещо конкретно. Ако 5 банди са метали и 5 нещо друго/ пънк, ска, поп, хардкор/, ще стане манджа с грозде. Може да има и ексцесии. Кораджии бият пънкари и неохипита се псуват с металите. "Изплюй котето!" какви стилове имаш предвид?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Идеята е страхотна!

Е! Аз сега си нямам група и правя предимно поп-музика, но това не ми пречи най-малкото да посетя подобно събитие, а и да помогна с каквото мога за да се случи то!

Пък и признавам, че рок фестивалите са супер!

Пари могат да се съберат и от съфорумците!?!...И без това сме доста хора...всеки дава по малко и може да стане!

 

Успех на проекта!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Идеята, която ми се въртеше в главата преди време, и беше обсъждана, беше за нещо, като фестивал. Разбирайте на поляна. Така или иначе, за да дойдат повече хора не е гот да е в зала. Трябва поляна с палатки, миризма на кебапчета, бира и рок енд рол.

Добро решение е мероприятието да е в близост до басейн. Да има къде метълите да се къпят :)

 

 

Идеята и целта на това мероприятие бяха следните:

1. Да се популяризират млатите таланти, да им се даде хъс и тн...

2. Да се популяризира дейността на Muzikant.org и идеята, че това е най-големия форум в България за музиканти.

 

Идеята беше обмисляна още отдавна. Поради тази причина (донякъде) направихме и сдружението muzikant.org с цел това сдружение да се грижи точно за тази идея. Популяризиране на млади таланти и популяризиране на сайта и форума.

 

Хубаво е, че се повдига тази идея в началото на зимата (тоест има достатъчно време до лятото). Остава да се доразвие, както каза Алекс /vhcs/ да се направи до тогва план график и да се търсят спонсори.

Сигурен съм, че ако е голям фестивал - няколко дни, то тогава рекламодателите ще имат по-голямо желание да кихат пари.

 

Когато се гарантира на рекламодателите, че цяла София ще е разлепена с плакати за фестивал, че ще има медии, които да отразят това, а това е най-лесното, то и рекламата ще дойде.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Там е работата, че ако повечко хора се включим като хората нещата могат да станат МНОГО добре и със сигурност по-добре от всичките кебап - фестове из БГ.

 

Добри озвучители имаме налице. Групи предостатъчно.

 

Рекламата имаме възможност да е много обстойна - дето се вика всеки ако вземе 5 плаката да залепи в неговия си квартал, където и да живе...

 

Най - важните въпроси на дневен ред ще да са според мен:

 

1. Къде ? Кое е мястото, можем ли да го наемем, колко ще излезе да го вземем.

 

2. Сцена ? Колко голяма, колко ще струва, откъде ?

 

3. Озвучителни тела и друга техника - каква ни трябва (останалите въпроси са както предишните точки) ?

 

4. Озвучител и групи. Макар че тук имаме избор почти без ограничения, това е и най - трудната точка. Защото добре знаем, че озвучители бол, ама такива дето си вършат работата са малко. Групите по - утвърдени ли ще са, в определени стилове ли ще са, по разнообразни ли ще са. Тук общо взето се решава каква концепция да има фест-а... Също предполагам ще отиде доста време за прослушване на демота, за да няма неприятни изненади.

 

5. Реклама. Къде и как. Айде плакатите са ясни 50 човека да се навием да залепим по 10 плаката, ето ги 500 плаката къде ли не.

 

6. Спонсори, храна, напитки. Сложил съм ги заедно, защото често се случва някоя спонсорираща фирма да е производител на бира примерно или т.н. та да си отворят щанд. Хубаво е да има някакви такива неща и да не са на цени 3 х от магазина, както често се прави. Много ясно, че ще има някаква надценка ама трябва да е разумна, та и хората да искат пак. Можем да направим щанд с тениски на форума примерно (два три вида).

 

Спонсорите ще трябва да се търсят, разбира се, след като сме се изяснили по предишните точки, защото никой не дава пари без да знае за какво ще отидат.

 

 

Разбира се, хубаво е да има някаква концепция, а оттам насетне могат да се направят какви ли не мероприятия (състезание за китаристи или каквито други музиканти искат да се състезават :girl_witch: малко време за джем или каквото и както дойде.

 

Разбира се трябва да изчислим превоз за групите, които не са от региона, както и ядене и спане. Както каза vhcs, целта не е да правим боя с пръдня.

 

Та така де...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това е мащабен проект и изисква много голяма подготовка и планиране.

Колегата от Русе е прав с параметрите. За двудневен фест с поемане на разходи по хотели и път около 30 000 лв. За това ни трябва много дебел спонсор. Или няколко спонсора. С две думи ако има някой желание да помага да казва. Иначе съм сигурен, че от към участие на фестивала ще го докараме :girl_witch:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е да де, Рафо, но преди да почне да се прави планиране трябва и ти да отговориш на няколко въпроса (щото някой ще трябва да ги вземе тия решения, а ти все пак си домакинът).

 

Каква ще е стиловата насоченост на фестчето ?

 

Колко групи горе-долу, един ден или повече, да има повечко екстри или като за първи път да се придържаме към сцена/групи/свирене/чао ?

 

И разбира се, трябва да имаме някакви идеи за мястото и времето, това обаче предполагам за да се изясни трябва да се дават предложения от съфорумците.

 

Ако се отговори на тия въпроси, вече оттам нататък може да почне да покапва (па после и да тече) някаква организационна работа от сега.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това е мащабен проект и изисква много голяма подготовка и планиране.

Аз прдлгагам като 1во да седнем и да направим една концепция която до края на зимата да доразвием в детайли и да почнем да гоним срещи с маркетинг отделите на големи фимри за да ги ръсим за кинти.

 

иии предлагам да проведем един разгород и да обменим идеи на предстоящата среща на форума ... тая или другата седмица както гледам пак се заформя такава.

 

Поздрави

Алекс

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

^ много добра идея!

Да се чувстват поканени всички, които искат да помогнат да обсъдим и да видим какще станат нещата.

 

^^ Не мога да отговоря аз на всичките тези неща защото ако мога ще бъде "Рафо фест - любимата музика на Рафо" :wub:

а не е това идеята.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е, да и това е вярно ама трябва да намерим някакъв баланс, щото иначе и Дет Фест музикант.орг, колкото и привлекателно да звучи не върви много. Ех, щеше ми съм в БГ да се включа и в обсъжданията.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.