kolio_k Отговорено Януари 2, 2008 Отговорено Януари 2, 2008 Така ....уж аз трябваше да задавам въпросите (като заек )пък то ко било.....? ами 1: ту поинт тремоло е варианта когато тремолото опира само на два пина както флойд и не се опира до дъската ами се регулира от винтовете на пружините на 2.5-3мм от нея.Т.Е. ту поинт тремолото е със същото окачване както флойда само че не може да работи назад (обтягане ) с изключение на тон тон и полвина( нагоре). 2: ВИНТИДЖ ТРЕМОЛО -ами същото е ,само че разликата е в опорните точки 6НА БРОЙ . Колкото до разтройването .....ами ще ме извинявате ама не е задължително ,особено след намесата на ролер нът проблема изчезва завинаги. А! Как става тоя номер тогава или пак е някаква мистерия ? Искам само да уточня ,че тремолото е същото като фендерския винтидж с 6 опорни точки. 1.Двуточковото тремоло наистина опира на само на 2 болта по принцип,но голямата част от потребителите на Фендер,натягат малко пружините,за да може тремолоте да опре в дървото ,като с това се подобрява саунда и китарата си остава настроена.Знам ,че от Фендер казват другояче,но опита показва,че за да може на китарата да се разчита да остане настроена за повече от едно парче,гореописания метод помага. 2.Същото се отнася и за Винтидж тремолото.Колкото до ролер нъта,ти ще ме извиняваш,но същия ,макар и да пооправя положението,далеч не решава проблема,защото разтройването не зависи само от него.Същото се отнася и до заключващите се ключове .При ПРС,тремолото,ако е настроено точно,с относително малкия си ход ,в комбинация със самосмазващия се нът,плюс идеалната права кочто образуват струните между нъта и ключовете,плюс много добрите си заключващи се ключове Шалер,проблема с разтройването,при умерена употреба е почти сведен до 0.Тремолоте стои във въздуха.По мои лични набл'дения обаче саунда на ПРС,сравнен с Гибсън ЛП(казвам с Гибсън защото и двете китари са маханово-гриф и тяло и със сет нек,а съм ги сравнявал и с абсолютно идентични адаптери)е доста по прозрачен и рехав.Ти ми кажи как става този номер п.п.Наличните ми китари напоследък Обърни внимание на втората отгоре от ляво на дясно(Фендер с двуточково тремоло и на 4тата от ляво на дясно-PRS Custom 24 с 6 винтово тремоло.Та как мислиш,дали не съм си играл с тремолата им? Цитирай
Fenix Отговорено Януари 3, 2008 Отговорено Януари 3, 2008 (Редактирано) Offtopic туй легналото долу вляво Ямаха Пасифика 112 ли е? Много ще ме учудиш ако виждам правилно.... записваш ли с нея? или тя участва само в масовката едит: долу вляво хубаво е, че има кой да ми показва посоките... Редактирано Януари 3, 2008 от Fenix Цитирай
kolio_k Отговорено Януари 3, 2008 Отговорено Януари 3, 2008 Да Пацифика е,но наистина е само за визуален ефект(не че са лоши като за цената,ама моля ви се ) Цитирай
EAmechaniX Отговорено Януари 3, 2008 Отговорено Януари 3, 2008 Само дето не видях да имаш китара с ролер нът.......,между другото колко такива си слагал? (НЕ Е ЗАЯЖДАНЕ) За разликата в саунда :Ами това е МИСТЕРИЯ с четири основни причини 1:-разликата в мензурите 2:-разликата в окачването на бриджа(tune o matic и tremolo) 3:-разликата в масата между двете китари (имаш ги и двете така че разбираш за какво говоря) 4:-разликата в материала на фингър борда (ако не се лъжа на prs -а е от indian палесандър) P.S. Преди няколко месеца ходих на гости на един пич от форума ,който изкара един фендер от 97 година с винтидж тремоло. Та ,питам го аз дали се разтройва от тремолото, а пича вика '',Ако ми разтройш китарата ти я подарявям '' Ей,само дето не стъпвах отгоре и-тръгнах си естествено без фендер и с много добри впечатления. P.S.-2 Някой да ме допълни ако се сеща за още причини. Цитирай
Hillbilly Отговорено Януари 3, 2008 Отговорено Януари 3, 2008 Таз за първи път го чувам! Ако са на някакъв вид подложка, или плават на непълно завитите болтове ще разстройват китарата като развалено кисело зеле стомаха на некоя принцеса... Ма щом казвате може и тъй да е... Поздрави, Влад От Фендер препоръчват при винтидж тремолото 2-та крайни винта (горния и долния) да са малко по затегнати от другите 4- така на средните главите им не опират плътно в тремолото. Цитирай
EAmechaniX Отговорено Януари 3, 2008 Отговорено Януари 3, 2008 По точка четири съм в грешка-brazilian rosewood фингърборд Цитирай
Talic_Zealot Отговорено Януари 3, 2008 Отговорено Януари 3, 2008 Според мен най-добре си вземи време в комлект с опит и тогава ще си доволен, че си купил каквото ти трябва, а не такова което си мислиш, че е най-добре заради 2-3 поста . Пък токувиш и парите станали малко повечко след време и ти се оширил обхвата . Цитирай
lizardman Отговорено Януари 3, 2008 Отговорено Януари 3, 2008 Точно заради това нито един китарист,който свири предимно с чисти саундове или с по нисък гейн,не използва флойд. не е точно така. http://www.youtube.com/watch?v=D2elCG-S09E http://www.youtube.com/watch?v=ej7GkommTtg и двете парчета спокойно могат да минат без тремоло. третото е импровизация от обучително видео!! явно си остава мистерия Цитирай
fluti Отговорено Януари 3, 2008 Отговорено Януари 3, 2008 (Редактирано) Точно заради това нито един китарист,който свири предимно с чисти саундове или с по нисък гейн,не използва флойд. ^ Спред теб Сатриани и Вай предимно с чисти саундове и нисък гейн ли свирят? Нека да четем това, което е написано, а не това което ни се иска и да не спорим само заради самия спор. Редактирано Януари 3, 2008 от fluti Цитирай
lizardman Отговорено Януари 3, 2008 Отговорено Януари 3, 2008 ^точно затова дадох тия примери....а Гамбали? целта не ми е да се заяждам, търся най-точния отговор за себе си. какво точно е нисък гейн, какво точно е предимно и какъв точно ти е проблемът не знам, но целта ми не е да се заяждам. това, че мисля какво казва всеки и не го приемам за даденост, въпреки авторитета му, ли е толкова лошо? пак казвам-търся най-точния отговор. от една страна хората казват-метълският звук се губи заради флойда. тогава аз се сещам за Пантера. от друга- Кольо_к ми даде неговото обяснение-тогава аз се сещам за тия примери, дето дадох. какво толкова лошо? Цитирай
fluti Отговорено Януари 3, 2008 Отговорено Януари 3, 2008 (Редактирано) това, че мисля какво казва всеки и не го приемам за даденост, въпреки авторитета му, ли е толкова лошо? Не, лошо е когато един човек се е изразил пределно ясно, ти да игнорираш определена част от изказването му, за да може да се вържат в спора иначе неудачните ти примери. Тук вече влизаме в излишни пререкания. Практиката е по0казала, че няма смисъл да се свири с флойд чисто и с нисък гейн, още повече, че в тези случаи обикновено дори не е необходимо тремоло. Естествено, ако си поставиш за цел, ще намериш и изключения - но както знаем, те само потвърждават правилото (иначе нямаше да са изключения). Оттам нататък е въпрос на вкус, личен избор и възможности. Да, Даймбег свиреше с флойд, но той бешее единствен китарист в Пантера и му се налагаше да свири както ритъм, така и сола на една и съща китара. Но в Металика, например Хетфийлд свири на китари без тремоло, защото свири ритъм и явно за тази цел твърдият бридж му харесва повече. Хамет свири с флойд, защото свири сола и му се налага да го ползва. Ако нямаш възможност да си купиш две китари се налага да направиш компромис - и това си решаваш ти. А и в крайна сметка нещата не са толкова черно-бели и за сравнително начинаещ разликата няма да е много осезаема. А ако не си начинаещ ще знаеш какво да си купиш. Редактирано Януари 3, 2008 от fluti Цитирай
kolio_k Отговорено Януари 4, 2008 Отговорено Януари 4, 2008 Не искам да убеждавам никого,просто споделям мнението си.Всеки би трябвало да свири с това,което го кефи и ако lizardman да свири примерно блус с флойд, си е разбира се въпрос на вкус,а колкото до разтройването на тремолата,много се радвам ако някой е успял да настрои фендерски винтидж без да е опрял в дървото да не разтройва,аз досега не съм успял.Може би имаме различна дефиниция какво е настроена китара,а може би моите тремола просто не ги бива.Иначе по въпроса за ролер нътовете-имал съм само една китара с такъв,според мен резултатите не бяха задоволителни,а иначе съм свирил с доста такива. Що се отнася за разликата между ПРС и Гибсън -съгласен съм че това са основните разлики и както се вижда една от тях(и по мое мнение най важната) е различното окачване п.п.Давам мнения базирани само на прекия ми личен опит,но съм забелязал,че много хора не правят така и обичат да спорят заради спора.Аз лично често попадам в такава ситуация,която ме поставя в положение да убеждавам някого в нещо,а това въобще не ми е нужно,а и на никой друг н е необходимо. В тази връзка смятам да престана да давам мнения в раздела китара и да оставя това занимание на по ерудираните ни колеги.В края на краищата ако някой наистина иска и моето мне4ние има и ЛС Цитирай
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.