Koobenot Публикувано Октомври 30, 2023 Публикувано Октомври 30, 2023 От години насам попадам наляво-надясно из YouTube за въпросният режим на EQ-тата. Или е цъкалка на вече съществуващо EQ (Fab Filter Pro Q2/3 да речем) или си е EQ, което работи само в този режим. Все пак навсякъде съветват, че linear phase не означава по-добър звук и е логично да е така. Преди всичко трябва да разберем според мен спрямо какво точно ще ни е линейна фазата на сигнала – ами окей, в контекст на барабани, където множество микрофони записват един и същи сигнал и има шанс за дефазиране или пък китарен кабинет записан с два микрофона ... да речем, че там ще се опитам да приложа линейно-фазов еквилайзер и примерно бих направил един render на стемовете за да видя с очите дали наистина двата сигнала вървят "във фаза", както ми обещава EQ-то или просто прави някаква шмекерия и я flip-ва. Другото, което ме притеснява е, че недостатъкът с който идва е "preringing" – страничен ефект, който например при каса или соло-барабан ще навреди повече отколкото да помогне и другото е, че има latency, защото му е нужно време да оправи фазата на сигнала. Общо взето за индивидуалните тракове шансът да спечелиш/загубиш е 50/50, като без A/B тестове и критично слушане и на двата материала в контекста на цялата творба, смисъл няма. Та да питам направо – освен за mastering има ли някакъв сценарий, при който сте ползвали линейно-фазов еквилайзер и ви е вършило работа? Примерно да речем за индивидуален трак някакъв и в комбинация с какви други сигнали? В скромната ми практика не ми се е налагало да го ползвам, винаги съм си решавал проблемите със zero latency EQ-та и съм бил доволен. Цитирай
presly Отговорено Октомври 30, 2023 Отговорено Октомври 30, 2023 Линейнофазовите EQ нямат работа при изисквания за ниска латенция, но при смесване (при достатъчен буфер и/или включен lookahed) доста използвам – при барабани, китари и вокал. На мен ми звучи "по-прозрачно" от стандартните режими. Preringing-a може да се прояви при по-драстични корекции – от порядъка на 8 dB и нагоре, и, особено, при по-стръмни настройки на съответния филтър – при Q от 4 и нагоре. 2 Цитирай
Koobenot Отговорено Октомври 11 Автор Отговорено Октомври 11 Напоследък ползвам FabFilter-EQ в линейно-фазов режим, когато искам да правя паралелен процесинг на каса и соло барабан, например записани са с недостатъчно високи/високи среди, пращам основният сигнал на паралелен трак и там слагам ексайтер/хармонайзер и т.н. докато не постигна желаните високи и после смесвам с основния сигнал на вкус. В линейно-фазов режим атаката и дефиницята на инструментите е по-голяма или поне на мен така ми се струва ... 1 Цитирай
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.