Jump to content
Българският форум за музиканти

Въпос за запълване на големи неравности и вкопавания


Recommended Posts

Имам едно много важно питане, което е адресирано само към хората с опит.

 

Почти завърших дърводелската работа по китарата, която правя, и стигнах до момента, в който трябва да ползвам кит за да загладя неравностите и едрите вдълбавания и изкривявания, които е оставило зегето по тесните страни на тялото (там, където съм изрязвал формата).

 

Пред мен стоят три варианта:

 

1. Да ползвам купешки кит за дърво за запълване на неравностите и вкопаванията. За него почти ми гарантираха, че щял да се свие с времето и да напука боята.

 

2. Да ползвам собственоръчно направена смес от дървен прах и епоксидна смола, за която ми гарантират, че няма да се свие.

Това, обаче, ще е трудна задача за мен, поради гнусното естество на епоксидната смола - труднос е забърква и още по-трудно се смесва с дървен прах, хеле пък за нанасянето не ми се мисли кво ще е.

 

3. Да си направя подобна смес с дървен прах, но да ползвам дърводелско PVA лепило, вместо епоксидна смола.

Това според някои също щяло да се свие, защото PVA лепилата се свивали.

 

Какво ще е най-добре да се направи?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей,

 

Нито един от трите варианте! Трябва да шлайфаш всички неравности докато изчезне и последната от тях!И давай снимки-мисля, че участниците във форума най-много това искат!

 

Поздрави,

 

Петър

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз това щях да питам. Не разбирам от тия работи, но след като има китари с видима шарка на дървото, значи би трябвало да има начин да се направи и без кит. А това ми се струва по-лесно от мазането на разни съмнителни смески :thumbs_up:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За съжаление видимите шарки и шлайфането са варианти, когато дървесината е в повече. Един вид имаш да речем половин-един см в повече и можеш да си позволиш разни кълцания отсам оттам, така че дъската да има все още необходимата дебелина. Когато обаче дъските са минали щрайхмус и са на предела на дебелината, тогава шлайфането не е най-добрия вариант. Аз лично бих препоръчал запълването с хоуммейд кит (този с епоксидната смола ми изглежда добро решение) или ако няма да се вижда (демек ако финишът няма да е (полу)прозрачен директно със смола, без стърготини). Другият ти вариант е да шлайфаш и отгоре да сложиш топ, но предполагам не ти се занимава с фурнири отново, тъй че... :thumbs_up:

 

Поздрави,

Влад

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Във фирмата в която работих до преди около година и половина внасяхме доста консумативи за мебелната индустрия, в това число китове за дърво. Стандартните които предлагахме бяха предвидени за малки дефекти, но не отдавна доставчик ни демонстрира нов продукт - термостапящ се кит за дърво на пръчки - за пистолет (тези които се ползват за разни силиконови лепила, примерно от сотаджиите). Демото беше следното: взема дървено трупче на което му липсва сериозно парче (или направо е изпаднал някой чеп), допира му странично алуминиево блокче (хем като оформяща стена, а същевременно като "охлаждащ" елемент. С пистолета "изцърква" в кухината от кита, задържа няколко секунди и накрая с няколко движения с едно пригодено за целта острие отстранява (остъргва) получилите се излишъци. Резултатът е много добър, китът е в няколко разцветки и се байцва. Ако мислиш, че това нещо може да ти бъде полезно, сайтът на фирмата е www.kammarton.com - търси Ивелин Попов (човекът който отговаря за тези продукти там). Успех!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За съжаление видимите шарки и шлайфането са варианти, когато дървесината е в повече. Един вид имаш да речем половин-един см в повече и можеш да си позволиш разни кълцания отсам оттам, така че дъската да има все още необходимата дебелина. Когато обаче дъските са минали щрайхмус и са на предела на дебелината, тогава шлайфането не е най-добрия вариант. Аз лично бих препоръчал запълването с хоуммейд кит (този с епоксидната смола ми изглежда добро решение) или ако няма да се вижда (демек ако финишът няма да е (полу)прозрачен директно със смола, без стърготини). Другият ти вариант е да шлайфаш и отгоре да сложиш топ, но предполагам не ти се занимава с фурнири отново, тъй че... :metalist:

 

Поздрави,

Влад

 

 

Здравей,

 

Какво значи дървесината да е в повече!??? Когато човек изработва какъвто и да било детаил винаги трябва да има предвид крайните му размери и да се събразява с тях когато работи!

 

Поздрави,

 

Петър

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако правилно съм разбрал става дума за мястото където е играло зегето и от триона са останали нарези с дебелина по малка от милиметър, вероятно? Ако е така според мен най-удачния вариант е шлаифането с няква ситна шкурка, докато не стане гледко. Ако става дума за процепи , там където е лепено - епоксидната смола с триците ми се вижда най-удачен вариант, поради факта ,че е почти безцветна и като се смеси с триците става с цвета на дървото. Няма да е зле да качиш някоя друга снимка да се види точно за какво иде реч, че май всеки разбира различно.

 

 

Едит: Видях в другата ти тема снимка. Шлайфането с финна шкурка върши идеална работа :metalist:

 

 

Поздрави, Рендаков!!!!

Редактирано от KingdomX
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей,

 

Какво значи дървесината да е в повече!??? Когато човек изработва какъвто и да било детаил винаги трябва да има предвид крайните му размери и да се събразява с тях когато работи!

 

Поздрави,

 

Петър

Разбира се така е, но всичко зависи от увереността на дърводелеца/лютиера/майстора/човека. Ако е уверен в способностите, ръцете си и апаратурата си може да работи с точност под 1мм до крайния резултат. Когато обаче човекът не е много вещ или е предпочел да се подсигури винаги може да остави малко от фирата на елемента, така че накрая да се свали излишъкът на щрайхмус (ако говорим за конкретната талпа), с пили, шкурки и т.н. Всичко изхожда от факта в случая горер оставил ли е аванс при евентуални непредвидени дефекти или грешки или е бачкал точно по чертежите. Тъй като видях, снимките в другата тема предполагам, че се е придържал точно до чертежа, което е доста кофти в случаи като неговия. Тогава просто не може да си позволи да се мине на някоя снемателна машина и да изравни всичко културно, освен ако не иска д алепи отвсякъде фурнири. Това исках да кажа :metalist:

 

Поздрави,

Влад

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Накратко: оставил съм около милиметър или два в излишък отстрани на линията, по която се водех докато рязах.

Проблемът е, че трионът на зегето се гъне и в случая се е подпъхнал на няколко милиметра под тази линия и е вкопал тялото навътре от другата страна на среза.

С други думи, срезът не е вертикален, а е наклонен навътре към тялото.

 

Изглежда никой не е видял тази диаграма в другата тема:

aaas5002592ro6.jpg

Редактирано от the_gorer
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А защо не го заоблиш,в смисъл да скосиш и горния ръб и шлайф..?

Не те разбрах.

Искаш да си стесня китарата с 4 милиметра от едната страна ли?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще налепя ей тези нещица (сцпени на две букови дибли и трески чам) в най-вкопаните части и по вътрешния край и чак след това ще запълня останалите кухини с епоксидна смола, защото се оказа, че нямам много втвърдител и с наличното количество не мога да забъркам достатъчно много епоксидна смола със стърготини.

А не ми се дават 6 лева за нова тубичка, нали се сещаш? :hysterical:

 

s5002594tu7.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

:)

Горере ако позволиш един съвет от мен за в бъдеще за да си спестиш подобни проблеми.

 

Недей да чертаеш с маркер поради 2 причини. Първата - маркера е с много мастило, което попива в дървото.

Тва ти го казвам защото после ако решиш да свалиш маркера от дървото ще падне едно шкурене и ще ти замине

голям слой от материала.

 

Второ - маркера чертае прекалено дебело. Позлвай моливи! Няма да ти попива в дървото и мисля, че сам

ще се убедиш, че става по- лесно. (ако си пробвал с молив и не ти е харесало тогава не вземай нещата по- горе под внимание)

 

Искам да те питам какво ножче си сложил на зегето? Прегледах страниците по назад и видях, че зегето ти е

висок стандарт, което ме кара на мисълта, че за да станат тия вдлъбнатини си резал с по дебело ножче.

Принципно за дърво като бука е по- добре да сложиш по тънко- острие. Като си режеш без да лягаш целия на зегето

няма да се получат тия проблеми, който имаш сега. Може да не е било и досатъчно остро.

 

Прощавай за офф- топика

;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.