mupcku Публикувано Ноември 20, 2007 Публикувано Ноември 20, 2007 Здравейте хора, Абе мъча се тука и не мога да си наглася мастеринга заради тея панорами.Чесно си признавам, знам че съраунда се образува чрез обработването на панорамите, но нищо не разбирам как да станат.Дайте некой съвет за тея панорами как да ги пооправя.И исках да ви попитам нещо за еквалайзерите.Всъщност.....нищо не разбирам от еквалайзери....много ще се радвам ако някой ми обясни за какво става въпрос.Знам че става въпрос за корекции на тона, но не чаткам честотите как са и за какво са....Знам че това са основни неща, но все пак се тръгва от някъде.БЛагодаря ви предварително. Цитирай
coh-da Отговорено Ноември 20, 2007 Отговорено Ноември 20, 2007 Първото нещо е четене, с търсачка по интернет-форумите, с книжка в ръка или на електронно издание. Английски не е лошичко да се поназнайва, ама не до толкова, че да знаеш само как да си поискаш 'ляп! Щом си стигнал до мастеринга ехе-е-е-е, хич не се нуждаеш от помощ си мисля! Цитирай
Dilian Nedev Отговорено Ноември 21, 2007 Отговорено Ноември 21, 2007 Така . Първо ти сега си на миксинг , не на мастеринг . Второ - панорамите се настройват в зависимост от това какво имаш записано . Ти какво си записал до тук като инструменти ? Трето - EQ-тата , така да се каже, могат да променят коренно звука на който и да е инструмент . Мога да ти дам пример : китарния кабинет симулатор си е един EQ с фиксирана настройка . Общо тя е HighCut (премахнати високи честоти) над 5-6 KHz (общия модел) и подсилени едни други честоти в зависимост от съответната симулация . Ако примерно звука на китарата ти се струва плосък , може да вдигнеш малко среди (примерно от 1KHz , Q = 0.5 ) . Q фактора определя до колко съседни честоти , на тази която си избрал , ще се засегнат от промяната . Колкото по-голям , толкова по-плавно ще е променен звука . Абе общо взето всичко е на опит и практира . Поиграй си малко с един графичен EQ и ще разбереш какво имам в предвид. Цитирай
Parni_Valjak Отговорено Ноември 21, 2007 Отговорено Ноември 21, 2007 Колкото по-голям , толкова по-плавно ще е променен звука Хайде пак? При голям (висок) Q-фактор стръмността е по-висока, лентата (BW) е по-тясна. Дали звука ще е променен плавно, или не? Предполагам, че грешката е неволна, но все пак трябва да се внимава, че човека към когото е насочен съвета, ще копира без да му мисли... Цитирай
Dilian Nedev Отговорено Ноември 21, 2007 Отговорено Ноември 21, 2007 Съжалявам , моя грешка . Иначе това важи за параметричен EQ . Ако почнеш с графичен EQ няма да имаш такива проблеми Цитирай
мегатон Отговорено Декември 19, 2007 Отговорено Декември 19, 2007 При положение че в самия микс не е работено по-активно с панорамите до известна степен може да се подобри звучението като в мастера може да се инсертва плъгина ''NuGen Audio Stereoplacer'' nugen audio stereoplacer nugen audio stereoplacer успех!! Цитирай
мегатон Отговорено Декември 19, 2007 Отговорено Декември 19, 2007 (Редактирано) всъщност плъгина е http://www.nugenaudio.com/stereoizer.php Редактирано Декември 20, 2007 от Chrysalid Нарушение на правилото за цитиране на предходен коментар! Цитирай
BlueZone Отговорено Декември 20, 2007 Отговорено Декември 20, 2007 Еееееее...хора, къде тръгнахте бе...? То сега още малко ще излезе, че човек ще прочете две книжки, ще си играе един месец вкъщи и вече ще може да смесва... Най-изпървом човек трябва да знае какво е ток, херц, децибел и фаза, пък чак тогава да почне нещо да се занимава със звук. Още повече пък панорами... Панорама има когато има поне стерео звук. Оттам възниква въпроса какво е стерео изобщо. После изниква въпроса какво е панорама. След това куп други работи, които са съществена част от микса. Не може просто да си феркаме някакви работи в ляво или в дясно и да стане готино. Както неведнъж съм казвал: "хубавия микс започва от аранжимента". После човек трябва да е наясно с еквалайзерите и компресорите, пък чак после да се занимава с хоруси, ривърби и панорами. И като говорим за еквалайзери, добре е да се уточни (потърси...например в Google) разликата между графичен, параметричен и параграфичен еквалайзер. Най малкото, щото bandwith и Q не са едно и също нещо. След туй трябва да се разбере какво е туй компресор, за какво служи и как работи... ...изобщо това не е така проста задача П.П. Аз лично се занимавам със звук и смесване на такъв от 8 години и още не смея да кажа, че мога да смесвам, като все пак съм прочел доста неща, практикувал съм много, работил съм по разни студия и т.н. Цитирай
presly Отговорено Декември 20, 2007 Отговорено Декември 20, 2007 (Редактирано) +1 за горния пост. С корекция - 25 години звукар, 10+ албума смесени (частично (пре)аранжирани), бачкане къде ли не из занаята (звукарския, де, както и друтия ). Но четенето и питането в началото МОГАТ да помогнат... А го има и момента, отразен като подпис на един колета в руския форум: "Парчето (песента) не можеш да завършиш, можеш само да престанеш да работиш по него" По същество - има няколко прекрасни книжки на Bob Katz - потърси ги из Нета, помагат. Успех! Редактирано Декември 20, 2007 от presly Цитирай
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.