Jump to content
Българският форум за музиканти

Wireless микрофон и честоти


Recommended Posts

Здравейте,

имам идея да купя един микрофон - Sony UWP-C2, но за един и същ модел излизат няколко "подмодела" с различни честоти, например от 758 до 782 mHz, от 782 до 800 и нещо си т.н. Интересува ме това има ли значение за звука, като например дали е някакъв стандарт за България, страните от ЕС и САЩ или си е въпрос на избор. Важно ми е, защото смятам да го купя от Ebay, тъй като цената му е наполовина по-ниска от тук, а не искам като пристигне да се чудя къде да го изхвърля :thumbup:

Благодаря предварително.

Надявам се да съм бил ясен.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

просто идеята е ако ползваш няколко микрофона обхватите да не се припокриват, защото ще стане каша, а за въпросния микрофон - нали не смяташ да го ползваш за вокали, записи и други "професионални" цели?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ясно, разбрах.

Благодаря Overdrive. Идеята е да се закачи на еднo Sony Z1 и да се направи някое-друго интервю за един филм по проект. Мисля, че за това е идеален. Ако се сещате за по-добри /горе-долу в диапазона до 1000 лв./ wireless решения ще чакам предложения :greenball:

Освен това, за да не отварям нова тема /ако администратора реши, нека го изтрие/ - трябва ми и микрофон с кабел за запис на диторски глас от студио, като не е необходимо да супер скъп. Ако се сещате за нещо такова ще съм Ви безкрайно признателен, защото ми продадоха един боклук и сега ми остава единствено варианта да се допитам до Вас - професионалистите. Ако може ме насочете към марка и модел или някакви технически характеристики, които задължително трябва да се спазят, понеже определено не съм много в час. Благодаря!!!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А какъв боклук и кой ти го е продал? Защото понякога иска и свестен предусилвател, за да се чуе истинският звук на микрофона.

За "бежжичните" виж и моделите на Зенхайзер. Вършат чудесна работа. Но не са евтини.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Става дума за микрофон марка Стаг, който купих от първия магазин, в който влязох. Трябваше ми много спешно да озвучим един обект в демо версия - колкото да нагласим кадрите върху дикторския глас за да може клиентът да добие представа и да редактира нещо ако е необходимо. Продавача ме убеди, че вършел "невероятна" работа. Да ама не е точно това ми е необходимо, защото има някакъв странен "отенък" /не знам как да го нарека/ на гласа, нещо като бумтене.

Сега съм в процес на търсене на сравнително добро решение. Не става въпрос за нещо кой знае колко претенциозно. Единствено гласът на диктора да се чува чисто, без излишни шумове. Във форума намерих един колега, който продава микрофон АКГ Персепшън 200. Той дали ще свърши работа или трябва да се насоча към друга марка или модел.

За радиомикрофоните на Зенхайзер знам, но като гледам Сони са по разпространени. Преди година работихме с едно UWP и честно казано вкарваше някакво пукане от време на време. Та и там се двуумя

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Те и трабант правят коли и трабантите са немски ама .. друго си е мерцедес. (примерно)

Сони имат хубави "ефирни" микрофони и само толкова. Никога департамента им за микрофони не им е бил от силните.

 

На темата за честотите - във всяка държава има различни разрешени честоти. Трябва да провериш в ДКД кои диапазони са разрешени и кои не. Звъниш един телефон и ти казват.

В БГ всичко се слуша но нищо не се контролира. Ако излъчваш "където не трябва" няма да те гонят но ще знаят. Ще те подгонят ако някой се оплаче - фирма, институция собственник на честотата или полиция. Има такава служба към МВР.

 

За запис на дикторски глас - отидете в студио. По евтино ще ви излезе.

1. знаят какво правят и как се прави

2. имат подходящата техника

3. имат подходящата стая с ПРАВИЛНА акустика.

 

Ако го правите вие сами - трябва да минете по 3-те изброени точки за да стигнете до добър резултат.

Тук не споменавам и най-важното, че диктора трябва да е професионалист и да знае какво прави и как да работи с микрофона.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

... дали е някакъв стандарт за България, страните от ЕС и САЩ или си е въпрос на избор ...

 

Точно за стандарти става дума. В ЕС работят на едни честоти, в УСА на други ... Има информация в нета - или просто питай производителя.

Сигурен съм за това, понеже ми се е налагало да поръчвам от УСА части за безжични системи на Шур и тогава ми напомниха за тези особености.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,

Влязох в сайта на Комисията за регулиране на съобщенията и там в една огромна таблица е описано кои честоти за какви нужди са. Оказа се, че първите /758-782/ са само за граждански нужди, а вторите за граждански, но и за нуждите на национална сигурност и отбрана. За тях обаче предстои освобождаване от Министерство на отбраната до края на годината. И тъй като се оказа, че за да ми докарат до България един и същи модел микрофон, но работещ при различни честоти искат две различни суми, написах едно питане до Комисията за регулиране на съобщенуията за по-сигурно.

 

Pif, благодаря за съвета. Звукозаписно студио използваме винаги в края на работата. В предварителния етап обаче предпочитам да запиша диктора в по-непретенциозни условия, като условието е все пак да се чува достатъчно добре от ушите на Клиента. След като нещата добият един завършен вид и бъдат редактирани и одобрени, озвучаваме в студио и само подменяме аудиото под кадрите. Именно в този етап, когато трябва да подменим набързо, някаква фраза или изречение ми трябва звукозаписна техника, като подчертавам, че не е необходимо да е мерцедеса на микрофоните.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отговорено (Редактирано)
Именно в този етап, когато трябва да подменим набързо, някаква фраза или изречение ми трябва звукозаписна техника, като подчертавам, че не е необходимо да е мерцедеса на микрофоните.

Извинявам се, но не мога да подмина подобно изказване - толкова е типично за хора, коита се занимават с видео и въобще хал-хабер си нямат от звук. Типично мислене - "кво толкова".

Хора, платете си за студио, дори и за малките корекции - никога няма да го докарате в домашни условия. Не можете да постигнете същата акустична среда и това ще стърчи като среден пръст в крайния вариант на филма. А да изучите що е то акустична среда и с какво се яде (как се постига) са необходими някакви капиталовложения, от сорта на години.

Но ако целта, както винаги в България, е - "карай да върви, и така ще стане", то въобще не ми обръщайте внимание на писанията - запишете си го и с "кондензаторен" микрофон за Скайп, ако щете. Успех!

Редактирано от presly
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Типично мислене - "кво толкова".
Че то мисленето е сложна работа. Един поглед върху Гаусовото разпределение (наричано още естествено) веднага показва колко и къде са разпределени нещата. Така, че защо очакваш неочакваното?

И не се коси, че като гледам колко хора от твоя набор (за моя хич и да не споменавам) се преселиха във вечните ловни полета от ядове, а нещо да се е променило? Пий сутрин по един хап "майната му" и остави естествения ход. ( Не че и аз не подскачам, ама напоследък гледам да е по-нарядко.)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Г-н presly,

явно не съм бил правилно разбран или просто целта не е била да бъда разбран, а някой да ми обясни какви "типични" качества и мислене притежават "хората, които е занимават с видео". Аз действително не разбирам в подробности от озвучаване и съм го написал ясно в някой от първите си постинги тук. Също написах, че ползвам услугите на професионално звукозаписно студио, за които си ПЛАЩАМ. Може би съм пропуснал да изтъкна в детайли, че практиката ми е показала, че в началото на работата по даден проект е по-удобно да използваме аудио, което не е с качествата, с които би излязло от студиото. Всичко това, защото винаги се налагат дребни, а понякога и не толкова дребни корекции както върху някоя дума или изречение, така и върху цели абзаци от текста, тъй като във всеки един случай се съобразяваме с продължителността на обекта до част от секундата. Може би сте си помислили, че по някакъв начин "лепим" аудио записано в студио, с друго, което ние сме си записвали, но бих искал да ви уверя, че това не е така, дори не бих си и помислил. В крайна сметка от всичко, което сте написали по-горе си мисля, че явно не съм бил разбран правилно. В противен случай щях да реша, че за да ми покажете, колко много разбирате от професията си, на която сте посветили много години труд и инвестиии, просто решихте да се заядете с мен. Всъщност не разбрах дали изобщо имате някакво отношение към темата, която ме интересува или просто си пишете коментари за това колко е трудна работата, с която се занимавате и колко останалите професии не ви оценяват.

Мнението на Parni valqk е интересно, защото се гради върху цитат от коментара на пресли и засяга една много отговорна тема - мисленето, по която аз не мога да взема отношение. А и Гаусовото разпределение като понятие би трябвало да ме обезсърчи съвсем, нали Валяк.

 

П.П. Никой не се опитва да Ви вземе хляба или да подцени работата Ви. Това, че искам мнение от професионалисти като Вас е достатъчно показателно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Явно аз не съм разбрал правилно и затова "подпалих".

Извинявам се - намеренията ми в никакъв случай не са били да се заяждам.

По темата - не можах да разбера от темата до тук с каква звукова карта работите. Ако сте с вградената в дъното или с някоя нискобюджетна - ще ви трябва някакъв микрофонен предусилвател, дори и най-евтин ще свърши работа. Ако предусилвателя не се вписва в бюджета, колкото и "непрофесионално" да звучи - наистина вземете един микрофон "за интернет" и пробвайте - в практиката си съм получавал изненадващи резултати (е, не чак като в студио, но за някои клиенти беше достатъчно...)

Успех!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз също не съм искал да се заяждам, но ми стана леко обидно:whistle:

Картата действително е вградената във видеокартата и може би варианта с някакъв предусилвател наистина е най-удачното решение. Доколкото разбрах /а може и да бъркам/ с него могат да се направят достатъчно настройки на силата на звука, както и на баса и тембъра на гласа. Като се ориентирам достатъчно в материята ще се обърна към вас за конкретните марки и модели на компонентите. Засега съм в етап проучване, поне до другата седмица.

Успех и на теб Пресли!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

:thumbs_up:

От другата седмица (ако е рекъл Знаете Кой) ще съм пред караваната на к. Арапя :girl_cray2::whistle::cheers2::cheers::yahoo::virtuoz::cheers2:

Но обещавам да издиря там интернет кафета!

Успех и приятна почивка!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.