Vlado_Abroad Отговорено Юли 18, 2005 Отговорено Юли 18, 2005 ок. мерси! Ще ти пратя още на ЛС след малко. Владо Цитирай
Steppenwolf Отговорено Юли 18, 2005 Отговорено Юли 18, 2005 (Редактирано) Съгласен съм с мнението, че полиакордите трябва да се разпределят на темброво различни инструменти. Иначе е само за разбирачите! Да, могат всякакви тъкости да се приложат при оркестрирането, може и на един инструмент да се изсвирят примерно 4 тона от акорда, а на друг - 2 (диада). А пък дали ще звучи по-дисонантно, дали по-остро и т.н., зависи от честотите, амплитудите и фазите на хармониците и нехармониците в крайната спектрална картина. Може и да се изсвирят на един и същ инструмент, но разбит големия акорд в различни октави. Всъщност, обикновено тембърът на един и същ инструмент търпи известно изменение в различните октави (като хармонични нива). Но тук вече навлязох в акустиката и Фурие-анализа. Сори за офтопика, само малка вметка. Редактирано Юли 18, 2005 от Stone Цитирай
adXok Отговорено Юли 19, 2005 Отговорено Юли 19, 2005 Никак не е извън темата твоя отговор! Разбира се, че си прав, уважаеми Камене (Stone). За мен пък диада е ртиставна система, но както и да е ! Има един лаф сред симфоничните музиканти: Преди началото на генерална репетиция, оркестралните музиканти се настриойвали ли настройвали. На диригента му омръзнало да ги чака и им рекъл: - Колеги, спрете да се настройвате... Нека да звучим по-богато!!! "Въпрос на вкус", казало кучето и се облизало под опашката! Цитирай
Steppenwolf Отговорено Юли 19, 2005 Отговорено Юли 19, 2005 Хаха, готин лаф! Често слизам на по-ниско ниво, акустично (природа, физика на музиката), понеже според мене е най-важното и оттам се разклоняват всякакви теоретични правила на хармонията, полифонията, оркестрацията... А пък и заниманията ми със синтез виляят също. Дано не изглежда досадно.. А понеже оркестрацията влияе на усещането, което произведението създава, би трябвало по-скоро да е едно цяло с композицията, както споделя Алан Белкин и съм напълно съгласен с мнението му! В джаз контекст, както четох нечии думи преди време, "Най-важното правило е, че няма правила". Виждам, че темата се е развила с примери. А в джаз контекст има значение и казаното от adXok, а именно - "щом ви звучи добре, значи е добре". Цитирай
adXok Отговорено Юли 19, 2005 Отговорено Юли 19, 2005 А представяш ли си и виждал ли си колко хора започват да се изнервят, когато им пуснеш малко джазец, ама от оня "хроматичния"! На тях не им звучи добре. Още в древността мъдри хора са спорили за това що е дисонанс и що е консонанс!? Всички знаем приказките за терците, квинтите и кевартите ("перфектните" де), ама аз най се изкефих на следния отговор: Дали една мелодична фраза или хармония е дисонансна или консонансна, зависи от степента на музикална образованост на слушателя! Този спор е възникнал във връзка с определянето на условните граници на полутона!!! Накрая се е стигнало до деленето по центове (стотинки, стотички). Разделят на сто полутона и се надяват в някоя от стотичките всеки човек да си избере слухово приятния за него тюнинг! Това е! Цитирай
Steppenwolf Отговорено Юли 20, 2005 Отговорено Юли 20, 2005 В началото хармонията е била отвратително скучна... Хармонизирало се на интервали от квинти и кварти, които са прогресирали паралелно (и тогаз са ползвали Питагоровия темперамент). Британския фолклор през 14. и 15. век па хармонизирал мелодичната линия чрез добавка на мажорни терци под нея и кварти над нея. После квартата се заклеймява като дисонансен интервал и се избягва в бас (по-нестабилните акорди във второ обръщение са се допускали само като проходящи, ако е наложително за по-гладко гласоводене). Обичам електронната музика не само защото можеш да си програмираш ти инструмент, а и защото с тюнинга може да се правят всякакви свободни фокуси, с всеки един тон (микротюнинг). А представи си само как би звучал джаз, пуснат на човек от Ренесанса!... Цитирай
goal Отговорено Юли 20, 2005 Автор Отговорено Юли 20, 2005 абе то цялото нещо се превърна в офтопик ама аз си намерих книжка с теория на полиакордите пък Цитирай
Steppenwolf Отговорено Юли 20, 2005 Отговорено Юли 20, 2005 (Редактирано) Ами честито, там сигурно ще да са синтезирани и с примери нещата. Редактирано Юли 20, 2005 от Stone Цитирай
adXok Отговорено Юли 21, 2005 Отговорено Юли 21, 2005 абе то цялото нещо се превърна в офтопик ама аз си намерих книжка с теория на полиакордите пък Я обади ква ще да е таз книжка бе, goal!!! Пусни малко милостиня! Цитирай
RonCarter Отговорено Юли 21, 2005 Отговорено Юли 21, 2005 абе то цялото нещо се превърна в офтопик ама аз си намерих книжка с теория на полиакордите пък O, yeah!!! Пианиста с който свиря в момента умира да обръща класически акорди както си иска и резултата е нещо като McCoy Tyner - Sahara . Моля те кажи ми автора и заглавието на тази книга за да се опитам да я намеря. Мисля че ще ми е от голяма полза. Цитирай
goal Отговорено Юли 22, 2005 Автор Отговорено Юли 22, 2005 (Редактирано) има една free книжка в нета http://home.earthlink.net/~cscrain/stick/book2.html Редактирано Юли 22, 2005 от goal Цитирай
adXok Отговорено Юли 22, 2005 Отговорено Юли 22, 2005 Оххх, само не напомняй за Балисет (Чапман Стик), че ми тръпнат ръчичките да си имам и аз един такъв инструмент!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Цитирай
goal Отговорено Юли 22, 2005 Автор Отговорено Юли 22, 2005 Оххх, само не напомняй за Балисет (Чапман Стик), че ми тръпнат ръчичките да си имам и аз един такъв инструмент!!!!!!!!!!!!!!!!!!! инструмента наистина е много интересен. Цитирай
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.