Jump to content
Българският форум за музиканти

Recommended Posts

Отговорено

Аз пък свиря хай гейн предимно и използвам ривърба от усилвателя само и не ми се размазва нищо.Но мисля,че е много важно и какви други ефекти използваш (аналогови,дигитални) и според това да прецениш и с какъв ривърб ще свириш.При мен всичко е абсолютно аналогово и смятам,че ривърба от комбото ми върши перфектна работа.

Отговорено

...макар и пряко късаеща ме темата е универсална и цели да помага на всеки...не питам конкретно за себе си...по скоро е интересно да се разбере кой какво ползва...и най-вече кое е най-доброто...иначе ако следва да дам лично мнение:

 

А. мисля че не е удачно за на живо да се ползва ривърб от централно...защото първо я те разбере узучителя я не...а и да те разбере ривърба от централно в повечето случаи не ми допада...а и не може да се контролира нищо...а аз обичам тоталния контрол с внимание към всеки дребен детайл...виж за запис според мен е добре да се записва чисто и после да се добавят всички модулационни и дигитални ефекти отгоре...

 

Б. мисля че дигиталните процесори независино дали рак или флор имат максимални възможност по отношение на времевите и модулационните ефекти и затова ги предпочитам...особенно флор процесорите поради липсата от нужда да се мъкне допълнително педалиера...най-малко има десетина вида ривърб и контрол над всички параметри та като се заиграе човек се получават чудеса...иначе аз освен ривърб ползвам само хорус и много ама много рядко дилей...с останалите ефекти си правя експерименти за спорта от време на време в къщи на слушалки...и за сега нищо друго не ми се връзва на музиката...разбира се за да се бъде всичко ок е желателно да се мине през ефект лоопа...все пак той именно за тия цели е поставен на усилвателя и затова е и замислен...

 

В. не стига че повечето времеви и модулационни камиончета са дигитални ами и те ограничават откъм опции...освен това макар понякога да звучат по-добре от процесорите...макар че аз лично смятам че именно за времеви и модулационни не звучат по-добре...перспективата да ги връзвам по двенки по тринки с хиляди малки кабелченца отдавна не ми допада...даже ме изнервя...едно време като свирех на камиончета много често ми се случваше да ми прекъсва някой от малките кабеляци и да не мога да открия кой точно...УЖАС...

 

Г. ако нямате ефект лооп това е безалтернативен вариант...обаче ако има такъв ми се струва неуместно да се бутат ефектите по линията китара-ефекти-усилвател...пак за времеви и модулационни става въпрос...

 

Д. досега в интерес н истината не съм открил вграден ривърб който да ми допадне как звучи...нека пуританите на пружинните ривърби ме съдят...но аз обичам много по пространствен звук...и затова дигиталните симулации на по големи помещения като зала и катедрала винаги са ме привличали много повече...тъй като съм единствена китара в групата и поради естеството и спецификата на нашето звучене мога да си позволя да звуча както си исам без да тровя общия микс...въпрос на вкус...това за мен е удачен вариант ако ме домързи да мъкна процесор и не ми се връзва още една двойка кабели...а бе мързелива работа...да не говорим че усилвателя който чакам в момента изобщо няма вграден ривърб...затова пък има отделен ефект лооп за всеки канал...отчасти за да си отрежа сам пътя към мързела...както и много велики усилватели...като легендарния сло100...

Отговорено (Редактирано)
А. мисля че не е удачно за на живо да се ползва ривърб от централно...защото първо я те разбере узучителя я не...а и да те разбере ривърба от централно в повечето случаи не ми допада...а и не може да се контролира нищо...а аз обичам тоталния контрол с внимание към всеки дребен детайл...виж за запис според мен е добре да се записва чисто и после да се добавят всички модулационни и дигитални ефекти отгоре...

 

Не е въпроса дали те разбира озвучителя и какво те касае- въпросът е бандата да звучи като такава, а не всеки сам за себе си. Ти може да искаш много неща, но на 5 метра пред теб звукът е съвсем различен от това, което евентуално ти чуваш и вкл. и дребните детайли :thumbs_up: Ако свириш в клуб пред 30 души - може да имаш пълен контрол, но в зала пред 3000 (или дори пред 300) или стадион пред 30000 (дай Боже :whistle: ) има контрол дотолкова доколкото ако дадена песен изисква определен дилей например - да си нагласиш поворенията, силата на повторенията и т.н., а ривърба винаги в края на краищата се наглася централно, разбира се с твое участие.

А ако озвучителя не разбира, значи няма какво да прави там.

Редактирано от synchu
Отговорено

Когато свиря в клубни условия(а това е в повечето случаи) искам от саунд инженера да ми осигури само един канал в пулта(понякога два,ако свиря с два ампа за стерео) с нулеви корекции и константно ниво.Всичко останало си правя сам от ефект борда.Естеството на музиката ,с която най често се занимавам,не позволява на никой друг освен мен да има контрол върху волума ,нито някакво генерално управление на ефектите,а озвучителя няма откъде да има представа за нужното ми в момента ниво или саунд,защото същите се променят непрекъснато и са изцяло диктувани от интеракцията ми с другите инструменти в бенда.Това е съвсем нормално при този тип импровизирана музика и всички китаристи(или поне почти всички) свирещи в тази насока правят същото

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.