Jump to content
Българският форум за музиканти

Какво представлява всъщност музикалният бизнес


Recommended Posts

леле, след тва дето го написа armaggedon направо се отчаях ;)

ако наистина е така направо се чудя колко трябва да си известен и да продаваш че да печелиш добри пари ;)

някой знае ли примерно по колко изкарват metallica на един албум ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 year later...
  • Отговори 31
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

леле, след тва дето го написа armaggedon направо се отчаях :band2:

ако наистина е така направо се чудя колко трябва да си известен и да продаваш че да печелиш добри пари :)

някой знае ли примерно по колко изкарват metallica на един албум ;)

достату4но

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе защо всичко се сравнява с металика? :)

 

Много от хората на голямата сцена поддържат мнението, че "просто са попаднали на правилното място в правилния момент, сред правилните хора". И е естествено, че един брилянтен музикант може да го издуха всеки не-толкова добър, да не кажа некадърен, но пък нахакан и нагъл келеш.

 

Иначе малко са групите, поне доколкото знам, които СТАРТИРАТ с голям лейбъл- първо креташ из гаражчета, после в кварталната кръчма, после подгряваш на местните по-големи концерти и фестове, после може да имаш късмет някой от големите да те покани за съпорт в чужбина и... колелото се завърта. Освен това, когато се разчуе за някоя перспективна група, костюмарите сами се натискат да ги привлекат, защото виждат потенциалната печалба от тях.

 

Но да- със сигурност първо трябва да вложиш много преди да получиш.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Музикалният бизнес е бизнес като всеки друг бизнес - има си особености, рискове, преимущества и тн.

Сега как стои въпроса с лейбълите си нямам представа, но знам че на пазара нещата стават като има търсене и предлагане. Имам предвид, че стигне ли се до договор с лейбъл значи има търсене от негова страна и предлагане от страната на музиканта. Та всичкко в въпрос на договаряне от тук натататък - кой колко може да задърпа чергата към себе си, и познаване на пазара - кое как ще се продаде и кви пари могат да се изкарат. Та като стинахме и до крайният потребител (кво и как иска и е готов да плати за това) разбираме защо чалгата просперира и защо рок и поп изпълнители бълват комерсиални говна - искат пари да изкарват.

 

Аз лично свирех като тинейджър страшно много, но после видях че само с музика нищо няма да направя. Седнах си на задника, изучих се, почнах да бачкам и сега изкарвам добри пари и от година на сам пак съм хванал баса и се събрах с старите момчета (поне голямата част от тях). Та сега правим музика като хоби и най-вече за нас си. Както всяко хоби така и това си го финансираме сами ама не очакваме приходи ...

 

който е решил да прави пари с музика му пожелавам успех - пътя е трънлив, неясен и края в повечето случай трагичен (което се случва в общи линии в всички области на изкуството - художници, аниматори, театрални артисти и др.).

 

Поздрави

Алекс

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

леле, след тва дето го написа armaggedon направо се отчаях smile.gif

ако наистина е така направо се чудя колко трябва да си известен и да продаваш че да печелиш добри пари smile.gif

някой знае ли примерно по колко изкарват metallica на един албум blink.gif

 

 

бе по милиони изкарват - ама са МЕТАЛИКА

направили са ИМЕ (и то най голямото в тежкия рок),хванали са бизнеса си сами

 

не ги мисли тях

даже не им трябват приходи от цд-тата

един гиг им е 400 000 ЮСД-та

(не знам какви пари взимат чисто от тях-защото зад тях седи страшен екип - който трябва да бьде заплатен)

отделно приходи от мьршандайз

пьк се изтарикатиха и си направиха собствено студио

изобщо Ларс - няма да остави коня в реката

 

но бьдете реалисти и си поставяйте по - малки цели

МНОГО ПО МАЛКИ ЦЕЛИ

тоест като вземете 30 лв от свирене в софийски клуб - значи е добре :rolleyes:

а ако направите име -може да минете 100 -200 -300 на калпак

това ще значи, че сте се реализирали много добре - отлично на бьлгарския пазар

и е време да си подадете носа навьн (натам вече според кьсмета и вьзможностите)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Все пак освен свирене на пенсионерски песни(да не се обиждат почитателите на евъргрийните) по разни корабчета и кръчмета има ли друга алтернатива НАВЪН за българския музикант?

 

П.П. говорим за поп/прок ГРУПА де, не за разни оркестри

Редактирано от 7thString
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

навун компаниите не хар4ат $ за маркетинг на 1во ниво маи.

не сум сигурен но групите сами правиат това .

на6иат дебат изглежда така;

ако сменим музикален биззнес с бананов ние имаме банани ,но и други хора имат банани,

а в бг банани не иадат, а иадат домати.и ние искаме ниакои да купи на6ите банани оба4е никои не знае 4е имаме

такива и дали те са узрели или са зелени .

а бг компаниите вместо да продават банаите цицат манги за да им присадиат сливи пук ако вуржат домати 6те

продават в бг ако не 6те цицат о6те манги за о6те експерименти...

 

и така бананите гниат и присадените сливо - домати никои ги не иска а 'ПРО "- свириат на когото има даде 20 лв парса.

оба4е музиката е свобода а тургува6 ли свобода за сервилност не стават хубави банани с присадка на слива, за пазара на домати. и вуоб6те ако има добри турговтси на каквото и да е освен на напоените с кръвта на диадовтсите ни имоти,

в бг 6те има и бизз. а както се вижда жела6ети да продадат мусикалната си свобода има така 4е присаждането

ПРО- дулжава.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

аз писах по темата, ама написаното се "Изпари"...

...само да знаете ,че съм писал...

...стоя твърдо зад написаното си :cheers2: ...

...съжалявам,ако не разберете мнението ми...така се случва в този Форум...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

навун компаниите не хар4ат $ за маркетинг на 1во ниво маи.

не сум сигурен но групите сами правиат това .

на6иат дебат изглежда така;

ако сменим музикален биззнес с бананов ние имаме банани ,но и други хора имат банани,

а в бг банани не иадат, а иадат домати.и ние искаме ниакои да купи на6ите банани оба4е никои не знае 4е имаме

такива и дали те са узрели или са зелени .

а бг компаниите вместо да продават банаите цицат манги за да им присадиат сливи пук ако вуржат домати 6те

продават в бг ако не 6те цицат о6те манги за о6те експерименти...

 

и така бананите гниат и присадените сливо - домати никои ги не иска а 'ПРО "- свириат на когото има даде 20 лв парса.

оба4е музиката е свобода а тургува6 ли свобода за сервилност не стават хубави банани с присадка на слива, за пазара на домати. и вуоб6те ако има добри турговтси на каквото и да е освен на напоените с кръвта на диадовтсите ни имоти,

в бг 6те има и бизз. а както се вижда жела6ети да продадат мусикалната си свобода има така 4е присаждането

ПРО- дулжава.

Колега ,виждам че си вложил много мъдрост в тоя текст, ама мани тия банани сливи и домати и го напиши като за хора - на разбираем език :):D

Редактирано от brysnaria
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Икономически погледнато, в сравнението с бананите няма нищо грешно- все говорим за производители, пазари и потребление- тия неща се описват от 100 години в икономическите школи.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

навун компаниите не хар4ат $ за маркетинг на 1во ниво маи.

не сум сигурен но групите сами правиат това .

 

зависи от групата, зависи от лейбъла, зависи от стила и от о6те 100 не6та. Който не прави маркетинг е загубен на пазара ... особенно на музикалният който така или ина4е е претрупан. Няма логика да пла6та6 записите на някоя банда, да им урежда6 турнета, у4астия и тн. и да не прави6 никакъв маркетинг ... кой 6те разбере 4е въоб6те тая банда съ6тествува ?!?!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

навун компаниите не хар4ат $ за маркетинг на 1во ниво маи.

не сум сигурен но групите сами правиат това .

на6иат дебат изглежда така;

ако сменим музикален биззнес с бананов ние имаме банани ,но и други хора имат банани,

а в бг банани не иадат, а иадат домати.и ние искаме ниакои да купи на6ите банани оба4е никои не знае 4е имаме

такива и дали те са узрели или са зелени .

а бг компаниите вместо да продават банаите цицат манги за да им присадиат сливи пук ако вуржат домати 6те

продават в бг ако не 6те цицат о6те манги за о6те експерименти...

 

и така бананите гниат и присадените сливо - домати никои ги не иска а 'ПРО "- свириат на когото има даде 20 лв парса.

оба4е музиката е свобода а тургува6 ли свобода за сервилност не стават хубави банани с присадка на слива, за пазара на домати. и вуоб6те ако има добри турговтси на каквото и да е освен на напоените с кръвта на диадовтсите ни имоти,

в бг 6те има и бизз. а както се вижда жела6ети да продадат мусикалната си свобода има така 4е присаждането

ПРО- дулжава.

Колега ,виждам че си вложил много мъдрост в тоя текст, ама мани тия банани сливи и домати и го напиши като за хора - на разбираем език :greenball::thumbs_up:

 

soundburgera - има много точен мерник

напълно разбирам какво казва с алегориите за бананите, сливите и доматите

можеше да добави и КОМПИРИТЕ - тия дето поръчват и плащат клиповете на СЛИВИТЕ

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Съдейки от преките си наблюдения пробиването на новите банди(не в БГ)става горе долу така.Събира се една нова банда,репетира извесно време,измислят се някакви парчета,членовете и евентуално решават че си струва да се ангажират по-сериозно с нея и се достига до идеята да се направи CD.Първата стъпка е да се запише добро демо,слава богу това в днешно време не е особено трудно със всички тези домашни студиа и тн.

След това с готовото демо започва да се търси лейбъл,който да е заинтересован от саунда стила и тн. на групата.Ако такъв бъде намерен(а това зависи от това доколко е добро и най вече интересно демото от пазарна гледна точка)се прави договор в който в 90 процента от случаите пише,че групата следва сама да поеме разходите по записването,смесването и мастерирането(както и за продуцента в много случаи),а лейбъла се заема с тиражирането и промотирането на продукта(радио,реклами,медийни изяви ,някои участиа с рекламна цел с други вече извесни групи на лейбъла и тн.)Тиража обикновенно е много малък с клауза за увеличаване спрямо проявения пазрен интерес.

 

Тогава в Европа обикновенно се намесва спонсорството от държавни институции,както и часни компании и парите за записа и тн. се осигуряват(разбира се след зверско ходене по мъките,писане писма ,срещи ,мотане и тъй-нататък).Доста често самите музиканти поемат някаква част от разходите(изкуството иска жертви).

 

Ако групата е кадърна и интересна и успее да създаде някои хит(на регионално ниво) обикновенно следва много по човечен договор ,който дава възможност и на групата да поспечели нещичко.

 

В изкл'чително редки (напоследък) случаи,месния клон на някои голям лейбъл може да реши да рискува и да вложи в някоя група повече пари от самото начало,ако реши че съответната би била новост и хит от пазарна гледна точка.

 

п.п.Разбира се има и доста кастингови банди,но при тях има вече определен бюджет и правилата там са други(а и аз не съм особено запознат)

 

п.п.2Наблюденията ми са свързани предимно с Швейцария и отчасти с Австрия,а те не са държави извесни с огромния си музикален бизнес :greenangel:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 weeks later...

Добре де, това всичкото написано за разните лейбъли и CD-та е много интересно, но все пак както каза ТОНИ, а то не е тайна за никого, не се печели от албуми. Ясно е, че група, която няма албум би било много учудващо да пробие, но не би ли следвало усилията да се концентрират към изяви на живо (концерти, за които спонсорите плащат; клубове, в които се изкарват ...някакви пари); рекламни материални (макар, че не съм виждал някой с тениска на PIF или Мастилно примерно).

Не е тайна, че никой няма да ти купи албума при такъв разцвет на интернет пиратството (у нас). Да го продаваш в чужбина - има смисъл дотолкова, доколкото всичко на този свят има смисъл.

Истината би трябвало да е в живите участия, пък ако някой ден дойде някой и каже "Аре бе, братлета, много сте добри, вече ХХгодини свирите, няма ли да запишете албумче ала-бала, я елате, аз тука имам едно студио, може да направиме нещо...." това би следвало да свърши с "И те живели щастливо до края на дните си"....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 months later...

Повечето групи включително и най-големите печелят парите си от концерти и турнета. Там е истината. В днешно време при този наплив от МР3 просто пари от продажби на албуми не се правят никъде по света. Преди няколко години случайно попаднах на класация с групите печелещи най-много пари от турнета. Разбира се първи в списъка бяха Roling Stones с не знам си колко милиона. Втори в списъка за моя най голяма изненада бяха.....TOOL?! Е някой ако ми каже че туул печелят пари от продажби на албуми надали ще му повярвам.

Та истината е че трябва да се свири наживо. Малки клубчета, големи клубове, концерти, фестивали, съпорти и т.н. Колкото повече...толкова повече.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.