docc Отговорено Февруари 11, 2010 Отговорено Февруари 11, 2010 Beano album- John Mayall And The Bluesbreakers with Eric Clapton- најминималистичкиот и најсовршениот сет ап- Лес Пол+ гласен Маршал. + Dallas Arbiter Rangemaster. Цитирай
Александар Отговорено Февруари 11, 2010 Отговорено Февруари 11, 2010 (Редактирано) + Dallas Arbiter Rangemaster. Има голема дискусија за тоа по форумите. Некои што велат дека биле присутни во тие моменти велат дека Клептон не употребувал ништо помеѓу гитарата и засилувачот A имам читано дека и воопшто во тие времиња не употребувал никаков ефект освен вах педала. Ни фаз, ни бустер..ама кој да го знае... Едит: The Rangemaster While never confirmed by Clapton, another possible ingredient to his sound at the time was his alleged use of a Dallas Rangemaster treble-booster pedal, which he may have left on most of the time, adjusting his guitar volume for changes. These pedals are exceedingly rare these days and command quite a price for clean vintage examples. These were designed to give a treble and output boost to the guitar signal of the guitar, and Clapton could have used this to his advantage in the Bluesbreakers. The unit could have added a bit more sizzle and drive to the already overdriven tone of his Marshall. These pedals had only the one control knob, a short attached cord and no footswitch. It was meant to be perched on the amplifier and left on all the time. However, there is no photographic evidence from this period to confirm his use of the Rangemaster. http://www.legendarytones.com/claptonearly1.html Редактирано Февруари 11, 2010 от Александар Цитирай
Gibson Отговорено Февруари 11, 2010 Отговорено Февруари 11, 2010 Няма нужда от коментар, затова ще пусна 2 линка направо с много близък до идеалния за мен звук Цитирай
Necrophagist Отговорено Февруари 11, 2010 Отговорено Февруари 11, 2010 Ритъм Nile от албума Those Whom The Gods Detest (2009) За соло имам няколко предпочитания 1)Vital Remains албума Icons of Evil (2007) 2)Necrophagist албума Epitaph (2004) 3)Kreator албум Enemy Of God (2005) Цитирай
Pwnzorafied Отговорено Февруари 11, 2010 Отговорено Февруари 11, 2010 Сега се сетих-Danny Gill вади много як звук за сола,с лек дилей и много плътен! Цитирай
Yo The Real Отговорено Февруари 11, 2010 Отговорено Февруари 11, 2010 Slash. Остър звук при солата и плътен на рифовете. Също ми харесва и на Нирвана... но той е по-лесния вариант. Едно фъз-че и съм готов. Цитирай
arebegai Отговорено Февруари 11, 2010 Отговорено Февруари 11, 2010 Как fuzz?DS-1 и почти си готов.Звуци да се кефиш дал бог.Кофти е,че аз само лоши изкарвам засега. Цитирай
carnalsoul Отговорено Февруари 11, 2010 Отговорено Февруари 11, 2010 (Редактирано) 1) Insomnium от албума Above the weeping world 2) Opeth - Почти навсякъде имат страхотно чисти китари с плътен саунд и много много много състейн 3) Obscura 4) Nevermore 5)Pittbulls in the Nursery тe'тва са мойте 5 желани саунда Редактирано Февруари 11, 2010 от carnalsoul Цитирай
Yo The Real Отговорено Февруари 11, 2010 Отговорено Февруари 11, 2010 Как fuzz?DS-1 и почти си готов.Звуци да се кефиш дал бог.Кофти е,че аз само лоши изкарвам засега. Той Кобейн си го казва - в повечето случаи ползва Fuzz и Хорус. Махни ти Smells like... Цитирай
ultramega Отговорено Февруари 11, 2010 Отговорено Февруари 11, 2010 Slash. Също ми харесва и на Нирвана... но той е по-лесния вариант. Едно фъз-че и съм готов. Трудна работа да ти кажа Цитирай
docc Отговорено Февруари 11, 2010 Отговорено Февруари 11, 2010 + Dallas Arbiter Rangemaster. Има голема дискусија за тоа .... Така е! Аз обаче приемам формулировката на моя приятел Mike Piera: ".... many people believe that Eric also plugged into a Dallas Rangemaster on a few of these tracks to get his unique tone." Естествено, става въпрос за 'Beano' Album! Цитирай
Harvester Of Sorrow Отговорено Февруари 11, 2010 Отговорено Февруари 11, 2010 Metallica, Kreator, Rage, Sepultura, In Flames, The Revenge Project Цитирай
dean_dime Отговорено Февруари 11, 2010 Отговорено Февруари 11, 2010 За акустична китара(уестърн) - Tommy Emmanuel и един пич има Andy McKee За метал ритъм и въобще за тежко - Trivium (супер брутален и плътен дист) или Killswitch Engage За соло(ел. китара) - Marty Friedman (loudspeaker) или Gentaro Satomura - Neo Classical Sweep Цитирай
arebegai Отговорено Февруари 11, 2010 Отговорено Февруари 11, 2010 Той Кобейн си го казва.... Не съм говорил скоро с него по въпроса,но мисълта ми беше,че само един фъз няма да е достатъчен.А с DS-1 имаш хем дисторшън,хем с намален драйв си жужиш като фъзче.А като го изключиш-клийн.Три в едно. Идеал за звук-всичко изброено по-горе плюс звукът от църкаща скара плюс плякането на задна(та) чистачка на Голф-а. Цитирай
Бицев Отговорено Февруари 12, 2010 Отговорено Февруари 12, 2010 (Редактирано) И аз се присъединявам към ценителите на Beano, но като ще говорим за Господ, бих посочил като идеал за мене някои по-малко известни негови изпълнения: 1. Концерта с Джордж Харисън в Япония в началото на 90-те, по-специално култовата While My Guitar Gently Weeps. Тая песен има хиляди варианти - и от тях двамата, и безброй кавъри от други. Но този именно запис е ВЪРХА! И като звук (за което е темата), и като свирене - за мене е едно от най-въздействащите китарни сола от всички времена: http://www.youtube.com/watch?v=A67ScXHJuPI 2. Периода около албума From The Cradle и живи записи от турнетата след него (както и съвместния концерт с Д-р Джон за VH1 - особено весията там на St James Infirmary). Целият този период е едно връщане към суровия блусарски звук и Гибсъните (в този период предимно свири на ES-ове: 335, 350 и подобни - мераклиите ако проследят всички клипове от концерти от тоя период сигурно ще могат да съставят половината полуакустичен каталог на Гибсън). Здрав, нацепен доста над точката на пречупване, дори леко груб звук... Блус! Един пример само: http://www.youtube.com/watch?v=CITLWfcGUyg 3. Музиката за култовия сериал "Edge Of Darkness" написана и изсвирена от Клептън с оркестрация от покойния Майкъл Кеймън. (За по-младите: няма нищо общо с едноименната холивудска боза от последно време. Става дума за сериал на ВВС от 80-те, един от върховете на английската и световната телевизия - и кино; с много интелигентен акшън, истинска драма, заплетен сценарий и сериозен социално-политически контекст). Музиката на филма е на нивото на сценария и режисурата му; свиренето на Клептън - на нивото на актьорсктаа игра: класа! Нямам линк: само не търсете из тубата, защото НЯМА - ще чуете само (много по-слабата) концертна версия с Лондонския симфоничен оркестър. Не че е лоша музиката, и свиренето си го бива - но като говорим за звук, трябва да се чуе СТУДИЙНИЯ ЗАПИС на саундтрака. За целта препоръчвам да си намерите DVD-то (CD няма) - и филма ще ви хареса. А китарният тон е... (без да се смеем) ЦЕПИ МРАКА направо, нали така се казва и филма. Къса сърца - всичко онова, което прави блуса една от най-емоционалните музики и което накара феновете (по времето на Beano, всъщност) да пишат по стените на подлезите разни неща за Клептън... = = = = А иначе за идеал може да посоча и други, напр. SRV, Walter Trout, в по-ново време Robert Randolph, John Mayer, Eric Gales. Извън блуса (но не съвсем) - намирам за великолепен (и несъзнателно търся да имитирам - неуспешно) звука на Eric Johnson, Larry Carlton, Bill Frisel... ей такива хора разни... Редактирано Февруари 12, 2010 от Бицев Цитирай
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.