Jump to content
Българският форум за музиканти

полиакорди


Recommended Posts

Отговорено (Редактирано)
Съгласен съм с мнението, че полиакордите трябва да се разпределят на темброво различни инструменти. Иначе е само за разбирачите!

Да, могат всякакви тъкости да се приложат при оркестрирането, може и на един инструмент да се изсвирят примерно 4 тона от акорда, а на друг - 2 (диада). А пък дали ще звучи по-дисонантно, дали по-остро и т.н., зависи от честотите, амплитудите и фазите на хармониците и нехармониците в крайната спектрална картина. Може и да се изсвирят на един и същ инструмент, но разбит големия акорд в различни октави. Всъщност, обикновено тембърът на един и същ инструмент търпи известно изменение в различните октави (като хармонични нива). Но тук вече навлязох в акустиката и Фурие-анализа. Сори за офтопика, само малка вметка. :metalist:

Редактирано от Stone
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Никак не е извън темата твоя отговор!

Разбира се, че си прав, уважаеми Камене (Stone).

За мен пък диада е ртиставна система, но както и да е :P !

 

Има един лаф сред симфоничните музиканти:

 

Преди началото на генерална репетиция, оркестралните музиканти се настриойвали ли настройвали. На диригента му омръзнало да ги чака и им рекъл:

 

- Колеги, спрете да се настройвате... Нека да звучим по-богато!!!

 

"Въпрос на вкус", казало кучето и се облизало под опашката!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хаха, готин лаф! :rolleyes:

Често слизам на по-ниско ниво, акустично (природа, физика на музиката), понеже според мене е най-важното и оттам се разклоняват всякакви теоретични правила на хармонията, полифонията, оркестрацията... А пък и заниманията ми със синтез виляят също. :cheers: Дано не изглежда досадно.. А понеже оркестрацията влияе на усещането, което произведението създава, би трябвало по-скоро да е едно цяло с композицията, както споделя Алан Белкин и съм напълно съгласен с мнението му!

В джаз контекст, както четох нечии думи преди време, "Най-важното правило е, че няма правила". Виждам, че темата се е развила с примери.

А в джаз контекст има значение и казаното от adXok, а именно - "щом ви звучи добре, значи е добре". :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А представяш ли си и виждал ли си колко хора започват да се изнервят, когато им пуснеш малко джазец, ама от оня "хроматичния"!

 

На тях не им звучи добре.

 

Още в древността мъдри хора са спорили за това що е дисонанс и що е консонанс!?

 

Всички знаем приказките за терците, квинтите и кевартите ("перфектните" де), ама аз най се изкефих на следния отговор:

 

Дали една мелодична фраза или хармония е дисонансна или консонансна, зависи от степента на музикална образованост на слушателя!

 

Този спор е възникнал във връзка с определянето на условните граници на полутона!!! Накрая се е стигнало до деленето по центове (стотинки, стотички).

Разделят на сто полутона и се надяват в някоя от стотичките всеки човек да си избере слухово приятния за него тюнинг! Това е!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В началото хармонията е била отвратително скучна... Хармонизирало се на интервали от квинти и кварти, които са прогресирали паралелно (и тогаз са ползвали Питагоровия темперамент).

Британския фолклор през 14. и 15. век па хармонизирал мелодичната линия чрез добавка на мажорни терци под нея и кварти над нея.

После квартата се заклеймява като дисонансен интервал и се избягва в бас (по-нестабилните акорди във второ обръщение са се допускали само като проходящи, ако е наложително за по-гладко гласоводене).

Обичам електронната музика не само защото можеш да си програмираш ти инструмент, а и защото с тюнинга може да се правят всякакви свободни фокуси, с всеки един тон (микротюнинг).

 

А представи си само как би звучал джаз, пуснат на човек от Ренесанса!... :metalist:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

абе то цялото нещо се превърна в офтопик :cheers:

ама аз си намерих книжка с теория на полиакордите пък :dance:

Я обади ква ще да е таз книжка бе, goal!!!

 

Пусни малко милостиня!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

абе то цялото нещо се превърна в офтопик :happy:

ама аз си намерих книжка с теория на полиакордите пък :happy:

O, yeah!!!

Пианиста с който свиря в момента умира да обръща класически акорди както си иска и резултата е нещо като McCoy Tyner - Sahara :happy: . Моля те кажи ми автора и заглавието на тази книга за да се опитам да я намеря. Мисля че ще ми е от голяма полза.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Оххх, само не напомняй за Балисет (Чапман Стик), че ми тръпнат ръчичките да си имам и аз един такъв инструмент!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

инструмента наистина е много интересен.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.