Jump to content
Българският форум за музиканти

Recommended Posts

Отговорено (Редактирано)

String - through - когато струните минават през тялото, когато имаш фиксирано долно мостче. Както при старите електрически кремони и пълдин-и.

 

Neck - through - грифа не е завинтен за тялото с винтове, а самада дъска на грифа продължава навътре в тялото, и минава през цялата му дължина. Това на теория дава по-добра продължителност на тона.

 

Set-Neck - подобно е на идеологията на Neck-Through, обаче грифа си има петичка, която просто е залепена в улей на тялото. Целта е пак гъзария и по-дълъг тон.

 

Bolt-on - гриф, завинтен за тялото с винтове.

Редактирано от Evtim Djerekarov
Отговорено (Редактирано)

Най-общо казано е продължителността на тона.

 

За редакцията: изключително неграмотен съм!

Редактирано от Wheels_of_Fire
Отговорено

Не е зле да се отбележи и, че сет-нек и нек-тру конструкциите орязват малко обертоновете, имат си и други недостатъци. Всеки сам си преценява какво го кефи повече. Иначе всички китари щяха да са нек-тру :)

Отговорено
Set-Neck - подобно е на идеологията на Neck-Through, обаче грифа си има петичка, която просто е залепена в улей на тялото. Целта е пак гъзария и по-дълъг тон.

 

в какво точно се изразява гъзарията на set neck-a?

Отговорено
[в какво точно се изразява гъзарията на set neck-a?

 

Aми по-тарикатско е китарата ти да е neck-through.

 

Значи със Neck-through конструкция и някое по-скъпо дърво китарата би трябвало да вади много добро звучене?

На теория - да. На практика не е задължително.

Отговорено
Не е зле да се отбележи и, че сет-нек и нек-тру конструкциите орязват малко обертоновете, имат си и други недостатъци. Всеки сам си преценява какво го кефи повече. Иначе всички китари щяха да са нек-тру :)

Не и евтините :)

Отговорено

като сме на темата горе-долу да питам и аз нещо: що не правят всички китари с по 24 прагчета? какъв недостатък има не мога да разбера

Отговорено

^ Защото така се свири с различни мензури - дължина на грифа, разстояние между позициите и.т.н. което влияе на комфорта и различно усещане на самият инструмент както и съответното влияние на мензурата върху самият тон - много известни китаристи са го коментирали и някои предпочитат да свирят само с 22 прагови китари, а други с 24, като посочват като една от основните причини тона и звука който дават при основните тоналности - така например Малмстийн е заклет фен на 22-те прагчета и винаги го е заявявал точно поради тази причина...Грег Хоу примерно пък е фен на 24-те от чисто техническа гледна точка...просто с течение на времето човек си оформя стереотипи за тон, удобство и въобще цялостно усещане за самият инструмент.:)

Отговорено

^ Не само. Позицията на нек адаптера е различна при 22 и 24 прагчета и съответно обертоновете които се прихващат са различни. За някои това е осезаемо, за други - не.

Отговорено
сет-нек и нек-тру конструкциите орязват малко обертоновете, имат си и други недостатъци

 

 

Само не разбрах защо ги отразяват по-малко?! В един магазин ме обеждаваха в точно обратното, че така китарата резонира по-цялостно тъйкато не става въпрос за две отделни тела (нек и боди) ами за едно единно. Все пак струните в двата края са захванати за за две отделни парчета дърво и идеята на Neck through е да ги обедини до колкото е възможно, а не просто да ги прекачи. Също ми казаха, че от този "еднороден" резонанс се намалява нуждата от хай-аут пут адаптери и като цяло инструмента става по гъфкав да свири еднакво добре клиин и дист. Това което се чудя обаче е че на Сатриани, Вай,...,..... китарите са им с болтове!?? Някой може ли да ми обясни по-подробно, че темата ми е много интересна :-)

Отговорено

^ Ми виж ся, нещата доста се преплитат.

В наши дни реалност и реклама вече са трудно разграничми.

 

Вай и Сатриани имат договори с Ibanez, а тази фирма просто няма традиции в neck-through конструкцията.

Сега напоследък почнаха и те да правят нек-трута, но понеже това е конструкция, по-популярна в метъл средите, си намериха други хора да им рекламират нек-тру китарите.

Като Мохамед от Necrophagist.

 

Доста големи китаристи са свързани с фирмата Фендер, а те не правят нек-тру конструкция.

Всъщност, те са изобретателите на болт-он конструкцията и си я ползват и рекламират от 50-те години на миналия век, та и до днес.

Всеки знае, че болт-он е по-скапано от нек-тру, ама не виждам Клептън да си е хвърлил Фендера и да го е сменил с BC Rich например.

 

Рекламата и реалността са много, ама много смесени в наши дни.

Който плати повече, неговите китари веднага стават по-добри и се харчат повече.

А теорията и физичните принципи на това коя конструкция е по-добра са малко по в сянка.

 

С други думи - на кого му дреме?

Ако китарата ти няма проблем, който да ти пречи да свириш свободно и скеф на нея, значи е готина.

Отговорено (Редактирано)

Gerer -e ще те репликирам

Ибанез имат сериозен опит с Нектру(по скоро сетнек) конструкциите - много преди да се наложат като водеща фирма

с РГ и сигничьр моделите (благодарение на които станаха и такава)

Артист сериите ,както и Мюзишьн са такива - или поне сет нек

идеята е била да бьдат ЛеС Пол кильр - демек да прецакат - Гибсьн

това не се е случило

но Артист серията си е доста популярна, а сега просто е вьзобновена с нови модели.

 

Така че, от една стран имаме Гибсьн,от друга -Фендер (който с болт он конструкцията си има прекрасен тон - коренно различен от гибсьнският),

и например Айбаниз и Джаксьн - при които идеята е да стоят по средата -на класическите -гибсьн и фендер дизайн и звуци.

 

БиСиРич -нектру е муцка,но сега имат и нещо наречено the IT system.

The flexibility of a bolt-on with the added sustain usually reserved for a set-neck - That is what the IT delivers. With the IT system you get a great amount of wood mounted deeply into the body under the pickups simulating the neck through qualities very closely - plus, it just looks wicked!

Тоест - някаква бюджетна система - която позволява да се наподоби нектру звука на по -ниска цена.

 

 

Колкото до Вай и Сатриани - явно точно междинният звук между Гибсьн и Фендер - предоставен им от Айбаниз с болт он - им пасва най добре на това което свирят.

А добрият китарист и сьс скуаяр ще свири по добре от посредствен с кьстьм ПРС - нектру вьрха на сладоледа, защото не китарата прави свирнята.(тя само помага)

Редактирано от TONY

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.