Super_4u6ka_Kitarist Публикувано Юли 6, 2008 Публикувано Юли 6, 2008 (Редактирано) Имам си кубе(не е лампово), китара и процесор zoom g2.1u. Та въпросът ми е може ли с това, с което разполагам да направя така, че като задържа една нота известно време, да прерастне постепенно в нещо като флажолет(чува се добре в началното рифче на Dead skin mask на Slayer), без да купувам скъпа техника. Редактирано Юли 6, 2008 от Super_4u6ka_Kitarist Цитирай
thurston Отговорено Юли 6, 2008 Отговорено Юли 6, 2008 (Редактирано) feedback?! надуваш кубето доволно откъм vol. & gain и се приближаваш до говорителя максимално. трябва да стане. каква е тая 'скъпа техника' дето да го прави това? това е супер примитивна 'техника'. ПП басист ли требваше да ти го обясни това? Редактирано Юли 6, 2008 от thurston Цитирай
Guest Отговорено Юли 6, 2008 Отговорено Юли 6, 2008 Това в Дед Скин Маск е умишлена микрофония (feedback) от много усилен амп. Кери го обяснява в едно клипче където показва Дед Скин Маск. Усилваш кубето, доближаваш се до него, свириш и при последната нота се завърташ така, че да почне да се появява микрофония от кубето. Трябва доста гейн за тая работа, принципно. В общи линии това, експериментирай. Цитирай
Super_4u6ka_Kitarist Отговорено Юли 6, 2008 Автор Отговорено Юли 6, 2008 Стана, ама Кери Кинг в урока си го правеше без да се доближава специално до кубето. Цитирай
Overdrive Отговорено Юли 6, 2008 Отговорено Юли 6, 2008 ми и аз го правя без да се доближавам - като издуя сериозно ако имаш бая волуме и гейн ше става винаги когато спреш да свириш Цитирай
bratmito Отговорено Юли 6, 2008 Отговорено Юли 6, 2008 Важно е и рапзоложението спрямо усилвателя.Трябва да се позавъртиш малко докато оцелиш позициятя спрямо ампа при която да се получи. Цитирай
prayer4eto Отговорено Юли 6, 2008 Отговорено Юли 6, 2008 Възможно е по принцип и без да усилваш звука, но трябва да си наистина добър в изкуствените флажолети. На мене ми се е получавало, ама не винаги и не с перфектно качество. Цитирай
metalhammer Отговорено Юли 6, 2008 Отговорено Юли 6, 2008 Правете разлика между флажолет и микрофония. Не е небходимо толкова много гейн - просто трябва усилвателя да е усилен доста спрямо помещението...... Цитирай
Evtim Djerekarov Отговорено Юли 6, 2008 Отговорено Юли 6, 2008 (Редактирано) Когато говорим за микрофония, нека различим следните два типа: 1. Гадна микрофония, която си я има дори когато сте си сложили ръката на струните пред апатерите -> тя е резултат от недостатъчно предпазени от микрофония, или некачествени адаптери. Тя е НЕЖЕЛАНА. Тя е пронизителна, неприятна и не може да се контролира. 2. Хубав китарен фийдбек - пред усиления усилвател, като сте заглушили с ръка неизползваните струни, можете да продължите тона, който свирите колкото си искате - звуковото налягане от усилвателя движи струната, която адаптера улавя и се чува желания от китариста тон, който може да продължава докато китариста не заглуши всички струни с ръка. Тази "микрофония" никога не е пронизителна, а е толкова силна, колкото е силен звука от китарата, когато се свири на нея -> тя е ЖЕЛАНА Тази "микрофония" е характерна за по-хубавите китари(които могат да я правят без да правят другата - ЛОША микрофония). Китарите с по-микрофониращи адаптери често изпадат в първата НЕЖЕЛАНА микрофония когато усилвателя е усилен достатъчно и до ЖЕЛАНАТА микрофония въобще не може да се стигне от гадно пищене. Флажолетите(изкуствените) са нещо, което може да се прави с повече мерак и на акустична китара. Въпрос на упражнения е да се научи човек да ги изкарва ясно, на всеки тон флажолета е на различно място, а освен това има поне 4 различни флажолета на всеки тон. Колкото до влиянието на микрофонията върху флажолетите -> втората, ЖЕЛАНА микрофония ги подпомага и удължава. Конкретно до въпроса в темата, който чак сега прочитам -> Ако китарата лесно прави от втората ЖЕЛАНА микрофония, тона често сам преминава във свой флажолет(който технически е някой от първите няколко хармонични честоти на основния тон, който се свири) под влияние на честотата, на която ЖЕЛАНАТА микрофония "предпочита" да стане - когато имаш една струна, оставена свободна, или натисната на някое прагче срещу усиления усилвател, то тя може да се разтрепти от усилвателя или на нейната основна честота(тона, който свириш), или на честотата на някой от нейните флажолети(хармоници). На всички други честоти, тя няма да иска да се разтрепти, понеже е така опъната при настройването на китарата(и окъсена, при натискане на някое прагче), че не е "настроена" на тях, и тези нехармонични на свирения и тон честоти не могат да резонират в нея и бързо затихват. Когато тона не иска сам да продължи на желания флажолет, може да му се "помогне", като китариста пипне леко с пръст струната там, където би трябвало да излезе флажолета(за целта трябва да знае на кой тон къде по струната му е желания флажолет). Правейки това, той заглушава основния тон, и оставя само този хармоник, който иска. В повечето случай, полезната и желана микрофония ще "подеме" този флажолет, и цялата система ще започне да резонира на този тон. Понякога не работи, но обикновено става. Редактирано Юли 6, 2008 от Evtim Djerekarov Цитирай
sevenstring Отговорено Юли 6, 2008 Отговорено Юли 6, 2008 (Редактирано) Малко off-topic в контекста на Слейър , но, като си говорим за желана микрофония, има едно коцертно изпълнение на "Flying In A Blue Dream" на Джо Сатриани, чиято интродукция е просто брилянтнен пример за игра с позиционирането спрямо усилвателя (и вероятно не само с това) и една от най-големите наслади за мен в областта на китарните инструментали ... Що се отнася до въпроса ти, освен простото отзвучаване, както е казал и Евтим, един начин за модифициране на отзвучаващия тон е с леко докосване на флажолетна позиция при вибрираща струна, но това е малко капризна техника и поне при мен това става малко на късмет, а и тогава преходът е моментален, а не постепенен. Мисля, че това, което имаш предвид, си е баш само игра с волюм / гейн и взаимодействие с усилвателя. Един друг изключитено просташки начин да симулираш подобно нещо, с който аз понякога се гавря, е да задържиш тона на уа педал и постепенно да го преместиш, докато намериш честота в горния диапазон, на която почва да "пищи" - голяма простотия, ама с много гейн понякога става ефектно. Редактирано Юли 6, 2008 от sevenstring Цитирай
Evtim Djerekarov Отговорено Юли 6, 2008 Отговорено Юли 6, 2008 ^Техниката наистина е капризна. Зависи накъде си се обърнал, а и на какво разстояние си от усилвателя. При много набичване работи ефектно, де... дори да не се получи точния флажолет.. Цитирай
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.