Koobenot Отговорено Септември 20, 2023 Отговорено Септември 20, 2023 1 hour ago, synchu said: Нуно Бетънкорт моля, че ще се наказваме, какъв е този Бетенкурт 2 Цитирай
Koobenot Отговорено Септември 21, 2023 Отговорено Септември 21, 2023 20 hours ago, synchu said: За моите скромни цели, звучи чудно Е то по тази логика моите цели са още по-скромни, защото карам с Focusrite Scarlett Solo 3rd Gen ... Цитирай
yamaha Отговорено Септември 24, 2023 Автор Отговорено Септември 24, 2023 (Редактирано) А аз обратно - с годините май опростявам аудиоинтерфейсите. Допреди 3-4 години все още записвах на 8-канален интерфейс (карта на слот + външен бокс), но установих, че рядко ми трябват повече от 2 микрофонни входа по едно и също време и минах на външни USB аудиоинтерфейси с по-малко входове. Вчера отново разслиствах в Томан USB интерфейсите и за пореден път се убедих, че за съвсем народни цени човек може да се обзаведе с достатъчно качествен интерфейс, а предлагането на модели от различните фирми е наистина огромно. Да, яко е ако работиш с аналогов миксер и вкараш на 8 канала всеки от 8-те изхода, които да си ги регулираш със слайдерите, но ако не записваш много хора наведнъж, същото с тия 8 канала може да го правиш и постфактум с някой моторизиран контролер, вързан към DAW. @Koobenot, схвана ли все пак начина на действие на 32bit float? На мен още в самото начало също ми беше малко трудно да навляза в материята, понеже математиката не ми е много любима, а принципът най-добре се обяснява математически, но в края на краищата го разбрах и без много математика. На оня линк към SD са го обяснили съвсем разбираемо - реално в DAW получаваш разновидност на 24 бита, които са във формата на 32-битов файл, който съдържа цялата допълнителна информация за практически безкрайния хедрум и която информация впоследствие можеш да манипулираш така, че да вкараш недобре записан по нива запис в правилните норми. Разбира се може да ти изкриви още на ниво 'микрофон' (ако е с нисък SPL), а иначе самите предусилватели на уредите, които са пригодени да записват на 32bit float са с максимално голям диапазон на динамиката и затова в рекламата на SD не пропускат да напишат, че техните гонят 142+dB. Та реално в тази 32-битова "дума" пак имаш кодиране с нули и единици, но не така просто както са познатите комбинации от нули и единици в 32, 24, и 16-битовите целочислени "думи", а първият бит е ориентира за + или -, след това следват 8 бита за екпонентата и останалите битове до края определят мантисата. (да ме простят математиците ако не използвам правилните термини ). Всъщност ето я и графиката на една такава 32-битова "дума"... Редактирано Септември 24, 2023 от yamaha 1 Цитирай
Koobenot Отговорено Септември 24, 2023 Отговорено Септември 24, 2023 Ще ми трябва още време напълно да ми просветнат лампите, аз съм човек, който не е много схватлив, но трудно се отказва, ако е мераклия ... В най-общия случай разбрах, че побитовото пространство при интерфейсите е на принципа на Мечо Пух: "колкото повече, толкова повече" и при 32 бита се удря толкова голямо пространство, че да те отдалечи максимално много от шума и изкривяванията, там входният ти сигнал на практика става без значение като нива. Цитирай
yamaha Отговорено Септември 24, 2023 Автор Отговорено Септември 24, 2023 И най-важното е да схванеш разликата между 32-битова 'дума' с фиксирана запетая и аналогичната й 32-битова с плаваща. В първата имаш нули и единици в комбинации, които се кодират по прост начин и в зависимост от комбинирането могат да достигнат максимум до 192 db чисто теоретично, което също е ужасно много, предвид, че ако чуеш от метър такъв интензитет, най-вероятно ще останеш глух за постоянно...докато при втората кодирането и алгоритъмът са различни и от там идва целият този бонус с "безкрайния" хедрум. 1 Цитирай
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.