Demiurg Отговорено Декември 17, 2010 Отговорено Декември 17, 2010 Абе... наистина има ли почва у нас тоз озвучител? Е що... поливаме ги и ги "храним" редовно.... пък що не се въдят ? 1 Цитирай
Stoyko Lisichkov Отговорено Декември 17, 2010 Отговорено Декември 17, 2010 Климата е виновен! (или Бойко Борисов?). Цитирай
angelvoice Отговорено Април 5, 2011 Отговорено Април 5, 2011 Що е то озвучител и има ли то почва у нас. Прочетох доста интересни мнения за озвучителите в този форум у реших да напиша моето мнение по въпроса. Аз имах щастието да се уча от големи имена както в студийната такаи в живата работа. Тук ще цитирам техни думи както и думи на техните преподаватели. Преди много години се е появила нуждата да бъде предаван звук на разстояние. Тогава се е появила и нуждата от озвучител. .... Музикантите ми дадоха добър звук и аз добре озвучих залата. Колко е проста озвучителската работа когато се работи с професионалисти. И като заключение - Не можеш да снимаш жаба а на снимката да има принцеса. Дай нещо качественно на микрофона за да получиш нещо качественно в говорителя. Да е живо и здраво внучето и добре, че няма да става озвучител. Много хубава тема, гледам че много се е изписало по темата. Което ме радва до някъде, защото това е един вълнуващ за мен въпрос. За внучето не знам, но както е тръгнало човек трудно би стигнал до собствени деца, още по-малко да се довери на озвучители...Лично аз мисля, че е много трудно да намериш качествен(такъв, който знае какво се прави с пулта) озвучител. Не само в личен план мога да твърдя това, но и всички концерти които съм посещавала - от гледна точка на озвучаването са били кръгла нула, поне за мен. Така, че каква почва има или няма озвучителя у нас не ми е много ясно, но ми е ясно че понятието озвучител съществува. Това е от мен и още веднъж похвално за хубавата тема с радост я чета П.П. Хубави емотикони има този форум! Макар, че някой от тях не ми е много ясно какво изразяват 1 Цитирай
master_gamgee Отговорено Май 30, 2011 Отговорено Май 30, 2011 Що е то озвучител и има ли то почва в Англия Така се случи че ходих в Англия да гледам 2 концерта на любимата си група Rush :recourse: и по случайност направих едно озвучаване в един пъб (не бе, не на Rush ), наблюденията ми бяха интересни и реших да ги споделя, още повече че голяма част от подвизаващите се тук не са част от голяма и известна/действаща в момента група, а по-скоро забиват по клубове, както пичовете на които помогнах. Всъщност в Англия, в по-големите градове от време на време се срещат клубове, но там като че ли има значение дали си модерен и дали имаш съотвените връзки. В същото време е масова практика да се забива по всякакви малки или големи пъбове, както и по всякакви фестивали (имат си доста, с локална известност, хонорарите не са кой знае какво но народа го прави за кеф). Първо да уточня какво е пъб (ако случайно някой не знае) - това си е кръчма, но не точно като това което ние наричаме кръчма, най-близкото подобие (поне това което аз съв видял там) е някаква по-стара къща в типичен стар стил - тухли, греди, дъски, рядко има мазилка, но изолацията е много добра, а може би заради тухлите и дъските акустиката е прилична, има и килими често. Пъба по същество е нещо като нашенските бирарии - въпреки че се продава и твърд алкохол (както и вино, безалкохолни, чай, кафе...) основното е бирата и най-вече наливната която е много различна от нашата (и страшно хубава...хлъц...), прави се и храна, има билярд, дартс, автомати за музика с монети (макар че често се случва и барманите да пускат нещо)...но да не се отплесвам. Пъбовете нямат никаква апаратура, имат обаче някакво пространство в което може да се наместят музиканти и да забият (общо взето най-върви ритъм енд блус, рок, фолк-рок, такива неща). Музикантите си носят абсолютно всичко, вкл предно озвучаване и осветление. Аз бях на гости на едни английски приятели, мъжът е собственик на малък автосервиз и с това си вади хляба, но в свободното време пее в блус банда (останалите също бачкат нещо, а басиста е пенсиониран инженер от BBC). Хората свирят от време на време в пъбове из градчетата наоколо, иначе репетират горе-долу веднъж седмично в добре оборудвана репетиционна, която е нещо като огромен гараж в отделно помещение, споделя се от няколко банди, има барабани, озвучаване, бар, същевременно складират и апаратурата си там. Моите хора имат две стойки с по 4 прожектора на всяка, 3 стъпала Crest Audio, предното озвучаване е две пасивни колони JBL (не им трябва повече за пъбовете), мискерче и 4 монитори Behringer, куп кабелаци, микрофони, 3 custom китари, 2 баса Yamaha, барабани Pearl (каса, барабанче, том, флор, 2 педала) и Sabian (2 ride, 3 crash, 1 splash, hi-hat), китарно кубе Marshall, лампово китарно кубе от неизвестна марка (почваше с Ash...), лампово чудовище за бас (същата марка)...конкретни марки и модели не мога да кажа, щото просто отидох да си правя кефа, не да мисля за марки, модели, звук и т.н....но всичко звучеше много яко, хората свирят яко, забавляват се и звучат яко. Що споделям всичко това ли? Ми просто за пример, да видим как го правят хората навън Много е интересно как точно си правят и звука (понеже тук са се водили дълги спорове как точно трябва да се озвучи кубе в клуб, дали да е силно и т.н.). Та моите хора го правят по следния начин: в пулта влизат вокалния микрофон (Shure sm 58-класика), касата и двата тома (барабанчето е много силно и няма нужда). Баса също влиза в пулта (от директен изход на кубето), но само за да иде в мониторите. 2 монитора отпред, един при барабаниста. Китарите се чуват САМО от кубетата и се чуват яко! Това е. Последната ми вечер в Англия ме помолиха да помогна с мъкненето и най вече връзването щото техния човек който се занимава нямало да идва. Няма проблеми - всичко се натовари по колите, закарахме го през няколко градчета в голям местен пъб, разпънах, навързах и настроих всичко без ядове. Народа беше доволен. Накрая даже ми и платиха, въпреки че отказах Е, това което вземат не е нещо особено - 200 паунда на група - делиш го на 5 човека и става 40, което е абсолютно нищо за техния стандарт, но пък е фиксирана сума. Пъба не работи с вход, нито вдига цените като има банда, но за сметка на това се прави някаква реклама и като свири някой винаги се събира доста народ (който доста консумира и прави сериозен оборот, съответно собствениците не им е проблем да дадат 200 парички). Цитирай
Viara Ivanova Отговорено Май 31, 2011 Отговорено Май 31, 2011 (Редактирано) Пъбовете нямат никаква апаратура, Их ама колко категорично...Нямат.Говоренето по принцип е особена работа . "Англия" (както много хора обичат да казват на Великобритания) е всъщност доста обширна държава и въпреки, че много от пъбовете са били/все още са собственост на определени бирени гиганти, те нямат обща политика дали да имат или да нямат апаратура. Разбирам, това което се опитваш да намекнеш, но в случая по-скоро са нямали апаратура в конкретните пъбове. Което е възможно да е характерно за региона, в който ти си бил , но не значи, че така е в цяла "Англия" По местата, на които аз съм живяла примерно, основно северозападна Англия не са никак малко пъбовете с поне вокална PA, там местата, в които се свири и се правят местните забавления като сватби, кръщенета и годишнини са основно т.нар. Working Men's Clubs/Rugby Clubs (които са си баш пъбове). В Шотландия по същия начин, особено в Глазгоу има пъбове, разполагащи със сериозна апаратура, но не защото шотландските пъбове по принцип имат апаратура. Определящо(като при всеки бизнес) е какви са характерните за кокретното място/конкретния пъб забавления и каква клиентела привличат: ако са караоке вечери или т.н. пъб куиз - е логично апаратурата да е само вокална PA. Ако обаче се свири редовно, особено ако не са т.н. open mic nights, а "групи на ток" седем дни в седмицата апаратурата е сериозна, има си щатен саундинжинер и беклайн лампово китарно кубе от неизвестна марка (почваше с Ash...), лампово чудовище за бас (същата марка) Да не е Ashdown неизвестната марка? Редактирано Май 31, 2011 от Viara Ivanova 1 Цитирай
Baby Thomas Отговорено Май 31, 2011 Отговорено Май 31, 2011 т. н. = така нататък т. нар. = така наречен Цитирай
master_gamgee Отговорено Май 31, 2011 Отговорено Май 31, 2011 (Редактирано) Их ама колко категорично... въй, изложих са :blush: е...друго си е човек да поживее и пообиколи Англия...а моето мнение беше на базата на доста пъбове които посетих в региона (страшна бира, ухааа), както и от това което ми разказаха от конкретната банда...но пък те си действат основно в региона, тъй че нищо чудно и тяхната информация да не е актуална (региона е Лемингтън, Уоруик, Стратфорд и околните селца - около час-час и половина с кола от северозападните покрайнини на Лондон, и да, говоря за Англия, не за Великобритания) Ashdown беше, да...и поне на мен ми беше неизвестна досега, но за сметка на това звучеше убийствено p.s. човек да не реши да дава акъл, все ше се появи някой дето наистина знае и разбира повече от него и ще го затапи Редактирано Май 31, 2011 от master_gamgee Цитирай
Viara Ivanova Отговорено Май 31, 2011 Отговорено Май 31, 2011 ^^ Ashdown беше, да...и поне на мен ми беше неизвестна досега, но за сметка на това звучеше убийственоБас апаратурите специално - . Цитирай
master_gamgee Отговорено Септември 13, 2011 Отговорено Септември 13, 2011 изпукахме от глад звукарите...никой вече не ни храни Цитирай
richi Отговорено Септември 13, 2011 Отговорено Септември 13, 2011 мда...айде да минем на нещо по-практично и полезно. Бих се радвал ако някой сподели опит за една ситуация която често ме мъчи, а предполагам и много колеги (и музиканти и тонрежисьори) са попадали в нея. Впрочем обсъждани са тук подобни неща, но не намирам отговор за себе.............................. От опита който имам по нашите кръчми мога да кажа че всички имат тоя проблем. По кръчмите е масова практика някой нещо да не чува и да иска да е силен. Правил съм си опити като сменя кръчмата да променям коренно ностройките на пулта и след 2-3 вечери работа и пипане стигам да почти същите корекции като в предишната кръчма.Да поясня само че озвучаването е едно и също. Та аз мисля че основно влияние оказва психическата настройка на музикантите. Освен да се свири трябва и да знаеш къде ти е мястото но сцената/това е особено важно когато техниката е оскъдна/за да се чуваш. След това е акустиката на помещението. Незабравяйте че свирите за публиката а не на себе си. Така че важно е какво чуват хората а не вие. Ако искате сами да си се слушате няма нужда да се показвате пред хората. Публиката не ви е виновна. Може да си направите следния експеримент. Направете си запис на живо както на вас ви харесва.След това повторете записа но без мониторите към вас. Ако разликата е голяма започвате да се учите как да слушате музиката си. Така практикувам аз и мисля че съм постигнал успех. Късмет. 1 Цитирай
RocKbaSs Отговорено Февруари 3, 2012 Отговорено Февруари 3, 2012 Здр, искам профисионално мнение! Как едим музикант, трабва да се настройва в монитораси? на едно ниво със всички други музиканти или малко по силен от тях...... Цитирай
ultramega Отговорено Февруари 5, 2012 Отговорено Февруари 5, 2012 (Редактирано) ^Според мен е най важно силата да е такава, че да не пречи на останалите. Пише , че свириш на бас... има вероятност да раздрусаш сцената ако прекалиш със силата Свирил съм с музиканти, които колкото и да се усилват , все не им е достатъчно комфортно ... после останалите се намаляме и пак твърдят че не се чуват добре. Не съм про музикант и не мога да кажа категорично откъде идва проблема, но ми се струва , че не е свързан с апаратурата . Редактирано Февруари 5, 2012 от ultramega Цитирай
7thString Отговорено Февруари 5, 2012 Отговорено Февруари 5, 2012 Ако апаратурата позволява отделни bus-ове за всеки монитор, може този пред теб да си го настроиш както ти е кеф. Ако не, съобразяваш се и с другите. Там по-скоро проблем наистина има с поддържащите инструменти, които така или иначе не трябва да избиват много в микса, в някои случаи - почти да не се чуват. Фронтовете сме лесни - стържем силно и отпред, и отзад Цитирай
rockfire Отговорено Февруари 5, 2012 Отговорено Февруари 5, 2012 Озвучаването е сложна материя и почти всеки музикант си мисли ,че разбира от нея! Виждал съм професионални озвучители / по фестивали и не само/ да допускат гафове както и самоуки такива да се справят отлично! Мисля,че Агоп има право ,защото някои музиканти имат слухови проблеми /за които не предполагат или не им изнася/. В мониторите би трябвало да се чува балансирано цялата група и от там вече който желае да се вдигне отделен инструмент или глас. Нямам претенции ,че съм напред с материала , но съм озвучавал доста групи -имало е доволни и недоволни такива!Трудно е да угодиш на всички ,особено на тези с проблемни уши или с ужасно звучащи кубета ,ефекти и т.н.Според мен в клубовете децибелите са в повече ,което за момента не осъзнаваме ,но това убива безвъзвратно мозъчни клетки!Също и на концерти в зали и стадиони - тези които стоят залепени пред стените от колони понасят оглушителна доза от над 120-140дцб ,може и повече ...Но важното е ,че са най-отпред на любимата група! 2 Цитирай
master_gamgee Отговорено Септември 15, 2012 Отговорено Септември 15, 2012 Я лекичко да вдигнем темата нагоре (колкото да се намираме на приказка ) Законът на Мърфи гласи, че ако едно нещо е възможно да се скапе, то задължително ще се скапе. Моята поправка е че ако едно нещо е НЕвъзможно да се скапе, то също ще се скапе, при доста голяма вероятност. По друг начин не мога да си обясня странната ситуация от снощи, когато при саундчека имахме чудесен преден и мониторен звук, а при концерта по късно остана само предния звук, в мониторите нямаше грам китара, клавир и акордеон (при положение че всичко беше вързано както трябва и всички настройки на цифровия миксер бяха запаметени) Цитирай
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.