johniebgood Отговорено Януари 30, 2008 Отговорено Януари 30, 2008 Прочетох колкото можах ,че темата е доста дълга(така и трябва). Хубаво е да се види че на повече хора им се работи по този въпрос. НО...В доста(не всички) постове се пропуска нещо много важно - в България сме и по-точно в София. Това е 2милионен град в който клубовете за жива(всякаква по стил) музика се броят на пръсти(изключвам "пиано" барове и чалготеки). Всеки който поне веднъж е излизал от пределите на България знае колко и какви клубове има в градовете с толкова много жители. И така имаме много хора=много групи ,имаме и малко клубове които по никакъв начин не се конкурират и не си пречат=монопол т.е. условията се диктуват от клубовете и ние нищо не можем да направим по въпроса. Виждал съм как перфектни групи свирят пред 3 човека (няма да кажа кой клуб). Тук е другия проблем - манталитета на БГ публиката. Много добри купони стават като се съберат хората ,но повечето така не се научиха ,че като се ходи в клуб с група е хубаво да си направиш труда да видищ кой и какво ще свири. Това не е дискотека където ще ти пуснат най-новите хитове. Политика на нашата група е да свирим само петък или събота(разбира се сме правили изключения в зависимост от ситуацията) и сме имали много странни моменти вариращи от - "Ле ,ле не знаех че има толкова яки групи тука ,аз съвсем случайно дойдох" ,до - "Направете нещо Българско , Как ше са срещнем след десет години(нищо против песента и групата)". Групите които държат на авторската си музика трябва да направят така ,че не те да се нагаждат по публиката ,а публиката по тях. Другото е кръчма(но и за там си трябва музиканти не обиждам никого). Условията се диктуват от клубовете,защото не сме ОРГАНИЗИРАНИ! Ако бяхме и клуба е пред опасността да остане без група,а,дали няма да си плати.Повечето от вас знаят,че когато клуба е на зор си плаща като поп. Цитирай
Адам Отговорено Януари 30, 2008 Отговорено Януари 30, 2008 Това със синдикатите каквото и да си говорим си е голямо изхвърляне.То ако ставаше така .. За Stringer - аз лично не съм останал с впечатлението,че в темата има хора,които искат да се изхранват от музика.Ако има такива - това не е начинът.Темата е пусната поради простата причина,че някои хора искат да се чувстват оценявани не само от публиката.От там нещата малко се завъртяха и тогава се промъкнаха разни политически и според мен напълно необмислени и наизустени мисли /без някой да се обижда,но си е така/.Ние не можем веднъж да се съберем да си видим очите,тръгнахме синдикати чак да правим. Аз съм против такива радикални предложения,защото те няма да доведат до абсолютно нищо.За да се промени общото трябва да се започне от частното.Първо си поставете цена и изисквания за собствените си групи,за себе си,променете статуквото в частен план,тогава се обърнете към общата картинка.Аз мисля,че това съм го направил за себе си,същото може да се каже и за групата,в която свиря като цяло.Колко от вас са казвали в прав текст на собственик на клуб 'аз/ние за по-малко от Хлв. няма да свиря/им'?Разбира се Х сумата трябва да е адекватна на това какво предлага групата.Това беше и първоначалната идея на темата.Направете това,пък после ако нещата не са се променили правете синдикати.Така виждам нещата аз.И моля не ми излизайте с това 'тея свирят само кавъри,от къде на къде ше зимат колкото мен,дето иамм 5 авторски песни'.50% от представянето ти в клуба е сценично поведение и контакт с публиката.Не знам защо някои хора си мислят,че това е по-лесно от направята на 2 авторски парчета.Свирил съм пред 10,свирил съм пред 10 000 човека,свирил съм кавъри,свирил съм авторкса музика.Ако не сте го разбрали - един добре изсвирен кавър с едно перфектно сценично поведение и контакт с публиката може да въздейства много по-силно от една перфектно изсвирена авторска песен представена по посредствен начин откъм сценично поведение.До тук по темата кавъри-авторско.Докато се свири по клубове всички са равни.На това най-ниско ниво не може да се прави такава диференциация,или поне не в тази степен,в която някои се опитват.Извинявам се ако съм засегнал някой,но това освен в прав текст,няма как да се каже. Цитирай
johniebgood Отговорено Януари 30, 2008 Отговорено Януари 30, 2008 А на входа на кварталната кръчма представяш членска карта и влизаш безплатно(естествено с партийно обслужване). Пич,проблема на българина е ,че не си търси правата,в частност музикантите и в тоя ред на мисли,напълно си заслужаваме участта. Сори,че съм малко краен в мненията си по тази тема ,но тя ми е много болна! Цитирай
johniebgood Отговорено Януари 30, 2008 Отговорено Януари 30, 2008 И за да няма сърдити.Клубовете извън София доста често са по-качествени и с по-надъхана публика в тях ,но опита ми показва ,че повечето не разполагат с средства за да покрият пътните разходи ,че и евентуален хонорар на група от друг град което е жалко защото има места които си заслужават(аз самия не съм от София) Да,ама наскоро един колега ми сподели,че са му предложили да свири в един пловдивски клуб и едва ли не е трябвало да си доплати за да свири (апаратура и прочее).Има и толерантни клубове ,ноне всички са такива. Цитирай
kitaratapesho Отговорено Януари 30, 2008 Отговорено Януари 30, 2008 Явно съм или кьорав, или тъп, а най-вероятно и двете, защото все още не виждам отговор от типа на: "Аз смятам, че трябва да има синдикат на музикантите. В него ще членуват всички музиканти, които се изявяват по сцените в България. Ще бъдат разделени на няколко категории според нивото на представеният продукт и това дали предлагат авторска музика или кавъри. В първата категория ще влизат хора с китари Кремона, свирещи авторска музика....и т.н.". Мисля, че без някой да каже нещо смислено тази тема е обречена на вечно преливане от пусто в празно. Някой мъдър човек беше казал "Ако не знаеш накъде отиваш, ще стигнеш другаде". Кажете вие накъде мислите да отидете с този синдикат... Петър Цитирай
johniebgood Отговорено Януари 30, 2008 Отговорено Януари 30, 2008 ^Ами аз освен за пореден път да попитам... Добре, искаш да има синдикат. Кой ще е в управителното ядро, кой и как ще определя кой има право да членува в него, какво точно ще защитава този синдикат и какви искания ще има. И най-вече кой и как ще се определя цената на всеки музикант/формация, и какво ще бъде отношението на синдиката по въпроса с намирането на работа на различните видове членуващи в него (хобисти/професионалисти), или няма да има разлика? Както и отношението по въпроса за музикантите, изпълняващи кавъри/авторска музика. Аз преди го подозирах, но сега съм 100% убеден, че никой от "искащите" няма логичен отговор на тези въпроси! Ако синдикатът, който искате да се сформира е толкова неадекватен, колкото и писанията в темата - аз съм твърдо против! Успех на всички, Петър Да опитам да отговоря,като дал идеята.Да членува всеки,срещу членски внос,да се определи минимум заплащане,ако бандата е добра и пълни ,може да се пазари със собственика за по-висок хонорар,идеята е да няма дъмпинг (подбиване на цената).Каква музика ще свирят групите си е техен проблем- маркетинг. Цитирай
SviStyle Отговорено Януари 30, 2008 Отговорено Януари 30, 2008 А на входа на кварталната кръчма представяш членска карта и влизаш безплатно(естествено с партийно обслужване). Пич,проблема на българина е ,че не си търси правата,в частност музикантите и в тоя ред на мисли,напълно си заслужаваме участта. Сори,че съм малко краен в мненията си по тази тема ,но тя ми е много болна! На мен ли го разправяш това?В момента съм член на съюза на артистите(ебати синдиката) и кво?Дигнаха ли ми заплатата според плоския данък-Не.Подобриха ли се условията на труд-Не. Едва ли някой синдикат може да направи повече от "ТОВА" Цитирай
johniebgood Отговорено Януари 30, 2008 Отговорено Януари 30, 2008 Аз те разбирам идеално. Аз уча музика и с музика трябва да се храня. И аз гледам от своята камбанария - искам да свиря петък и събота ,защото в сегашната ситуация тогава има шанс случайни хора да чуят музиката ни ,а не през седмицата да свиря до 2-3 пред обичайните заподозрени фенове на групата. Искам да се плаща и да се знае колко ,защото както писах по-рано клубовете упражняват монопол над нас ,а не за да се храня. От клубове това не може да стане не и тук!!! И съм сигурен как една такава регламентирана дейност ще помогне на клубовете и ще образова публиката. Защото съм сигурен ,че клубовете които всички "познаваме и обичаме" могат да се пълнят много повече от сега. И това не се отнася само за клубове ,а и за фестивали и всякакъв вид концертна дейност. Пример - свири БГ група на концерт на чужд изпълнител ,трудила се е много ,инвестирала е в себе си ,но си тръгва само с "славата" .Добре де не популярна като другата група и няма същата техника ,но пак върши работа. И когато някой промоутър шеф на клуб или организатор на фест се изгаври с труда на колегите всички му казваме "Чао" повече групи за теб няма. Ето тогава ще трябва да се съобрази с музикантите. За да се уточнят всички подробности трябва има голяма събиране и да сме сигурни че всички(е все ще има някои тарикати) участваме в това. Тогава можем да говорим за кой да го ръководи как и как да бъдат разделени изпълнителите. С това съм съгласен! Цитирай
kitaratapesho Отговорено Януари 30, 2008 Отговорено Януари 30, 2008 (Редактирано) Добре. Ето имаме началото. Според теб тогава кажи какво мислиш за следната ситуация. При мен на урок по китара идва Чочо. Той е готин младеж, на 14, тепърва просвирва. С младежите от неговият клас си правят банда и след няколко месеца "свирят" 20 парчета. Плащат своя членска такса в синдиката и желаят да получат гиг с минималното заплащане, определено от синдиката. Това реално ли е? Трябва ли правата на Чочо и правата на Иван Лечев да са равни? И трябва ли пък да са различни, ако и двамата са представени от синдиката? Казус номер 2. Групата на Стефчо Ниския свири авторска музика. Тяхната концепция е крайна във всяко едно отношение, но това е тяхното авторско творчество - въпрос на вкус. Плащат своя членски внос и искат да получат гиг, с минималното заплащане, определено от синдиката. Трябва ли те да получат същото заплащане като бандата на Теди Кацарова, в която свирят Еко, Стунджи и Живко Петров (примерно, едва ли има такава), а те свирят само кавъри? И на базата на какво ще преценим коя от двете банди да получи по-голямото заплащане, за което синдикатът ще претендира пред клуба? Нима авторската дума на бандата на Стефчо Ниския не е по-силна от кавърите на Теди? И така до безкрай... Погледнете музикалните синдикати в другите държави и ще ви се изясни какво трябва да прави такава организация...Далеч не сте на прав път! Пвтър Редактирано Януари 30, 2008 от kitaratapesho Цитирай
johniebgood Отговорено Януари 30, 2008 Отговорено Януари 30, 2008 А на входа на кварталната кръчма представяш членска карта и влизаш безплатно(естествено с партийно обслужване). Пич,проблема на българина е ,че не си търси правата,в частност музикантите и в тоя ред на мисли,напълно си заслужаваме участта. Сори,че съм малко краен в мненията си по тази тема ,но тя ми е много болна! На мен ли го разправяш това?В момента съм член на съюза на артистите(ебати синдиката) и кво?Дигнаха ли ми заплатата според плоския данък-Не.Подобриха ли се условията на труд-Не. Едва ли някой синдикат може да направи повече от "ТОВА" И какво направихте по въпроса ,вие "артистите"? Нищо!Българина не си защитава интересите.Вдигат тока-нищо,вдигат парното нищо,затварят АЕЦ-нищо!И защо така.А от години работя на запад и знаете ли какво ме впечатли най-много? Там хората "плачат " за всичко, така и трябва да бъде.Иначе шепа търгаши ще живечт вечно на наш гръб. Цитирай
johniebgood Отговорено Януари 30, 2008 Отговорено Януари 30, 2008 (Редактирано) Добре. Ето имаме началото. Според теб тогава кажи какво мислиш за следната ситуация. При мен на урок по китара идва Чочо. Той е готин младеж, на 14, тепърва просвирва. С младежите от неговият клас си правят банда и след няколко месеца "свирят" 20 парчета. Плащат своя членска такса в синдиката и желаят да получат гиг с минималното заплащане, определено от синдиката. Това реално ли е? Трябва ли правата на Чочо и правата на Иван Лечев да са равни? И трябва ли пък да са различни, ако и двамата са представени от синдиката? Казус номер 2. Групата на Стефчо Ниския свири авторска музика. Тяхната концепция е крайна във всяко едно отношение, но това е тяхното авторско творчество - въпрос на вкус. Плащат своя членски внос и искат да получат гиг, с минималното заплащане, определено от синдиката. Трябва ли те да получат същото заплащане като бандата на Мирослава Кацарова, в която свирят Еко, Стунджи и Живко Петров (примерно, едва ли има такава), а те свирят само кавъри? И на базата на какво ще преценим коя от двете банди да получи по-голямото заплащане, за което синдикатът ще претендира пред клуба? Нима авторската дума на бандата на Стефчо Ниския не е по-силна от кавърите на Мирето? И така до безкрай... Погледнете музикалните синдикати в другите държави и ще ви се изясни какво трябва да прави такава организация...Далеч не сте на прав път! Пвтър Тогава ще има естествен подбор,ако твоя човек свири като "лев крак от маса",ще свири веднъж и няма да повтори,но ако свири без пари, Лечев никой и никога няма да го викне да свири,защото твоя свири без пари,в сучай,че не е чак толкова зле.И както вече писах, ако групата е яка,ще се пазари за повече пари. Редактирано Януари 30, 2008 от johniebgood Цитирай
kitaratapesho Отговорено Януари 30, 2008 Отговорено Януари 30, 2008 ^Кой и как ще реши, че групата на Чочо или групата на Стефчо Ниския няма да свирят? Синдиката ли? Или шефа на клуба? Защото ако му кажеш, че за групата на Чочо хонорара е 300лв, а за групата на Теди Кацарова е 1200лв (напълно резонна сума), ти как мислиш - той какво ще избере? И това какво променя от сегашното положение? Петър Цитирай
Stringer Отговорено Януари 30, 2008 Отговорено Януари 30, 2008 Адаме ,не си ме разбрал съвсем првилно. Ти си 100% прав за това първо да си оправим нашите кочинки след това да мислим за чуждите. И изречението "Ние свирим за Хлв." съм го произнасял доста пъти(то и за това свирим сравнително рядко ). Признавам си обаче ,предполагах че повечето хора които са писали в темата са на същия хал. Аз съм много "за" някаква форма на синдикат и казах защо ,но за да съм искрен ... Не вярвам това да стане. Причините ти ги каза - "ние не се събираме да си видим очите" (за което всички както и аз самия имаме вина). А за това че искам от музика да се храня е така. На сцена или не с група или не зад пулт или зад микрофон няма значение МУЗИКА е доста широко понятие. Цитирай
Stringer Отговорено Януари 30, 2008 Отговорено Януари 30, 2008 ^Кой и как ще реши, че групата на Чочо или групата на Стефчо Ниския няма да свирят? Синдиката ли? Или шефа на клуба? Защото ако му кажеш, че за групата на Чочо хонорара е 300лв, а за групата на Теди Кацарова е 1200лв (напълно резонна сума), ти как мислиш - той какво ще избере? И това какво променя от сегашното положение? Петър Аз ако правилно съм разбрал идеята на Джони - ако шефа на клуба каже "тези не ми харесаха следващия път дайте други за същите пари" то тогава групата сама си е виновна ,че не е успяла да впечатли. Цитирай
SviStyle Отговорено Януари 30, 2008 Отговорено Януари 30, 2008 И какво направихте по въпроса ,вие "артистите"? Нищо!Българина не си защитава интересите.Вдигат тока-нищо,вдигат парното нищо,затварят АЕЦ-нищо!И защо така.А от години работя на запад и знаете ли какво ме впечатли най-много? Там хората "плачат " за всичко, така и трябва да бъде.Иначе шепа търгаши ще живечт вечно на наш гръб. Кво ли?Подкрепихме учителите(медийте нарочно ни пропуснаха).За тока и парното сме си офанзива.Не им даваме нищо.Ако почнем тук да плачем за всичко, няма да спрем. Но по темата, защо да не свирим на вход.Хем е показателно, хем е честно.Ако докарате повече хора - по-добре.Говоря за целия вход, а не за процентите които се дават в момента.Ако може поне това да се оправи, би било много добре.Ако има "синдикат" или както го наричате, ще е добре да се преборим(слагам и себе си в това число) първо за това.А останалото ....когато стане.Още повече, че няма критерии за заплащане на отделните изпълнители. Цитирай
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.