Jump to content
Българският форум за музиканти

Що е то озвучител и има ли то почва у нас.


Pif

Recommended Posts

... или да ми каже "Мой човек, фирмата ме прецака, аз за толкова пари няма да работя - върви да си търсиш парите обратно от шефа!".

 

Ами това го намирам за съвсем ок, значи да разбирам, че ако ти работиш за мен и не ти платя, но те пратя да избачкаш целия апартамент и ти ще го направиш, така ли? Ако решиш да го правиш дали ще го претупаш или ще го направиш качествено говори за професиоанализма ти. Обаче да го направиш без да ти бъде платено значи, че стимулираш ширещата се безкрайна наглост у работодателите. Значи той нема пари да си смени масло и филтри на С класата, а ти искаш заплата да ти даде...

Освен това искам да знам едно и също ли ще бъде качеството ако ти платя 20 лв/м2 или 40 лв/м2? Та нали за това са разликите в цените принципно, защото качеството струва пари...

Освен това ангажимента го е поел шефа и ако има проблем с майстора е норамлно да идеш да се разправяш именно със шефа.

И не, не подкрепям немърливите озвучители, просто мисля, че master_gamgee е прав в случая...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 295
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Подкрепям 7thString!

Когато си се хванал на хорото, ще го играеш. Приел си да озвучаваш на ниски пари, ще озвучаваш както трябва, а няма да си бъркаш из гащите да си наместваш 3-тия крак, само защото парите били малко. Да си гледал и мислил, когато си сключвал сделката.

Страхотно е човек да си държи цената и да си върши работата както трябва. Когато обаче се съгласиш да работиш за по-малко пари, това не означава, че си си взел отпуска. Това си ти и работата ти е твоята визитка! Кой ще те наеме повече, ако издъниш шоуто, групите, организаторите с кофти саунд? След това дори и да обясняваш колко си добър, но оня път си бачкал през пръсти, щото хохорара ти бил нисък... не само, че няма да ти повярват, но и ще те вземат не особено насериозно.

И не на последно място: добрият озвучител, както и всеки друг професионалист в сферата си върши работата си със страст и желание. Когато последните 2 липсват, дори и хонорарът да е добър, нежеланието си проличава. Тук не става дума дори за това кой озвучител каква техника има...

Крайно време е българинът да спре да оправдава мързела си, а да се стегне малко и ако не желае да работи за малко пари, просто да не работи, а не да мързелува на работното си място.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Винаги има значение конкретния човек - има си хора които и за без пари се стараят максимално щото им е страст, а има и такива които за огромни пари ги мързи и едно копче по пулта да врътнат...аз лично се старая да съм от първите (не знам доколко успявам) и приемам всеки ангажимент не само като работа за пари, а и като предизвикателство към способностите си и се опитвам доколкото мога да направя нещата максимално добре, без значение парата. Като дадох примера горе може би не се изразих правилно. Имам предвид че като си приел че ще озвучиш нещо за малко пари, значи трябва да го направиш добре, поне моята максима е "или върши нещо като хората или не го прави въобще", а и аз лично съм имал реални случаи в които правя хубав звук без пари и следващите пъти пак ме ангажират, но вече за добри пари. Но конкретния пример е по-скоро за некоректно отношение от страна на организатор - той ти казва толкова пари за точно такава техника и изисквания, ти си си направил сметката и си казал "става" и след това като почват изискванията да се увеличават...ами не е правилно, в много случаи нещата са свързани и с допълнителни разходи - примерно предварително заявената техника я носиш ти, но това дето ти искат допълнително трябва да се наеме, да си наемеш още някой да ти помага и т.н., което в общия случай е непредвиден разход на труд/пари/нерви и като теглиш чертата се оказва че си хвърлил пот, пари, време за нищо (ако не си и на минус). Ако решиш да останеш в рамките на договореното, ти си виновен, щото барабаниста нямал монитор или китариста нямал микрофон, или не знам си какво. Ако пък решиш да осигуриш допълнителните изисквания, щото си обещал, в един момент ти се качват на главата и ти писва... Що се отнася до договорите (както бе споменато по-горе), нещата са прости - договори подписват по сериозно промотъри които могат да си позволят исканото заплащане и ДДСто...но повечето така наречени организатори са мършава работа, плащат малко и предпочитат да плащат на ръка за да спестят и данъците...така че за съжаление в много от случаите всичко е устна договорка.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Проблемът е разискван доста! Файда - явно няма!

 

(Отново) Накратко:

Всякакъв вариант при който е постигнато съгласие за извършвне на някаква съвместна дейност се нарича 'договор' (устен; писмен; телепатичен....)

 

(Повтарям се):

Никой не е длъжен на никого с нищо, освен с това, което е договорено, като задължение!

 

Пояснение:

Ако ще търсиш нещо от някого, с който не си формулирал/договорил взаимозадължения ... ... по-добре се обади на Жорж Ганчев, да ти обяснява за патките!

 

Препоръка:

Да се опознаят и усвоят формите и начините на установяване, на взаимозадължения в рамките на стандартна организационна структура, при провеждане на музикално, сценично мероприятие! Не са много, а не са и сложни.

Да се постигат ясни договорености със съответни отговорности!

Това е и един от елементите на подготвеността, да се извършва работа. Особено пък такава характерна работа!

 

... а ако не си подготвен ... > ЖГ* > Пп**

 

 

 

* Жорж Ганчев

 

** Пасеш патки

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Човека озвучител е прав. Получаваш това което си заявил и плащаш. Организатора иска едно, но идва "супер групата" и иска майка си и баща си. От къде? Да говорят с организатора защо има само това а не и нещо друго.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз мисля , като docc !

 

Много ми стана интересно , кой е искал 5 кръга монитори и за какво са му били, ама то ще стане ясно.

 

А с подобни организатори , отговора е : Не ме занимавай !!! , защото уговорката "ще те викна за други ангажименти" , означава други проблеми и други малки хонорари. Пък сега , че е криза и тем подобни е ясно, но никой не ти плаща за изгубените нерви. В подобен случай може би е по-добре да си седиш вкъщи , НО ВСЕКИ СИ РЕШАВА ЗА СЕБЕ СИ !!!

 

 

 

ПС: Саше (master_gamee) откога ти разправям , че тряя те научим да се караш с хората :girl_cray2: (тва е вътрешнозаводски хумор)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ами в тази връзка (предпоследния пост преди мен) пък ще дам пример за това какво правим с Лот Лориен като отидем да свирим някъде (а обикновено сме с доста сериозни технически изисквания). Пращам на организатора подробен райдер и му казвам че еди какви си микрофони, кабели и т.н. мога и аз да си ги донеса. Съответно организатора казва "това може, това не, шото озвучителя иска много пари"...разбира се аз се презапасявам, като винаги нося резервни кабели, микрофони, ефект и т.н.

...но от друга страна не всяка група е инвестирала сериозно в собствена апаратура, и тогава почват проблемите...

 

ПС: Саше (master_gamee) откога ти разправям , че тряя те научим да се караш с хората :girl_cray2: (тва е вътрешнозаводски хумор)
кво да правя като съм добра душа (и все се опитвам да помогна) :greenball:
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

^^ Там проблема с това какво "иска" групата е друг. Въпроса е че като дам списък с "това, това и това", и пича каже "ОК", очаквам като изляза пред хората, "това, това и това" да са на линия, да са включени, работещи, нагласени. Ако човека предварително ми каже "Не, не може - ще има тва и онова", ще преценя дали да откажа. Simple as that.

 

... а най-обичам като ми кажат "всичко ще има бе момчета, всичко е нагласенУ!" :girl_cray2:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Въпроси:

 

@адаш,

И като/ако не е изпълнен подробният райдър, какво правите?

 

@седмострун,

На кой пич, бе пич даваш "списък" и кой точно пич (от всички в тарапаната) ти казва "О.К., пич!".

Какво (общо взето) ти съдържа "списъкът"?

Разбрах, че ти го даваш (тоя списък), ама кой ти го иска и на кого точно го даваш (предявяваш изисквания)? А и кой го изготвя/съставя (списъка) ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отговорено (Редактирано)

На който урежда участието ми/ни. Не съм пъдар, нито организатор - питам - има ли това, това, това и това. Ако ми кажат има - идвам. Ако не - не. Ако дойда и няма - си тръгвам :girl_cray2: Simple as that.

 

А по съдържанието - зависи много от това какво ще се случва. Хубаво е всяка група да си знае какво точно им трябва за да участват някъде, а не да стават тъпизми от сорта "аа ама тя другата група има кубета, ще ги помолим да ги ползваме, те ще са ОК". Аз лично съм много лесен - трябват ми единствено две SM57-ци, читаво PA, немрънкащ озвучител, който да го накара да звучи добре и време за саундчек :greenball:

Редактирано от 7thString
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отговорено (Редактирано)
... аз и групата ми имаме уговорка, разчитаме на тоя пич саунда да излезе като хората...

... Озвучителя ...когато имаш възложена задача следва да я изпълниш ...

 

 

Доколкото разбрах от отговора в горния пост - пича с когото е договорката е организаторът. От к'ъв зор са тогава претенциите към т.н. "озвучител" (отговорния за техническото обезпечаване "пич")!?

 

... сега видях добавката към горния пост:

 

В спецификациите на Р.А. конфигурациите няма параметър "читавост".

В практиката няма еднозначен, стандартизиран критерий именуван: "добре звучащ".

 

... а тез' двете 57-ци, за к'во ти са (с Р.А. и FOH/Monitor -обслужващ инструментариум/средства работят озвучителите, а не музикантите).

И ако изискванията ти се изчерпват с 2бр. SM57, 'що не си купиш (3-400лв. - не е кой-занае какво изгърбване) и да спестиш сума нерви около договорите; обезпечаването; реномето и бъдещето на контрагентите; и в края на краищата - провала на знаменателно събитие?

Редактирано от docc
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отговорено (Редактирано)

Аз по-горе отговорих на това :girl_cray2: Както и да е, темата е ясна. Иначе сега се сетих за една случка, която показва, че парите играят много по-малка роля когато човека има или няма хъс. Последните пъти когато свирихме, човека сам си призна, че организаторите супер много са се издънили с уговорките, но все пак направи всичко възможно да звучат нещата добре - както каза Infinity - все пак това му е визитната картичка! А случката е голяма фирма с тонове техника за амнайсе десетки(може и стотици) хиляди и зад голямата конзола - един мрънкащ дебелак, който само пуфтеше, охкаше и мрънкаше как групите се правели на важни и да не били суперзвезди, че да имали претенции и да били доволни, че изобщо се чували. Аз в случая не бях от групите, а записвах, което пък явно го отпуши да "споделя" по-открито впечатленията си от групите, които бяха на сцената и... малко не ми стигна да му скоча. Което не значи, че не си разбираше от работата - познаваше апаратурата, ама работеше с адското нежелание и едва ли не някой го беше вързал там... и ефекта - техника за една камара пари звучи като разгонена котка във варел. Да не говорим за саундчека, който приличаше на състезание кой по-бързо ще си наплете кабелите...

 

... а се ядосвам и ме е яд, защото в крайна сметка групата го отнася - никой няма да каже "абе бях на един концерт, пичовете свириха перфектно, ама озвучаването беше под всякаква критика", ами "уффф ходих да гледам едни, звучаха супер зле..."

 

На допълнението ти:

Добър саунд - точно затова тази работа не е за всеки, включително и за мен. Аз за себе си знам. Затова слизам пред сцената, да чуя дали това, което се чува е това, което ми харесва. Но за безпроблемното постигане на този субективно добър саунд е нужна точно липсващата комуникация между музикантите и тези зад конзолата. Там може да са виновни и едните, и другите.

 

За двете 57-ци си абсолютно прав. Причината да ги нямам е чисто финансова за момента. За щастие това не е нещо, което повечето озвучители нямат в изобилие :greenball: Но подкрепям с две ръце тезата, че няма извинение за музикант, който не е вложил нужното откъм финанси и обезпечение, за да свири, еле пък да има претенции. Изтръпвам при мисълта за барабанист без барабани дето само си търси на чии барабани да свири, китарист без кубе, певец без микрофон... и такива. Но това е друга тема :)

Редактирано от 7thString
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@адаш,

И като/ако не е изпълнен подробният райдър, какво правите?

вадя каквото мога от куфара си и/или се оправям с наличното, понякога резултата е добър, понякога не толкова - въпрос на...абе и аз не знам на какво, бих го нарекъл късмет, ама...

 

впрочем искам да споделя една интересна случка с Лот Лориен, която пак е леко по темата, макар че не става дума за България (всъщност отчасти става, щото е Македония ;)). Отиваме да свирим в Битоля на летен фестивал. Посрещане, настаняване, плащане - всичко е точно по договор и сме доволни. Уговаряме се саундчека да е в 6 вечерта (концерта е в 9), отиваме на място в 6, техниката струпана и няма никой. Почват да се тътрят някакви и да връзват колони, да опъват кабели. Наредихме си инструментите по сцената, почвам да вадя някои специфични микрофони, идва шефа на озвучителите и почва да ми крещи че ще се ползват само негови микрофони, ок, видях че неговите също стават за целта. Почвам да слагам микрофони за да станат нещата по бързо, оня идва хвърля ми пренебрежително някаква банкнота и вика "да те няма, ходи да пиеш кафе". Аз се чудя невярващо какво става и му обяснявам че аз съм тонрежисьора на групата и аз отговарям за концертния и звук...оня побесня, почна една храна за "вие скапани българи", той бил озвучавал Теодосий Спасов и филхармония, на което му казвам че и аз съм го правил няколко пъти и да не се бърка дето не му е работа, викнах мениджъра и като почна още повече храна на политическа тема...накрая извикахме организатора, оня го дръпна настрана и след малко оня идва и се извинява и до края нямахме никакви проблеми...ама в случая не ставаше и въпрос за пари, оказа се чо това бил човека с най добрата апаратура в Битоля, ама бил голям чешит и му хлопала дъската... :)

 

впрочем (пак по темата), имал съм много ситуации в които пращам подробен райдър, организатора казва ок и аз съм спокоен. Отиваме на място, разговарям с озвучителите, оказва се че не са получавали никакъв райдер и не знаят какви са ни изискванията (поне така казват), но в последствие вадят всичко което искам или намират подходящ заместител на това което няма и всичко е мирно е тихо, звука е хубав, всички са доволни...а накрая дори черпим екипа бири, ракии ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ПС: Саше (master_gamee) откога ти разправям , че тряя те научим да се караш с хората ;) (тва е вътрешнозаводски хумор)

Псилутно подкрепям. Както и казаното от docc по-горе.

 

Седмаче, недей така сега. Опитваш се да обесняваш как стоят нещата на хора (док, мастера и марто) дето се занимава с това от доста години и са минали отвсякъде. Виж ако изразяваш собствено мнение, тва вече е друг въпрос.....хм.....колкото до ......ама хайде да не говора, че може да обидя някой.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.