AXE Публикувано Ноември 6, 2004 Публикувано Ноември 6, 2004 Аз например като съм на кеф си дрънкам разни работи и като ми хареса нещо си го записвам на компа. Обикновено си го записвам и на таблатура, че после да не се чудя кво съм изсвирил Определям си дадения риф за какво е подходящ - куплет, припев и т.н. И като реша да пиша песен вземам един риф за куплета, друг за интро, трети........и гледам дали си пасват. Обикновено има нужда да се измислят и допълнителни части, за който не съм намерил нищо подходящо. Тогава си свиря това, което съм сглобил до момента и гледам то къде ще ме отведе. Така измислям липсващите части. После написвам всичко на някой редактор за таблатури (Guitar Pro) и експериментирам с аранжимента. Ако аз ще мисля и другите инструменти - пиша барабаните със Guitar Pro-то, че ми е най удобно и експериментирам докато не ми хареса някоя част. Баса е лесен - основно се води по китарата. А за вокалите вече писах в другата тема какъв метод прилагам. Накрая вземам китарата и :guitar: В общи линии тва е процеса. Все пак доста често има и изключения Цитирай
Mityata Отговорено Ноември 6, 2004 Отговорено Ноември 6, 2004 при мен е малко по - различно ...рядко ми се налага сам да композирам нещо...- най често Вокала идва при мен и ми казва"....абе имам една идейка.Искаш ли да я опитаме..." и той ми пуска мухата в главата и аз от там развивиам и лека полека изилиза песента.... после изсвирваме това което сме направили на останалите членове на групата-(басиста и барабаниста) и всеки си слага своето и се получава песента.... тва е сам композирам само някакви китарки - но цяла готова песен не ми се е налагало..... Цитирай
edgecrusher Отговорено Ноември 6, 2004 Отговорено Ноември 6, 2004 При мен процеса е много дълъг.Колекционирам си рифове и полвинчати песни в главата в продължение на години докато един ден съвсем неочаквано ме осени идея как да си завърша или свържа в едно цяло.Общо взето голяма част от процеса го извършвам мисленно.Спецификата на немузикантските ми занимания не ми позволява да имам инструмен под ръка в 3/4 от денонощието.Понякога дори измислям най-готините си рифове мисленно и докато се добера до китарата вече са изфирясали... Цитирай
TheNextDimension Отговорено Ноември 6, 2004 Отговорено Ноември 6, 2004 При мен винаги се опира до вдъхновението... има ли го независимос кой инструмент съм сядам и записвам като изоглавен - много яка дума - докато не свърша парчето или поне с първия ми най външен слой...после естествено в 90% от случаите търпи страхотни реформи , но има и 10 % случаи които си остават така и май са най добрите и неизсмукани от пръстите неща - като Мръзицов + щипка Акага и да претендирам за музикално майсторство (сеай се душо) май това е ... Цитирай
Nasrudin Отговорено Ноември 6, 2004 Отговорено Ноември 6, 2004 При мен процеса е много дълъг.Колекционирам си рифове и полвинчати песни в главата в продължение на години докато един ден съвсем неочаквано ме осени идея как да си завърша или свържа в едно цяло.Общо взето голяма част от процеса го извършвам мисленно.Спецификата на немузикантските ми занимания не ми позволява да имам инструмен под ръка в 3/4 от денонощието.Понякога дори измислям най-готините си рифове мисленно и докато се добера до китарата вече са изфирясали... Имам същия проблем. Цитирай
Sturmfuhrer Отговорено Ноември 7, 2004 Отговорено Ноември 7, 2004 Не че се възприемам за какъвто и да е композитор, мога да кажа, че метода ми е почти 100% припокриващ се с този на AXE. Разликата е само в това, че мразя да правя нещо сам и винаги ми е по-кеф да направя песен с някого... А иначе, Axe, сложи тука един GP файл с некоя твоя песен да видим какво правиш с тоз метод хаха Цитирай
AXE Отговорено Ноември 7, 2004 Автор Отговорено Ноември 7, 2004 Не обичам да показвам недовършени работи. Иначе може да сложа един готов ptb файл, който направихме с другия китарист от групата ми. А горе май сте ме разбрали малко грешно. Не винаги пиша цялата песен, но обичам да се разпростирам на чужда територия Много ме кефи да пиша барабани примерно и съм горд с няколкото такта, които съм измислил за една наша песен. Дори барабаниста ни ги хареса Цитирай
Slinky Отговорено Ноември 8, 2004 Отговорено Ноември 8, 2004 Ами при мен е доста различно. Най-често и аз си събирам идейки на компа и след това ги навързвам, но най-добре се получава, когато парчето стане на веднъж - това съм го чул като лаф от Буги Барабата - една работа не стане ли от веднъж, никога няма да стане. За музиката често е така, защото едно парче е рожба на моментното настроение на автора. Както и едно стихотворение например. Не че ако някой е добър професионалист с познания по теория на музиката и т.н. няма да събере идеи, да ги обработи, развие и да направи нещо много добро. Ама въпреки всичко съм привърженик на това нещата да стават спонтанно. Аз в моята група в повечето случаи винаги съм бил или автора на музиката, или инициатора - тоест давам първоначалната идея. А как ще се развие парчето, ако не ми е хрумнала цялата хармония го правим по-нататък цялата банда. Но в повечето случаи всичко тръгваше от някакъв риф и барабаниста ни подхваща някакъв бийт и така. По някога съм правил парчета по готов текст и те определено са се получавали доста добре. Защото текста например ми подсказва цялата структура. Много добре се сработвахме с предишния ни вокал, който преди пет години и половина замина за Щатите, а след един месец се връща в БГ като американец. И се надява да се позадържи тука. За жалост има доста проблеми с гласа. Ама крастата не го е пуснала - ще докара сума апаратура - някакъв смесител, микрофони, тонколони, усилватели - все пак товари цял контейнер - нали се изселва насам . Със сегашния ни вокал, който пее много добре, все още си има гласец нещо не се сработихме много творчески, макар че аз мисля че е доста талантлив пич. Направихме 2-3 парчета и то недоклатени. Просто някак си не стана спойката. Докато с предния, като се съберяхме за репетиция и като ударя два рифа и той почваше да пише текстове и да си мрънка под носа някаква мелодия. А сегашния ни вокал още от начало го натиснахме да пее кавъри, щото в този момент имахме много ангажименти и трябваше спешно да се подготви да ги покриваме. И въпреки всичко ни спадна рейтинга, за около 6 месеца не се показвахме на сцена и по клубовете ни забравиха. Както и да е с нетърпение очаквам онова "плешиво копеле" ( ние така му викаме ) да се появи декември. Цитирай
Glacierise Отговорено Ноември 9, 2004 Отговорено Ноември 9, 2004 При мене също е доста особено : Обикновено нещата тръгват от една мелодия, по-рядко от риф. А имам една песен, дето нещата тръгнаха от текста За мен е много важно какво искаш да кажеш с песента. Визията е много важна. Винаги, когато се опитвам да 'навръзвам' идеи, не се получава добре. Когато обаче имам визията, и знам какво искам да представлява песента, става добре. Това решава и проблема с 'вдъхновението'. И аз бях на вълни едно време, докато не открих, че ако изразиш ясно визията си, запишеш я и я запомниш, можеш да я 'извикваш' пак, когато си пожелаеш. Което дава възможност да пишеш неща, които изискват повече време и усилия - поне моите композиции са ми коствали доста усилия Иначе, след като скелетът е изграден - тоест измислил съм всички централни елементи (на някои места мелодия, на други - хармония, на трети - ритъм), започвам да 'уплътнявам' композицията - тоест добавям другите инструменти и гласове. Това е доста лесно и много забавно, когато веднъж скелетът е здрав и песента вече има същност. Аз, например, обичам да вкарвам в Sibelius (софтуер за нотиране) някои идеи, и след това да измислям интересни неща върху тях - които не бих могъл да измисля само с китарата. Мисленето по два различни начина (с китарата и с петолинието) дава доста по-широки възможности (а и все още не съм кой знае колко добър китарист ) Цитирай
EmchoDT Отговорено Декември 3, 2004 Отговорено Декември 3, 2004 При мен процеса е много дълъг.Колекционирам си рифове и полвинчати песни в главата в продължение на години докато един ден съвсем неочаквано ме осени идея как да си завърша или свържа в едно цяло.Общо взето голяма част от процеса го извършвам мисленно.Спецификата на немузикантските ми занимания не ми позволява да имам инструмен под ръка в 3/4 от денонощието.Понякога дори измислям най-готините си рифове мисленно и докато се добера до китарата вече са изфирясали... При мен е горе-долу същотото, само че аз си записвам идеите и като си ги слушам, и случайно ми доиде идейка си ги завършвам. Но за мое голямо съжаление най-добрите ми идеи все ми стоят незавършени Цитирай
Snowwhite Отговорено Декември 3, 2004 Отговорено Декември 3, 2004 Сега ще ми се смеете,ама аз си ги сънувам нещата...И,ако се усетя,че сънувам(а не да си мисля,че съм будна и ми се случват странности някакви),гледам да се надигна от леглото и да ида до пианото или поне да грабна китарата,ако е наблизо до леглото ми...Обикновено преди това се случваше около 4 през нощта и така малко по-малко си поизместих цикъла НА СВИРЕНЕ(моля без обидни коментари ,че...) за да мога да "творя" в малко по-адекватно състояние.И така от доста години вече...Изобщо не си ги "смятам" нещата.Поне засега не ми се е налагало...Просто ги чувам,лошото е,че си чувам с всички възможни инструменти и в началото ми беше малко объркано,докато свикна да отделям инструментите още в главата си,но сега вече ми е доста по-лесно. Ха-ха!!!най-лошо беше веднъж,като реших,че съм станала и,че вече го свиря онова от съня си,а всъщност хич и не съм мръднала от леглото и само съм си сънувала как свиря.На сутринта се хапнах отзад от яд(образно казано,Ице и Steve-няма да ме карате да ви показвам!!!),като разбрах каква дивна просототия съм извършила,но вече беше късно... Цитирай
Steve_Vai Отговорено Декември 3, 2004 Отговорено Декември 3, 2004 И при мен нещата обикновено се появяват по естествения начин. Е, понякога пиша акордите в някоя прогресия, смятам, за да си построя солцата както аз искам, но най-често всичко се случва само... Цитирам Учителя : "Some songs come from the simple joy of playing" /Joe Satriani/ Цитирай
MDFk Отговорено Декември 23, 2004 Отговорено Декември 23, 2004 QUOTE (edgecrusher @ Nov 6 2004, 07:02 PM) При мен процеса е много дълъг.Колекционирам си рифове и полвинчати песни в главата в продължение на години докато един ден съвсем неочаквано ме осени идея как да си завърша или свържа в едно цяло.Общо взето голяма част от процеса го извършвам мисленно.Спецификата на немузикантските ми занимания не ми позволява да имам инструмен под ръка в 3/4 от денонощието.Понякога дори измислям най-готините си рифове мисленно и докато се добера до китарата вече са изфирясали... Имам същия проблем. май сме много така,а? Цитирай
AXE Отговорено Декември 24, 2004 Автор Отговорено Декември 24, 2004 По тоя повод James Hetfield беше казал, че като му хрумнел някой як риф, докато си обядва в някой ресторант примерно, се обаджал у тях си и го тананикал на телефонния секретар :green: Цитирай
Bassko Отговорено Декември 24, 2004 Отговорено Декември 24, 2004 Гледам, че всички нещо за компа говорят. Какво стана със нотното записване в тетрадката или таблатура но пак на лист аз така правя. Като свирна нещо добро-записвам го. Имам цяла тетрадка изписана със табчета или нотички. После на 2-3 месеца пресвирвам всичко и което ми харесагледам да го запомня ако съм го забравил а което не става задрасквам. Така си припомням някои доста добри рифчета за които съвсем съм забравил. Обаче проблема с забравянето си го имам и е сериозен. Обикновенно като съм в автобуса и си мисля песни и естествено докато сляза вече ги няма трябва да си взимам диктофона с мен! Цитирай
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.