bai-goku Публикувано Юни 24, 2008 Публикувано Юни 24, 2008 (Редактирано) Търсих, намерих и не разбрах Как се определя за коя позиция е един адаптер (бридж, мидъл, нек), било то двоен или еденичен? Как може с домашни средства да го измерим? Какво да правим с тези цифри? Съпротивление, напрежение, честота? ПП: предполагам темата е универсална, защото за който и инструмент да е, все е жица ПП2: забелязах, че в заглавието съм написал "адаптОр", как всъщност трябва да се изпише на български? Редактирано Юни 24, 2008 от bai-goku Цитирай
Evtim Djerekarov Отговорено Юни 24, 2008 Отговорено Юни 24, 2008 Напиши по-ясно какво по-точно питаш. Цитирай
Baby Thomas Отговорено Юни 24, 2008 Отговорено Юни 24, 2008 По принцип на сайтовете на производителите пише за каква позиция са подходящи. Виж ако е ментак...не знам. Зависи как звучи, пък и от китарата и от АМР-а има по малко значение. Цитирай
SomeoneElse Отговорено Юни 24, 2008 Отговорено Юни 24, 2008 Eвтиме, кое по-точно от Как се определя за коя позиция е един адаптер (бридж, мидъл, нек)? не разбираш? Човекът пита как да познае като има един адаптер къде е най-добре да го сложи на китарата - на bridge, neck или средна позиция (това последното повече важи за единичните). Ами по-принцип по-"силните" адаптери са за bridge позицията, а по-"слабите" са за neck, т.е. хващаш адаптера, измерваш го и колкото по-голямо е съпротивлението му (повече омотан проводник и съответно по-висок output) толкова повече клони към металски адаптер за bridge позиция. Металските адаптери за бридж позиция имат към 12-13 ома съпротивление. ...примерно. За съжаление аз знам само това. Цитирай
Overdrive Отговорено Юни 24, 2008 Отговорено Юни 24, 2008 (Редактирано) по принцип класическите сингли са еднакви и 3те в китарата - напоследък се наложи бриджа да е по-силен примерно, което е логично, защото трептенията на струната са най-малки там и резултата е тънък и писклив звук. Също важно е и средния ако е навит наобратно за да са безшумни междинните положения. Иначе като оставим това всеки става за навсякъде, а ако имаш 3 еднакви и искаш "среден" с подтискане на шума - завърташ магнитите на 180градуса и обръщаш фазата доколкото знам и класическите хъмбъкери с капачки са еднакви като намотки и конструкция също, само регулируемите болтове са в различни бобини и капачката е различно завъртяна Редактирано Юни 24, 2008 от Overdrive Цитирай
bratmito Отговорено Юни 24, 2008 Отговорено Юни 24, 2008 Металските адаптери за бридж позиция имат към 12-13 ома съпротивление. Килоома.12-13 ома е малко съпротивление. Цитирай
bai-goku Отговорено Юни 24, 2008 Автор Отговорено Юни 24, 2008 Да това имах предвид. А това с обръщането на поларитета как става? По-точно ако адаптерите са с различно съпротивление. Защото целта е да се неутрализират сигналите, нали? Всъщност хъмбъкерите са два ЕДНАКВИ сингъла един до друг, като единият е с обратен поларитет, спрямо другият. В повечето случаи свързани последователно. Тоест, ако имаме два сингъла в различни посоки, се получава разтегнат хъмбъкер? И тъйкато струната вибрира различно по дължината си, адапторите произвеждат различен сигнал. Следователно, този над който се трепти по-малко трябва да има по-силно съпротивление, а другият да е по-слаб? Но има и значение коя точка под коя струна е, нали? Затова хъмбъкерите имат задължителна посока /справка, темата на Никифена за двойните адаптори/ ? Евалата, на този дето ми разбере въпросите зададени в това мнение Те са чисто научни, въпреки уникалният начин на запитване, та ръгайте терминология наволя. Също някакви сайтове с подобна индормация? Цитирай
Overdrive Отговорено Юни 24, 2008 Отговорено Юни 24, 2008 (Редактирано) да, става "хъмбъкинг" ефект, но са паралелно свързани, за разлика от хъмбъкер ако са с различно съпротивление просто не се гаси 100% шума лично мен не ме кефят тези "reverse wound reverce pollarity" адаптери, защото освен шума се гаси и някаква част от звука и слагам стандартен за среден, нищо че има шум аа и хъмбъкерите нямат "посока" просто трябва примерно ако са 2 да са такива и така сложени/свързани че на комбинация от 2та звука да не е дефазиран между тях, което значи да се унищожава звука на единия с звука на другия - в такъв случай ще имаш разликата в позициите на адаптерите като звук - тънък и слаб, тъй като еднаквите съставки са се унищожили иначе не е задължително бриджа да е по-силен от нека - зависи какво искаш да постигнеш - ако искаш класически гибсън - ще е с два хъмбъкера 7,5-9килоома примерно ако искаш може да сложиш на страт 15килоома бридж хъмбъкер и среден и нек по 6 - така ще минаваш от чиста китара на рокаджииски драйв само с ключа на китарата Редактирано Юни 24, 2008 от Overdrive Цитирай
Evtim Djerekarov Отговорено Юни 25, 2008 Отговорено Юни 25, 2008 (Редактирано) side-by-side хъмбъкерите, които много добре познаваме, имат две идентични бобини и по-важното - един единствен магнит. Магнита е под адаптера и единия му полюс опира във 6-те шиша на едната бобина, а другия му полюс - в 6-те шиша на другата бобина. Двете бобини са навити в една и съща посока. В резултат, смущаващите магнитни полета индуктират напрежения, които са с една и съща фаза. Промените на магнитното поле на магнита, предизвикани от движението на струните индуктират напрежения с противоположни фази в двете бобини, понеже двете се намират на различни полюси на магнита. Оттам нататък има 2 начина на връзване: при правилният се свързват ПРОТИВОФАЗНО(край за край или начало за начало) 2-те бобини последователно, или паралелно, така че шумовите сигнали се гасят, докато сигналите от вибрациите на струните се събират. Неправилния начин, когато бобините се свържат начало за край, води до два пъти по-силен брум, за сметка на много мижав сигнал. Никой не свързва хъмбъкер така, и това не е "противофазното" свързване, за което често се говори. Дори когато хъмбъкера е вързан правилно, тези трептения по струната, които попаднат над двете бобини с близка фаза също се гасят. Това обяснява малко по-неестествения и глух тон на повечето хъмбъкери. **************************************************************************** От два сингъла може да се направи хъмбъкер, стига бобините да имат еднаква индуктивност. Ако адаптерите са твърде далече един от друг, ефективността намалява, понеже 2-те бобини хващат различен брум. **************************************************************************** При по-хубавите адаптери, тези, направени за бридж позиция са по-дълги от тези, направени за нек позиция, които имат шишове по-нагъсто. Понягога бридж адаптера е с повече навивки за да компенсира по-малкото трептене на струните там. **************************************************************************** За съпротивлението - зависи. Адаптерите със 7-9К съпротивление имат по-малък аутпут от тези с 12-15К. По-голямото съпротивление, обаче, означава по-голяма индуктивност, и по-голям капацитет, което често значи по-мътен тон. Моето лични предпочитания са алнико или керамични хъмбъкери със съпротивление около 8-9К. **************************************************************************** Редактирано Юни 25, 2008 от Evtim Djerekarov Цитирай
Overdrive Отговорено Юни 25, 2008 Отговорено Юни 25, 2008 Неправилния начин, когато бобините се свържат начало за край, води до два пъти по-силен брум, за сметка на много мижав сигнал. Никой не свързва хъмбъкер така, и това не е "противофазното" свързване, за което често се говори. такова свързване е приложими при раздалечени бобини - примерно бридж и нек сингли - така става много интересно "кухо" звучене, защото някой честоти липсват, а други се подсилват Цитирай
Evtim Djerekarov Отговорено Юни 25, 2008 Отговорено Юни 25, 2008 Пак трябва да са с такива фази, че и шума да се гаси. Иначе става мазало. Цитирай
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.