jorog Отговорено Октомври 18, 2010 Отговорено Октомври 18, 2010 ... Е, аз не вярвам, че някой ще усети огромна разлика между 470К и 500К така или иначе. Огромна-не ,осезаема-определено. Все едно да имаш истински 500К. и потенциометъра да ти е на позиция 8 или 9 ,вместо на 10.Има разлика. Ето едно линкче: http://www.youtube.com/watch?v=wpZb60UUG4s Цитирай
Slacoth Отговорено Октомври 19, 2010 Отговорено Октомври 19, 2010 (Редактирано) Все едно да имаш истински 500К. и потенциометъра дати е на позиция 8 или 9 ,вместо на 10.Има разлика. Ето едно линкче: Колега, не знам доколко ти е удачно сравнението, но клипчето е супер интересно. Не бях го гледал преди. Редактирано Октомври 19, 2010 от Slacoth Цитирай
Evtim Djerekarov Отговорено Октомври 19, 2010 Отговорено Октомври 19, 2010 (Редактирано) Огромна-не ,осезаема-определено.Все едно да имаш истински 500К. и потенциометъра да ти е на позиция 8 или 9 ,вместо на 10.Има разлика. E, не мисля, че сравнението е особено коректно, бидейки изследвал тези влияния в една друга тема. При максимално усилен волюм пот, с намаляването на общото съпротивление на потенциометъра местиш честотата на LP филтъра, образуван от съпротивлението на потенциометъра и капацитетите в еквивалентната схема, както и резонансната честота на трептящия кръг, който се получава, когато вземем предвид и адаптера. Мисля, че макар разлика да има, разлики като тези, дължаши са на разлините капацитети на различни кабели, са по-осезаеми. Клипчето, което даваш, може би е интересно от научнопопулярна гледна точка, но не навлиза в технически подробности, необходими за нашата дискусия. Eто един линк за теб: http://forum.muzikant.org/index.php?showtopic=15457 Редактирано Октомври 19, 2010 от Evtim Djerekarov Цитирай
jorog Отговорено Октомври 21, 2010 Отговорено Октомври 21, 2010 Приемам че кабела оказва влияние.Както и всички спойки във веригата. И потенциометрите и струните и т.н.Както се гласи във една реклама на една марка бира "всичко е от значение",а в друга-"the devil is in the detail" (истината е в детайлите) ,така че има значение и колко си маниак. Между другото да се похваля.Днес приключих две съвместими дейности (екраниране на китарата със медно фолио и смяна на потенциометрите със нови Боурнс 500КА. и нов кондензатор 22нФ.) както и смяна на кабелите. Китарата стана тиха като винарка Никакъв шум дори като докосвам струните. Сега разбирам какво са имали предвид със логаритмичен пот. Супер плавно усилване ,ниска механична съпротива при въртене(low torque) и без излишен шум при въртене.А и като си оправих кабелите направо се родих.Тъй като нямах добра техника на спояване, прегледах във ТУБАТА как е правилно да се запоява. Като цяло китарата стана със по-избистрен звук(светна), по-безшумна ,а и със новите потове вече се постига много повече динамика.Направо ми е трудно да повярвам колко се подобри. Пача на Дигитеча си мога вече спокойно да го преименувам от "Eric Johnson" на "Yngwie Malmstein". Китарата от Puldin ,стана Пълдинер Кремонокастер Искам да благодаря на Nikifena за статийте във този форум , както и на всички вас.Препоръчвам на всеки който не е доволен от представянето на инструмента си да изпълни горните процедури. Само да споделя няколко неща извън темата. Не запоявайте кабели към корпуса на потенциометрите. Използвайте кабелни обувки(представляват месингови шайби със накрайник за спояване) със подходящ диаметър ,които се нанизват на волум пота преди да се захване към китарата. Ето линкове: http://www.guitarnuts.com/wiring/shielding/shield3.php http://www.guitarnuts.com/wiring/shielding/innards.php Аз никога не съм бил привърженик на запояване към корпуса защото:първо-трудно се калайдисват ,второ-прилага се много тинол и се затруднява качеството на спояване , и трето-вътрешната структура на пота става на компот от прекомерното нагряване.А никой не иска да си скапе качествения и скъп пот или да има посредствени резултати. Също да споделя(пак офф) че граничното напрежение на кондензатора също оказва влияние на тона. Цитирай
Evtim Djerekarov Отговорено Октомври 23, 2010 Отговорено Октомври 23, 2010 (Редактирано) Съгласен съм, че за потенциометъра се запоява трудно, но по време на операцията може да се демонтира капачката, за да не се нагрява потенциометъра. Малко обичаш да залиташ в аудиофилщина . Нека зарежем позлатените контакти, кабелите без спойки и други подобни неща, поне в този подфорум. Не, че няма абсолютно никаква разлика между кондензаторите, но съм сигурен, че особено при по-евтини китари, един А/Б тест би доказал, че разликата или не се чува, или не може да се каже кое кое е. Разликите, които чуваш, по всяка вероятност се дължат на толеранси. Ужасно много доводи, на които съм се наслушал, се дължат в по-голямта си част на непълно изследване на проблема. Редактирано Октомври 23, 2010 от Evtim Djerekarov Цитирай
Свилен Бас Отговорено Октомври 23, 2010 Отговорено Октомври 23, 2010 Аз никога не съм бил привърженик на запояване към корпусазащото:първо-трудно се калайдисват ,второ-прилага се много тинол и се затруднява качеството на спояване , и трето-вътрешната структура на пота става на компот от прекомерното нагряване Ако изшкуриш или по някакъв друг начин свалиш покритието на корпуса, там където ще запояваш, няма проблем - става светкавично, с едно капка от припоя и няма компоти, много тинол и трудности, и др. под. Някой да знае къде се продават такива потенциометри: понеже дори и малките, които открих са с неподходящи размери и се налагат едни неприятни приспособявания? Цитирай
jorog Отговорено Октомври 23, 2010 Отговорено Октомври 23, 2010 Евтиме ,ето ти един линк да видиш чичо ти Ерик Джонсън какъв кондензатор си е сложил: http://support.fender.com/diagrams/stratoc...0117702APg2.pdf Цитирай
L.K. Отговорено Октомври 23, 2010 Отговорено Октомври 23, 2010 Ако беше сложил 2 киловолтов щеше ли да е още по-добре? Не ставайте смешни. Евтим го е обяснил много точно. Бас държа, че с 10 часа свирене може да се постигне повече, отколкото със смяната на максималното работно напрежение на кондензатора на тон-пота. Цитирай
Parni_Valjak Отговорено Октомври 23, 2010 Отговорено Октомври 23, 2010 Бас държа, че с 10 часа свирене може да се постигне повече, отколкото със смяната на максималното работно напрежение на кондензатора на тон-пота. Да, ама тези 10 часа зависи от кого се свирят ... Що се отнася до Ерик Джонсън, дали дължи славата си на кондензатора? Май е същото като със запояването - един го може друг не. Очаквам следващото включване да е за посоката на кабелите, и дали са предени от девствена нимфа на лунна светлина... Така темата придобива приятно комедиен привкус. Иначе е скука... Цитирай
TONY Отговорено Октомври 23, 2010 Отговорено Октомври 23, 2010 (Редактирано) Кабелите имат значение разбира се. Не само Ерик Джонсън е способен да чуе разлика в звука на два различни кабела. В определени случаи раликата може да бъде драстична. Макар, кабела да е жица с 2 жака. Накратко - има 3 важни фактора. 1. Изходният импеданс на адаптера 2. Капацитета на кабела 3. Входният импеданс наусилвателя Капацитета на кабела е все едно още един тон контрол на вашата китара. Стандартният тон контрол, използва кондензатор и посредством него намаляваме високите. Кабела има свой капацитет и различните марки кабели, ще дават различен звук, естествено, защото не ги произвеждат 100% еднакви. Входният импеданс на усилвателя - представете си една тръба, по която пускаме течност. Китарата все едно е извора, водата(сигнала) тече по канала и стига язовира (усилвателя). Колко вода ще влиза в язовира, ще зависи от рамера на дупката. По малък размер ще пуска по-малко. Импеданса на усилвателя, се явява размера на дупката, все едно. Импеданса на ампа оказва влияние не само на нивото на сигнала, но и на тон контрола. Колкото по висок е импеданса, влиянието му на тон контрола е по-голямо. Ето защо, тон контрола при едни усилватели има доста по-чуваема чувствителност, спрямо ако китарата е плъгната в други. Слагаме в уравнението и изходният импеданс на китарата. Обикновено пасивните адаптери са с висок изходен импеданс, а активните с нисък. Имаме 4 случая : 1. китара с нисък импеданс към амп с нисък - няма голямо значение какъв кабел ще използвате, чуваемо голями разлики няма да има 2. китара с нисък импеданс към амп с висок - като горният случай, когато тон контрола е докрая.Когато се намали, обаче кабела влияе, особено ако потенциометрите са 500 К.омови 3. китара с висок импеданс към амп с нисък - това не е за препоръчване, избягвайте го. 4. китара с висок импеданс към амп с висок - например фендер в лампов фендер или маршал. Точно както Ерик Джонсън обича. Тук много яко се усеща разликата в кабелите. А сега дали Ерик Джонсън усеща разлика в звука, ако използва различни батерии за захранване на ефектите си. Аз се обзалагам, че усеща. Обяснението - различните типове батерии имат различен вътрешен импеданс. Алкалните батерии оказват различен ефект върху схемата на дистрери, хоруси и тн, сравнено с карбон-цинковите, особено ако става дума за стари , винтидж педали (имат различно ниво на пауър съплай риджекшън, спрямо "модерните"). Така, че Ерик Джонсън чува, каквото чува. Редактирано Октомври 23, 2010 от TONY 1 Цитирай
Evtim Djerekarov Отговорено Октомври 24, 2010 Отговорено Октомври 24, 2010 Импеданса на усилвателя, се явява размера на дупката, все едно.Импеданса на ампа оказва влияние не само на нивото на сигнала, но и на тон контрола. Колкото по висок е импеданса, влиянието му на тон контрола е по-голямо. Ето защо, тон контрола при едни усилватели има доста по-чуваема чувствителност, спрямо ако китарата е плъгната в други. Това може да се твърди саямо за усилватели с много нисък входен импеданс, или за нискоимпедансните входове на старите усилватели. На практика, при почти всички усилватели, има вход с входен импеданс 1+ мегаома, който е достатъчно висок, за да не се усеща загуба на високи честоти, освен ако не свирим с пиезо, примерно. А сега дали Ерик Джонсън усеща разлика в звука, ако използва различни батерии за захранване на ефектите си.Аз се обзалагам, че усеща. Обяснението - различните типове батерии имат различен вътрешен импеданс. Алкалните батерии оказват различен ефект върху схемата на дистрери, хоруси и тн, сравнено с карбон-цинковите, особено ако става дума за стари , винтидж педали (имат различно ниво на пауър съплай риджекшън, спрямо "модерните"). Да ти кажа, съмнявам се да се чуе някаква разлика, особено ако напрежението на две батерии е еднакво. Пичти всички ефекти имат големи електролитни кондензатори в захранването си, които минимизират този ефект. Освен това, влиянието на вътрешното съпротивление на токоизточника става по-значително само тогава, когато консумацията на ефекта е голяма. При Цитирай
7thString Отговорено Октомври 24, 2010 Отговорено Октомври 24, 2010 Интересно ми е дали няма да има изненади при един сляп АБ тест В един форум в спор между транзистор/лампа/софт баш разбирачите с много чувствителните уши яко омотаха лампите и Amplitube Както горе се каза - дали е станал известен заради 1KV кондензатор? Изобщо, аудиофилията както и всякаквите други *филии са ми комично-трагични Цитирай
jorog Отговорено Октомври 24, 2010 Отговорено Октомври 24, 2010 (Редактирано) Знаете ли предполагам ,че това се дължи на новият пот. Човек възприема силата и честотата на даден звук по логаритмичен закон ,обаче тъй като обхвата на възприеманата сила е много по-голям от честотния обхват и се получава много слабо възприемана промяна на тона при въртене на пота. Предполагам и кондензатора има някаква вина(между другото кондензатора както споменах е 22нФ./160В. полистиренов{KS} 1% толеранс ,докато стария беше миниатюрен керамичен пак 22нФ.).Стария пот беше линеен и евтин и се чуваше промяна само при крайно завъртане(освен пукането).Най-вероятно тон пота трябва да е със по-малко логаритмична крива на изменение.Затова и се срещат потове със различна крива ,а дори някои препоръчват линейни потове за тона. Това е линк който намерих за CTS потовете: http://www.planetz.com/blog/files/450G_1-6-10.pdf И всъщност гледам трезво и рационално на нещата без да изпадам във крайности. Все пак трябва внимателно да се "отсее житото от плявата" както се казва и да се определят всички променливи и параметри определящи обективния качествен китарен звук въпреки присъщия субективизъм и индивидуалност в предпочитания на всеки. Ето например кабелите явно има значение какви са-факт. Също и за потовете ,кондензаторите ,струните ,адаптерите ,типа дървесина ,майсторството на изработката ,дизайна ,теглото ,баланса и ред други знайни и незнайни критерии ,както и огромният брой вариации между тях контрастират на крайното мнение за даден инструмент и звук.Аз например останах особенно очарован от Пълдина си след като го ъпгрейдвах. Вече гледам със друго око на него.А съм хващал оригинален стратокастър и не останах особенно очарован от него освен от цената му може би. Редактирано Октомври 24, 2010 от jorog Цитирай
Evtim Djerekarov Отговорено Октомври 24, 2010 Отговорено Октомври 24, 2010 Аз например останах особенно очарован от Пълдина си след като го ъпгрейдвах.Вече гледам със друго око на него.А съм хващал оригинален стратокастър и не останах особенно очарован от него освен от цената му може би. Хубаво нещо е човек да си харесва китарата, но тъй като преди години имсх опит с доста БГ китари, бих те посъветвал, да не се самозалъгваш. Може да се каже, че добре ремонтиран пълдин с нови адаптери, рефрет, ключове, магарце и т.н., свири може би малко по-добре от скуаер или стаг за 200 лева. Да кажем, че в най-оптималният случай може да се получи нещо, което свири, като китара за 500лв. от магазина, но е осезаемо по-грозно(освен, ако не е и пребоядисано). Цитирай
Yves Отговорено Октомври 25, 2010 Отговорено Октомври 25, 2010 Интересно ми е дали няма да има изненади при един сляп АБ тест В един форум в спор между транзистор/лампа/софт баш разбирачите с много чувствителните уши яко омотаха лампите и Amplitube Te и тук доста пъти най-чувствителните по темата бъркаха лампови ампове с транзисторни такива, Гибсън Стандарти с Кортове, EMG със сток B.C. Rich адаптери...след такива теми поглеждаш с друго око на редовните дрънканици Цитирай
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.