Jump to content
Българският форум за музиканти

Recommended Posts

Отговорено

някой беше писал че класическата китара става за метални струни

не съм много съгласен...

  • Отговори 39
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Отговорено
някой беше писал че класическата китара става за метални струни

не съм много съгласен...

Ами аз написах сравнително ясно защо класическата китара НЕ става за метални струни :metalist:

Отговорено
Класическата китара е с по широк гриф от Western и става за найлонови и метални струни, western само за метални.

Както отбелязахме в една предишна тема - тъкмо обратното е човек!

Отговорено

Можи би сте прави :metalist: Оттеглям се, явно нищо неразбирам от тези неща. Поне и аз научих някой работи в крайна сметка <_<

Отговорено
Има и една разлика в грифа, която обаче вероятно не много хора са забелязали - при класическите китари, сиреч, с найлоновите струни, прагчетата са успоредни едно на друго, което обаче не е така при металните струни. Там прагчетата са почти перпендикулярни на горната страна на грифа, което ще рече, че долния край на всяко прагче "бяга" към тялото, от което излиза. че разстоянията между прагчетата са по-широки отдолу, отколкото отгоре, макар че тази разлика е много малка и трудно се забелязва. Това много ясно си личи, когато решите да слагате метални струни на Класическа китара или найлонови на Уестърн - това нещо просто няма настройване (имам предвид прецизно), щото има разни хора, дето не ги дразни ако половината им струни са коя с четвърт тон, коя с половин по-високи/по-ниски.

като бях в осми клас си купих класическа китарка с найлонови струни и понеже около година имах само нея а ми се свиреше от време на време на китерка с метални струни се чудех защо не мога да я настроя добре, а то какво било :D

Много време мина оттогава, после си купих една ел. Кремона и не се мъчих повече да и слагам метални струни :-)

Отговорено

E проблема е само, че не може да се настройва ли?

 

Някой казваше, че нещо ставало, в смисъл се прецаквал, да не кажа друго с пре-, грифа като се сложат метални струни на класическа.

Отговорено

еми металните струни са с по голямо напрежение а класическата китара е по-финна така да е каже :P ....абе не е добре!

аз като си спомня първото ми копуване на струни (беше в динакорд) и викам "едни струни за китара" :P

И продавача като започна " ама ел. , класическа или акустична, каква дебелина, какво напрежение назнам си к'во! и аз се стресирах! :D и в крайна сметка си взех най-неподходящите! :P:beer:

Отговорено

аз като си взех акустичната китара (когато още абсолютно никаква идея си нямах от китари) и викам на пичовете там 'дайте ми и един комплект метални струни'. пробутаха ми някакви и вече надъхан уж почнах да свиря. и.. грифа е малко изкривен от тогава :D много тъпо изпълнение. добре, че тогава не можех да си настроя китарата и беше 'настроена' около 2 тона надолу от стандартна настройка. по неволя де :P след известно време ме светнаха че не е много хубаво това и си сложих найлонови и всичко си дойде на мястото. и все пак.. ужасно е за грифа. да не говорим как се надра, кошмар.. :wall: :wall: :wall: :wall: :wall: :wall:

човек се учи от грешките си ама.. яд ме е :beer:

  • 4 years later...
Отговорено

Точно такава тема бях намислил да пускам, но изрових тази и реших, че е добре да се продължи!

Мен ме интересуват какви са тези цигански пера от метал и защо се използват за цигански джаз при акустични китари? По-виртуозно ли се свири с тяхна помощ, или има други причини за употребата им. Предполагам, че увреждат струните много бързо. Тези

дали свирят с такива пера или с пластмасови. Аз лично се убедих, че най-бързи сола на акустична мога да свиря само с дебели(3мм) пера, а за ритъм ползвам от 0.5 до 1мм.

Купих и перо за палеца, но ми изглежда доста твърдо и за ритъм акомпанимент. Ще пробвам и с перца за другите пръсти - някой от вас използва ли такива?

Отговорено

:) Aз използвам thumbpicks. Има милион и един варианта. На мен специално най-удобни за по-бързи fingerstyle неща са ми най-удобни Фред Кели Сликпикс или нещо подобно бяха. На практика всички стават просто частта, която се подава извън палеца ми е удобно да е възможно най-къса и заоблена за такъв тип (fingerstyle) пиеси.

Виж такива, в които има и чисто солови линии или повече акордни изпълнения изискващи нормалната му употреба като перо - тогава перо за палец с по-дълга част, която стърчи от палеца е по-удобно и по-функционално. Въпрос на изграждане на навици предполагам.

За останалите пръсти просто малко по-дълги нокти. Перцата никога не са ми били удобни.

 

Метални перца се използват по мои наблюдения сравнително рядко - това което се е използвало в "древни" времена са перца от корубата на костенурка.

Но тъй като точно тази костенурка от 20-30-40 години е застрашен вид - вече не се изработват такива. Или поне - не легално. В този смисъл всички тип Tortoise Shell, Tortis & още не знам си какви се опитват да наподобят този материал (и съответно звук).

Прав си за извода относно дебелината на перцата. Повечето, които съм гледал и за които съм чел използват много дебели перца - мин. 2 мм. в солиращите части. Просто дава по-голям контрол. Тъй като все пак и струните на акустичните китари, които се използват са по-дебели (12-54, 13-56 в стандартен строй) и за по-добър контрол е доста по-удобно с по-дебело перце.

Отговорено

Все пак да дадем една обща информация за разликите между двете. Не знам защо вечно се хвърляте в едни спорове, критики и лични нападки! Каквото и да се каже, и колкото и да спорите - фактите са си факти и говорят съвсем ясно:

 

Класическа китара (стандартен размер 4/4):

Използва се предимно за класика, фламенко, джаз (има и изключения - например: Ерик Клептън - Tears in heaven ...)

Мензура (т.е. разстояние между моста на магарето и горния мост) - 650 мм (или 660 мм при някои фламенко модели)

Тялото е в повечето случаи типичната grand concert форма (малко като осмица да кажем)

Ширина на грифа при горния мост: 52 мм (54 мм при някои фламенко модели).

Прагчетата са 19 (или 20) - фингърборда няма радиус, т.е. е абсолютно плосък.

Няма тръс род (желязо в грифа) - подходяща е само за найлонови струни, свири се предимно с пръсти - просто звукоизвличането с пръсти е по-добро при найлонови струни, не че не може с перце.

 

Уестърн китара:

Използва се за всички други жанрове на музиката (кънтри, рок, фолк, джаз също, и прочее).

Мензура - 600 мм - 650 мм при различните разновидности

Тяло (от голямо към малко): джъмбо (Jumbo), дреднът (drednought), некс (NEX) (тази форма е патент на Такамине), мини джъмбо, гранд концерт (concert), травълър (traveler) - общо взето това са най-често срещаните разновидности (като не изключваме и формата на Овейшън, която е сре малките).

Ширина на грифа при горния мост: 41 мм -43 мм (общо взето като електрическа китара).

Прагчетата са 20-22, в зависимост от модела - фингърборда е с радиус (при някои фолк/блус тип китари може да е плосък, но рядко)(тук пак има прилика с електрическата китара).

В почти всички случаи има тръс род (изобретение на Гибсън - поне те така казват). Има редки случаи в наше време, които нямат - например Мартин (едни от най-добрите китари в света) започват да слагат тръс род чак след 1980 година. - струните са метални, но не е проблем да се сложат найлонови, просто няма да звучи много добре. Свири се и с пръсти и с перце (и с монети и на който каквото му е удобно).

 

Е - за друго не се сещам - дано да е от полза за всички начинаещи.

Отговорено

^ като допълнение мога да кажа, че "обикновенно" класическата китара има 12прагчета, а "уестърн"-а 14 прагчета които са "извън" тялото на китарата (ако не броим cutAway-a)

Отговорено

Прав си за "обикновено"то, защото има от всеки вид такива, които се съединяват на 12-то прагче ...

Отговорено (Редактирано)

На мен ли ми се струва така, но си мисля че тези "

" имат доста дълбок корпус. А струнника отзад може би предпазва горната дъска от натиск и деформации. Ключовете са разположени като при класическата китара. Интересна конструкция, може би подходяща само за "цигански джаз"?

П.П. Какъв тип/модел акустична китара с метални стр. е най-подходяща за фингърстайл и какъв за виртуозно свирене с перце. Не питам само за марки, а за характерни особености по конструкцията. Има ли нещо специфично в конструкцията за двата стила свирене? А струните за двата стила различни ли са?

Редактирано от Лими
Отговорено

Aми можеш да им разгледаш характеристиките :) Просто се търси специфичен тип звук, за който изглежда тази конструкция е подходяща ;)

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.