ProjectHamsterdam Публикувано Септември 14, 2007 Публикувано Септември 14, 2007 Идеята ми е да пусна reference стъпало през китарен говорител - теоретично би трябвало да работи бе проблем, но тъй като не съм чувал някой да е правил такъв експеримент (може би саундът е кофти) искам да питам първо: ще се скапе ли усилвателят? Стъпалото е Alesis RA 150: http://www.alesis.com/product.php?id=30 Спецификациите ги има на горния адрес. Мисля да го ползвам на 8ohms - 150 watts RMS in bridged mode със Celestion Vintage 30 на 8ома (60W). Защо? - От любопитство и с цел сравнение - общо взето в името на науката. Искам да разбера доколко е прозрачно това стъпало (макар да е евтино, все пак се води reference amp - с него захранвам пасивните си монитори) в сравнение с ламповото ми такова (50w с 2x6L6). . . важното е да не изгърми нещо по веригата. Цитирай
Parni_Valjak Отговорено Септември 14, 2007 Отговорено Септември 14, 2007 Защо, драги, искаш да хвърлиш яйце срещу вентилатора? За експеримент? Разкажи ни след това какво е станало. ъъъъ, какво е останало... И да тестваш студийно стъпало за прозрачност през китарен говорител? Професионалистите слагат по 4 такива говорителя на 100вата, а ти искаш 150 вата да пуснеш на един говорител. Що за експеримент е, ако можеш да вдигнеш 100кг да се напънеш на 250? Ами ще се изкормиш - точно това ще стане и с Celestion-а - изкормване. Това не е експеримент, това е вандалщина! Цитирай
ProjectHamsterdam Отговорено Септември 14, 2007 Автор Отговорено Септември 14, 2007 Много благодаря за коментара. Колкото и зле да изглежда отстрани, не съм съвсем пълен идиот, въпреки че понякога се съмнявам в себе си. 1.) "прозрачност". . . ясно че половината честоти ги няма в китарния говорител и бла бла бла. Ако сравним едно стъпало с EL34 и друго с 6L6 при равни други условия - разлика в звука има, нали? Представете си сега, че подменим споменатите стъпала с транзисторно такова, което няма толкова забележим собствен "характер" - чисто теоретична постановка, но искам да изясня за себе си какво влияние оказва крайното стъпало върху нещата. 2.) не съм инженер, но си мисля че силата на звука на стъпалото се контролира сравнително линейно и предвидимо - т.е. дори да е в bridged mono режим с капацитет 150w, не е задължително да използвам 100% от мощността. . . пак теоретично си мисля че повечето мощност в случая означава повече headroom за пиковете на преампа. Голяма е вероятността да звучи отвратително - методът на пробите и грешките е затова. В името на безопасността все пак първо ще го изпробвам на 45w / 8ohm и ще си проличи има ли смисъл да пробвам в bridged режим. В bridged режим по-скоро може да го пробвам на моя 4х12, който се води 400w когато е моно. 3.) отколешна практика е да се използва т.н. speaker distortion - не се сещам за друг начин да го чуя освен да използвам стъпало с по-голяма мощност от тази на говорителя. Звучи ужасно идиотски, но понякога човек трябва да преоткрие топлата вода за себе си. С горното не искам да противореча на Parni_Valjak - прав си - човек трябва да си опича ъкъла особено когато не знае какво прави. Цитирай
metalhammer Отговорено Септември 14, 2007 Отговорено Септември 14, 2007 Човек не спираш да ме удивляваш с лутанията си относно техниката която ползваш и постоянно сменяш - направо почна да ми се гади вече честно. Тва са глупости на търкала. За човек който е имал лампово кубе и го е продал щото не го кефи и след незнам си колко покупко продажби пак имаш лампа и сега ми говориш за някакви си референс усилватели във винтидж 30 ....... Просто звучиш несериозно чесно. Направи си поредната проба грешка щом те влече ама с тея постове си - no coment! Цитирай
Dylan_101 Отговорено Септември 15, 2007 Отговорено Септември 15, 2007 Мизерника е достоен за уважение! Човекът има собствен идеал за звук и го търси, защото не го е намерил. Мизерник, все пак няма нужда да си издухваш говорителя за да чуеш спийкър дисторшън. Спийкър дисторшън (то е по-скоро компресия) достатъчно добре се проявява над нива на звук при които говорителя видимо се движи (т.нар. speaker excursion). Разбира се колкото повече толкова повече... Цитирай
bobalan Отговорено Септември 15, 2007 Отговорено Септември 15, 2007 няма да се скапе ( освен ако нарочно не го натоварваш догоре и вкарваш стъпалото в кривоч, ама не ми се вярва да си такъв грубиян). Пробвай го в голямата колона първо, за да видиш за какво иде реч. Освен това 2те 6Л6 вадят доста повече от това нежно произведение на изкуството Цитирай
bratmito Отговорено Септември 15, 2007 Отговорено Септември 15, 2007 И не забравяй,че потенциометрите за нивото на звука са логоритмични!Ако завъртиш пота до средата няма да имаш на изхода половината от мощността,а ще е доста по-малко. Цитирай
synchu Отговорено Септември 15, 2007 Отговорено Септември 15, 2007 Референтни (въх....че дума) усилватели се използват в повечето случаи с цифрови китарни процесори от типа на Boss GT серията, Digitech, etc. Тъй като самите процесори (при избран изход с емулиране на колона) произвеждат звук с доста пълна честотна лента, в крайна сметка усилването му от референтен усилвател се счита от някои за по-приятно звучащо, отколкото използването на стъпалото (т.е. FX return), на да кажем китарно комбо или глава. Доколкото повечето китарни говорители са с доста ограничен честотен обхват - аз специално не виждам особен смисъл в този експеримент ... Изкривяване от говорителите - wtf - Звучи неприятно много - мене ако питаш. А иначе като видиш, че говорителите се движат когато свириш - значи вече и те участва активно в звука. Цитирай
ProjectHamsterdam Отговорено Септември 16, 2007 Автор Отговорено Септември 16, 2007 Пак благодаря за коментарите. Идеята е (точно както каза synchu) да използвам референтното стъпало с Boss GT8 отпред. Като моделиращ процесор, звукът му е вече достатъчно "оцветен" още в преамп фазата, затова теоретично ще звучи добре с "неутрално" звучащо стъпало. Пуснете един сърч в google за Carvin HT150 и ще откриете, че много хора го ползват в китарния си чейн, въпреки че то си е чист референтен "студиен" power amp. От доста време използвам сетъпа GT8 - PC звукова карта - плъгинс с импулси (вместо cab sims от GT8) - референтен усилвател - студийни монитори и резултатът е удовлетворителен. Логично следващата стъпка е да се премахнат импулсите и студийните монитори и да се заменят с "the real thing". metalhammer е краен както винаги. . . не става въпрос за "продаване", "сменяне" и "лутане" - имам и двете неща (ламповото и референтното стъпало) от доста време и искам да направя едно просто А/B сравнение между двете. Бих го направил още днес, но трябва да си направя специален кабел за целта (RA150 приема "banana plug" или голи жици а моите кабели са с по 2 жака), а магазините не бачкат през уикенда. Ако излезе нещо хубаво от цялата работа, ще пусна семпли да се чуе. Цитирай
vhcs Отговорено Септември 16, 2007 Отговорено Септември 16, 2007 ползването на крайно или референтно съпало в гиъра е по-скоро характерно за басисти отколкото за китаристи. За китарата си трябва китарно стъпало защото и то допринася за крайният резултат. по принцип няма проблем да вържеш стъпалото с говорителя. Като правиш подобни експерименти трябва да внимваш на 1во място с съпротивлението и след това с мощността ... Аз лично бих използвал само единия канал (45 watts RMS per channel при 8 ohm) за да съм сигурен че не може да стане беля. Саунда няма да е зашеметяващ - това от сега мога да ти го кажа. Но по принцип колегите са прави - без преам цялата инициатива е просто безмислена. Пиши друг път още в началото какво мислиш точно да ползваш и какво се стремиш да постигнеш поздрави Алекс Цитирай
niki123bg Отговорено Септември 16, 2007 Отговорено Септември 16, 2007 ^ Пише малко по-нагоре - преамп ще бъде Boss GT8. Разбира се с изключени спийкър симулации Предполагам, че ефекта няма да е лош. Интересно ще е да чуем някой запис Цитирай
ProjectHamsterdam Отговорено Октомври 7, 2007 Автор Отговорено Октомври 7, 2007 Ето и един кратък сампъл. Според мен звучи добре: >>>sample<<< *metal* китара - Boss GT8 - Alesis RA150 - Celestion Vintage 30 - Shure SM57+Electro Voice CO4 - Alesis Multimix FX8 - Audiophile 24/96 Стъпалото е в bridged mono режим, силата на звука е на 50%. Звукът е натурален (без обработка). Дайте мнение. Цитирай
sw1tched Отговорено Октомври 7, 2007 Отговорено Октомври 7, 2007 Еми за звука...малко режещ и смачкан ми се струва. Може би не мога да намеря точните думи, тези звучат по-крайно отколкото бих искал, но ако те влече не виждам нищо лошо Затова пък нещата, които свириш винаги са яки \m/\m/ Цитирай
ProjectHamsterdam Отговорено Октомври 8, 2007 Автор Отговорено Октомври 8, 2007 Първо, честит рожден ден! Освен здраве и щастие ти пожелавам и едно 5150 да си го ръчкаш с кеф. Звукът е доста компресиран, но от това няма как да се избяга. . .това е един от недостатъците на цифровите процесори - за съжаление все още са доста далече от емулиране на ламповата динамика. Специално пък ГТ8 има още много хляб да яде докато преампите му зазвучат като хората. Очаквам скоро ламповия си предусилвател от Gregg, тогава ще мога да опитам all tube звука. Но пък за този стил май не е нужна чак такава динамика. . . въпреки че очаквах да е малко по-добре (при положение че гейнът е на 50 от 120). Иначе мен като тембър ме устройва - с доста високи е наистина, но към това се стремях нарочно. Надявам се да не падат уши от високите - едно от нещата, с които ГТ8 е печално известен е склонността му към fizz (неприятно). Още не съм го чул на мониторите (защото стъпалото ми е вързано към китарния говорител ), но се надявам да не докарва главоболие. Мисля че повечкото високи ще му помогнат да легне добре в микса - всичките ми записи с микрофон досега имат твърде много бас и прекалено малко високи и звучат малко глухо. Тези специално и двата са on-axis с тази цел. ПП: Исках да направя 4 трака, но едвам синхронизирах 2. . . не съм свирил от месец. Цитирай
Black Bird Отговорено Октомври 8, 2007 Отговорено Октомври 8, 2007 Як е звук! Какъв модел ще е преампа ти ? И какъв е пауър ампа? Тенкс Цитирай
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.