synchu Отговорено Май 2, 2007 Отговорено Май 2, 2007 ^Тремоло пикинг е това което описва Евтим. Това, което е "трилер" (и е по-характерно за струнните инструменти като цигулката например) представлява бързо редуване на две ноти (с hammer-on, pull-off). Цитирай
lizardman Отговорено Май 2, 2007 Отговорено Май 2, 2007 Е, според мен, въпреки всички неща, които продължавате да казвате, тремолото на една струна(бързо повторение на един тон), е важна част от техниката на човек, която му позволява по-нататък в развитието си да свири и не само един тон, ами и повече тонове бързо, че даже и на различни струни. Освен това, скоростта на тремолото на даден човек е добър показател за скоростта и качеството(при предоставен запис) на пикинга му, което хич не е маловажен фактор. Невъзможността да се прави бърз пикинг без напрежение поставя ред бариери пред свободното изразяване с инструмента, според мен.Струва ми се, че има истина в думите ти. Друг е въпросът как правиш тремолото. Веднага си представям изпотени китаристи, които с всичка сила жулат една нота като луди, за да си увеличат скоростта, разби'ш ли. Пикването трябва да е с еднакви и опростени движения и без голямо усилие...може още да се говори доста, то си е обширна тема. За пример бих дал урокът на Frank Gambale-Chop Builder: The Ultimate Guitar Workout. Съчетано е използване на определена бързина с доста полезни и приятни упражнения. Ако ще се развива бързина, поне да е по качествен начин, съчетана с издръжливост и различни техники и още и още. Тва видео слага в малкия си джоб всички нашумели такива от скорошните години. Цитирай
Evtim Djerekarov Отговорено Май 2, 2007 Отговорено Май 2, 2007 (Редактирано) Kонкретно за тремолото направих тема отдавна, има я по-назад. http://forum.muzikant.org/index.php?showtopic=8143 Редактирано Май 2, 2007 от Evtim Djerekarov Цитирай
Spoocter Отговорено Май 7, 2007 Отговорено Май 7, 2007 (Редактирано) Искам да си кажа мнението, че колкото и да ви е правилна постановката ще ви болят китките и лакътите защото и с добра постановка като си блъскаш главата в стената пак ще те заболи... Редактирано Май 7, 2007 от Spoocter Цитирай
Evtim Djerekarov Отговорено Май 7, 2007 Отговорено Май 7, 2007 Питай тамбуристите дали ги боли първо. А за блъскането в главата съм напълно съгласен, но повечето хора в този форум нямат този навик. Цитирай
Floydian Отговорено Май 8, 2007 Отговорено Май 8, 2007 Мисля, че от бързо свирене до бързо свирене има разлика. За пример - Eruption на Ван Хален ме кефи, но на Малмстийн шредовете взеха да ми омръзват и са ми доста еднообразни (убийте ме с камъни за това сега) Доста по-голям фен съм на блуса и съответно по-бавното и мелодично свирене. http://hanhe.data.bg/Muzika/083%20-%20Stev...Buttin'.mp3 Ето едно блус пърче на Стиви Рей Вон, което за блус е доста бързо, но пък е много готино. Цитирай
Surikat Отговорено Май 8, 2007 Автор Отговорено Май 8, 2007 A някой друг да не пише по темата? Цитирай
NitroBGA Отговорено Май 9, 2007 Отговорено Май 9, 2007 Преди година-две, може и повече стигах 16-тини на 180-190 Хроматика и гами, алтернативно. Тогава бях много запален по Петручито и неговите Рок Дисциплини. Оттогава незнам дали съм станал по-добър, но се улавям, че на живите участия (адреналин и т.н) изсвирвам неща и арпежи, толкова бързо (съответно чисто разбира се), колкото иначе - в спокойна обстановка не бих могъл. Така, че - вкъщи е едно, а навън - друго. И още нещо: "Не става само с ядене, трябва и акъл!" Цитирай
Guest Отговорено Май 9, 2007 Отговорено Май 9, 2007 ^ Аз даже по репетиции се усещам, че свиря много по-добре отколкото у нас. Не знам, предполагам като свириш пред хора даваш максимума от себе си. Относно бързината - не свиря кой знае колко бързо и чисто, не съм се засичал. Имам доста напрежение в ръцете, но се старая да го изчиствам с времето. Цитирай
NitroBGA Отговорено Май 10, 2007 Отговорено Май 10, 2007 Като цяло наистина темата не е много уместна, нотна трайност в темпо (напр. 16-тини в 195) означава, че си бърз, но не означава, че можеш да изсвириш всичко на 16-тини в 195 темпо. Много зависи : прав или седнал вкъщи или пред хора гами, хроматика, арпежи, стинг скипинг, легато, тремоло също продължителност на свирене (до 8 тона мога да ти изкарам във всякакво темпо, ама 80 ?) Това означава, че да свириш шеснадесетини в темпо сто деведесет и пет съвсем не те прави кой-знае какъв нито означава кой-знае какъв напредък за самия теб. Ще си позволя една аналогия с математиката : няма труден материал, има трудни задачи. В този смисъл : Не е трудно да свириш бързо, трудно е да изсвириш определени неща - това е техниката. Жуленето на гами и ладове е до известна степен полезно (в началото), но и съвсем безидейно. Техничният китарист не се познава по брой ноти в секунда, а по брой определени ноти в секунда (ако говорим за бързина). Така, че сложете разни рамки на темата, защото така - кой какви цифри представя си е малко... де да знам... и аматьорско не е дори... Здраве и успех. Ники Цитирай
Evtim Djerekarov Отговорено Май 10, 2007 Отговорено Май 10, 2007 Taka e, но ако не можеш да жулиш гами, с дадена скорост, то едва ли можеш да свириш с нея сложни неща. А и темата не цели да обхваща цялата обширност от неща, овладяването на които води до на перфектното свирене, така, или иначе. Цитирай
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.