Jump to content
Българският форум за музиканти

За композирането на сола на китара?


famousest

Recommended Posts

И отново - солото на Джими Пейдж в Stairway to heaven е един от най-красивите примери за страхотна импровизация върху точно тази хармония, при която той "отговаря" на смяната на акордите.
а мислиш ли че Пейдж е разбирал нещо от по-горе-изредените хармонии и т.н. когато го е изсвирил това соло?Важното е да ти звучи У главата какво ще изсвириш.
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 35
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

е че кво да използва-така звучи добре.. :rolleyes:

не зн. дали е от значение,но от малък свири кънтри и подобни..

Редактирано от Hillbilly
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

^^^^ Пейдж свири каквото си иска и както си иска и затова е там където е сега сред най-добрите. А тия дето ходят да търсят кусури в чуждото свирене са си на ниво кръчма. И тва е проблема вместо да ходим да свирим ние си се обаждаме неподготвени. Защо намесваме Пейдж тука въобще ,вместо да намерим решение ние почваме да гледаме как са го правили другите и на готово го сервираме на някой друг без да сме сигурни за какво говорим?!

Редактирано от TheWhiteGhost
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Чета и мисля че повечето мнения са правилни(в смисъл няма някой, който да е в заблуда), а защо въпреки това има спор?

altered situationДаде за пример правилното парче според мен . Хармонията е точно същата като на питащия и от Пейдж има кво да се научи.

А че с правилата се правят и изключения , това(поне за мен) е ясно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В крайна сметка и двамата знаем, че ти не си правил точно това

В крайна сметка сигурно от нас двамата аз по-добре знам какво съм правил.Та понеже имало спор,спираме го.Споровете тук обикновено завършват със затваряне на тема.Предпочитам сам да си избирам кой да се държи наставнически с мен.Свирете си,спазвайте стиловите изисквания,но не се ограничавайте.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

от спорове фаида няма,всеки да си прави каквото иска стига да му харесва и доставя удоволствие.....за да добавя мнение по въпроса ще вмъкна че и аз нямам нищо против да свиря Е с-у Ф мажор като проходящ тон...ако ме кефи начи сичко е ок......

 

 

скиваите тва:http://www.youtube.com/watch?v=Ns02jzH8Ccw

 

 

пича почва импровизацията със Си(-9) срещу акорд Си бемол мажор 7....важното е че така е решил,така му звучи,следователно така го и свири

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

:rolleyes: Тука е мястото да се намеси жоре гъзо в спора :cheers:

 

Нещо не мога да разбера за какво се намесват тука стилистики, поп/рок и не знам какво си, като автора на темата никъде не е казал в какъв стил иска да му е солото. Може пък да иска да звучи джазово. Ами Петручи, примерно, дето вкарва хроматични фрази под път и над път, през ръцете ли ще го биете, че някой тон го няма в акорда? Ако ще повтаряме солата на Джими Пейдж - няма нужда, има вече CD-та и DVD-та, които възпроизвеждат с отлично качество.

Правилата в композирането и разделянето на стиловете са полезно нещо, стига да се приемат като препоръки, а не като ограничения. И мисля, че на човек, който тепърва ще почва да учи теорията, това трябва да му се обясни първо.

Редактирано от fluti
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колкото повече слушаш и се вслушваш - толкова по-голям усет придобиваш.

Колкото повече свириш - толкова по-лесно ти става да говориш с китарата.

Колкото повече учиш и анализираш - толкова по-ясно ти става това, което чуваш, и си представяш.

 

 

Успешното композиране, често изисква дългогодишна практика в горните дисциплини, като изключим немузикалните фактори(познаване на публиката, бизнес усет/познанства, познанства с добри музиканти, целенасоченост и др.)

 

В общи линии, според мен човек започва да навлиза в композирането в момента, в който осъзнае, че най-особено и неразбираемо звучащата мелодия рядко е особено приятна за слушане :rolleyes:.

Редактирано от Evtim Djerekarov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ей тука аз ще спомена един съфорумник, който спря да пише, щото го изгониха или и аз не знам защо,но определено предполагам, би имал някакво мнение по въпроса, а именно adXok.

Ако създателя на темата не знае за кого говоря, а му е интересно да научи, може да ме потърси на ЛС да му предоставя един труд на въпросния adXok, от където много неща биха му станали ясни :)

Да, знам че много от хората тук не възприемат идеите на този човек, тъй като някой от тях са в разрез със това което са учили с години , но моето мнение е че , той е много навътре в нещата и има какво да каже...

Не искам да го хваля излишно, не ми се плаща за това :D

 

ПП. Има и други хора , които спряха да пишат тук, (както вече се спомена) а можеха да кажат нещо ценно ...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И отново - солото на Джими Пейдж в Stairway to heaven е един от най-красивите примери за страхотна импровизация върху точно тази хармония, при която той "отговаря" на смяната на акордите.
а мислиш ли че Пейдж е разбирал нещо от по-горе-изредените хармонии и т.н. когато го е изсвирил това соло?Важното е да ти звучи У главата какво ще изсвириш.

Мауинее,дедо то Пейдж много добре си знае какво свири,не го бъркай с други дедовци,които са го карали само на слух/не,че имам нещо против/.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз не мога да разбера кви са тия разделения на стилове постоянно. Аз свиръ квот си искам-не ме интересува дали правя метъл парче или джаз парче. Щом е хубаво-хубаво е. Тва е шибаният смисъл, а не в къв шибан стил си в момента и тряя да използваш характерните похвати за стила, разбийш ли, дето всеки ги говори ей така, без да си има представа за кво говори. Всичко е музика. Съсредоточете се върху нея, стилът няма абсолютно никакво значение. Хората явно нарочно искат да се ограничават и се притесняват да не изпъкнат с някоя свежа идея.

 

Другото-кво сте ми зараздавали примери тука с хармонии ала-бала. Кое щяло да звучи и кое не. Ами то се свири и слуша. Едно е теория, друго е да го чуеш. Има много често разминавания. А като гледам теоретичните "доказателства" направо издишаха.

 

 

Почвам да се ядосвам как хората се опитват да подреждат изкуството в някакви таблици.

 

 

Между другото, доста забавни станаха някои хора.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...разбийш ли, дето всеки ги говори ей така, без да си има представа за кво говори.

 

Браво, чудесно се самокатегоризира :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.