Jump to content
Българският форум за музиканти

Как се прави мастеринг ?


Boyan

Recommended Posts

ама щом е от Боян - има нещо нередно ...

:)

Да, защото на Боян не му е за пръв път да се заяжда ;)

Както и да е, стига с офтопика. Мисля, обаче че би било хубаво да се представиш за да разсееш съмненията. А освен това за да получиш по-полезна помощ е хубаво да кажеш как стигна до този скрииншот. Как го докара до това положение :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е стига с тоя скрийншот, де...:) Не съм го аз докарал до там, това вече го писах. В този пък точно случай изобщо не се заяждам.

Моите изглеждат ТАКА, което все още не значи , че разбирам от мастеринг : )

Виж, това, което казва Иван е интересно, главно за едно добро смесване. Като си помисля колко малко хора имат такъв слух, а колко много се опитват и да смесват, и да мастерират... На такъв концерт можеш да си дадеш сметка кой инструмент къде да разположиш, колко да отдалечиш или приближиш. Май ще трябва да се ходи на повече концерти! :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Май ще трябва да се ходи на повече концерти! :)

това няма да помогне :wall:

трябва някой да "внесе" занаята :)

и след това - по концерти :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На такъв концерт можеш да си дадеш сметка кой инструмент къде да разположиш, колко да отдалечиш или приближиш.

Това е миксинг в по-голямата си част, не е мастеринг :)

 

п.с. което знание хич не ми помага разбира се ... :wall:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

uhhhhhhhhhh..........

DigitalDomain

Първият път, в който я прочетох (книгата на Катц, не статиите) ме заболя главата, ама много :) сега съм я оставил настрани докато ми мине... и така от 3-4 месеца....:) Вероятно едва ли пак ще я подхвана ... ще си гледам дрънкането... мдам...

Много ценна книга бтв и статиите тоже!!!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е стига с тоя скрийншот, де...:) Не съм го аз докарал до там, това вече го писах. В този пък точно случай изобщо не се заяждам.

Моите изглеждат ТАКА, което все още не значи , че разбирам от мастеринг : )

Виж, това, което казва Иван е интересно, главно за едно добро смесване. Като си помисля колко малко хора имат такъв слух, а колко много се опитват и да смесват, и да мастерират... На такъв концерт можеш да си дадеш сметка кой инструмент къде да разположиш, колко да отдалечиш или приближиш. Май ще трябва да се ходи на повече концерти! :)

Toя L2 го разкарай

затова така ти изглежда вълната

пробвай новия L3 ама и той е зле

 

ако е Л2 де

 

на мен на него ми мяса

 

 

орязал си всичко

говоря за твоя скрееншот

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да пусна и аз едно питане.

Какво мислите за мастеринга? Как се прави, какви програми / плъгини ползвате, за да мастерирате? Как трябва да изглежда мастерирания сигнал ? Кой редактор повече ползвате - WaveLab или Sound Forge? До какви нива на вътрешна мощност "помпате", има ли за това някакви определени стойности ? На какво разчитате повече - на добро смесване или на мастериране, за да ви звучат нещата добре ? Какво ви прави впечатление в този скрийншот примерно - в цифри и в общ изглед ?

 

get screenshot here

Абе не че съм спец, ама поне некой да напише нещо, дето да не е офтопик :)

 

 

Първо, за мастеринга. Аз по книжкте, дето съм ги чел, пише така:

 

Дошъл момент, в който major label-ите усетили, че колкото по-силно звучи една песен, когато я пуснат по радиото, толкова повече е вероятно да привлече вниманието. Тогава започнали да оказват натиск върху звукозаписните инженери (а тва там в US са некви гурута) да увеличават RMS (средната мощност). Да, обаче те се заинатили, и казали - 'няма да компресираме толкова идиотски, защото записа се получава една хомогенна шумотевица'. Тогава хората с парите (лейбълите) просто направили така - взимат записа от студиото, дават го на друг човек (въпросния master инженер), който прави точно това - максимизира RMS-а. И веднъж като започнала мастеринг войната, нямало спиране - всеки следващ запис се правел с по-висок RMS, за да се открои от предишните по радиото, и записите ставали все по-сплескани и хомогенни. Постепенно в Щатите се стигнало до сериозен кофликт, и много от sound инженерите спрели да работят с major label-и, защото те в последствие, без разрешението им, осакатявали записите. В крайна сметка се споразумели за някакво компромисно решение - точно тоя епизод не го помня. Та - ето защо се е появил 'великият' мастеринг.

 

А какво представлява? Доколкото знам (не претендирам за дълбоки познания), предимно се компресира, вкарва се EQ и т.н., като идеята е целия албум да звучи еднородно.

 

Аз лично обожавам Wave Hammer-a на Sonic Foundry - много голям контрол върху компресията, добре максимизира, и пресетите са много удобни. Като вземеш и параграфичния EQ на Sonic Foundry, не виждам нужда от други мастеринг инструменти.

 

Много важния момент е да не 'смачкаш' звука, повлечен от желанието за високо ниво.

 

Shot-a е УЖАСЕН. Графиката ме потриса :) Това е точно случая на смачкан звук, за който писах по-горе. Освен това, има max sample level от 0 dB, което означава clip-ване и не е допустимо да присъства.

 

Следващия щот, който някой пусна (съжалявам, не помня кой) беше екстра, въпреки че, ако съдя по графиката, е на по-лека музика (графиките на мойте метълщини изглеждат по-другояче) и е трудно да се сравнява. Хубавото беше, че графиката показва много динамика - нещо което на мен, примерно ми липсва.

 

Дано съм бил полезен :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

uhhhhhhhhhh..........

DigitalDomain

Първият път, в който я прочетох (книгата на Катц, не статиите) ме заболя главата, ама много :) сега съм я оставил настрани докато ми мине... и така от 3-4 месеца....:) Вероятно едва ли пак ще я подхвана ... ще си гледам дрънкането... мдам...

Много ценна книга бтв и статиите тоже!!!

da ... predpolaga malko predvaritelni poznania no inache e super...dva pqti ia prochetoh i sigurno shte ja mina oshte vendqj ;) Ama bih ja preporqchal v combinacia sqs The Art of Mixing na David Gibson i The Mastering Engineer's Handbook na Bob Owsinski ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Nalbantov :

 

 

Ще ме прощаваш - ама ТОВА е увеличение на моя сигнал. Орязано няма.

Ето ТОВА е орязано. Сиреч - вълната не е плавна.

 

Аз доколкото знам L2 не реже. Освен ако не прекалиш, де :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

uhhhhhhhhhh..........

DigitalDomain

Първият път, в който я прочетох (книгата на Катц, не статиите) ме заболя главата, ама много :) сега съм я оставил настрани докато ми мине... и така от 3-4 месеца....:) Вероятно едва ли пак ще я подхвана ... ще си гледам дрънкането... мдам...

Много ценна книга бтв и статиите тоже!!!

da ... predpolaga malko predvaritelni poznania no inache e super...dva pqti ia prochetoh i sigurno shte ja mina oshte vendqj ;) Ama bih ja preporqchal v combinacia sqs The Art of Mixing na David Gibson i The Mastering Engineer's Handbook na Bob Owsinski ;)

The Art Of Mixing е велика, просто!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Nalbantov :

 

 

Ще ме прощаваш - ама ТОВА е увеличение на моя сигнал. Орязано няма.

Ето ТОВА е орязано. Сиреч - вълната не е плавна.

 

Аз доколкото знам L2 не реже. Освен ако не прекалиш, де :)

Ами като знаеш кво питаш

тук не съм срещал мастеринг професори

 

явно пак подкопаваш почвата

 

:)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз лично обожавам Wave Hammer-a на Sonic Foundry - много голям контрол върху компресията, добре максимизира, и пресетите са много удобни. Като вземеш и параграфичния EQ на Sonic Foundry, не виждам нужда от други мастеринг инструменти.

 

  Много важния момент е да не 'смачкаш' звука, повлечен от желанието за високо ниво.

 

  Shot-a е УЖАСЕН. Графиката ме потриса :) Това е точно случая на смачкан звук, за който писах по-горе. Освен това, има max sample level от 0 dB, което означава clip-ване и не е допустимо да присъства.

 

  Следващия щот, който някой пусна (съжалявам, не помня кой) беше екстра, въпреки че, ако съдя по графиката, е на по-лека музика (графиките на мойте метълщини изглеждат по-другояче) и е трудно да се сравнява. Хубавото беше, че графиката показва много динамика - нещо което на мен, примерно ми липсва.

 

  Дано съм бил полезен :)

 

---------------------------------------------

 

Полезен си ;)

 

А книгата, дето Phile я препоръча - смятам да си я поръчам още другата седмица.

;);)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

още нещо ся ше ти покажа моя вълна

 

sound.jpg

 

 

ето и песента

 

няма мастеринг

 

тва ми е експорта

 

 

http://www.cmusicforum.com/dimitar/Music/univercetuneNEW.mp3

 

 

 

а има само един лимитер на Номад Тубес

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.