Evtim Djerekarov Отговорено Януари 31, 2009 Share Отговорено Януари 31, 2009 (Редактирано) Пак, макар и да има частни случаи, в които твърдението ти е вярно, то по същество е невярно. Едно е китара от хубава дървесина, друго е от някакво неизвестно дърво или ламинат. Разлика ИМА и за нея се плаща. Има и сравнително прилични евтини инструменти, но при тях е късмет. При това, късметите обикновено по-често са при световноНЕизвестните марки, където скъпи класове няма. Големите фирми най-често си правят евтините серии от евтини дървесини, ламинати, шперплати и т.н. Колкото и китари от агатис или ламинат да пробваш, нито една от тях няма магически да се окаже от елша или махагон. На най-евтините китари, материалите и 20 долара да струват на завода, пак ми се вижда много, айде 30 макс. Особено като се има предвид къде се правят и какви са цените там. А хубавите дървесини са скъпи навсякъде. Примерно тук една талпа махагон за тяло идва около 40 долара. Когато трябва да имаш селекция на дърво за много инструмерти, трябва да препродаваш дървесината, която не ти върши работа->цената нараства. Никой няма да сложи толкова скъпо дърво на евтинка китара. Ако може с ламинат за 2 долара да се мине - най-добре. А и там селекция няма. Всичко се бичи и става на китара! Редактирано Януари 31, 2009 от Evtim Djerekarov Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
kolio_k Отговорено Януари 31, 2009 Share Отговорено Януари 31, 2009 (Редактирано) @ Noflip Като бивш циулар само ще спомена следното. Аз имам обикновенна цигулка- майсторска, но нищо особенно-струва няколко хиляди. Миналата година свирих за няколко минути на Страдивари на един бoгат пич с който си имах вземане , даване и на който същата му е фамилна собственост. Не съм голям цигулар, но разбирам достатъчно да кажа, че разликата между моята и Страдиварито не бе по голяма от примерно 20% процента в полза на втората. В цената обаче е около 100 пъти ( поне и това все пак не е от най скъпите Страдивариуси). По твоята логика, предвид сходния начин на производство, еднаквите материали ( да не споменаваме по голямата амортизация, все пак говорим за инструмент на няколко стотин години) и 20-30% процента разлика в звука, Страдивариуса би трябвало да е примерно с не повече от хиляда лева по скъп При китарите не е същото ,но логиката е същата, малките разлики се плащат най скъпо, в никакъв случай не пропорционално, в смисъл 10 % по добър звук и изработка, не е равно на 10% по висока цена. А повярвай ми ( ако искаш де, аз не държа), един хубав Гибсън или Фендер са доста по добре звучащи от един евтин Джаксън или Скуаиър. Редактирано Януари 31, 2009 от kolio_k Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Evtim Djerekarov Отговорено Януари 31, 2009 Share Отговорено Януари 31, 2009 (Редактирано) ... А повярвай ми ( ако искаш де, аз не държа), един хубав Гибсън или Фендер са доста по добре звучащи от един евтин Джаксън или Скуаиър. ...а и доста фендери струват под цифрата 2000, която колегата е ползвал горе. Между другото - един колега от форума си сложи адаптери ТексМекс на Скуаер страт(мисля, че Булет).... ами, колкото и да философстваме за приноса на дървото.... не е Фендер, ясно се чува. Много по-сравнимо с моята пълдинка ми се вижда, отколкото с Фендер. Толкова за дървото на евтините скуаери. Редактирано Януари 31, 2009 от Evtim Djerekarov Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
hand_of_doom Отговорено Февруари 3, 2009 Share Отговорено Февруари 3, 2009 Абе каквото и да си говорим, няма да си затворя очите пред истината - всеки свири с това, което му отговаря на изискванията (или в краен случай на бюджета ). И аз свиря в нас с един distortion произведен във Враца, но си ме кефи и няма да тичам до магазина сега да си зема Behringer или Boss (по-добре да си зема процесор, не идва много по-скъпо). Вярно е, че от Мерцедес до Магарцедес разликата е от земята до небето, ама на начинаещия шофьор за какво му е Порше, например. Ако някой ходи да пълни стадионите вече, да взима нещо по-така. Btw, преди 2-3 седмици в магазина на RF пробвах една китара Jackson дето си беше бая пари, ама някак си неудобна, не ми вървеше свиренето. За такава китара аз Squier-а не си заменям Извод: Всеки ползва това, което му отговаря на индивидуалните нужди и изисквания Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Rammkopf Отговорено Февруари 3, 2009 Share Отговорено Февруари 3, 2009 Squier FTW! Сега сериозно. Преди седмица-две имах възможност да разкостя китарата на учителя ми - Belamy, копие на LP. Тая дъска е към 15-годишна. Направена е от "вафла" (шперплат отвсякъде), обаче директно включена в пулта вади много богат чист тон. Чак ме . За дистър и дума не може да става. Мучи и маже, та се носи. Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Свилен Бас Отговорено Февруари 3, 2009 Share Отговорено Февруари 3, 2009 Дори от гледана точка на простата логика - ако такъв тон (като на Кольо или Хилбили) можеше да се докара от евтина китара, Гибсън щяха отдавна да са фалирали, а всички ние да свирим на Скуайъри Хехе, Хилбили си вади тона и на пробита и раздрънкана, хипарска кухарка, треа да отбележа. На едно парти в двор се оказа, че го прави и точно с Кремона и транзисторен Лариус - не, че самият той цъфтеше от радост, но на мен ми се наложи да стана и да погледна дали не е сменил усилвателя и китарата, защото знаех, че няма други, а изведнъж почна да звучи различно... Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Evtim Djerekarov Отговорено Февруари 3, 2009 Share Отговорено Февруари 3, 2009 (Редактирано) Извод: Всеки ползва това, което му отговаря на индивидуалните нужди и изисквания Чакай сега, темата обсъжда дървесината на китарите, а ти почна изводи да правиш.... Между другото, преди месец се наложи да копна малко с длето в един скуаер. На главата пишеше Squier Strat, не знам това Булет ли е, какво е... Та въпреки, че по стените на отворите нямаше следи от "вафла", като копнах малко с длетото, материала започна да изглежда на слоеве. Предвид не особено добрия звук на тази китара, дори след смяна на адаптерите с доста по-скъпи, съм 85% сигурен, че това беше шперплат. Не можах да видя съвсем ясно, понеже не съм правил гладки стени с длетото, но седеше на слоеве, с препендикулярни на предишния слой жилки във всеки следващ. Ако има желаещи, китарата ще идва пак след време и мога да щракна снимчица. Явно при много марки, в ниските класове е практика този материал. Не знам кога точно е произвеждана китарата. Редактирано Февруари 3, 2009 от Evtim Djerekarov Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Rammkopf Отговорено Февруари 3, 2009 Share Отговорено Февруари 3, 2009 Баси, утре ше почнат да пускат китари от пресовани кашони (представяш ли си да олюпиш боята и да прочетеш "TEFAL" отдолу?!), объркани в епоксидна смола и настъргани пирони за тежест и боядисана със спрей за поликарбонати - "Ма'агон, баце! Ский как тижи, а?! А 'къф тон праска - цепи пластмаса напра'о!". На това Belamy дори не трябваше да му копая в боята, за да видя слоевете. Просто от отражението на светлината си личеше материалът. Яд ме е сега, че не го снимах. Като го отворих, видях "чудото на чудесата" - слой светла кора, слой тъмна, слой светла ... но за мен митът за шперплата вече е разбит. От първа ръка се убедих. Не е вярно, че всички метли от шперплат са пълен шит. Тая си звучеше, д'еба. Както и че всички метли от масивна дъска по правило звучат по-добре от талашитените/шперплатовите. На всичкото отгоре, моят Squier Strat тежи осезаемо по-малко от тази Les Paul-ка, а е правен от масивна елша. Вярно, малко по-тънко тяло, ама ... Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Evtim Djerekarov Отговорено Февруари 3, 2009 Share Отговорено Февруари 3, 2009 Абе атака нямат шперплатитединте китари, не реват в средите, като удариш тон. Също така, на ниските струни, в много по-голяма степен звучат като кашон - някак си на дървените китари хем се чува ниския бас, хем има и звън, особено на нови струни. А метлите от шперплат малко плоско и среднисто звучат и имат един разлумкан бас, без блясък отгоре. Е, ако говорим за китари с 2мм лаково покритие от твърд лак, разликата може и наистина да се окаже малка. Дебелия лак често води до артефакти като глухи тонове, особено ако е върху грифа... Но чак убийствен звук от шперплатка - не вярвам. Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
kolio_k Отговорено Февруари 3, 2009 Share Отговорено Февруари 3, 2009 (Редактирано) Дори от гледана точка на простата логика - ако такъв тон (като на Кольо или Хилбили) можеше да се докара от евтина китара, Гибсън щяха отдавна да са фалирали, а всички ние да свирим на Скуайъри Хехе, Хилбили си вади тона и на пробита и раздрънкана, хипарска кухарка, треа да отбележа. На едно парти в двор се оказа, че го прави и точно с Кремона и транзисторен Лариус - не, че самият той цъфтеше от радост, но на мен ми се наложи да стана и да погледна дали не е сменил усилвателя и китарата, защото знаех, че няма други, а изведнъж почна да звучи различно... Изцяло съм съгласен с теб, че тона си идва предимно ръката на свирача. Ама предимно . Най хубаво самия ХилБили да си каже защо има 70тарски Стратокастер и Гибсън ЛП, а не си остави хубавия Винтидж и някое Скуаиърче. То и на боб се преживява, ама кому е нужно като има скара и бира ) (За вегетарианците шницел заместители) Редактирано Февруари 3, 2009 от kolio_k Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
prayer4eto Отговорено Февруари 3, 2009 Share Отговорено Февруари 3, 2009 (Редактирано) ^ На вегетарианците (ако са на пости - и шницелите не вървят ) Редактирано Февруари 3, 2009 от prayer4eto Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
noflip Отговорено Февруари 3, 2009 Share Отговорено Февруари 3, 2009 При китарите не е същото ,но логиката е същата, малките разлики се плащат най скъпо, в никакъв случай не пропорционално, в смисъл 10 % по добър звук и изработка, не е равно на 10% по висока цена. всъщност точно това исках да кажа, само че в обратен ред - че като цената на едната китара е 10% от другата не значи че качеството и е с 90% по-ниско. а иначе се радвам че отворих моя squier и го подялках докато се уверя че е месо а не е соя Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
hand_of_doom Отговорено Февруари 4, 2009 Share Отговорено Февруари 4, 2009 Абе какво значение има, по дяволите, толкова дали е от бук, от комаджийски чам, от цер, от ива или от задна стена на гардероб метлата Ви Въпросът е да вади як саунд. И да е от махагон, ако звучи като тенекия от сирене - кел файда Пък и като я плъгнеш со все distortions, да почне да бичи и да маже, сякаш пияната и екзалтирана публика ще го забележи Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
kolio_k Отговорено Февруари 4, 2009 Share Отговорено Февруари 4, 2009 Ми той чамо по принцип си вади най як саунд. Пък и то освен бичене с гейн до дупка пред пияни тълпи , ниокй нищо друго и не прави. Як саунд за винаги Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
billymilano Отговорено Февруари 4, 2009 Share Отговорено Февруари 4, 2009 успех с пияната и екзалтирана публика.... ама според мен китари се използват и за други музики... там публиката не е толкова пияна, но често е екзалтирана и прехласната... Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.