Jump to content
Българският форум за музиканти

Recommended Posts

Отговорено

Ами освен,че са най-скъпият им модел и големи имена работят с него/ Дейв Уекъл и в студиото си и на живо/-едва ли си сбъркал в избора :hysterical:

  • Отговори 39
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Отговорено
Ами освен,че са най-скъпият им модел ...

 

... Че и напр. KSM32 са си прекрасен вариант за томове! :)<_<

 

А с Beta 98 човек наистина може, да е спокоен относно правилността на избора си!

Отговорено

Аз смятам да записвам барабаните (а те са Mapex M-Birch Standart) със следните микрофони:

Каса: AKG D 112

Фус: Shure SM 57

Снеър: AKG C414 B-XLII (с голяма мембрана) и Shure SM57 (единия отгоре, другия отдолу)

Raid и Crash: 2х Neumann KM184 или 2х Rode NT55 (зависи дали има и други инструменти)

За 4-те тома: 4x AKG C518ML

За акустика на поме6тението 2х Neumann TLM 127 (с голяма мембрана)

Може и да поразместя микрофоните, имам доста възможности. Ве4е съм ги поръ4ал и 6те 4акам да доидат края на другата седмица. Не е наи-доброто буджетно ре6ение, но пък си е ка4ествено като за студио :punk_guitar:

За по-евтин вариант предлагам с 4 микрофона: AKG D112, 2x Shure SM57 отгоре на сета за стерео картина и о6те един микрофон за снеър и фус (стават и динами4ни като SM57 и кондензаторни като NT5, NT55 на Роде)

Все пак си е мое мнение за запис, нямам особено голям опит, слу4вало ми се е да присъствам доста на записи, а аз да записвам 2, 3 пъти, но на горния вариант (с 12-те микрофона) са ме у4или и смятам за наи-добър. Има възможност за регулиране на звука на всеки един дръм инструмент и за поставянето му в определената 4аст на звуковата картина, демек панорамата. Обикновенно се режат и ненужните фреквенции, например на касата средите и високите, на овърхеда пък ниските, но това си е доста специфи4но за всеки вид музика, сет, на4ин на свирене и т.н. ....

Отговорено (Редактирано)

Копирах линка който даде "simon",защото е наистина важна информация и е добре да я има изнесена направо тук.

 

"На съвременния пазар за зву-

кова студийна електроника,

за повече от десетилетие, трайно

се установи нов сегмент - този на

домашните студиа. Налага се

впечатлението, че клиентите от

този сегмент са предразположени

да дават предимство на компю-

търната конфигурация (в която

най-често се извършва записът,

редакцията и смесването на зву-

ка) и по този начин оставят на по-

заден план входните и изходните

звена в студиата си - разбира се,

става въпрос за микрофоните и

студийните монитори, както и съ-

ответната акустична среда, в която

тези компоненти работят.

Целта на тази поредица от ма-

териали е да създаде по-правилно

отношение в тонрежисьорите от

“домашните студиа” при оценка

на ролята на всеки от посочените

компоненти за крайния продукт.

Настоящият материал предлага

сравнение между няколко много

популярни модела микрофони,

използвани най-често за запис на

инструменти. В конкретния случай,

сравнението между тях е направе-

но при запис на основни елементи

от комплект барабани: бас-бара-

бан (каса), малък (соло) барабан,

том и чинел. Всички микрофони са

включени директно в микрофонния

вход на преамп/интерфейс RME

FireFace 800, без никаква честотна

и динамична обработка.

Основните цели на сравнени-

ето са две:

1. Да се събере обща инфор-

мация за поведението на всеки от

използваните микрофо-

ни при запис на въпрос-

ния инструмент.

2. Да се покаже се-

риозното влияние и “оц-

ветяване” върху записа-

ния звук, което всеки от

микрофоните привнася.

Разликите са доста го-

леми и е необходимо

да отбележим, че обик-

новено те се контро-

лират с помощта на

допълнителна електро-

ника (еквалайзери и динамични

процесори). В конкретния случай,

не е приложена никаква допъл-

нителна обработка на звука. Зад

барабаните е известният музикант

Димитър Семов, който използва

собствен сет, състоящ се от след-

ните компоненти:

Бас-барабан: 18”, с ударна

и резонансна кожи без отвори,

с поставен демпер в корпуса.

Микрофонът е поставен на око-

ло 10 см от резонансната кожа,

насочен на около 5 см встрани от

центъра й.

Малък барабан: 13 x 5 3/4”

Custom Dimitar Semov BD Drum. Микрофоните са поставени над

горната кожа и са насочени към

центъра на барабана.

Том: 12” с ударна и резонансна

кожи.

Всички компоненти

от сета са изработени

от Бразилски кралски

палисандър.

Masterworks Prototype

20” Crash/Ride чинел. Ми-

крофоните са позиционирани на

30 см над чинела.

Същинските аудио семпли ще

бъдат достъпни на сайта www.

protechnica.bg, по-късно този ме-

сец. Коментарите, които Димитър

Семов направи за звука на всеки

от микрофоните са следните:

1. Shure Beta 52 (Kick): Баланси-

ран, но с лек излишък в суб-ниски-

те. Пикът се появява при по-силни

удари.

2. Blue (Kick): Изявена ниска

среда, за сметка на суб-ниските.

Пикът звучи по-ниско като тембър.

3. Blue+ (Kick): Малка промяна

- появяват се допълнителни ниски

честоти, но като че ли правят тона

по-”мътен”. По-натурален нисък

регистър от обикновения Blue.

4. AKG D112 (Kick):Балансиран

звук при цялата динамика на ба-

рабана. Изявен пик и богат нисък

регистър.

5. Sennheiser e902 (Kick): Най-

добро възпроизвеждане на тран-

зиенти. Звукът има нужда от мини-

мална еквализация. Определено

най-богат темброво звук. Фаворит!

Прави излишен допълнителния Beta

91, използван в комбинация с Beta

52 за допълнителен пик.

6. EV N/D 868 (Kick): Много бли-

зък до е902 в ниския регистър, но с

по-малко пик.

7. Sennheiser e904 (Snare): леко

запушен тон. Създава усещане за

скъсен резонанс на барабана.

8. EV Raven (Snare): Светъл тон

с бързи транзиенти. Изявени пру-

жини на барабана. Нуждае се от

минимален EQ; прави излишен

долния микрофон за барабана.

Модерен звук.

9. Shure SM57 (Snare): По-”тъ-

мен” звук от Raven, с изявена ниска

среда. Подходящ за класически

звук.

10. Sennheiser e904 (Tom): Мно-

го балансиран звук, достатъчно

пик и при тихи удари; богат звуков

регистър.

11. EV Eaven (Tom): Доминиращ

пик, късо отзвучаване. Подходящ

за модерен рок и поп, където е

необходим пробиващ в общия

микс тон.

1 2 . A K G C 4 1 4 B L S

(Overhead): Много богат,

масивен и балансиран

звук. Фаворит!

13. Neumann KM184

(OH): Бързи транзиенти,

лек излишък във високия регистър.

Идеален за модерен рок и поп.

14. Beyerdynamic M160 (OH):

Мек и топъл звук, характерен за

лентовите микрофони. Тушира

звънтенето на чинела около 19kHz.

15. Oktava LOMO head (OH):

Малко по-отворен във високите от

М160. Подходящ за джаз. Втори по

предпочитание.

!!!!Всички микрофони са включени

директно в микрофонния вход на

RME FireFace 800, без никаква чес-

тотна или динамична обработка!!!"

Тонто__

Редактирано от vihro
  • 1 year later...
Отговорено

Един глас за: овръхед RODE NT5

 

Скоро в студио чух барабаните само от два такива микрофона (т.е. mute-нахме всичи останали барабанни микрофони) - звучаха прекрасно: чинели, томове, барабанче И каса! Всичко се чуваше. Чудесен вариант за домашни записи, мониторинг, демо. Струват 250-300 лв. единия.

 

Rode NT5 - pair

 

Поздрави

  • 1 month later...
Отговорено

Едно решение подходящо за разнасяне из клубове и не изискващо торби с пари като инвестиция:

 

По материал от бр. #23 на сп. ProTechnica

Electro-Voice PL Series

PLDK7.png

 

Инструментални модели

Това са три микрофона, които въпреки че дават вид на специализирани микрофони за барабани, могат да бъдат успешно ползвани с различни акустични инструменти и китарни/бас апаратури.

PL33 - Микрофон за бас-барабан с динамична капсула и супер-кар-диоидна полярна схема. Издържа ни изключително високи нива на звуково налягане. Освен за бас-барабан може да бъде използван за контра-бас, озвучаване на бас-комбо, както и на всякакви ниски инструменти. Има специален поп-филтър, който елиминира шума от движението на въздуха, когато микрофонът е поставен на отвора на резонансната кожа на големия барабан. Точно над капсулата е поставен още един слой дунапрен, който предпазва капсулата от замърсяване.

Благодарение на държача, включен в комплекта, микрофонът може лесно да бъде закрепен за стойката обръча или крачето на бас-барабана. Държачът може да бъде огъван, така че микрофо-нът да бъде лесно позициониран в отвора на резонансната кожа. Може да бъде казано, че PL33 прави “традиционен” звук на голям барабан - с ясна атака и умерено силни ниски честоти. При използване на ефекта на близост можете да усилите ниските, като пъхнете микрофона в корпуса бас-барабана. Транзиентните звуци също се възпроизвеждат добре, а атаката се усилва с динамиката на свирене.

PL35 - Динамичен микрофон, оптимизиран за томове, малък барабан, перкусия, но може успешно да бъде използван и за озвучаване на китарно комбо или колона. Супер-кардиоидната полярна схема позволява улавянето само звука на томовете - без чинели, фус, соло-барабанче, и какво ли още не. От друга страна, специалният държач позволява монтирането на PL35 дори на най-труднодостъпните места по сета барабани. Главата на микрофона също може да бъде движена, така че всякакви позиции за позициониране на микрофона се постигат много лесно. В зависимост от звука, който искате да постигнете, можете да насочите микрофона към центъра на кожата (за повече състейн) или към края (за повече атака). При рак-томовете PL35 ни дава закръглен, отворен звук - без прекален резонанс от корпуса в ниските среди. Както и PL33, този микрофон прави приятно впечатление с улавянето на транзиентите, което позволява атаката на барабаните да бъде акцентирана и ясно изразена. При добро позициониране в микрофона влиза предимно звука на озвучавания барабан, с минимално количество съседни барабани. Това дава на тонре-жисьора по-голям контрол над индивидуалните барабани.

PL37 - Кондензаторен микрофон с малка мембрана и кардиоидна полярна схема. Може да бъде използван за фус-чинели, оувърхед, отделни чинели, и като част от стерео двойка с общо предназначение. Впечатление прави здравата конструкция на микрофона: метал от горе, до долу. При използване като оувър-хед двойка, стерео картина е добра, с добро локализиране на отдел-ните източници. Въпреки повдигането във високите при PL37, не се забелязва грубо звучене в тази чес-тотна лента - нито при фус, нито при индивидуално озвучаване на други чинели. Високото звуково налягане за кондензаторен микрофон (SPL: 132dB), на което PL37 може да издържа допълнително разширява приложението му - включително и като микрофон за ударни инструменти.

 

(използвани са мнения, изразени в сп. SoundCheck)

 

www.protechnica.bg.png

 

Това е частта касаеща инструменталните микрофони от серията. Цялата статия можете да прочетете тук

Отговорено

Радвам се, ако съм бил полезен. :)

Понеже темата е интересна, повече за озвучаването и настройката на барабаните можете да прочетете в сп. ProTechnica #21 DRUM EDITION

A ето и една малко стара статия за любимата ми серия Evolution 900 на любимите ми SENNHEISER. Има модели които вече са класика за барабани. Статията е на стр. 16. Приятно четене.

ЦЪК!

  • 7 months later...
Отговорено

Някой може ли да каже от личен опит, нешо за Electrovoice PL 33 35, В Динакорд в момента продават целия сет за 500 лв а в Германия е около 1000

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.