Hillbilly Отговорено Март 22, 2008 Отговорено Март 22, 2008 И отново - солото на Джими Пейдж в Stairway to heaven е един от най-красивите примери за страхотна импровизация върху точно тази хармония, при която той "отговаря" на смяната на акордите.а мислиш ли че Пейдж е разбирал нещо от по-горе-изредените хармонии и т.н. когато го е изсвирил това соло?Важното е да ти звучи У главата какво ще изсвириш. Цитирай
altered situation Отговорено Март 22, 2008 Отговорено Март 22, 2008 А ти мислиш ли, че Джими Пейдж съвсем неволно всеки път използва тон Фа срещу акорд Фа вместо тон Ми? Цитирай
Hillbilly Отговорено Март 22, 2008 Отговорено Март 22, 2008 (Редактирано) е че кво да използва-така звучи добре.. не зн. дали е от значение,но от малък свири кънтри и подобни.. Редактирано Март 22, 2008 от Hillbilly Цитирай
gpav Отговорено Март 22, 2008 Отговорено Март 22, 2008 (Редактирано) ^^^^ Пейдж свири каквото си иска и както си иска и затова е там където е сега сред най-добрите. А тия дето ходят да търсят кусури в чуждото свирене са си на ниво кръчма. И тва е проблема вместо да ходим да свирим ние си се обаждаме неподготвени. Защо намесваме Пейдж тука въобще ,вместо да намерим решение ние почваме да гледаме как са го правили другите и на готово го сервираме на някой друг без да сме сигурни за какво говорим?! Редактирано Март 22, 2008 от TheWhiteGhost Цитирай
ultramega Отговорено Март 22, 2008 Отговорено Март 22, 2008 Чета и мисля че повечето мнения са правилни(в смисъл няма някой, който да е в заблуда), а защо въпреки това има спор? altered situationДаде за пример правилното парче според мен . Хармонията е точно същата като на питащия и от Пейдж има кво да се научи. А че с правилата се правят и изключения , това(поне за мен) е ясно. Цитирай
spongebob Отговорено Март 22, 2008 Отговорено Март 22, 2008 В крайна сметка и двамата знаем, че ти не си правил точно това В крайна сметка сигурно от нас двамата аз по-добре знам какво съм правил.Та понеже имало спор,спираме го.Споровете тук обикновено завършват със затваряне на тема.Предпочитам сам да си избирам кой да се държи наставнически с мен.Свирете си,спазвайте стиловите изисквания,но не се ограничавайте. Цитирай
jackson_dinky Отговорено Март 22, 2008 Отговорено Март 22, 2008 от спорове фаида няма,всеки да си прави каквото иска стига да му харесва и доставя удоволствие.....за да добавя мнение по въпроса ще вмъкна че и аз нямам нищо против да свиря Е с-у Ф мажор като проходящ тон...ако ме кефи начи сичко е ок...... скиваите тва:http://www.youtube.com/watch?v=Ns02jzH8Ccw пича почва импровизацията със Си(-9) срещу акорд Си бемол мажор 7....важното е че така е решил,така му звучи,следователно така го и свири Цитирай
fluti Отговорено Март 22, 2008 Отговорено Март 22, 2008 (Редактирано) Тука е мястото да се намеси жоре гъзо в спора Нещо не мога да разбера за какво се намесват тука стилистики, поп/рок и не знам какво си, като автора на темата никъде не е казал в какъв стил иска да му е солото. Може пък да иска да звучи джазово. Ами Петручи, примерно, дето вкарва хроматични фрази под път и над път, през ръцете ли ще го биете, че някой тон го няма в акорда? Ако ще повтаряме солата на Джими Пейдж - няма нужда, има вече CD-та и DVD-та, които възпроизвеждат с отлично качество. Правилата в композирането и разделянето на стиловете са полезно нещо, стига да се приемат като препоръки, а не като ограничения. И мисля, че на човек, който тепърва ще почва да учи теорията, това трябва да му се обясни първо. Редактирано Март 22, 2008 от fluti Цитирай
Evtim Djerekarov Отговорено Март 22, 2008 Отговорено Март 22, 2008 (Редактирано) Колкото повече слушаш и се вслушваш - толкова по-голям усет придобиваш. Колкото повече свириш - толкова по-лесно ти става да говориш с китарата. Колкото повече учиш и анализираш - толкова по-ясно ти става това, което чуваш, и си представяш. Успешното композиране, често изисква дългогодишна практика в горните дисциплини, като изключим немузикалните фактори(познаване на публиката, бизнес усет/познанства, познанства с добри музиканти, целенасоченост и др.) В общи линии, според мен човек започва да навлиза в композирането в момента, в който осъзнае, че най-особено и неразбираемо звучащата мелодия рядко е особено приятна за слушане . Редактирано Март 22, 2008 от Evtim Djerekarov Цитирай
ultramega Отговорено Март 23, 2008 Отговорено Март 23, 2008 Ей тука аз ще спомена един съфорумник, който спря да пише, щото го изгониха или и аз не знам защо,но определено предполагам, би имал някакво мнение по въпроса, а именно adXok. Ако създателя на темата не знае за кого говоря, а му е интересно да научи, може да ме потърси на ЛС да му предоставя един труд на въпросния adXok, от където много неща биха му станали ясни Да, знам че много от хората тук не възприемат идеите на този човек, тъй като някой от тях са в разрез със това което са учили с години , но моето мнение е че , той е много навътре в нещата и има какво да каже... Не искам да го хваля излишно, не ми се плаща за това ПП. Има и други хора , които спряха да пишат тук, (както вече се спомена) а можеха да кажат нещо ценно ... Цитирай
ultramega Отговорено Март 23, 2008 Отговорено Март 23, 2008 ...Нищо няма да постигнеш с някоя си скала или пентатоника. А ти, какво предлагаш? Много интересно и стана? Цитирай
Overdrive Отговорено Март 23, 2008 Отговорено Март 23, 2008 ами слушай човека - зае** това скалите свири квот ти дойде на ум ако сгафиш тона - приплъзваш един нагоре или надолу Цитирай
yotzzo Отговорено Март 23, 2008 Отговорено Март 23, 2008 И отново - солото на Джими Пейдж в Stairway to heaven е един от най-красивите примери за страхотна импровизация върху точно тази хармония, при която той "отговаря" на смяната на акордите.а мислиш ли че Пейдж е разбирал нещо от по-горе-изредените хармонии и т.н. когато го е изсвирил това соло?Важното е да ти звучи У главата какво ще изсвириш. Мауинее,дедо то Пейдж много добре си знае какво свири,не го бъркай с други дедовци,които са го карали само на слух/не,че имам нещо против/. Цитирай
lizardman Отговорено Март 23, 2008 Отговорено Март 23, 2008 Аз не мога да разбера кви са тия разделения на стилове постоянно. Аз свиръ квот си искам-не ме интересува дали правя метъл парче или джаз парче. Щом е хубаво-хубаво е. Тва е шибаният смисъл, а не в къв шибан стил си в момента и тряя да използваш характерните похвати за стила, разбийш ли, дето всеки ги говори ей така, без да си има представа за кво говори. Всичко е музика. Съсредоточете се върху нея, стилът няма абсолютно никакво значение. Хората явно нарочно искат да се ограничават и се притесняват да не изпъкнат с някоя свежа идея. Другото-кво сте ми зараздавали примери тука с хармонии ала-бала. Кое щяло да звучи и кое не. Ами то се свири и слуша. Едно е теория, друго е да го чуеш. Има много често разминавания. А като гледам теоретичните "доказателства" направо издишаха. Почвам да се ядосвам как хората се опитват да подреждат изкуството в някакви таблици. Между другото, доста забавни станаха някои хора. Цитирай
ultramega Отговорено Март 23, 2008 Отговорено Март 23, 2008 ...разбийш ли, дето всеки ги говори ей така, без да си има представа за кво говори. Браво, чудесно се самокатегоризира Цитирай
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.