Jump to content
Българският форум за музиканти

Проблем с Jakcon


Recommended Posts

На мен лично ми е трудна да я обуздая и флойдът ми си пада твърдичък, но въпреки това си е г/д чувствителен. Да си призная флойда не го използвам освен да си заключвам китарата и май започвам да съжалявам, че не си взех някоя нитара с фиксиран бридж. Тремоло системите са ташак работа - изпортват цялата китара и трябва да мислиш за 100 неща докато се намери балансът. :rocker:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 31
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Ако струните стоят твърдо, и пак има проблеми с бръждене, значи може би има някакъв проблем с грифа.

Не съм сигурен, обаче повечето "твърди" китари обикновено не бръждят често.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аm-I-Evil, за предимствата и недостатъците на флойдовете има много да се говори, а и е правено в други деми.

 

Това, което и Евтим, и Baby Thomas се опитват да ти кажат, че проблемът може да е от няколко места (само едно или няколко едновременно). Флойдроуз системата си е хубава система и тези, които в началото не могат да се справят с нея, в повечето случаи не са осмислили добре функциите й, начина й на работа (кое, какво, как става, кое от кое зависи) и т.н.

 

Друго - бръжденето на струната може да е "пренебрежимо". Всички китари бръждят малко или много, зависи с какви струни са, как са настроени и най-вече как свири китаристът на тях. Може китарата ти в чужди ръце хич да не бръжди.

 

Само да вметна (не видях/не помня кой го каза), тънките струни бръждят ПОВЕЧЕ от дебелите. Затова може ако искаш да пробваш да си купиш по-дебели струни, или пък хибриден комплект, на който само басовите струни са по-дебели.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пак е до опъна. Тънките струни често бръждят, защото са по-отпуснати.

 

Според мен е добре собственика на китарата да погледне грифа да няма някаква извивка назад случайно...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

Мога ли да върна грифа в нормалното му положение със смяна на струните и какъв размер струни ще трябва да сложа?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отговорено (Редактирано)

Зависи от състоянието на грифа. Помисли малко - предполагам разбра какво върши тръсрода, както и какво може и не може. От там нататък - по-себелите струни имат повече опън от по-тънките , когато са настроени в един и същи строй - следователно, огъват грифа повече НАПРЕД. Обикновено тръсрода може да огъва само назад - то ест - когато е напълно отпуснат, той не действа, и струните огъват грифа напред колкото могат. Когато тръсрода е по-натегнат, той огъва грифа НАЗАД. Целта му е да противодейства на огъването НАПРЕД, което се дължи на струните, и да се стигне до вариант, в който грифа е илеално прав, или е съвсем леко извит НАПРЕД.

 

Кое, как и колко е индивидуално за всяка китара, така че готова формула за твоята китара не можем да ти дадем.

Редактирано от Evtim Djerekarov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отговорено (Редактирано)

Доколкото разбрах от поста ти ,дрънченето на 6-та струна е по първите 2-3 прагчета .

Ако е така, пробвай да си намериш малка и тънка пластинка с която да повдигнеш заключващият нът ,само от едната

страна откъм 6 -та струна.Отвий 3-те заключващи пирамидки ,отхлаби малките болтченца и подложи пластинката .

такава пластинка може да си направиш сам от фолио на няколко пласта или от някоя бирена капачка ,стига да не дойде

твърде дебела .Пробвай и ще стане .Може и да отрежеш парченце от тънко перце.Ако се оправи проблема

отивай при лютиер да ти го направи вече ,както трябва и да ти сетъпне китарата финно .

 

Айде! :hysterical:

Редактирано от EAmechaniX
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 month later...

Оглеждах китарата много пъти всеки ден - грифа е идеално прав, но след трето-четвърто прагче има извивка напред, което ме изненада. Все пак реших да рискувам и отпуснах тръс рода с около 1/8 оборот. Свалих атаката на струните и всичките са в еднакво положение. На първо прагче атаката е малко по-малко от 1 мм, а на 6-то около 2 мм, а дъгата на грифа от отпускането на тръс рода е едва забележима. Бръжденето остава. :greenball:

 

П.С.: Ако трябва да търся лютиер, моля кажете за някой в/около Бургас. :greenangel:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отговорено (Редактирано)

Да нямаш предвид "екшъна" на струните под "атаката"?

Action в случая означава "действие" и има предвид с колко трябва да поместиш струната, за да стъпи върху прагчето.

Екшъна се мери на 12-то прагче и е разстоянието от ВЪРХА НА ПРАГЧЕТО до струната. За китара като твоята е свирене с дисторшън е нормално да е около 1.3-1.7мм.

На 1-во прагче, струната трябва да е на толкова високо от 1-вото прагче, на каквото е над 2-рото прагче, когато натиснеш струната на 1-во, за да нямаш значителни нежелани покачвания на тона на първите прагчета.

 

Прочети и това:

http://forum.muzikant.org/index.php?showto...mp;#entry344968

Редактирано от Evtim Djerekarov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Оххх като прочетох тва за нагласата на бриджа и 12-то прагче си отворих толкова мн работа. :icon_shithappens:

Разстоянието на 1-во прагче на 6-та струна е около 1мм, но след 3-4-то прагче просто нараства ужасно, а струните ми са почти максимално ниско на бриджа. Явно ще трябва да я върна сетъпа на тръс рода след 1-2 дена (да не би от много човъркане да стане нещо), да дам на лютиер да изравни грифа в края му и да оправи позицията на струните по бриджа. За съжаление нямам на коя да я дам :rolleyes:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Попрочетох между постовете. Аз струните ги сменям 3х3. А сигурен ли си, че флойда е читав, може да се налага отпускане/натягане на пружините.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отговорено (Редактирано)

Привет,да споделя личен опит-преди време имах една китара която дълго време ми служи добре,докато един ден не започна да ми бръжди на 2-ри 3-ти праг.Какво ли не пробвах,та не вдигах флойда ли,не сменях струните ли,четох за тръс рода,абе мани мани-полудях!И пак нищо.Зарязах я така няколко месеца-по понятни причини-не ми се искаше и да я пипам,докато един ден не се сетих,че в книжката-ръководство пишеше-"настройване на нът-а"!Бързо отворих пак ръководството и погледнах,че височината на нътовете може да се регулира !Това беше!Свалих "пирамидките" и проверих под тях-с 2 винта можеше да се регулира височината на "леглото" на "пирамидките" върху основа,която пък беше хваната за грифа.Китарата беше Ямаха.Предполагам обаче ,че на твоята китара тази опция може би я няма и затова съвета на EAmechaniX е добър.Все пак потърси и някой познат да я погледне и ако това не помага-има лютиери тук във форума,говори с тях и все някой ще може да я поправи.

Успех!

Редактирано от рахата
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отговорено (Редактирано)

Ако на първо прагче разстоянието ОТ ПРАГЧЕТО до струната е 1мм, то това е много.

Разстоянието там трябва да е такова, каквото е разстоянието между 2-ро прагче и струната, когато си натиснал струната на 1-во.

 

Всичката информация, която ти трябва е написана в теми тук.

Вместо след всяко врътване на някой винт да пишеш какво е станало и какво не е станало, опитай се да направиш така, че да са изпълнени следните условия:

****ВНИМАВАЙ С КАКВО МЕРИШ РАЗСТОЯНИЯТА, С ЛИНИЙКА НЕ Е ДОБРА ИДЕЯ, СТАВА С ТОЧНОСТ 5 МИКРОНА И 2 ПРЪСТА****

 

1. Грифа е така регулиран от тръсрода, че е или ИДЕАЛНО прав, или е МНОГО ЛЕКО извит напред, на към струните. Леки извивки назад са недопустими.

 

2. Грифа излиза с подходящ ъгъл от тялото. Когато грифа е абсолютно прав(така е нагласен от тръсрода), тогава струната трябва да се издига все повече и повече от прагчетата на по-високите позиции. Има проблемни случаи, в които джоба на китарата е така изрязан, че грифа излиза от тялото, наклонен по-назад отколкото трябва, и на високите позиции се получава така, че струните винаги удрят в по-горната позиция, просто защото грифа е наклонен назад. В този случай, а и в случая, когато грифа наклонен напред толкова много, че колкото и да смъкваш седлата, струните все са високо, се налага корекция на ъгъла посредством подлагане на грифа с нещо.

 

3. Когато китарата е настроена, флойда(ако има) трябва да стои добре, да не е наклонен.

 

 

4. Разстоянието от коронката на 1-во прагче до струната, когато струната е свободна, трябва да е същото или МАЛКО по-голямо от разстоянието между коронката на 2-ро прагче и струната, когато струната е натисната на 1-во прагче.

 

5. Разстоянието между коронката на 12-то прагче и струната, при свободна струна трябва да е колкото искаш, за метъл шред китара в диапазона 1.3-1.7мм, за динамично свирене - повече.

 

Ако има проблем, обясни откъде идва, или поне ТОЧНО какъв е. Натискайки струната да кажем на 1-во и 20-то прагче, и имайки добра светлина, наблюдавайки разстоянието между струната и отражението и в прагчетата, можеш да опишеш какви неравности има. Можеш и с прав линеал върху прагчетата. Но - трябва малко зор - само със запитвания няма да стане.

 

За съжаление не съм от твоя край и не съм никак запознат с лютиерите.

Още нещо - като се има предвид ПРАВ - говорим за наистина ПРАВ. Надявам се имаш представа как се гледа грифа по ръбовете, за да се прецени каква дъга има.

 

ПС: Казваш, че грифа бил идеално прав, ама пък от друга страна не бил идеално прав, а имал извивка НАПРЕД след 3-то, 4-то прагче. Предполагам,ч е напред означава на към струните. След това си ОТПУСНАЛ тръсрода....

Изясни кое за теб е напред, и какво имаш предвид.

 

Когато натягаш тръсрода, грифа се огъва НАЗАД, на към гърба на грифа.

Когато отпускаш тръсрода, грифа се огъва НАПРЕД, на към струните, доколкото струните могат да го огънат напред.

Редактирано от Evtim Djerekarov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

и аз да се запиша сред тълпата

До колкото разбирам стъргането е между 1-5 прагче да кажем.Значи регулираш само 6-та струна от флойда нагоре и надолу,ако не помогне вземаш един чук :( и една дървена летвичка,слагаш китарата стабилно някаде и грифа да е подпрян някаде добре и започваш леко да го почукваш проблемната позиция.Това се прави ако дървото е изплюло самото прагче и ти ще му го начукаш отратно.Може и да пробваш с малко шкурка много ситна леко да го препилиш,но това не е много полезно,но помага понякога :girl_witch:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това са хамалски методи, които си струва да се пробват само и единствено на кремона за 30 лева.

За целта има гумени чукчета и подложки. А при шкурене, грифа се маскира със хартиена лепенка за да не се цапа.

Трябва и подложка, която да гарантира, че няма да нараниш лака отдолу.

Освен това, ако канала е широк, прагчето няма да влезе добре, а просто ще подбиеш дървото.

 

 

Много МАЛКО ВЕРОЯТНО е грифа да изпусне едновременно 3-4 съседни прагчета. Освен това, ако има изпуснато прагче, то ще е по-високо от останалите и на него няма да има никакво бръждене.

 

Дали прагчето се е подало можеш да видиш с просто око. Също така, натискайки на всяко следващо прагче и наблюдавайки сянката на струната върху по-горното, можеш добре да прецениш дали има някакви РЕЗКИ невавности във височината на прагчетата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.