Anton Публикувано Декември 18, 2007 Публикувано Декември 18, 2007 Въпроса ми е как човек може да намери най-точния мундщук за себе си?Знам че най-добрата стратегия са пробите, но все пак да намалим малко диапазона на размерите по някакъв начин.Един приятел ми каза веднъж, че според духачите по Ню Йорк няма значение мундщука.Какъвто и да е, взимаш го, разгряваш и бичиш дъски след това... Цитирай
TrumpetNick Отговорено Декември 20, 2007 Отговорено Декември 20, 2007 Тони, Задаваш въпрос, чийто отговор може да се окаже много персонален и субективен, но ето няколко общо правила, които можеш да ползваш. Въпрос 1: За каква работа (какъв вид свирене) ми трябва този мундщук: А. Симфоничен оркестър а/голям б/малък/камерен оркестър Б. Духов Оркестър/Брас Бенд В. Камерен ансамбъл: трио, квартет, квинтет итн Г. Биг Бенд Д. Соло Е. Комбо бенд В зависимост от работата, нейните изисквания и търсения от теб звук изискванията ти към въпросия мундщук би трябвало да се изменят. Обикновено за симфонична, камерна музика и духови оркестри се ползват по-големи и по дълбоки мундшуци, макар, че може да има известни отклонения от тази философия. За биг бенд (особено ако свириш като октавист), джаз и комерсиална музика обикновено се препоръчва МАЛКО по-плитки мундщуци. Дълбочината на чашката едва ли ще отнеме или добави към твоя диапазон, но за сметка на това може да промени тембъра ти, да направи по-лесни артикулациите във високия регистър и да ти подпомогне издържливостта на устните ти. Соло: много индивидуално, но по принцип солистите търсят обикновено по-малки мундщуци в сравнение с оркестрантите, но по-големи от октавистите. Това все пак си остава много субективно наблюдение. Освен много популярните у нас Schilke и Vincent Bach (VB винаги са имали проблеми с качествения контрол, затова не препоръчвам да ги купуваш без проба. Някой могат да бъдат много качествени, а други не. Освен това, може да има големи разлики при мундщуци с еднакви номерации) можеш да погледнеш и долупосочените, които са много популярни в САЩ и западна Европа: Curry Precision Mouthpieces Основани на дизайна на VB но качествения контрол и на много по-високо ниво. Monette Mouthpieces Stork Custom Mouthpieces GR Mouthpieces LOUD Mouthpieces Warburton Music Products Denis Wick Разбира се, има много други, които мога да спомена, но мисля, че тези са някои от тези, които са демонстрирали изключително високо качество, и са успяли да го запазят през годините на своето съществуване. Има много други, които ще намериш в Mouthpiece Express, където също можеш да се ориентираш за цените и да поръчаш ако искаш...ако имаш по специфични въпроси, давай По въпроса за моя концерт, мина добре, но не идеално...ако искаш по-подробно, мога да ти пратя ЛС. Цитирай
Anton Отговорено Декември 21, 2007 Автор Отговорено Декември 21, 2007 Аз знам, че момента е доста индивидуален, но все пак мерси за насоките точно, това ми трябваше.А колсото до концерта, какъв беше по-точно той? Цитирай
sax_man Отговорено Декември 25, 2007 Отговорено Декември 25, 2007 Само недей да си зимаш метален , много неприятни ефекти по зъбите ... Цитирай
ri4kata Отговорено Декември 27, 2007 Отговорено Декември 27, 2007 начи да ви кажа,има разлика от мундщук,до мундщук.според мен,дори и металните са хубави,стига да имат гумичка . a za men naj-dobri sa BS(съжалявам,че го написах на латиница) Цитирай
XAS Отговорено Март 1, 2008 Отговорено Март 1, 2008 Въпроса ми е как човек може да намери най-точния мундщук за себе си?Знам че най-добрата стратегия са пробите, но все пак да намалим малко диапазона на размерите по някакъв начин.Един приятел ми каза веднъж, че според духачите по Ню Йорк няма значение мундщука.Какъвто и да е, взимаш го, разгряваш и бичиш дъски след това... Не е трудно, но е дълго за обяснение. Най-напред трябва да знаеш на какъв инструмент свириш. Цитирай
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.