SomeoneElse Отговорено Април 29, 2007 Отговорено Април 29, 2007 (Редактирано) ^На palm-muting-а същността му е по-скоро удряне на вече заглушената струна (ако мога така да кажа за струна, която още не е издала тона, които се очаква от нея ), а това, за което говори Евтим, е обратното - вече трептящата струна да се заглуши с ръката. Но не изведнъж да се пльосне ръката по средата на струната, а на края на bridge-а, където струните трептят с по-малка амплитуда, така че поставянето на ръката там да не спре мигновено тона, а да го заглуши толкова бързо, колкото на нас ни се иска (което се контролора с постепенно увеличение на натиска и леко преместване на ръката) Редактирано Април 29, 2007 от SomeoneElse Цитирай
Evtim Djerekarov Отговорено Април 30, 2007 Автор Отговорено Април 30, 2007 Принципно, за правене на бързо вибрато, необходимо ли е хващам отзад грифа стабилно с палец? Цитирай
SomeoneElse Отговорено Април 30, 2007 Отговорено Април 30, 2007 Зависи - както ти е удобно. Тук ти слагам едно клипче как аз правя бързо вибрато, макар че рядко го използвам... Сега даже докато го записвах осъзнах, че и аз го правя по различни начини... Цък Цитирай
Fenix Отговорено Май 1, 2007 Отговорено Май 1, 2007 Относно вибратото, имаше един много интересен начин за учене, който го четох в уроците на Стив Вай. За тези, които не са запознати, ще нахвтрлям идеята набързо, за по-детайлно - www.vai.com "Взимаш си китарата, сядаш удобно, избираш си една нота и почваш да правиш вибрато на нея. Старай се да не мислиш за нищо друго само за това и за звученето. Пиквай много, пиквай малко, прави го от китката, от пръста, по-силно по-слабо. Само след няколко минути (поне при мен), ще забележиш, че вече не мислиш за вибратото, ами мислиш за това какво си правил вчера, какво ще направиш утре и т.н. Върни се пак на вибратото и се старай, този път да не мислиш за други неща. Прави го това около час (същата нота) и ако не мислиш за нищо друго, ще почнеш да забелязваш различните вибрато как звучат много по-лесно и ще ти е по-лесно да постигаш желания ефект докато свириш после." Това на мен ми помага Цитирай
Михаил Отговорено Юни 5, 2007 Отговорено Юни 5, 2007 Относно ваденето по слух - според мен има доста програми(както и уроци по солфеж), където човек може да се научи да разпознава интервали, и сложни акорди. Мисля си че това е много по-добър вариант от това, да се разчита на налучкване на тонове, защото в съвременната музика има сложна хармония често - ако ти изсвирят в песента Aminmaj7, например, и нямаш тренирано ухо, колко време ще го налучкваш?!? Та затова си мисля, че това с налучкването е несериозна работа в повечето от времето. Ще споменете ли някоя от гореспоменатите програми? Цитирай
BlueZone Отговорено Юни 5, 2007 Отговорено Юни 5, 2007 Аз по принцип съм фен на ваденето на парчета без инструмент - това е практика, която се преподава в доста джаз колежи, но тя не е съвсем за начинаещи. Като начало може да се почне със свирене без инструмент - демек свирене наум. Усъвършенстването на този метод дава изключително добри резултати по отношение на всякакви видове импровизации, освен това прави възможно моменталното изсвирване на която и да е идея, хрумнала ви на момента. Предполагам на всеки му се е случвало да му дойде на акъла някаква жестока мелодия, обаче в момента в който се опитате да я "хванете" на инструмента, тя изчезва и после много ви е яд - е, с този метод, който описах, такива ситуации се свеждат до минимум, което автоматически довежда до там, че импровизациите ви изведнъж започват да звучат много по-смислено и по-приятно. *** По темата с тоноизвличането мога да изпиша много голям нАучен труд, но тук ще резюмирам някакви основни неща, които използвам. Най-напред да спомена, че техниката ми на свирене е свързана с ползване на перце и пръсти едновременно, което дава изключително много възможности за свирене на най-разнообразни неща: - Акорди - понякога е нужно тоновете на даден акорд да се изсвирят абсолютно едновременно, което само с перце няма как да стане по такъв начин. Също така свиренето на разложени акорди в бързо темпо изисква доста по-малко усилия. - Мелодии - аз, като отколешен фен на Ерик Клептън, смятам, че такъв тип свирене изисква намесата на пръсти, защото има случаи, в които е по-добре даден тон да бъде изсвирен с друга атака, а именно такава, каквато се получава при дърпане на струната с пръст. Тук ще спомена и вариация на този тип тоноизвличане, който всъщност напомня слап техниката при баса - когато струната бъде дръпната така, че да "изджънка" в прагчетата, се получава много приятен ефект. *** Изкуствени флажолети ползвам на поразия, като преобладават тапинг флажолетите - сиреч тези, които се правят с дабъл хенд. Доста лесно се заучават местата им, ако човек е наясно с реда на обертоновете, който много културно и подробно биде обяснен малко по-назад в темата. *** По отношение на вибратото - предпочитам бавното и широко вибрато - стил Steve Lukather или Tony MacAlpine. Обикновено го правя с кръгови движения, което според мен допринася за това, вибратото да звучи равномерно. При дълги тонове обикновено го започвам по-леко и по-бавно, а към края го засилвам и забързвам - просто таки ми звучи по-естетично. *** При бендовете често употребявам тъй наречения от мен "двоен бенд" в следните три варианта: - Повдига се дадена струна с цял тон, след което се повдига с още половин тон, след което се връща в изходно положение. - Повдига се струната с малка терца, връща се и после се повдига с цял тон. - Повдига се да речем на 16-то прагче с половин тон, след което по време на отпускането на струната, се прави слайд до 14-то прагче, където се повдига с цял тон. *** Друго за момента не се сещам... Цитирай
TONY Отговорено Юни 5, 2007 Отговорено Юни 5, 2007 За ваденето - може да се следва и логиката значи, пьрво се вади хармония ( акордова последователност ) като знаеш (поне донякьде теорията) - ще ти бьде по - лесно да намериш и тоновете какво имам впревид - за логиката снощи след концерта на любимците ми - реших да науча заглавното парче - Iron Maiden - имам някакьв - хем официален таб - но навремето - нещата не са се вадили на 100 %( албума е от 80 -та година) има едни дабьл бендове в края на припева - дето не са разписани акордовата - прогресия е- До - Сол - Ре - Ла бендовета са на акорда Ла - не ми трябваше да сравнявам по слух и да тьрся по грифа логиката веднага ме наведе на ми и сол - които се явяват като минаващи тонове от Ре кьм Ла а може и така - ми е 9-ката на ре, сол седмицата на Ла после в нета намерих и по - нов таб оказа се , че сьм прав,но и като свирех сьс записа бях сигурен в това. Цитирай
TONY Отговорено Юни 5, 2007 Отговорено Юни 5, 2007 *** При бендовете често употребявам тъй наречения от мен "двоен бенд" в следните три варианта: - Повдига се дадена струна с цял тон, след което се повдига с още половин тон, след което се връща в изходно положение. тук се сещам за едно парче на Антибиотика или греша? Цитирай
Evtim Djerekarov Отговорено Юни 5, 2007 Автор Отговорено Юни 5, 2007 Ще споменете ли някоя от гореспоменатите програми? Personal Ear Trainer Ear Master Цитирай
BlueZone Отговорено Юни 5, 2007 Отговорено Юни 5, 2007 тук се сещам за едно парче на Антибиотика или греша? На това парче солата са от лупове. Цитирай
Stone Free Отговорено Юни 5, 2007 Отговорено Юни 5, 2007 Аз по принцип съм фен на ваденето на парчета без инструмент - това е практика, която се преподава в доста джаз колежи, но тя не е съвсем за начинаещи.Като начало може да се почне със свирене без инструмент - демек свирене наум. Усъвършенстването на този метод дава изключително добри резултати по отношение на всякакви видове импровизации, освен това прави възможно моменталното изсвирване на която и да е идея, хрумнала ви на момента. Предполагам на всеки му се е случвало да му дойде на акъла някаква жестока мелодия, обаче в момента в който се опитате да я "хванете" на инструмента, тя изчезва и после много ви е яд - е, с този метод, който описах, такива ситуации се свеждат до минимум, което автоматически довежда до там, че импровизациите ви изведнъж започват да звучат много по-смислено и по-приятно. Това е супер метод, ако човек наистина има времето и желанието. Аз се занимавах за кратко време, ама ми се отрази доста ползотворно. Имаше една книжка: The Art of Improvisation. Много ценна! трябва пак да подновя заниманията, като имам повечко свободно време Цитирай
Stone Free Отговорено Юни 6, 2007 Отговорено Юни 6, 2007 Еми упражненията които аз правих бяха да си пееш наум гамите по квартовия кръг, също интервали, и дотам стигнах аз ама по нататък има и разни мелодийки да си измисляш. Идеята е да можеш като си изсвириш основния тон на китарата и оттам нататък да можеш 'умствено' да изсвириш всяка мелодия която ти хрумне, и да си я представяш как изглежда на грифа. Също да можеш да правиш преходи от една тоналност в друга и тн. И накрая като стигнеш до някой тон, като го изсвириш на китарата да е същия като този дето ти звучи в главата. нещо такова е. Chrysalid предполагам може да каже доста повече по въпроса. Цитирай
BlueZone Отговорено Юни 6, 2007 Отговорено Юни 6, 2007 Ами този метод е единственото, с което казармата ми е била полезна. Понеже нямах китара, която да жертвам, като я занеса там, реших да пробвам да свиря наум. Всичко започна с It's Probably Me на гражданина Sting - започнах да си го тананикам наум и да си мисля какви са акордите - пресвирвах си ги наум и преценявах интервал по интервал и тон по тон дали са верни или не. На свижданията ми носеха китара и аз си проверявах какво съм извадил правилно и какво не. И така 3-4 месеца, с което свиренето на ум биде усъвършенствано до едно що-годе добро ниво. Тогава започнах да композирам наум - идва ми някаква идея - свиря си я наум, после си измислям примерно втора китара и като си я науча, започвам да си ги свиря двете едновременно и съответно преценявам дали ми звучи добре или нещо трябва да се коригира. После си измислям бас, клавир, барабани и квото там трябва още. След още няколко месеца успях вече да си просвирвам наум цяло парче с всичките му инструменти и съответно да коригирам каквото не ми харесва. Така за целия период на казармата измислих почти цял албум. Като излязох, просто си взех компютър и ги записах - това са повечето от парчетата в темата "Малко стари парчета да видят бял свят". Впоследствие, като започнах пак да свиря, се оказа че вече нямам никакви проблемии да вадя парчета дори без да пипам китарата, както и да транспонирам в реално време и да импровизирам доста по-смислено и логично от преди. Тъй или иначе гореописаното занимание отнема около година упорито мислене Дерзайте и успех Цитирай
Fanatik_Priest Отговорено Юни 7, 2007 Отговорено Юни 7, 2007 ^Човеко кефиш!!! Много хубаво занимание си си намерил, да не губиш ценно време! Завиждам ти за което, щото на мене сега освен цифри, логаритми и пирамиди, друго не се навърта в главата ми . Цитирай
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.