Jump to content
Българският форум за музиканти

Това го знае всяко хлапе ,


Recommended Posts

Здравейте колеги , имам следното глупаво питане , тъй като загубих вече доста време в опити и грешки .

Опитвам се да правя разни записи в нас на компютъра , чета доста по форума и по нета относно софтуери и тн. Почнат ли записите обаче резултата почти винаги е трагичен и не мога да си обясня на какво се дължи това . Как процедирам аз : записват се на отделните траковер различните инструменти - барабани , синтезатор , бас , / правя ги от ВСТ - ЕЗ Дръмер , Хиперсоник , Хиперсоник - бас / . От направените миди тракове ги експортвам в уейв в отделните канали . До тук добре и мъката почва . Гледах по разни фирмчета за рутинг на звука през отделни канали . Рутирам всеки от каналите през още един , така че записаното започва да звучи на два канала . Малко какафония стява ,но ги нагласям уж да се чуват и трите . От трите правя един общ уейв . Слагам общия експорт в нов трак и пак го рутирам през един или два канала . Започвам да записвам китарата . Правя едни дълги чейнове от рода на - гейт , скриймер , Ревалвер МК3 , дилей , ривърб , компресор . Записвам китарата и трака пак го рутирам през друг канал чрез / AUX send - AUX Return / . На втория канал на китарата слагам мастеринг плъгин Vintage Chanel 64 . Започва се едно смесване и накрая плачевен резултат .

Конкретния ми въпрос е : бъркам ли някъде по това рутиране и има ли изобщо смисъл от него ? Бъркам ли някъде по чейновете и това многократно рутиране скапва ли записа ? Защо записа става тих и глух ? Многото компресори пречат или подобряват записа ? Дайте идея за плъгин , който би следвало да подобри записа ако го сложа на местер изхода на всичките тракове . Компресор на всеки трак ли се ползва или само на отделни инструменти ? / щото аз слагам кадето видя /

 

Ползвам Tracktion 3 , китарата е Джаксън JS30 и е направо в саундкартата , която е Аудижи . Останалото са ВСТ

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отговорено (Редактирано)
записват се на отделните траковер различните инструменти - барабани , синтезатор , бас , / правя ги от ВСТ - ЕЗ Дръмер , Хиперсоник , Хиперсоник - бас / . От направените миди тракове ги експортвам в уейв в отделните канали . До тук добре
от тук нататък се оплиташ страхотно.

Не съм експерт по Тракшъна, но мисля че и той си има тракове - значи:

1. няма никакъв смисъл да дублираш канали

2. докато си свирят барабани, бас и неква хармония си добавяш празен трак и на него записваш китарата

3. компресор има смисъл там, където от него има смисъл

4. НИКОГА не слагай компресор на мастера в процес на запис и смесване

5. вълшебен плъгин - подобрител НЯМА - ВСИЧКИ плъгини са инструменти за определени цели и задачи - все едно да питаш коя китара свири повече- свири ЧОВЕКА

6. колкото е по-опростен рутинга - толкова по-малко преобразувания на сигнала - толкова по-ясен и пространствено дефиниран звук

7. бих добавил и нещо за звуковата карта, но няма смисъл на този етап

8. Нищо не казваш за мониторинга - през какво слушаш? Ако мониторинга не ти е наред можеш да въртиш сума настройки и да ти се струва, че няма ефект. Като резултата е прекаляване (със всичко)- и оттам - кофти звук.

Успех!

Редактирано от presly
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Presley каза всичко доста точно, аз само ще добавя нещо относно китарите... и по-точно ритъм китарите. Ритурането на един и същ китарен трак във втори канал не го прави стерео... с дилей, хоруси и така нататък може да се постигне известна имитация, но пак си остава същият трак. Опитай да изсвириш два пъти китарите, веднъж за левия, веднъж за десният канал, а после вече можеш да рутираш лявата... дакажем 30% в десния и дясната 30% в левия. Може да опиташ и напълно разделени :hysterical: ширината на панорамата е въпрос на вкус и цели... това е.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

8. Нищо не казваш за мониторинга - през какво слушаш? Ако мониторинга не ти е наред можеш да въртиш сума настройки и да ти се струва, че няма ефект. Като резултата е прекаляване (със всичко)- и оттам - кофти звук.

:hysterical: * :huh: * :) ^1028937123

4. НИКОГА не слагай компресор на мастера в процес на запис и смесване

Някои пък се кълнат върху това ...но общото правило си е такова мда.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отговорено (Редактирано)

Колоните са ми Криейтив 5+1 за крупната сума от 140лв. Знам че не са особено подходящи за смесване ,имам и слушали , но с тях винаги е трагично

4. НИКОГА не слагай компресор на мастера в процес на запис и смесване - та по принцип слагам един мастеринг плъгин от самата програма , но и той самият има копресор в себе си .

За вълшебния плъгин вече знам , хаха, наистина няма такъв .

А защо записите стават тихи ? По принцип се стремя всеки трак да е около 00.00 , в смисъл да няма някакви изхвърляния , но като смеся става тихо . Трябва ли да ги пускам да кажеме на +1.5 за да се получи по добър резултат или единствения резултат ще е пресилен запис ?

Редактирано от dedomito
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз се сблъсквам със същият проблем. В нет-а има доста изписано за тенденцията в последните десетина години за използването на яка компресия... от там иде "силният" звук на повечето групи в днешно време, което обаче си има колкото подръжници толкова и противници. А иначе конкретно.... при нормализирането на готовия трак било то ръчно както казаваш ти като гледаш да не преминава 00.00 или автоматично целта е да не се получава клипване, но понеже барабаните имат много голяма динамика (респективно високи пикове)... всичко друго остава доста... тихо. Та според мен... ако ще се слага на нещо компресор... то трябва да е на барабаните и то може би не като цяло, а различно на отделните инструменти от сет-а. Китарата, особено ако е с много драйв не е от най-динамичните инструменти :) и като че ли няма нужда от това. Не знам кой сет ползваш в EZDrummer... този който е default има много голяма динамика... и аз лично не намерих как мога да слагам компресор само на касата да речем... тук вече трябва да кажат по-запознатите. Иначе в Addictive Drums има тази възможност, но пък аз нямам RAM за него и така ;) .Те това е.... какво да се прави ще човъркаме яко доде стане. Успех!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да илюстрирам нагледно . Барабани / Ез Дръмер / и китара с Ревалвер МК3

1. Китара и барабани без рутинг на траковете през други .

http://media.putfile.com/opit-1-ruting

2. Кирата и барабани с рутинг и на двете . На трака през който минават / всяка минава през отделен / съм сложил мастеринг плъгин Vintage Chanel 64

http://media.putfile.com/opit-1---ruting

3. Кирата и барабани с копиран трак на китарата разделен на ляв и десен . Барабаните са рутирани през мастеринг плъгин

http://media.putfile.com/opit-1-LR-guitarruting-drums

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да... точно това имам предвид... ако разгледаш графиката на трака ето така: http://pungent.hit.bg/Peak.JPG ще видиш местата в които пиковете стигат нулата (оградил съм ги с червено) те са на соло барабана и томовете. Ако вдигнеш нивото на целия трак тези пикове вече ще излязат извън обвхата и ще се получи ограничение и кофти звук въпреки че общо ще звукне по-силно няма да е както трябва... Опитвал съм да компресирам само барабаният трак но на целият не става защото в моментите когато удря соло барабанчето компресора дръпва усилването и затихва целия останал сет... номера е да се компресират само тези части от него които имат такива резки атаки... За съжаление никой не се обажда да каже как може да докараме барабаните малко по... "стегнати" да го кажем ;) . Все пак може да опиташ да добавиш компресор само на барабаните или да свалиш нивото на томовете малко от миксера на EZdrummer-a макар това да не е решение....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На първо четене има поне два варианта за компресирането на отделни тракове на EZDrummer:

- рутираш всеки един тъпан от сет-а към отделен трак и слагаш компресор на трака;

- тъй като все пак това е VSTi инструмент и се тригерира от МИДИ, отваряш си МИДИ едитора и нотите, които са ти прекалено силни има намаляваш Velocity-то

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отговорено (Редактирано)

Абсолютно неподходящ сет си избрал. Касата пляка много високо, барабанчето пък е много ниско и тихо и се чува също само едно плякане. Акустичната среда в която се намират барабаните и акустичната среда на китарата нямат нищо общо. Точно това имах предвид, когато пишех за мониторинга и ролята му - твоето парче просто плаче за пример "как не се прави". Вземи си някакви (кви да е, но МОНИТОРИ!!!) - ще се учудиш, колко лесно ще си чуваш грешките и голямата част от въпросите, които задаваш тук, ще намират своите отговори още в мига на възникването им.

При последния ти пример ясно се чува деградирането на звука, вследствие фазови изкривявания. По-добре ИЗОБЩО не пипай EQ-тата, преди да си вземеш монитори.

Друго - явно Тракшъна е по-подходящ за електронна музика - нещо не ми допада звука, който вади в китарния сектор и акустични барабани.

Успех!

Редактирано от presly
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абсолютно неподходящ сет си избрал. Касата пляка много високо, барабанчето пък е много ниско и тихо и се чува също само едно плякане. Акустичната среда в която се намират барабаните и акустичната среда на китарата нямат нищо общо. Точно това имах предвид, когато пишех за мониторинга и ролята му - твоето парче просто плаче за пример "как не се прави". Вземи си някакви (кви да е, но МОНИТОРИ!!!) - ще се учудиш, колко лесно ще си чуваш грешките и голямата част от въпросите, които задаваш тук, ще намират своите отговори още в мига на възникването им.

При последния ти пример ясно се чува деградирането на звука, вследствие фазови изкривявания. По-добре ИЗОБЩО не пипай EQ-тата, преди да си вземеш монитори.

Друго - явно Тракшъна е по-подходящ за електронна музика - нещо не ми допада звука, който вади в китарния сектор и акустични барабани.

Успех!

 

Наистина си прав че монитори му е майката , явно не случайно хората ги ползват . За акустичната среда на барабаните и китарата никога до сега не се бях сещал ...Благодаря за изчерпателния и точен отговор . Звукозаписа е сложна наука поне за мен , лошото е че кой знае кога ще остане някой лев да започна да се озъртам за монитори . Преди слушах на една уредба Айва , Криейтивките ги взех уж по-добре да се чува и да има сносни резултати , но....

Нали съм Дедо и с тая малка пенсия ....лоша работа ---...---... :-)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Предполагам , че във форума 3/4 от хората са с колони кой каквито има. Може би проблема стои и пред тях , така че ако има поне някой малки трикове за "приличен" запис хом-пром ще се радвам да ги споделите . Идеята ми е да направиме един дебат просто да спестиме някой мъки както на мен , така и на останалите колеги , които тепърва се сблъскват с проблема .

Иначе категорично подкрепям казаното до момента . Ще се радвам на още коментари . Наистина възможно ли е еднжина на някой мултитрак / в моя случай е Тракшън / да е такъв че да не става за рок , а да е за определен стил / например електронни щуротий :-) / ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отговорено (Редактирано)

Относно мониторите - правило е да се използват акустични системи на които си им свикнал до максимум (е, и колкото са по-качествени - толкова по-добре). В този ред на мисли - пробвай да слушаш през Айвата, на която си свикнал години да слушаш музика (и сравнявай и със звука в Криейтивките) - абе - на колкото се може повече колони слушай, докато работиш - истината е някъде по средата. Пък монитори - когато, тогава!

Относно енджините - не знам, може да е каприз от моа страна...но само за майтап - пробвай същото упражнение в Сонара7 примерно - любопитно ми е...предполагам ,не само на мен

Успех!

Редактирано от presly
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така е за съжаление... много малка част са тези които могат да отделят средства за качествени монитори... Но наистина ако е свикнал със звукът на системата си човек може да докара някакъв приличен микс. Все пак на нея си слушал как звучат любимите ти групи да речем и би трябвало да ти прави впечатление, че в твоят микс високите са прекалено повдигнати примерно :girl_witch: . Аз се мъча с едни правени тела тип "хорни", http://www.putfile.com/pic/7968818 които с тези български говорители и самоделен корсоувър едва ли са с много линейна характеристика :lol: но пък цената на едната излиза около 70лв! A с тази конструкция и говорители спокойно стигат до 30Hz в нискочестотната област... получава се прилична лента която макар и не толкова линейна поне е пълна и може що годе да се върши работа... та това една от алтернативите... Homemade :) Не че може да се гордеем с това, но.... България, какво да се прави... беднотия....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...
Отговорено (Редактирано)

Както се казва опитите продължават . При мене звучи що годе , а при вас ?

http://media.putfile.com/dedomitoo-mix--solo

 

 

Записвано е по следния начин - фона е направен от миди озвучено с Хиперсоник и ЕЗ Дръмер и тук там по някой ривърб по каналите . Миксирания файл е минат през плъгин Винтаж ченъл 64 . Запис на китара чрез рутиране на три трака - трак 1 - Амплитюб и комплесор , трак 2 - компресор и ривърб , трак три Винтаж ченъл 64 .

Редактирано от dedomito
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.