Jump to content
Българският форум за музиканти

Сравнения на спиикър симулатори


Nikifena

Recommended Posts

Great:

Palmer PDI-09 / normal

 

Good:

Hughes & Kettner Red Box Classic / 4x12"

Palmer PDI-09 / mellow

 

Ok:

Engl Preamp 530 / Recording Out

Behringer GI100 Ultra-G

Tube Amp Doctor F.A.N.T.A.

 

Bad:

Hughes & Kettner Red Box Classic / Combo

Hughes & Kettner Red Box Pro

 

Това е моята класация на блайнд тест :hysterical:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Sim-овете са нещо като многобандово eq, горе-долу все едно на око режеш и вдигаш честоти докато гледаш честотния респонс на определен кабинет.

 

 

човече ,наясно ли си какви полуистини пишеш

това е вярно само за спйкър симилатори на евтини китарни процесори

 

Хмм, и как е при спийкър-симулаторите на скъпите китарни процесори?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Sim-овете са нещо като многобандово eq, горе-долу все едно на око режеш и вдигаш честоти докато гледаш честотния респонс на определен кабинет.

 

 

човече ,наясно ли си какви полуистини пишеш

това е вярно само за спйкър симилатори на евтини китарни процесори

 

Хмм, и как е при спийкър-симулаторите на скъпите китарни процесори?

Там е чрез магия :cheers2:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

има 3 типа - четете в нета, кой какво точно представлява

 

 

тези, за които стана дума - са пьрви тип -

това са тия из процесорите ( филтри,много-честотни еквилайзьри)-

и за скьпи и за евтини - са това

 

тези, които са тук в примерния тест - са от втори тип и не са много-честотни еквилайзьри

взимат ,както се вижда сигнал от изхода на преампа

(ДиАй боксове)

 

третия тип - взимат сигнал направо от изхода на ампа

те са с активен товар

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И как се постига "симулацията" на говорител? Чрез резане и повдигане на конкретни честоти (което само по себе си е вид eq) и евентуално чрез променяне на динамиката. Това откъде се взима сигнал и дали действат като load не променя начина им на симулиране на звука от китарен говорител.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

... тук само за Музиканти не е :) трябва и да си Техник - Физик - Математик за да смяташ правилно.

Има два начина да запишеш Добрезвучащи китари - или Добре да смяташ или да Налучкаш :recourse:

 

(и при двата случая ти трябват добри инструменти за Sound Recording и Editing + добра Акустика+"Добро Задапаратно устройство - наречено Sound Engineer)

 

Подобни тестове -едва ли ще разкрият няква тайна...

...Скептик съм де... пък като чета темата - все едно нищо не разбирам...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз да с епохваля, че ползвах импулси.

Разликата между звука на импулсите и този на амп симулаторите, които ползвам беше абсолютно нулева за моите уши.

Но може импулсите да са били гадни, не знам.

Ползвах тези от линка на vhcs

 

Ако някъде има брутално максимално много готини, кажете да ги пробваме.

И да са на съвременни метълски ампове и кабинети де, не ми трябва импулс на рига на Хендиркс.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз да с епохваля, че ползвах импулси.

Разликата между звука на импулсите и този на амп симулаторите, които ползвам беше абсолютно нулева за моите уши.

Но може импулсите да са били гадни, не знам.

Ползвах тези от линка на vhcs

 

Ако някъде има брутално максимално много готини, кажете да ги пробваме.

И да са на съвременни метълски ампове и кабинети де, не ми трябва импулс на рига на Хендиркс.

Пусни 2 записчета, едно с импулс и едно с това което разбираш под симулатор. Част от по-новите софтуерни ампове действат точно чрез импулси, но обикновено са по-гадни от примерно тези на GuitarHack, които ми се стори че ги видях и на линка на vhcs.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мдаа, прав е TONY, някои каб симулатори имат обратна връзка с преампа или пауър ампа. Т.е. приноса им се изразява и в различна компресия на сигнала в зависимост от честотата. Това обаче допринася по-скоро за динамиката на звука отколкото за "цвета" му. И според мен си е крайно недостатъчно за добра спийкър емулация. Това се вижда на картинките в една от страниците на линка и се чува и от семплите. Честотния респонс е винаги плавен.

Честотни характеристики на истински кабове записани с микрофон съвсен ме са плавни, а се състоят от остри пикове, чието разположение и амплитуда определя "цвета" или тембъра на звука. Тези пикове се дължат на честотния респонс на говорителя а също така и на интерференцията на звуковия сигнал с тези на другите говорители и отраженията от стените на каба.

Няма начин един аналогов каб симулатор да ги възпроизведе тези пикове. Единствено импулс или FFT филтър с висока разделителна способност могат да ги "запаметят". Все пак импулса е за предпочитане, защото той записва и фазовия респонс на каба, докато FFT е zero-phase.

 

Горер, не знам какъв импулс си използвал, но в в 99.99% от случаите разликата в сравнение с аналогов каб симулатор е ушевадна.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.