goal Публикувано Юли 16, 2005 Публикувано Юли 16, 2005 знам горе-долу как се построяват, но ми е интересно как се правят прогресии с тях. ако някой е наясно, да сподели. Цитирай
Steppenwolf Отговорено Юли 16, 2005 Отговорено Юли 16, 2005 (Редактирано) Полиакордите са просто по-сложни акорди, които се "разбиват" на по-малки акорди, обикновено на триади. Реално полиакордите са си всъщност част от един голям акорд. И в контекста на тоналната музика, не се следват някакви по-различни правила. Разглеждането на големи акорди като полиакорди би могло да се приложи примерно при оркестрацията, където част от акорда се изсвирва от един инструмент, а друга част - от друг. Примерно, единият свири C, а другият - G. Резултантният акорд ще е всъщност Cmaj9. Редактирано Юли 16, 2005 от Stone Цитирай
goal Отговорено Юли 16, 2005 Автор Отговорено Юли 16, 2005 мен ме интересува по-скоро полихармоничния подход (импресионистите, а също и Ralph Towner и Jan Garbarek в джаза). Цитирай
Steppenwolf Отговорено Юли 16, 2005 Отговорено Юли 16, 2005 Не съм привърженик, но реално полихармоничният подход пак дава като резултат в даден момент една сложна, къдрава хармония. Поглеждането под тоя ъгъл обаче - като полихармония и полиакорди, пък дава свобода, да се мисли за тях като две различни, автономни хармонии за различни мелодии. И оттук пък логично продължение е политоналната музика - пишеш, примерно речено, различни инструменти да свирят в различна тоналност и оформяш два или повече тонални центъра. Ако попадна на онагледени примери, ще постна линк. Цитирай
goal Отговорено Юли 16, 2005 Автор Отговорено Юли 16, 2005 ами аз намерих нещо в нета, но не мога да го схвана. ако можеш да го разшифроваш... http://www.europejazz.net/modules.php?name...article&sid=518 http://www.europejazz.net/modules.php?name...article&sid=529 Цитирай
adXok Отговорено Юли 18, 2005 Отговорено Юли 18, 2005 Съгласен съм с мнението, че полиакордите трябва да се разпределят на темброво различни инструменти. Иначе е само за разбирачите! Ха сега да видя как се свири Emin11!!! (закачка към китаристите специално) :wall: Трудно нали!? Но не чак толкоз! Цитирай
goal Отговорено Юли 18, 2005 Автор Отговорено Юли 18, 2005 (Редактирано) айде стига с тия пръстчета сериозно ви питам! как да рехармонизирам с полиакорди един джаз стандарт например? или една прогресия - II-V-I Редактирано Юли 18, 2005 от goal Цитирай
Vlado_Abroad Отговорено Юли 18, 2005 Отговорено Юли 18, 2005 айде стига с тия пръстчета сериозно ви питам! как да рехармонизирам с полиакорди един джаз стандарт например? или една прогресия - II-V-I Каква е оригиналната хармония?Дай тоналност! Владо Цитирай
goal Отговорено Юли 18, 2005 Автор Отговорено Юли 18, 2005 примерно този http://www.petethomas.co.uk/jazz-i-got-rhythm.html Цитирай
Vlado_Abroad Отговорено Юли 18, 2005 Отговорено Юли 18, 2005 примерно тозиhttp://www.petethomas.co.uk/jazz-i-got-rhythm.html Изкаш да запазиш звученето на акордите в I Got Rhythm или тотално да направиш субституции? Цитирай
goal Отговорено Юли 18, 2005 Автор Отговорено Юли 18, 2005 или айде нещо по-просто I-IV-V ако I е (Cmaj/Dmaj) какви трябва да са другите, за да звучи "правилно"? Цитирай
Vlado_Abroad Отговорено Юли 18, 2005 Отговорено Юли 18, 2005 или айде нещо по-просто I-IV-Vако I е (Cmaj/Dmaj) какви трябва да са другите, за да звучи "правилно"? Ок,чакай така само малко щото е сутрин тука и се опитвам да закусвам .Ще ти пратя ЛС. Цитирай
Vlado_Abroad Отговорено Юли 18, 2005 Отговорено Юли 18, 2005 или айде нещо по-просто I-IV-Vако I е (Cmaj/Dmaj) какви трябва да са другите, за да звучи "правилно"? Ако е Dm7/G7/Cmaj7/'/./ един от многото варианти би бил следния Dm7,G7/Abm7,Db7/C,Eb7/Ab7,Db7/ Има и други Цитирай
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.