Roevers Публикувано Март 19, 2008 Публикувано Март 19, 2008 Как се получава този размазан ефект на гласовете в толкова много стари български естрадни песни (60-те и 70-те)? Ясно е, че е донякъде въпрос на маниер на пеене - но и не толкова "проточените" пeсни звучат като от разстояние, като потопени в нещо - особено женските. В нито едно парче след 70-те не съм чувал така да звучи гласа - сякаш има някаква космическа реверберация. Дали е въпрос само на стил, на смесване, на определена техника? Цитирай
standalone Отговорено Март 19, 2008 Отговорено Март 19, 2008 Доколкото знам, в тези години не е имало смесване като маниер на работа, а всичко се е записвало едновременно. Като добавим ефекта тип пружинна реверберация "Вермона", пеенето отдалеч и вероятно липсата на каквато и да било периферия /компресори например/, мисля че се получава точно такова звучене. Цитирай
TONY Отговорено Март 21, 2008 Отговорено Март 21, 2008 И аз мисля, че ефекта тип пружинна реверберация "Вермона" много допринася за размазването. Цитирай
presly Отговорено Март 22, 2008 Отговорено Март 22, 2008 (Редактирано) Не пишете глупости, пичове - просто чуйте и други песни от 50-60 години НЕбългарска естрада - такава е била модата в саунда тогава. А българските записи са правени не с пружинен реверб "Вермона", а с доста по-скъпа и труднодостъпна дори и в наши дни техника - с така наречените стаи за реверберация - допреди няколко години още работеше май една от тях в мазето на радиото. А - и с лентови еха. Редактирано Март 22, 2008 от presly Цитирай
RockoBG Отговорено Март 22, 2008 Отговорено Март 22, 2008 Почти на 100% съм убеден, че момъкът говори за това, че почти през цялото време са насложени поне 2 вокала. Цитирай
Roevers Отговорено Март 22, 2008 Автор Отговорено Март 22, 2008 (Редактирано) Като се замисля, пеенето отдалеч най ми връзва, не се бях замислял, благодаря. Стаите за реверберация също. За лентовото ехо - на вокалите ли? Най-много като slapback ефект. Иначе с такова двучене се сещам например за един култов двоен албум на Лили Иванова - "Обичам те", от '75 , с оркестъран на БНР. Силно се съмнявам, че е записван едновременнно. Освен това - някои от тях са всъщност песни на Далида или на Мирей Матийо и - друго е звученето. Не че съм голям специалист, но винаги ми се е струвало доста специфично, иначе нямаше да отварям тази тема. За по двата вокала тип бийтълско пеене - то е очевидно, когато го има. Мне, не. За пружиния реверб - не е ли по-скоро т.нар. plate reverb, не знам как е превода. Или plate си е пак пружинен на български. Редактирано Март 22, 2008 от Roevers Цитирай
7thString Отговорено Март 22, 2008 Отговорено Март 22, 2008 Ей тава е плате реверб- един лист ламарина опънат на пружини Цитирай
Stoyko Lisichkov Отговорено Март 23, 2008 Отговорено Март 23, 2008 И аз мисля, че е въпрос на стая с добра акустика, хубав кондензаторен мик, пеене отдалече, пружинни ревърбове и лентови еха и мода в звукозаписа. На мен ми харесва този тип звучене, доста топло е като звук. Цитирай
Overdrive Отговорено Март 23, 2008 Отговорено Март 23, 2008 (Редактирано) За пружиния реверб - не е ли по-скоро т.нар. plate reverb, не знам как е превода. Или plate си е пак пружинен на български. plate е пластина/плоча пружинен реверб е spring - като този който се ползва в китарните ампове и от къде ви дойде на ума че щом китарджиите ентусиасти са ползвали гадни вермони и орфеи, то значи и в студиото е било така - никой не е виждал истинска техника през комунизма така ли??? като чувам какви пари са се наливали едва ли е било така Редактирано Март 23, 2008 от Overdrive Цитирай
7thString Отговорено Март 24, 2008 Отговорено Март 24, 2008 (Редактирано) толкоз кинти за една навита тел Редактирано Март 24, 2008 от 7thString Цитирай
Pif Отговорено Май 21, 2008 Отговорено Май 21, 2008 Сега като имаме едини милион цифрови ефекти данеби да правим по добър звук ?? Особенно в БГ. Едва преди 10-ина години цифровите методи на запис достигат нивата на аналоговите. На тема микрофони няма какво да говорим. Старите микрофони са ненадминати и никоя цифрова и модерна техника няма да ги надмине. Звученето идва не от методите на запис а от това което се записва. Тогава хората са били професионалисти и тъй като студийното време е скъпо - са давали най доброто от себе си за да го направят перфектно. Сега всички изпълнители си учат песните в студиото и гледат колкото могат да го замажат с техниката. "Аз ще пея гадно ама тонрежисьора знаш ли къв е добър, шма напрай да пея кът Марая Кери" Цитирай
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.