Jump to content
Българският форум за музиканти

Използването на инструмента...


Surikat

Recommended Posts

^Тремоло пикинг е това което описва Евтим.

 

Това, което е "трилер" (и е по-характерно за струнните инструменти като цигулката например) представлява бързо редуване на две ноти (с hammer-on, pull-off).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 57
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Е, според мен, въпреки всички неща, които продължавате да казвате, тремолото на една струна(бързо повторение на един тон), е важна част от техниката на човек, която му позволява по-нататък в развитието си да свири и не само един тон, ами и повече тонове бързо, че даже и на различни струни. Освен това, скоростта на тремолото на даден човек е добър показател за скоростта и качеството(при предоставен запис) на пикинга му, което хич не е маловажен фактор. Невъзможността да се прави бърз пикинг без напрежение поставя ред бариери пред свободното изразяване с инструмента, според мен.
Струва ми се, че има истина в думите ти. Друг е въпросът как правиш тремолото. Веднага си представям изпотени китаристи, които с всичка сила жулат една нота като луди, за да си увеличат скоростта, разби'ш ли. Пикването трябва да е с еднакви и опростени движения и без голямо усилие...може още да се говори доста, то си е обширна тема. За пример бих дал урокът на Frank Gambale-Chop Builder: The Ultimate Guitar Workout. Съчетано е използване на определена бързина с доста полезни и приятни упражнения. Ако ще се развива бързина, поне да е по качествен начин, съчетана с издръжливост и различни техники и още и още. Тва видео слага в малкия си джоб всички нашумели такива от скорошните години.
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отговорено (Редактирано)

Kонкретно за тремолото направих тема отдавна, има я по-назад.

http://forum.muzikant.org/index.php?showtopic=8143

Редактирано от Evtim Djerekarov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отговорено (Редактирано)

Искам да си кажа мнението, че колкото и да ви е правилна постановката ще ви болят китките и лакътите защото и с добра постановка като си блъскаш главата в стената пак ще те заболи...

Редактирано от Spoocter
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Питай тамбуристите дали ги боли първо. А за блъскането в главата съм напълно съгласен, но повечето хора в този форум нямат този навик.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мисля, че от бързо свирене до бързо свирене има разлика. :greenball:

 

За пример - Eruption на Ван Хален ме кефи, но на Малмстийн шредовете взеха да ми омръзват и са ми доста еднообразни (убийте ме с камъни за това сега;))

 

Доста по-голям фен съм на блуса и съответно по-бавното и мелодично свирене.

 

http://hanhe.data.bg/Muzika/083%20-%20Stev...Buttin'.mp3 Ето едно блус пърче на Стиви Рей Вон, което за блус е доста бързо, но пък е много готино. :hysterical:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди година-две, може и повече стигах 16-тини на 180-190 Хроматика и гами, алтернативно. Тогава бях много запален по Петручито и неговите Рок Дисциплини. Оттогава незнам дали съм станал по-добър, но се улавям, че на живите участия (адреналин и т.н) изсвирвам неща и арпежи, толкова бързо (съответно чисто разбира се), колкото иначе - в спокойна обстановка не бих могъл. Така, че - вкъщи е едно, а навън - друго.

 

И още нещо: "Не става само с ядене, трябва и акъл!"

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

^ Аз даже по репетиции се усещам, че свиря много по-добре отколкото у нас. Не знам, предполагам като свириш пред хора даваш максимума от себе си. :)

Относно бързината - не свиря кой знае колко бързо и чисто, не съм се засичал. Имам доста напрежение в ръцете, но се старая да го изчиствам с времето. ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като цяло наистина темата не е много уместна, нотна трайност в темпо (напр. 16-тини в 195) означава, че си бърз, но не означава, че можеш да изсвириш всичко на 16-тини в 195 темпо. Много зависи :

прав или седнал

вкъщи или пред хора

гами, хроматика, арпежи, стинг скипинг, легато, тремоло

също продължителност на свирене (до 8 тона мога да ти изкарам във всякакво темпо, ама 80 ?)

 

Това означава, че да свириш шеснадесетини в темпо сто деведесет и пет съвсем не те прави кой-знае какъв нито означава кой-знае какъв напредък за самия теб. Ще си позволя една аналогия с математиката : няма труден материал, има трудни задачи. В този смисъл : Не е трудно да свириш бързо, трудно е да изсвириш определени неща - това е техниката. Жуленето на гами и ладове е до известна степен полезно (в началото), но и съвсем безидейно. Техничният китарист не се познава по брой ноти в секунда, а по брой определени ноти в секунда (ако говорим за бързина). Така, че сложете разни рамки на темата, защото така - кой какви цифри представя си е малко... де да знам... и аматьорско не е дори...

Здраве и успех. Ники

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Taka e, но ако не можеш да жулиш гами, с дадена скорост, то едва ли можеш да свириш с нея сложни неща.

 

А и темата не цели да обхваща цялата обширност от неща, овладяването на които води до на перфектното свирене, така, или иначе.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.