ba6 maistora Отговорено Април 5, 2005 Отговорено Април 5, 2005 леле, след тва дето го написа armaggedon направо се отчаях ако наистина е така направо се чудя колко трябва да си известен и да продаваш че да печелиш добри пари някой знае ли примерно по колко изкарват metallica на един албум Цитирай
soundburger Отговорено Март 21, 2007 Отговорено Март 21, 2007 леле, след тва дето го написа armaggedon направо се отчаях ако наистина е така направо се чудя колко трябва да си известен и да продаваш че да печелиш добри пари някой знае ли примерно по колко изкарват metallica на един албум достату4но Цитирай
7thString Отговорено Март 21, 2007 Отговорено Март 21, 2007 Абе защо всичко се сравнява с металика? Много от хората на голямата сцена поддържат мнението, че "просто са попаднали на правилното място в правилния момент, сред правилните хора". И е естествено, че един брилянтен музикант може да го издуха всеки не-толкова добър, да не кажа некадърен, но пък нахакан и нагъл келеш. Иначе малко са групите, поне доколкото знам, които СТАРТИРАТ с голям лейбъл- първо креташ из гаражчета, после в кварталната кръчма, после подгряваш на местните по-големи концерти и фестове, после може да имаш късмет някой от големите да те покани за съпорт в чужбина и... колелото се завърта. Освен това, когато се разчуе за някоя перспективна група, костюмарите сами се натискат да ги привлекат, защото виждат потенциалната печалба от тях. Но да- със сигурност първо трябва да вложиш много преди да получиш. Цитирай
vhcs Отговорено Март 21, 2007 Отговорено Март 21, 2007 Музикалният бизнес е бизнес като всеки друг бизнес - има си особености, рискове, преимущества и тн. Сега как стои въпроса с лейбълите си нямам представа, но знам че на пазара нещата стават като има търсене и предлагане. Имам предвид, че стигне ли се до договор с лейбъл значи има търсене от негова страна и предлагане от страната на музиканта. Та всичкко в въпрос на договаряне от тук натататък - кой колко може да задърпа чергата към себе си, и познаване на пазара - кое как ще се продаде и кви пари могат да се изкарат. Та като стинахме и до крайният потребител (кво и как иска и е готов да плати за това) разбираме защо чалгата просперира и защо рок и поп изпълнители бълват комерсиални говна - искат пари да изкарват. Аз лично свирех като тинейджър страшно много, но после видях че само с музика нищо няма да направя. Седнах си на задника, изучих се, почнах да бачкам и сега изкарвам добри пари и от година на сам пак съм хванал баса и се събрах с старите момчета (поне голямата част от тях). Та сега правим музика като хоби и най-вече за нас си. Както всяко хоби така и това си го финансираме сами ама не очакваме приходи ... който е решил да прави пари с музика му пожелавам успех - пътя е трънлив, неясен и края в повечето случай трагичен (което се случва в общи линии в всички области на изкуството - художници, аниматори, театрални артисти и др.). Поздрави Алекс Цитирай
TONY Отговорено Март 22, 2007 Отговорено Март 22, 2007 леле, след тва дето го написа armaggedon направо се отчаях ако наистина е така направо се чудя колко трябва да си известен и да продаваш че да печелиш добри пари някой знае ли примерно по колко изкарват metallica на един албум бе по милиони изкарват - ама са МЕТАЛИКА направили са ИМЕ (и то най голямото в тежкия рок),хванали са бизнеса си сами не ги мисли тях даже не им трябват приходи от цд-тата един гиг им е 400 000 ЮСД-та (не знам какви пари взимат чисто от тях-защото зад тях седи страшен екип - който трябва да бьде заплатен) отделно приходи от мьршандайз пьк се изтарикатиха и си направиха собствено студио изобщо Ларс - няма да остави коня в реката но бьдете реалисти и си поставяйте по - малки цели МНОГО ПО МАЛКИ ЦЕЛИ тоест като вземете 30 лв от свирене в софийски клуб - значи е добре а ако направите име -може да минете 100 -200 -300 на калпак това ще значи, че сте се реализирали много добре - отлично на бьлгарския пазар и е време да си подадете носа навьн (натам вече според кьсмета и вьзможностите) Цитирай
7thString Отговорено Март 22, 2007 Отговорено Март 22, 2007 (Редактирано) Все пак освен свирене на пенсионерски песни(да не се обиждат почитателите на евъргрийните) по разни корабчета и кръчмета има ли друга алтернатива НАВЪН за българския музикант? П.П. говорим за поп/прок ГРУПА де, не за разни оркестри Редактирано Март 22, 2007 от 7thString Цитирай
soundburger Отговорено Март 25, 2007 Отговорено Март 25, 2007 навун компаниите не хар4ат $ за маркетинг на 1во ниво маи. не сум сигурен но групите сами правиат това . на6иат дебат изглежда така; ако сменим музикален биззнес с бананов ние имаме банани ,но и други хора имат банани, а в бг банани не иадат, а иадат домати.и ние искаме ниакои да купи на6ите банани оба4е никои не знае 4е имаме такива и дали те са узрели или са зелени . а бг компаниите вместо да продават банаите цицат манги за да им присадиат сливи пук ако вуржат домати 6те продават в бг ако не 6те цицат о6те манги за о6те експерименти... и така бананите гниат и присадените сливо - домати никои ги не иска а 'ПРО "- свириат на когото има даде 20 лв парса. оба4е музиката е свобода а тургува6 ли свобода за сервилност не стават хубави банани с присадка на слива, за пазара на домати. и вуоб6те ако има добри турговтси на каквото и да е освен на напоените с кръвта на диадовтсите ни имоти, в бг 6те има и бизз. а както се вижда жела6ети да продадат мусикалната си свобода има така 4е присаждането ПРО- дулжава. Цитирай
BlackCorsair Отговорено Март 26, 2007 Отговорено Март 26, 2007 аз писах по темата, ама написаното се "Изпари"... ...само да знаете ,че съм писал... ...стоя твърдо зад написаното си ... ...съжалявам,ако не разберете мнението ми...така се случва в този Форум... Цитирай
brysnaria Отговорено Март 27, 2007 Отговорено Март 27, 2007 (Редактирано) навун компаниите не хар4ат $ за маркетинг на 1во ниво маи.не сум сигурен но групите сами правиат това . на6иат дебат изглежда така; ако сменим музикален биззнес с бананов ние имаме банани ,но и други хора имат банани, а в бг банани не иадат, а иадат домати.и ние искаме ниакои да купи на6ите банани оба4е никои не знае 4е имаме такива и дали те са узрели или са зелени . а бг компаниите вместо да продават банаите цицат манги за да им присадиат сливи пук ако вуржат домати 6те продават в бг ако не 6те цицат о6те манги за о6те експерименти... и така бананите гниат и присадените сливо - домати никои ги не иска а 'ПРО "- свириат на когото има даде 20 лв парса. оба4е музиката е свобода а тургува6 ли свобода за сервилност не стават хубави банани с присадка на слива, за пазара на домати. и вуоб6те ако има добри турговтси на каквото и да е освен на напоените с кръвта на диадовтсите ни имоти, в бг 6те има и бизз. а както се вижда жела6ети да продадат мусикалната си свобода има така 4е присаждането ПРО- дулжава. Колега ,виждам че си вложил много мъдрост в тоя текст, ама мани тия банани сливи и домати и го напиши като за хора - на разбираем език Редактирано Март 27, 2007 от brysnaria Цитирай
7thString Отговорено Март 27, 2007 Отговорено Март 27, 2007 Икономически погледнато, в сравнението с бананите няма нищо грешно- все говорим за производители, пазари и потребление- тия неща се описват от 100 години в икономическите школи. Цитирай
vhcs Отговорено Март 29, 2007 Отговорено Март 29, 2007 навун компаниите не хар4ат $ за маркетинг на 1во ниво маи.не сум сигурен но групите сами правиат това . зависи от групата, зависи от лейбъла, зависи от стила и от о6те 100 не6та. Който не прави маркетинг е загубен на пазара ... особенно на музикалният който така или ина4е е претрупан. Няма логика да пла6та6 записите на някоя банда, да им урежда6 турнета, у4астия и тн. и да не прави6 никакъв маркетинг ... кой 6те разбере 4е въоб6те тая банда съ6тествува ?!?! Цитирай
TONY Отговорено Март 29, 2007 Отговорено Март 29, 2007 навун компаниите не хар4ат $ за маркетинг на 1во ниво маи.не сум сигурен но групите сами правиат това . на6иат дебат изглежда така; ако сменим музикален биззнес с бананов ние имаме банани ,но и други хора имат банани, а в бг банани не иадат, а иадат домати.и ние искаме ниакои да купи на6ите банани оба4е никои не знае 4е имаме такива и дали те са узрели или са зелени . а бг компаниите вместо да продават банаите цицат манги за да им присадиат сливи пук ако вуржат домати 6те продават в бг ако не 6те цицат о6те манги за о6те експерименти... и така бананите гниат и присадените сливо - домати никои ги не иска а 'ПРО "- свириат на когото има даде 20 лв парса. оба4е музиката е свобода а тургува6 ли свобода за сервилност не стават хубави банани с присадка на слива, за пазара на домати. и вуоб6те ако има добри турговтси на каквото и да е освен на напоените с кръвта на диадовтсите ни имоти, в бг 6те има и бизз. а както се вижда жела6ети да продадат мусикалната си свобода има така 4е присаждането ПРО- дулжава. Колега ,виждам че си вложил много мъдрост в тоя текст, ама мани тия банани сливи и домати и го напиши като за хора - на разбираем език soundburgera - има много точен мерник напълно разбирам какво казва с алегориите за бананите, сливите и доматите можеше да добави и КОМПИРИТЕ - тия дето поръчват и плащат клиповете на СЛИВИТЕ Цитирай
kolio_k Отговорено Март 30, 2007 Отговорено Март 30, 2007 Съдейки от преките си наблюдения пробиването на новите банди(не в БГ)става горе долу така.Събира се една нова банда,репетира извесно време,измислят се някакви парчета,членовете и евентуално решават че си струва да се ангажират по-сериозно с нея и се достига до идеята да се направи CD.Първата стъпка е да се запише добро демо,слава богу това в днешно време не е особено трудно със всички тези домашни студиа и тн. След това с готовото демо започва да се търси лейбъл,който да е заинтересован от саунда стила и тн. на групата.Ако такъв бъде намерен(а това зависи от това доколко е добро и най вече интересно демото от пазарна гледна точка)се прави договор в който в 90 процента от случаите пише,че групата следва сама да поеме разходите по записването,смесването и мастерирането(както и за продуцента в много случаи),а лейбъла се заема с тиражирането и промотирането на продукта(радио,реклами,медийни изяви ,някои участиа с рекламна цел с други вече извесни групи на лейбъла и тн.)Тиража обикновенно е много малък с клауза за увеличаване спрямо проявения пазрен интерес. Тогава в Европа обикновенно се намесва спонсорството от държавни институции,както и часни компании и парите за записа и тн. се осигуряват(разбира се след зверско ходене по мъките,писане писма ,срещи ,мотане и тъй-нататък).Доста често самите музиканти поемат някаква част от разходите(изкуството иска жертви). Ако групата е кадърна и интересна и успее да създаде някои хит(на регионално ниво) обикновенно следва много по човечен договор ,който дава възможност и на групата да поспечели нещичко. В изкл'чително редки (напоследък) случаи,месния клон на някои голям лейбъл може да реши да рискува и да вложи в някоя група повече пари от самото начало,ако реши че съответната би била новост и хит от пазарна гледна точка. п.п.Разбира се има и доста кастингови банди,но при тях има вече определен бюджет и правилата там са други(а и аз не съм особено запознат) п.п.2Наблюденията ми са свързани предимно с Швейцария и отчасти с Австрия,а те не са държави извесни с огромния си музикален бизнес Цитирай
NitroBGA Отговорено Април 26, 2007 Отговорено Април 26, 2007 Добре де, това всичкото написано за разните лейбъли и CD-та е много интересно, но все пак както каза ТОНИ, а то не е тайна за никого, не се печели от албуми. Ясно е, че група, която няма албум би било много учудващо да пробие, но не би ли следвало усилията да се концентрират към изяви на живо (концерти, за които спонсорите плащат; клубове, в които се изкарват ...някакви пари); рекламни материални (макар, че не съм виждал някой с тениска на PIF или Мастилно примерно). Не е тайна, че никой няма да ти купи албума при такъв разцвет на интернет пиратството (у нас). Да го продаваш в чужбина - има смисъл дотолкова, доколкото всичко на този свят има смисъл. Истината би трябвало да е в живите участия, пък ако някой ден дойде някой и каже "Аре бе, братлета, много сте добри, вече ХХгодини свирите, няма ли да запишете албумче ала-бала, я елате, аз тука имам едно студио, може да направиме нещо...." това би следвало да свърши с "И те живели щастливо до края на дните си".... Цитирай
NIKOCHIM Отговорено Август 8, 2007 Отговорено Август 8, 2007 Повечето групи включително и най-големите печелят парите си от концерти и турнета. Там е истината. В днешно време при този наплив от МР3 просто пари от продажби на албуми не се правят никъде по света. Преди няколко години случайно попаднах на класация с групите печелещи най-много пари от турнета. Разбира се първи в списъка бяха Roling Stones с не знам си колко милиона. Втори в списъка за моя най голяма изненада бяха.....TOOL?! Е някой ако ми каже че туул печелят пари от продажби на албуми надали ще му повярвам. Та истината е че трябва да се свири наживо. Малки клубчета, големи клубове, концерти, фестивали, съпорти и т.н. Колкото повече...толкова повече. Цитирай
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.