dedomito Публикувано Май 4, 2008 Share Публикувано Май 4, 2008 Здравейте колеги , имам следното глупаво питане , тъй като загубих вече доста време в опити и грешки . Опитвам се да правя разни записи в нас на компютъра , чета доста по форума и по нета относно софтуери и тн. Почнат ли записите обаче резултата почти винаги е трагичен и не мога да си обясня на какво се дължи това . Как процедирам аз : записват се на отделните траковер различните инструменти - барабани , синтезатор , бас , / правя ги от ВСТ - ЕЗ Дръмер , Хиперсоник , Хиперсоник - бас / . От направените миди тракове ги експортвам в уейв в отделните канали . До тук добре и мъката почва . Гледах по разни фирмчета за рутинг на звука през отделни канали . Рутирам всеки от каналите през още един , така че записаното започва да звучи на два канала . Малко какафония стява ,но ги нагласям уж да се чуват и трите . От трите правя един общ уейв . Слагам общия експорт в нов трак и пак го рутирам през един или два канала . Започвам да записвам китарата . Правя едни дълги чейнове от рода на - гейт , скриймер , Ревалвер МК3 , дилей , ривърб , компресор . Записвам китарата и трака пак го рутирам през друг канал чрез / AUX send - AUX Return / . На втория канал на китарата слагам мастеринг плъгин Vintage Chanel 64 . Започва се едно смесване и накрая плачевен резултат . Конкретния ми въпрос е : бъркам ли някъде по това рутиране и има ли изобщо смисъл от него ? Бъркам ли някъде по чейновете и това многократно рутиране скапва ли записа ? Защо записа става тих и глух ? Многото компресори пречат или подобряват записа ? Дайте идея за плъгин , който би следвало да подобри записа ако го сложа на местер изхода на всичките тракове . Компресор на всеки трак ли се ползва или само на отделни инструменти ? / щото аз слагам кадето видя / Ползвам Tracktion 3 , китарата е Джаксън JS30 и е направо в саундкартата , която е Аудижи . Останалото са ВСТ Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
presly Отговорено Май 4, 2008 Share Отговорено Май 4, 2008 (Редактирано) записват се на отделните траковер различните инструменти - барабани , синтезатор , бас , / правя ги от ВСТ - ЕЗ Дръмер , Хиперсоник , Хиперсоник - бас / . От направените миди тракове ги експортвам в уейв в отделните канали . До тук добре от тук нататък се оплиташ страхотно. Не съм експерт по Тракшъна, но мисля че и той си има тракове - значи: 1. няма никакъв смисъл да дублираш канали 2. докато си свирят барабани, бас и неква хармония си добавяш празен трак и на него записваш китарата 3. компресор има смисъл там, където от него има смисъл 4. НИКОГА не слагай компресор на мастера в процес на запис и смесване 5. вълшебен плъгин - подобрител НЯМА - ВСИЧКИ плъгини са инструменти за определени цели и задачи - все едно да питаш коя китара свири повече- свири ЧОВЕКА 6. колкото е по-опростен рутинга - толкова по-малко преобразувания на сигнала - толкова по-ясен и пространствено дефиниран звук 7. бих добавил и нещо за звуковата карта, но няма смисъл на този етап 8. Нищо не казваш за мониторинга - през какво слушаш? Ако мониторинга не ти е наред можеш да въртиш сума настройки и да ти се струва, че няма ефект. Като резултата е прекаляване (със всичко)- и оттам - кофти звук. Успех! Редактирано Май 4, 2008 от presly Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
MR_STENCH Отговорено Май 4, 2008 Share Отговорено Май 4, 2008 Presley каза всичко доста точно, аз само ще добавя нещо относно китарите... и по-точно ритъм китарите. Ритурането на един и същ китарен трак във втори канал не го прави стерео... с дилей, хоруси и така нататък може да се постигне известна имитация, но пак си остава същият трак. Опитай да изсвириш два пъти китарите, веднъж за левия, веднъж за десният канал, а после вече можеш да рутираш лявата... дакажем 30% в десния и дясната 30% в левия. Може да опиташ и напълно разделени ширината на панорамата е въпрос на вкус и цели... това е. Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
synchu Отговорено Май 4, 2008 Share Отговорено Май 4, 2008 8. Нищо не казваш за мониторинга - през какво слушаш? Ако мониторинга не ти е наред можеш да въртиш сума настройки и да ти се струва, че няма ефект. Като резултата е прекаляване (със всичко)- и оттам - кофти звук. * * ^1028937123 4. НИКОГА не слагай компресор на мастера в процес на запис и смесване Някои пък се кълнат върху това ...но общото правило си е такова мда. Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
dedomito Отговорено Май 4, 2008 Автор Share Отговорено Май 4, 2008 (Редактирано) Колоните са ми Криейтив 5+1 за крупната сума от 140лв. Знам че не са особено подходящи за смесване ,имам и слушали , но с тях винаги е трагично 4. НИКОГА не слагай компресор на мастера в процес на запис и смесване - та по принцип слагам един мастеринг плъгин от самата програма , но и той самият има копресор в себе си . За вълшебния плъгин вече знам , хаха, наистина няма такъв . А защо записите стават тихи ? По принцип се стремя всеки трак да е около 00.00 , в смисъл да няма някакви изхвърляния , но като смеся става тихо . Трябва ли да ги пускам да кажеме на +1.5 за да се получи по добър резултат или единствения резултат ще е пресилен запис ? Редактирано Май 4, 2008 от dedomito Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
MR_STENCH Отговорено Май 4, 2008 Share Отговорено Май 4, 2008 И аз се сблъсквам със същият проблем. В нет-а има доста изписано за тенденцията в последните десетина години за използването на яка компресия... от там иде "силният" звук на повечето групи в днешно време, което обаче си има колкото подръжници толкова и противници. А иначе конкретно.... при нормализирането на готовия трак било то ръчно както казаваш ти като гледаш да не преминава 00.00 или автоматично целта е да не се получава клипване, но понеже барабаните имат много голяма динамика (респективно високи пикове)... всичко друго остава доста... тихо. Та според мен... ако ще се слага на нещо компресор... то трябва да е на барабаните и то може би не като цяло, а различно на отделните инструменти от сет-а. Китарата, особено ако е с много драйв не е от най-динамичните инструменти и като че ли няма нужда от това. Не знам кой сет ползваш в EZDrummer... този който е default има много голяма динамика... и аз лично не намерих как мога да слагам компресор само на касата да речем... тук вече трябва да кажат по-запознатите. Иначе в Addictive Drums има тази възможност, но пък аз нямам RAM за него и така .Те това е.... какво да се прави ще човъркаме яко доде стане. Успех! Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
dedomito Отговорено Май 4, 2008 Автор Share Отговорено Май 4, 2008 Да илюстрирам нагледно . Барабани / Ез Дръмер / и китара с Ревалвер МК3 1. Китара и барабани без рутинг на траковете през други . http://media.putfile.com/opit-1-ruting 2. Кирата и барабани с рутинг и на двете . На трака през който минават / всяка минава през отделен / съм сложил мастеринг плъгин Vintage Chanel 64 http://media.putfile.com/opit-1---ruting 3. Кирата и барабани с копиран трак на китарата разделен на ляв и десен . Барабаните са рутирани през мастеринг плъгин http://media.putfile.com/opit-1-LR-guitarruting-drums Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
MR_STENCH Отговорено Май 4, 2008 Share Отговорено Май 4, 2008 Да... точно това имам предвид... ако разгледаш графиката на трака ето така: http://pungent.hit.bg/Peak.JPG ще видиш местата в които пиковете стигат нулата (оградил съм ги с червено) те са на соло барабана и томовете. Ако вдигнеш нивото на целия трак тези пикове вече ще излязат извън обвхата и ще се получи ограничение и кофти звук въпреки че общо ще звукне по-силно няма да е както трябва... Опитвал съм да компресирам само барабаният трак но на целият не става защото в моментите когато удря соло барабанчето компресора дръпва усилването и затихва целия останал сет... номера е да се компресират само тези части от него които имат такива резки атаки... За съжаление никой не се обажда да каже как може да докараме барабаните малко по... "стегнати" да го кажем . Все пак може да опиташ да добавиш компресор само на барабаните или да свалиш нивото на томовете малко от миксера на EZdrummer-a макар това да не е решение.... Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
synchu Отговорено Май 4, 2008 Share Отговорено Май 4, 2008 На първо четене има поне два варианта за компресирането на отделни тракове на EZDrummer: - рутираш всеки един тъпан от сет-а към отделен трак и слагаш компресор на трака; - тъй като все пак това е VSTi инструмент и се тригерира от МИДИ, отваряш си МИДИ едитора и нотите, които са ти прекалено силни има намаляваш Velocity-то Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
presly Отговорено Май 6, 2008 Share Отговорено Май 6, 2008 (Редактирано) Абсолютно неподходящ сет си избрал. Касата пляка много високо, барабанчето пък е много ниско и тихо и се чува също само едно плякане. Акустичната среда в която се намират барабаните и акустичната среда на китарата нямат нищо общо. Точно това имах предвид, когато пишех за мониторинга и ролята му - твоето парче просто плаче за пример "как не се прави". Вземи си някакви (кви да е, но МОНИТОРИ!!!) - ще се учудиш, колко лесно ще си чуваш грешките и голямата част от въпросите, които задаваш тук, ще намират своите отговори още в мига на възникването им. При последния ти пример ясно се чува деградирането на звука, вследствие фазови изкривявания. По-добре ИЗОБЩО не пипай EQ-тата, преди да си вземеш монитори. Друго - явно Тракшъна е по-подходящ за електронна музика - нещо не ми допада звука, който вади в китарния сектор и акустични барабани. Успех! Редактирано Май 6, 2008 от presly Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
dedomito Отговорено Май 6, 2008 Автор Share Отговорено Май 6, 2008 Абсолютно неподходящ сет си избрал. Касата пляка много високо, барабанчето пък е много ниско и тихо и се чува също само едно плякане. Акустичната среда в която се намират барабаните и акустичната среда на китарата нямат нищо общо. Точно това имах предвид, когато пишех за мониторинга и ролята му - твоето парче просто плаче за пример "как не се прави". Вземи си някакви (кви да е, но МОНИТОРИ!!!) - ще се учудиш, колко лесно ще си чуваш грешките и голямата част от въпросите, които задаваш тук, ще намират своите отговори още в мига на възникването им.При последния ти пример ясно се чува деградирането на звука, вследствие фазови изкривявания. По-добре ИЗОБЩО не пипай EQ-тата, преди да си вземеш монитори. Друго - явно Тракшъна е по-подходящ за електронна музика - нещо не ми допада звука, който вади в китарния сектор и акустични барабани. Успех! Наистина си прав че монитори му е майката , явно не случайно хората ги ползват . За акустичната среда на барабаните и китарата никога до сега не се бях сещал ...Благодаря за изчерпателния и точен отговор . Звукозаписа е сложна наука поне за мен , лошото е че кой знае кога ще остане някой лев да започна да се озъртам за монитори . Преди слушах на една уредба Айва , Криейтивките ги взех уж по-добре да се чува и да има сносни резултати , но.... Нали съм Дедо и с тая малка пенсия ....лоша работа ---...---... :-) Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
dedomito Отговорено Май 7, 2008 Автор Share Отговорено Май 7, 2008 Предполагам , че във форума 3/4 от хората са с колони кой каквито има. Може би проблема стои и пред тях , така че ако има поне някой малки трикове за "приличен" запис хом-пром ще се радвам да ги споделите . Идеята ми е да направиме един дебат просто да спестиме някой мъки както на мен , така и на останалите колеги , които тепърва се сблъскват с проблема . Иначе категорично подкрепям казаното до момента . Ще се радвам на още коментари . Наистина възможно ли е еднжина на някой мултитрак / в моя случай е Тракшън / да е такъв че да не става за рок , а да е за определен стил / например електронни щуротий :-) / ? Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
presly Отговорено Май 7, 2008 Share Отговорено Май 7, 2008 (Редактирано) Относно мониторите - правило е да се използват акустични системи на които си им свикнал до максимум (е, и колкото са по-качествени - толкова по-добре). В този ред на мисли - пробвай да слушаш през Айвата, на която си свикнал години да слушаш музика (и сравнявай и със звука в Криейтивките) - абе - на колкото се може повече колони слушай, докато работиш - истината е някъде по средата. Пък монитори - когато, тогава! Относно енджините - не знам, може да е каприз от моа страна...но само за майтап - пробвай същото упражнение в Сонара7 примерно - любопитно ми е...предполагам ,не само на мен Успех! Редактирано Май 7, 2008 от presly Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
MR_STENCH Отговорено Май 7, 2008 Share Отговорено Май 7, 2008 Така е за съжаление... много малка част са тези които могат да отделят средства за качествени монитори... Но наистина ако е свикнал със звукът на системата си човек може да докара някакъв приличен микс. Все пак на нея си слушал как звучат любимите ти групи да речем и би трябвало да ти прави впечатление, че в твоят микс високите са прекалено повдигнати примерно . Аз се мъча с едни правени тела тип "хорни", http://www.putfile.com/pic/7968818 които с тези български говорители и самоделен корсоувър едва ли са с много линейна характеристика но пък цената на едната излиза около 70лв! A с тази конструкция и говорители спокойно стигат до 30Hz в нискочестотната област... получава се прилична лента която макар и не толкова линейна поне е пълна и може що годе да се върши работа... та това една от алтернативите... Homemade Не че може да се гордеем с това, но.... България, какво да се прави... беднотия.... Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
dedomito Отговорено Май 15, 2008 Автор Share Отговорено Май 15, 2008 (Редактирано) Както се казва опитите продължават . При мене звучи що годе , а при вас ? http://media.putfile.com/dedomitoo-mix--solo Записвано е по следния начин - фона е направен от миди озвучено с Хиперсоник и ЕЗ Дръмер и тук там по някой ривърб по каналите . Миксирания файл е минат през плъгин Винтаж ченъл 64 . Запис на китара чрез рутиране на три трака - трак 1 - Амплитюб и комплесор , трак 2 - компресор и ривърб , трак три Винтаж ченъл 64 . Редактирано Май 15, 2008 от dedomito Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.