Evtim Djerekarov Отговорено Юли 19, 2005 Отговорено Юли 19, 2005 Единствения начин за безопасно дране се нарича "Vocal Fry", и представлява това на което говориш като станеш сутрин рано и кажеш "След малко ше стана, чакай" и пак заспиваш. Когато го добавиш към гласа се получава нещо като дране. Ако го употребяваш по много, после може да имаш проблеми с чистото пеене. Друг трик, който можеш да използваш на високо е закриването. Стягаш си гърлото, буташ си тона в носните кухини и използваш много малко въздух. Използват го много оперните баритони като пеят СОЛ. Може да дръпнеш нещо оперно и да чуеш как звучи. Цитирай
Jordan_J Отговорено Юли 19, 2005 Отговорено Юли 19, 2005 И според мен преумората е най-често срещаната причина. Губил съм гласа си за 2 седмици по тази причина, и взех да се пазя Съня възстановява идеално А и колкото по-малко бира и газирано - толкова по-добре... Цитирай
imperor Отговорено Август 13, 2005 Отговорено Август 13, 2005 Странно... Не казвам, че познанията по анатомия и физиология са задължителни, но да се твърди, че чай помага на гласа е просто утопия... Говорил съм с не един и двама оперни певци и всички до един са категорични, че каквито и да било течности (освен собствената слюнка, която и без друго изчезва по време на пеене) разхлабват гласовите връзки и правят гласа нестабилен и труден за контролиране. Гласа е инструмент и се упражнява като такъв. Най-важно се явява правилното дишане, затова и всички, които свирят на духов инструмент пеят вярно. Не разбирам, колеги, как може в раздел за пеене да се говори за "грухтене", "дране", "квичене" и други подобни животински звуци?! Пеене ли коментирате или вживотиняване??? Все едно във форума на китаристите да коментират звук а'ла Блекендейкър, Маткап, Хускварна, Флекс или не знам какво си. Гласът е нещо уникално, от Бога дадено и ако всеки от нас реши да се упражнява на даден инструмент, до няколко години ще постигне резултат, ако е усърден. Но аз и 100 години да се упражнявам, и да си съдера задника, нама да пропея като Звезди от "Ахат", защото на него Бог му дал, а мене ме е подминал. Затова, като Бог ви е дал, не се правете на еди кой си и не грухтете, не квичете, а пейте, защото България ражда ГОЛЕМИ гласове. Последно уточнение, боров мед няма, боровете не цъфтят, следователно пчелте не ходят там. Има сладко от борови връхчета до което пчелите не са се докоснали. Пейте, братя! С вас съм!!! Цитирай
Snowwhite Отговорено Август 13, 2005 Отговорено Август 13, 2005 ...Последно уточнение, боров мед няма, боровете не цъфтят... Само да ми обясниш като не цъфтят боровете как се размножават и от'де, аджеба, 'се 'зимат шишарките, като продукт на опрашването?!?Това само. Цитирай
ProjectHamsterdam Отговорено Август 13, 2005 Отговорено Август 13, 2005 //Offtopic:/ Наистина, боровият мед е отвара от борови връхчета и/или някоя друга шишарка + захар. Прави се без съдействието на пчели (гадовете мръсни), към които съм алергичен. Не че не е полезен де... /off/ ПП: За боровете - може би правят секс когато никой не гледа - все пак повечето от тях обитават закътани горски кътчета, където обикновено не се мотаят много зяпачи. Цитирай
CorvusCorax Отговорено Октомври 15, 2005 Отговорено Октомври 15, 2005 Хахаха... За боровете не знам, както и за боровия "мед" Но медовете (пчелни) които минават за по леки (акациев, магарешки бодил- най-общо казано по-светлите) доста помагат, ако гласа ви е "паднал". Аз лично след много пеене винаги успокоявам гърлото с някакъв ментов бонбон или с млечно карамелче (хахаха тя Snowwhite знае за мойта любов към бонбоните). За мен единственият начин да не ти пада гласа е да го тренираш. Ако пееш системно и последователно (?!) постигаш резултати-ако вчера си пял 1час и си паднал, утре можеш да пееш час и пловина, вдруги ден-2... И така...Поне при мен е така. Цитирай
Beyondvoice Отговорено Октомври 18, 2005 Отговорено Октомври 18, 2005 Единствения начин за безопасно дране се нарича "Vocal Fry", и представлява това на което говориш като станеш сутрин рано и кажеш "След малко ше стана, чакай" и пак заспиваш. Когато го добавиш към гласа се получава нещо като дране. Ако го употребяваш по много, после може да имаш проблеми с чистото пеене. Друг трик, който можеш да използваш на високо е закриването.Стягаш си гърлото, буташ си тона в носните кухини и използваш много малко въздух. Използват го много оперните баритони като пеят СОЛ. Може да дръпнеш нещо оперно и да чуеш как звучи. Ммм,отдавна не съм влизал тук и се намира кво да коментирам... Начи за пичовете дето искаха да чуят ла-то от голяма на Марчето Кери да кажа,че грешката е моя и това е Има Сумак дето пее ла от голяма...дръпнете си песента "Джунгла" и ще чуете...а интервюто с най-ниския тон на Марая Кери и най-високия така и не можах да го изровя в компа,явно съм го позатрил при някой формат-е,ако някой се интересува ще го намери...и без повече да ми се дървите и да ме обвинявате,че ви изкарвам китарите спънати,само защото имам верен слух... А сега към мнението-пич,не знам къде си чувал за стягане на гърлото,но специално при закриването ако се стегнеш това означава да направиш мускулен спазъм на ларинкса,а при белкантова позиция това коства страхотни болки,такива,дето не си изпитвал никъде другаде по тялото си...има два типа белканто-едното е италианско,другото испанско...при първото ларинска е рехав,при второто е неподвижен и позициониран-при испанското белканто единствените движения са вибрациите на въздуха-в и извън кухините на тялото. Да си стегнеш гърлото означава да го затвориш,а питай примерно кака ти Снежанка как се пее СОЛ от първа със затворено гърло,и как по принцип се пее със затворено гърло.А това за малкото въздух поне на мен ми е непонятно-не ми е известно големи маневри при автомобилизма да се правят с малко бензин.А за тези,които искат да ползват маска при пеенето(което всъщност си е абсолютен плюс) да знаят,че маската трябва да облагородява гласа,не да го осакатява-така,че колкото по нагоре си напъхате гласа в маската толкова по добре,но не губете гърдите за сметка на главата!!!! Цитирай
CorvusCorax Отговорено Октомври 18, 2005 Отговорено Октомври 18, 2005 @Beyondvoice , Можеш ли да предложиш някой по-безболезнен начин да "загрубее" малко гласа-щот' честно да ди кажа моя е твърде кадифен, а понякога искам да изпея и нещо по-злобно, естествено без да си прецакам гърлото Цитирай
Evtim Djerekarov Отговорено Октомври 18, 2005 Отговорено Октомври 18, 2005 (Редактирано) А сега към мнението-пич,не знам къде си чувал за стягане на гърлото,но специално при закриването ако се стегнеш това означава да направиш мускулен спазъм на ларинкса,а при белкантова позиция това коства страхотни болки,такива,дето не си изпитвал никъде другаде по тялото си...има два типа белканто-едното е ...... Имам предвид "cord adduction" - начин да "избуташ" гласа нагоре без да се пренапрягаш. Честно казано още не съм го овладял напълно, но ми помага да вкарам поне 40% "глас" в микса си, и да звуча по - искрящо. Мога, разбира се да изпея СОЛ, дори ЛА(бас - баритон съм) на 1-ва с "глас" с него, но все още ми звучи малко пресилено. Е, преди време звучеше доста по - пресилено, сега се трае, дори понякоза звучи добре . Имам предвид такова стягане на гласните връзки, което се получава при изговаряне на звука "г", или по - точно началото му. Някои източноцо наричат този тип пеене "Middle Voice". С него един тенор може да вземе СИ, дори ДО на първа октава почти без да миксира, При това, въпреки известното напрежение, което се усеща този метод не изморява гласа дори след 1 час безобразно "цепене" по този начин. Повечето метъл вокали използват именно този метод за високото си пеене, особено когато фразата е трудна за изпяване(например съдържа "и","у","ъ", или е труден речетатив). Редактирано Октомври 18, 2005 от Evtim Djerekarov Цитирай
Beyondvoice Отговорено Октомври 18, 2005 Отговорено Октомври 18, 2005 А сега към мнението-пич,не знам къде си чувал за стягане на гърлото,но специално при закриването ако се стегнеш това означава да направиш мускулен спазъм на ларинкса,а при белкантова позиция това коства страхотни болки,такива,дето не си изпитвал никъде другаде по тялото си...има два типа белканто-едното е ...... Имам предвид "cord adduction" - начин да "избуташ" гласа нагоре без да се пренапрягаш. Честно казано още не съм го овладял напълно, но ми помага да вкарам поне 40% "глас" в микса си, и да звуча по - искрящо. Мога, разбира се да изпея СОЛ, дори ЛА(бас - баритон съм) на 1-ва с "глас" с него, но все още ми звучи малко пресилено. Е, преди време звучеше доста по - пресилено, сега се трае, дори понякоза звучи добре . Имам предвид такова стягане на гласните връзки, което се получава при изговаряне на звука "г", или по - точно началото му. Някои източноцо наричат този тип пеене "Middle Voice". С него един тенор може да вземе СИ, дори ДО на първа октава почти без да миксира, При това, въпреки известното напрежение, което се усеща този метод не изморява гласа дори след 1 час безобразно "цепене" по този начин. Повечето метъл вокали използват именно този метод за високото си пеене, особено когато фразата е трудна за изпяване(например съдържа "и","у","ъ", или е труден речетатив). Ъъъъъъ,искам да чуя това ла...много странно,аз съм лирико-драматичен тенор с неотворени височини и сериозна основа,долу сам до ре от голяма...ама ла-то с глас ми е трудно...а не знам как ти пееш ла-това според мен е постижимо за глас като твоя,но далеч не вярвам да е дори микс,а просто уплътнен фалцет... До задирането-има ли такова,има и движение на ларинкса и създаване на идкуствено напрежение,има ли такова-значи има вреда за гласните връзки-аз не съм фен на този тип пеене,предпочитам чистите позиций,но от време на време можете да павите акценти с малко въздух и леко напрежение....не се дерете като коза на баир,ако искате да си пазите гласа! Цитирай
Evtim Djerekarov Отговорено Октомври 19, 2005 Отговорено Октомври 19, 2005 Както казах още не звучи особено добре. За това, че може да има някаква вреда може и да си прав. Но дори да е така, вредата едва ли е особено голяма - както казах гласа не се изморява и не боли гърлото. Аз всъщност имам доста особен глас - бас баритон съм(сутрин мога да взема с топъл въздух ЛА от Контра октава(мисля че тази беше ). Като се разпея добре мога да сляза до ДО от голяма октава. Странното е че имам този глас, който звучи като тиролско пеене, който е по - присъщ за тенорите(имам приятели баритони, които слизат до около Ре-Ми от голяма и нямат този глас). Отгоре имам чисти фалцети(като на сопран), с които, ако съм добре загрял мога да взимам тонове от 3-та - 4-та октава(понякога ). Цитирай
CorvusCorax Отговорено Октомври 19, 2005 Отговорено Октомври 19, 2005 Уау! Тва тряа да прави около 4 октави?!?! Цитирай
Evtim Djerekarov Отговорено Октомври 19, 2005 Отговорено Октомври 19, 2005 Това е твърде оптимистично, но да, наистина ги покривам. Друг е въпроса за преходите и звученето. Цитирай
Beyondvoice Отговорено Октомври 19, 2005 Отговорено Октомври 19, 2005 Както казах още не звучи особено добре. За това, че може да има някаква вреда може и да си прав. Но дори да е така, вредата едва ли е особено голяма - както казах гласа не се изморява и не боли гърлото. Аз всъщност имам доста особен глас - бас баритон съм(сутрин мога да взема с топъл въздух ЛА от Контра октава(мисля че тази беше ). Като се разпея добре мога да сляза до ДО от голяма октава. Странното е че имам този глас, който звучи като тиролско пеене, който е по - присъщ за тенорите(имам приятели баритони, които слизат до около Ре-Ми от голяма и нямат този глас). Отгоре имам чисти фалцети(като на сопран), с които, ако съм добре загрял мога да взимам тонове от 3-та - 4-та октава(понякога ). Абе пич,ти чуваш ли се кво говориш бе....явно или просто се изхвърляш или не знаеш къде са разположени октавите върху пианото-не можеш да слезеш от контра на голяма,защото октавите в низходящ ред са голяма и под нея контра...явно най-ниския ти тон е в голяма октава и просто се бъркаш, а фалцета ти опира в първа,максимум началото на втора едва едва...аз съм несравнимо по-висок глас и мога да изпея до от трета на фалцет,максимим ми бемол..ти ще пееш в четвърта-че там пее Марая Кери,и то не пее,ами цвърчи...я се зесичи на пиано,ама не като някой дето на почивки си мерят октавите и натискат клавиша в горна,пък пеят една от долу,че и такива случай съм виждал и се докарват с по 4 октави,а рекорда(на Марая Кери е) е четири октави и 3 полутона или два тона,не съм 100 сигурен... И кви са тия фалцети,я заебете и пейте с глас-фалцет отива на жените,ние имаме микс за тази работа,ама пак се иска глас. Цитирай
YtseJam Отговорено Октомври 20, 2005 Отговорено Октомври 20, 2005 Пак се почна със 4-5 октавовите гласове-чудо, дето само в тоя форум ги има. Цитирай
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.