AXE Публикувано Юни 24, 2007 Публикувано Юни 24, 2007 Много ме дразни, мамка му. Предполагам се сещате за какво става дума - свирите си нещо и докато си приплъзвате някое друго пръсте към нова позиция се чуват едни звуци, които Предполагам до известна степен е нормално да има такива звуци, но при мен са съизмерими с това, което трябва да се чува Та има ли го при вас и как се справяте с него? Невъзможно ми се вижда при всяко мърдане на лявата ръка да си вдигам пръстите от струните. Освен това после пък като ги докосвам отново се чуват други неземни звуци (при по-бързо свирене главно). Да не е нещо от конкретната техника - EMG81 и Randall G3!? Гейна верно допринася, но все пак има доста хора, които свирят с повече гейн и нямат такива шумолевици на записите или на живо. Цитирай
edgecrusher Отговорено Юни 24, 2007 Отговорено Юни 24, 2007 ^Много просто,батка. По-малко гейн и вземи да използваш ноиз-гейт! Цитирай
Fenix Отговорено Юни 24, 2007 Отговорено Юни 24, 2007 ^ Нойз гейта няма никакъв шанс да помогне. Той не може да разбере, че това което вкарваш от китарата не е звук а е шум. Той реже при определни нива или при съпоставка на два сигнала (както е НС-2ката)... или нещо бъркам? Цитирай
the_man_who Отговорено Юни 24, 2007 Отговорено Юни 24, 2007 Може да опиташ с по-плоски струни. Примерно някои nickel rockers на ghs. Аз ползвам на едната китара един signature set на Eric Johnson - R+EJL, които са 10-ки с по-леки дебели струни. Не са абсолютно плоски, като сетовете за джаз, но спестяват до голяма степен скърцането. Цитирай
edgecrusher Отговорено Юни 24, 2007 Отговорено Юни 24, 2007 Точно с ноиз-гейт се изчистват до някъде паразитните звуци при свиренето. Относно "плоските" струни, те не са особено подходящи за изкривен звук и метъл изобщо. Цитирай
Dylan_101 Отговорено Юни 24, 2007 Отговорено Юни 24, 2007 ЕМГ81 е доста брайт, защото е активен. Проблемът с плъзгането на пръстите идва точно от това. Най-лесното решение е да си поиграеш с тон-корекциите: намали високите честоти преди драйва. Разбира се това променя цялото звучене... Цитирай
the_gorer Отговорено Юни 24, 2007 Отговорено Юни 24, 2007 Много хора свирят прости като структура рифове и сола в няколко позиции. Виждал съм го много пъти на живо, а все по-често и по таблатурите. Идеята е, ако нещо може да се изсвири в дадена позиция, да не се бяга в други. Разбира се, това не винаги е възможно, а и не винаги е най-удачният вариант. Понякога смяната на позиция си има определено предназначение (подготвяне към следващ риф в друга позиция, търсен слайд ефект и т.н.), но като цяло съм забелязал, че много хора обичат излишно да се разхождат по грифа. Колкото по-икономично и с по-малко движения свириш, толкова по-бързо и лесно ще ти е свиренето и толкова по-малко скърцане от смяна на позиции ще имаш. Правилното заглушаване на незвучащите струни също е важно за избягване на много от различните видове нежелани шумове, в това число и на скърцането (макар че него често можеш да го чуеш и при заглушена струна). Колкото повече свириш даден риф или соло, толкова по-малко излишни шумове ще има в него. Ще научихш къде са ти проблемите, къде да не търкаш с пръсти, къде да заглушаваш и прочее. С други думи - практиката е третия метод за избягване на проблема. Скърцане съм чувал по много албуми на професионални групи - понякога го режат в студиото, понякога не, понякога просто го няма в свиренето, понякога е търсен ефект... Така че не винаги трябва да те плаши. Навремето траках на един DJ сестра му и като ходех в тях все спорехме за рока като музика и неговите качества. Тоя естествено го ненавиждаше, мразешев червата всякакъв вид китари и често изтъкваше гадния шум от плъзгане на пръсти като основен аргумент срещу рок енд рола. Цитирай
Wolfheart Отговорено Юни 24, 2007 Отговорено Юни 24, 2007 (Редактирано) има решение,но то не работи при мен.запушваш звука с потенциометъра за тон на съответният адаптер с който си в момента и готово.но мен не ме кефи запушения звук и за мен не става.но освен това както казава ГОРЕР си е и до начин на свирене. OFF . Dj-ите да го духат.те ще са музикантите на бъдещето,когато музиката вече отдавна ще бъде дълбоко заровена в някое гробище. OFF на OFF-а . са сигурно ще ми се случи това :hysterical: :hysterical: Редактирано Юни 24, 2007 от Wolfheart Цитирай
shadow Отговорено Юни 24, 2007 Отговорено Юни 24, 2007 След мнението на the_gorer нямам какво да кажа, освен че трябва да се свикне още от началото този "ефект" да не се чува освен ако не е умишлено желан. Просто се старайте да свирите по чисто иначе никакви настройки и ноисгейтове няма да помогнат Цитирай
BlueZone Отговорено Юни 24, 2007 Отговорено Юни 24, 2007 Начи като учех в академията (ДМА), Александър Пумпалов (който тогава ми преподаваше) ми каза следното нещо по въпроса със соловите композиции за китара: "Тези неща трябва да се свирят така, все едно са в една и съща позиция" Оттам насетне след известно време връзване на пръстите на фльонга, достигнах до описаното от Пумпалов положение и това допринесе до липсата на този досаден звук от плъзгане по струните. И аз си мислех, че е невъзможно да се вдигат пръстите навсякъде, но стана ясно, че с повече упоритост си се получава и това не зависи нито от китара, нито от усилвател, нито от нойз гейтове и т.н., така че - свирене му е майката П.П. Това всичко като допълнение към поста на горера Цитирай
Baby Thomas Отговорено Юни 25, 2007 Отговорено Юни 25, 2007 Ще направя леко допълнение към поста на the_man_who: Аз като рекламно лице на струниет Еликсир, ще отбележа, че имат един модел, чието покритие (те всичките са coated) намалява именно това скърцане на пръстите. Лично мен страшно ме кефи да се чуват тези скърцания, поради което ползвам моделът струни, който не пречи на чуваемостта му. Ако наистина те дразни супер много и имаш време за експериметни си боцни един комплект с POLYWEB покритие: "POLYWEB® coated strings have a balanced tone and smooth response – they sound like strings that have been ‘played in’. In addition, POLYWEB® coated strings feel comfortably smooth and help reduce finger squeak." Дано съм бил полезен. Цитирай
Phreaker Отговорено Юни 25, 2007 Отговорено Юни 25, 2007 И аз знам ,че ELIXIR имали някакво покритие отгоре ,което премахвало (или поне намалява) ефекта. Пробвай с други струни . Цитирай
LOE Отговорено Юни 25, 2007 Отговорено Юни 25, 2007 не мога да разбера какво толкова те притеснява, този звук е толкова естествен колкото дишането при вокалите, освен това понякога е доста желан и звучи добре, особено в разни акустични неща не мисля че има някакъв начин който ще го премахне ... плоските струни са шит за метъл както вече някой каза, това до каква степен го издаваш този звук зависи изцяло от техниката ти на свирене, и според мен точно там е ключа към намалянето на количествата приплъзвания които се чуват, трябва да сменяш позициите с бързи и отмерени движения.. абе кво ти обяснявам, сещаш се за какво става въпрос... Цитирай
AXE Отговорено Юни 25, 2007 Автор Отговорено Юни 25, 2007 (Редактирано) Притеснява ме това, че от голямата комперсия при свиренето с дист, шума от приплъзването е съизмерим със самите ноти Иначе на акустичните неща обикновено е доста приятно, но в случая не говорим за това. Благодаря на всички! Явно че ще трябва да поработя върху вдигането на пръстите при смяна на позициите. В крайна сметка това си изглежда и най-доброто и логично решение де. Аз всъщност си работя в тая посока, просто ми се струваше невъзможно и се зачудих другите хора как се справят с тоя проблем. Ще пробвам и тия струни на Еликсир де. Повечето мнения са единодушни, но ако някой имам какво още да добави Редактирано Юни 25, 2007 от AXE Цитирай
bigjav Отговорено Юни 25, 2007 Отговорено Юни 25, 2007 Притеснява ме това, че от голямата комперсия при свиренето с дист, шума от приплъзването е съизмерим със самите ноти Иначе на акустичните неща обикновено е доста приятно, но в случая не говорим за това. Изпълни пó долу описани не6та в последователността, в която идват и си ОК: 1. Не свири с ЕМГ, те са мъртви адаптери, убиват динамиката и правят всичко да звучи като едно. 2. Намали високите честоти. 3. НАМАЛИ гейна!!! Нарочно го написах с големи букви. Гейн над 75% е велика заблуда. Това, между другото, не значи, че трябва да го държи6 точно на 75-те %. 3. Не ползвай Нойз гейт, това е друга велика заблуда. 4. Сигурен съм, че г-н Пумпалов е възприет дословно, а не това е искал той. Не може винаги и само да се свири около една позиция. Тогава няма6е да има слайд техника, няма6е да има Марти Фрийдмън и т.н., и т.н. 5. Не мисли повече върху темата, ами хвани китарката и действай. Цитирай
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.