Jump to content
Българският форум за музиканти

String-through-body, Neck (through Body), Bolt-on Neck - разлики


Recommended Posts

Отговорено (Редактирано)

String - through - когато струните минават през тялото, когато имаш фиксирано долно мостче. Както при старите електрически кремони и пълдин-и.

 

Neck - through - грифа не е завинтен за тялото с винтове, а самада дъска на грифа продължава навътре в тялото, и минава през цялата му дължина. Това на теория дава по-добра продължителност на тона.

 

Set-Neck - подобно е на идеологията на Neck-Through, обаче грифа си има петичка, която просто е залепена в улей на тялото. Целта е пак гъзария и по-дълъг тон.

 

Bolt-on - гриф, завинтен за тялото с винтове.

Редактирано от Evtim Djerekarov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отговорено (Редактирано)

Най-общо казано е продължителността на тона.

 

За редакцията: изключително неграмотен съм!

Редактирано от Wheels_of_Fire
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е зле да се отбележи и, че сет-нек и нек-тру конструкциите орязват малко обертоновете, имат си и други недостатъци. Всеки сам си преценява какво го кефи повече. Иначе всички китари щяха да са нек-тру :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Set-Neck - подобно е на идеологията на Neck-Through, обаче грифа си има петичка, която просто е залепена в улей на тялото. Целта е пак гъзария и по-дълъг тон.

 

в какво точно се изразява гъзарията на set neck-a?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

[в какво точно се изразява гъзарията на set neck-a?

 

Aми по-тарикатско е китарата ти да е neck-through.

 

Значи със Neck-through конструкция и някое по-скъпо дърво китарата би трябвало да вади много добро звучене?

На теория - да. На практика не е задължително.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е зле да се отбележи и, че сет-нек и нек-тру конструкциите орязват малко обертоновете, имат си и други недостатъци. Всеки сам си преценява какво го кефи повече. Иначе всички китари щяха да са нек-тру :)

Не и евтините :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

като сме на темата горе-долу да питам и аз нещо: що не правят всички китари с по 24 прагчета? какъв недостатък има не мога да разбера

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

^ Защото така се свири с различни мензури - дължина на грифа, разстояние между позициите и.т.н. което влияе на комфорта и различно усещане на самият инструмент както и съответното влияние на мензурата върху самият тон - много известни китаристи са го коментирали и някои предпочитат да свирят само с 22 прагови китари, а други с 24, като посочват като една от основните причини тона и звука който дават при основните тоналности - така например Малмстийн е заклет фен на 22-те прагчета и винаги го е заявявал точно поради тази причина...Грег Хоу примерно пък е фен на 24-те от чисто техническа гледна точка...просто с течение на времето човек си оформя стереотипи за тон, удобство и въобще цялостно усещане за самият инструмент.:)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

^ Не само. Позицията на нек адаптера е различна при 22 и 24 прагчета и съответно обертоновете които се прихващат са различни. За някои това е осезаемо, за други - не.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

сет-нек и нек-тру конструкциите орязват малко обертоновете, имат си и други недостатъци

 

 

Само не разбрах защо ги отразяват по-малко?! В един магазин ме обеждаваха в точно обратното, че така китарата резонира по-цялостно тъйкато не става въпрос за две отделни тела (нек и боди) ами за едно единно. Все пак струните в двата края са захванати за за две отделни парчета дърво и идеята на Neck through е да ги обедини до колкото е възможно, а не просто да ги прекачи. Също ми казаха, че от този "еднороден" резонанс се намалява нуждата от хай-аут пут адаптери и като цяло инструмента става по гъфкав да свири еднакво добре клиин и дист. Това което се чудя обаче е че на Сатриани, Вай,...,..... китарите са им с болтове!?? Някой може ли да ми обясни по-подробно, че темата ми е много интересна :-)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

^ Ми виж ся, нещата доста се преплитат.

В наши дни реалност и реклама вече са трудно разграничми.

 

Вай и Сатриани имат договори с Ibanez, а тази фирма просто няма традиции в neck-through конструкцията.

Сега напоследък почнаха и те да правят нек-трута, но понеже това е конструкция, по-популярна в метъл средите, си намериха други хора да им рекламират нек-тру китарите.

Като Мохамед от Necrophagist.

 

Доста големи китаристи са свързани с фирмата Фендер, а те не правят нек-тру конструкция.

Всъщност, те са изобретателите на болт-он конструкцията и си я ползват и рекламират от 50-те години на миналия век, та и до днес.

Всеки знае, че болт-он е по-скапано от нек-тру, ама не виждам Клептън да си е хвърлил Фендера и да го е сменил с BC Rich например.

 

Рекламата и реалността са много, ама много смесени в наши дни.

Който плати повече, неговите китари веднага стават по-добри и се харчат повече.

А теорията и физичните принципи на това коя конструкция е по-добра са малко по в сянка.

 

С други думи - на кого му дреме?

Ако китарата ти няма проблем, който да ти пречи да свириш свободно и скеф на нея, значи е готина.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отговорено (Редактирано)

Gerer -e ще те репликирам

Ибанез имат сериозен опит с Нектру(по скоро сетнек) конструкциите - много преди да се наложат като водеща фирма

с РГ и сигничьр моделите (благодарение на които станаха и такава)

Артист сериите ,както и Мюзишьн са такива - или поне сет нек

идеята е била да бьдат ЛеС Пол кильр - демек да прецакат - Гибсьн

това не се е случило

но Артист серията си е доста популярна, а сега просто е вьзобновена с нови модели.

 

Така че, от една стран имаме Гибсьн,от друга -Фендер (който с болт он конструкцията си има прекрасен тон - коренно различен от гибсьнският),

и например Айбаниз и Джаксьн - при които идеята е да стоят по средата -на класическите -гибсьн и фендер дизайн и звуци.

 

БиСиРич -нектру е муцка,но сега имат и нещо наречено the IT system.

The flexibility of a bolt-on with the added sustain usually reserved for a set-neck - That is what the IT delivers. With the IT system you get a great amount of wood mounted deeply into the body under the pickups simulating the neck through qualities very closely - plus, it just looks wicked!

Тоест - някаква бюджетна система - която позволява да се наподоби нектру звука на по -ниска цена.

 

 

Колкото до Вай и Сатриани - явно точно междинният звук между Гибсьн и Фендер - предоставен им от Айбаниз с болт он - им пасва най добре на това което свирят.

А добрият китарист и сьс скуаяр ще свири по добре от посредствен с кьстьм ПРС - нектру вьрха на сладоледа, защото не китарата прави свирнята.(тя само помага)

Редактирано от TONY
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.