Jump to content
Българският форум за музиканти

Recommended Posts

какъв е най-честия метод, който използвате?

в малката ми практика съм се убедил че най-ми допада метода на boost - ването: връткаш екюлайзера на мах и започваш плавно да сменяш честотата докато намериш точката на най-гаден и премодулиран сигнал, след тва смъкваш екюлайзера точно на тая честота и става. същия метод използвам и при правене на бленди на китарния ми процесор, който също е с параметричен екюлайзер.

 

Вие каква техника използвате

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

да коментираме, ама като не ми е попадало нещо свястно от този род !! все пак има параметрични и графични еквалайзери (дали трябва да се пише 'еквалайзер' или 'екюлайзер', да не офлудяваме), едно време като ползвах Zoom-a (505II) си го имах за нещо второстепенно :cheers: - ползвах го ей така, уж да се 'дооправи нещо' - ама или някои от честотите ще са набузени или до минимум, без междинни положения, вероятно заради този ми подход не дооценявах EQ-то, сега гледам че има 7-бандови еквалайзери на камиончета и сериозно се замислям за нещо такова ...

ако става дума за запис на компютър, нещата са по-други, там са ми докарвали звук, едва ли не какъвто си пожелая и то изключително с еквалайзер - ако искам определен звук, сампела се анализирва с някой спектор аналайзер (оф да се чуди човек как трябва да се пишат на български) и после с EQ-то се нагласят нещата B)

Редактирано от fracture
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

какъв е най-честия метод, който използвате?

в малката ми практика съм се убедил че най-ми допада метода на boost - ването: връткаш екюлайзера на мах и започваш плавно да сменяш честотата докато намериш точката на най-гаден и премодулиран сигнал, след тва смъкваш екюлайзера точно на тая честота и става. същия метод използвам и при правене на бленди на китарния ми процесор, който също е с параметричен екюлайзер.

 

Вие каква техника използвате

този метод е много удобен при вече записан продукт, но за яквалайзване в движение( live ) ..... :cheers:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ми добре де ама Вие кво ползвате. еквалайзер/ екюлайзер и аз не знам май е еквалайзер ама както и да е, ть на темата - Вие как обработвате честотно вашите инструменти от микса, защото все трябва да има някакъв метод за това, идеята е не просто както ми харесва или къде да се намира в съответния микс, а просто да звучи добре и да е готово за други честотни корекции вече в цялостния микс.

как подхождате изобщо към един записан инструмент, респективно трак?

режете честотите дето не са специфични за дадения инструмент и после виждате какво му липсва и добавяте, хмм :think: или например използвате тоя метод на буустването или де да знам и аз. аз поне от тва дето съм чел и гледал тва ми харесва много имаше и др методи ама ся не помня щото не съм им обръщал особено внимание, а и те тва препоръчаха като най-често използван метод

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами да си призная честно пускам къвто еквалайзер ползвам на превю, така, че да чувам какво става и на слух променям. Лично аз съм превърженик на параметриците, защото корегирайки КУ фактора лесно се постига желан ефект ;)

а и графично виждаш как изглежда честотната характеристика...

не че на графичния не се вижда, но съм свикнал с параметричен

А относно къв ползвам... най-често тоя на Sonitus

Тва от мен ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

а има хора които не ползват еквалайзер, ами подбират внимателно микрофона и помещението с които се записва дадения инструмент, както и разстоянието от стените и от микрофона съответно. Така че да легне в микса без допълнителни манипулации... Ама кой като тях. Аз ползвам Уейвс фазово-линейните, а и Ку-10 понякога. Но гледам да не прекалявам.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

"USE THE FORCE !" са казали старите Джедаи ;)

"Забрави за Правилата !" пееха други .

Истината е ,че в работата с EQ правила НЯМА!

Можеш да го използваш свободно-според целта която следваш(Ако имаш Такава ;) )

Внимавай само с нивата!

Останалото е според случая.

 

Най-Важното ,обаче, е Добрата Акустика на Стаята в Която смесваш и Мониторите ,които слушаш !

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

начи да разбирам че не ползвате никакви теории, а слушате микса само и както ви харесва така ли :think:

Абсолютно Да !

Слушаш микса и решаваш според случая !

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Aз също ползвам параметричен еквалайзер но в съвсем леки граници, защото имам навика, в зависимост от това какво ще записвам и с какъв микрофон, да си помогна още при запис. Примерно ако записвам глас - записа осъществявам с 70-80 херца лоу кът :rolleyes: . И също така при изразени високи честоти помага и деесера.Но както каза колегата по-горе - правила няма :cheers:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе не е и точно така :rolleyes: Вярно е, че EQ може да се използва и като FX, но e хубаво преди човек да поне да експериментира да се запознае с базовите начини на употреба на EQ, както и с честотните характеристики на отделните инструменти( Sunchu беше постнал тук някъде много хубава таблица)

 

модерирано от Snowwhite - моля - пишете на кирилица!!! правила!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе не е и точно така :rolleyes:  Вярно е, че EQ може да се използва и като FX, но e хубаво преди човек да поне да експериментира да се запознае с базовите начини на употреба на EQ, както и с честотните характеристики на отделните инструменти( Sunchu беше постнал тук някъде много хубава таблица)

 

модерирано от Snowwhite - моля - пишете на кирилица!!! правила!

във това няма спор то и точно това ме кара да не позволявам при запис на микрофона да улавя честоти ненужни от това което записваш

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе не е и точно така :blink: Вярно е, че EQ може да се използва и като FX, но e хубаво преди човек да поне да експериментира да се запознае с базовите начини на употреба на EQ, както и с честотните характеристики на отделните инструменти( Sunchu беше постнал тук някъде много хубава таблица)

 

модерирано от Snowwhite - моля - пишете на кирилица!!! правила!

не знам за вас ама на мене мн ми е интересно добре а не правиш ли cut при 13-14 кхц да не се чува тва кльокане или как да се изразя от устните сещаш се нали мляскане такива работи, които улавя микрофона иначе тва на сънчу ми седи като wallpaper и много ми харесва

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.