Jump to content
Българският форум за музиканти

Recommended Posts

Отговорено

Слухът е важен,но според мен трябва да имаш повече идеи,които да струват. Аз много обичам да композирам и миналата година направих няколки много яки мелодиики, но сега нищо не ми идва на ум.

  • Отговори 63
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Отговорено

Ех тая композиция бреее...значи толкова неща се изписаха по темата, че вече не знам дали може нещо да бъде добавено изобщо. Някои хора успяха да синтезират нещата в 5 реда, смятам напълно изчерпателно.

 

Аз лично бих турил към списъка с нещата и малко инструментознание, както и преодоляване на солиращия синдром, най-често срещан при китаристите (за добро или зло).

 

 

Аз бих оприличил добрата композиция с интелигентна дискусия, в която хората се изслушват един друг и се допълват, а не се прекъсват, надвикват и скачат от тема на тема.

 

По линия на краденето - как човек може да стане оригинален (не неразбран ъндърграунд творец), без да копира?

Ако човек иска да напише рок парче - следва да е достатъчно запознат с тази музика. Ако иска да напише седемдесетарска фънкария - нужно е да я изучи...това важи за всеки един стил.

Очевадно е, че средностатистическите хора като цяло композират в стилистиката на това, което им допада най-много.

Рядко може да се срещне човек, който слуша Slipknot да речем, а да пише камерна музика.

 

Ако човек иска да си изкарва парите като композитор - тогава вече е сложно, защото това е свързано с много богата музикална култура, подплатена с нужното количество теория и практика. Ако не - слушайте си любимите банди, анализирайте ги и така постепенно ще ви се изяснят някои положения в тази музика и следователно ще можете да напишете добра такава :)

Отговорено (Редактирано)

Аз смятам, че не можеш да станеш писател и да напишеш някакъв добър роман, ако не си се научил да пишеш. Така че и при композирането си има тънкости и хватки. Е, вярно някаква метъл музика лесно ще измислиш дори и да не знаеш нотите, но сложни неща, и принципите, които седят зад строежа на музикалните произведения само с учене се придобиват! А по въпроса за "краденето" - всеки голям художник, докато се е учил да рисува, е прерисувал картини на други художници. Така че, докато се научи човек, ще гледа от другите преди него.

Редактирано от Dan
Отговорено

Тая стара тема добре че сте я изкарали напред че да я прочета :curse:

Макр и много закъснял и аз ще кажа нещо. Дълго време се самоубочавах и напредвах баааавно, баавно едва забележимо. И когато реших да прочета някоя и друга книжка, открих че, това до което аз съм стигнал като лични заключения , след примерно 5-6 години експериментиране и въртене в кръг, то го пишело и е можело да го получа на готово за много по кратко време. :cheers2:

  • 2 weeks later...
Отговорено
Аз смятам, че не можеш да станеш писател и да напишеш някакъв добър роман, ако не си се научил да пишеш. Така че и при композирането си има тънкости и хватки. Е, вярно някаква метъл музика лесно ще измислиш дори и да не знаеш нотите, но сложни неща, и принципите, които седят зад строежа на музикалните произведения само с учене се придобиват! А по въпроса за "краденето" - всеки голям художник, докато се е учил да рисува, е прерисувал картини на други художници. Така че, докато се научи човек, ще гледа от другите преди него.

Следва яко-> :punk_guitar: ,за който се извинявам. Айде стига бе хора "Е, вярно някаква метъл музика лесно ще измислиш" ...е*ахти отношението. Омръзна ми да слушам неща от сорта "няма мелодичен метъл", "т'ва не е музика", "ако не е Бах..ибах го..". Това, че на метъла му трябват 4-ма музиканти за да зарадва публиката, а не 400 въобще не го прави по-малко музика или пък по-малко сложна. Предполагам, че не си имал пред вид да обиждаш или нещо такова, ама все пак гледайте к'во пишете де...

Отговорено

Предполагам, че колегата Dan е имал друго предвид под репликата, че е лесно да се напише някакво метъл парче. Ще се опитам да поясня, ако съм го разбрал правилно, разбира се.

 

Поначало и метъла, и рока, и попа, и всичките им производни се правят на принципа на блоковата композиция - имаш основни компоненти като куплет, бридж, припев, соло, друга част и т.н. Тия компоненти си ги подреждай в каквато искаш последователност, слагай си модулации и смяна на темпа и размери където ти скимне и тва е.

 

Адвансд работата идва когато човек трябва да пише музика за реклами, филми и прочие, също така и при симфоничната музика изобщо. Просто там има много повече неща, с които трябва да се съобразява човек, което автоматически изисква много повече познания и опит и това е причината тези музики да са по-сложни за правене. Това не значи, че едните са тъпи, а другите не са. Това би било смешно да се мисли.

 

Това е горе-долу като да си сковеш хубава и уютна дървена къщичка в гората, сравнено с това, да направиш адмистративна сграда на 100 етажа в центъра на града и да смяташ като луд коти, материали, размери, изисквания кое как трябва да е според еди-коя-си наредба, според еди-какви-си нужди и т.н.

Отговорено

малко лековато сте я започнали тая тема.тя историята е за това за да се учим от нея,а не да си блъскаме главите сами,кое как да стане.като говорим за композиране,не може да не засегнем и въпроса за каква музика става въпрос и тая музика от коя епоха води своето начало.всяка епоха си има своите правила.тва измислих си една мелодиика и хоп композитор е просто не сериозно.определено трябва да имаш талант който да те дарява с хубави и изразителни мелодии,талант и доста работа за да можеш да си играеш с ритъма както си искаш.и всичко може да свърши до тук,ако не знаеш аджеба как да го представиш всичко това в някакъв завършен вид.следва преосмисляне как и като какво ще се представи тази мелодия,на какъв жанр ще се спреш,каква форма ще избереш,такаче въпросният звуков катериал да се представи по най добрия начин.песен ли ще е или инструментал за какъв състав и така нататък.и тогава ти идва на помощ техническата част и теорията.разбира се на нас сега ни е доста по лесно,след като човечеството има толкова голям музикален опит,да черпим директно от него,още повече , че имаме доста по голяма свобода в избора си на похвати и техники от колкото композиторите в миналото.пример от класическата музика,Бетовен повреме на своя живот не се е славил толко много с музиката си,тогава е епогея на Моцарт.на всичко което не е приличало на моцартовата музика не се е гледало с добро око.дори е изнасял концерти на празни зали.но това не означава,че е бил посредствен композитор,просто е изпреварил с мизиката си времето и разбитанията на хората по това време.

сега сме свободни да използваме каквото и да е стига да смятане,че ще постигнем добър резултат.

в крайна сметка колкото и да учим ще си останем неуки.а тези който имат достатъчният талант и усет да ползват точните похвати и техники за произведенията си ще са доста по забележими от другите.

сега ни е доста по лесно да композираме ,защото това често вече не е личен едностранен процес,а участват няколко хора,както е в рок,метал,поп,хип-хоп и така нататък течения.просто не ти е нужно да познаваш толкова добре гласа или инструмента на другите от бандата.но когато цялата тая дейност се прави от един човек,той трябва да разполага с доста повече знания.нужно е да познава естеството,качествата,диапазона и хиляди други неща на отделните инструменти и как да ги представи като едно не делимо цяло,за да успее да получи приличен резултат.

и драги приятели най голямата ни свобода днес е че повече от всякога ни е позволено да нарушаваме правилата.

поздрави!!!

Отговорено

За композирането преди и сега... огромна разлика! Заради звукозаписа разбира се.

 

Прави са преждеговорищите, че преди един човек, осланящ се само на слуха си и перото си, за да записва и аранжира музиката си, е трябвало сам да управлява този процес. Разбира се те не непремено са били вълци-единаци, щото примерно Шопен и Лист са били близки приятели. Но все пак те някак сами са се справяли.

 

Сега не че е по-лесно, но е по-различно.

 

Аз си мисля, че най-големите майстори са тези дето правят музиката за анимационните филми. :thumbs_up:

Отговорено
За композирането преди и сега... огромна разлика! Заради звукозаписа разбира се.

 

Прави са преждеговорищите, че преди един човек, осланящ се само на слуха си и перото си, за да записва и аранжира музиката си, е трябвало сам да управлява този процес. Разбира се те не непремено са били вълци-единаци, щото примерно Шопен и Лист са били близки приятели. Но все пак те някак сами са се справяли.

 

Сега не че е по-лесно, но е по-различно.

 

Аз си мисля, че най-големите майстори са тези дето правят музиката за анимационните филми. :hysterical:

 

 

да но не мисля че в студията хората разбират много от композиране,по скоро композирането и звукозаписа са да различни етапа през който преминада дадена продукция.

Отговорено

Твърде черно-бяло е да твърдим това, зависи от човека в студиото. За студия и звукозапис обаче има друг раздел.

Отговорено

не съм казал че няма изключения,изключения има във всичко.но все пак не мие нужно пича в студиото да ми се прави на композитор(е много ще станем),все пак той е там да записва,да смесва и така нататък.а относно забележката за раздела,да знам за раздела за студия и звукозапис но тук става въпрос за композиране(все още)

Отговорено

Ето какво имам предвид:

 

Вземете коя да е партитура, на който си искате композитор. Ноти по петолиние... Писани на ръка дори в оригинал може.

 

Е, сега ако ги просвирите "точно както са написани", ще получите най-идиотските музикални прозвучавания.

Защото нотите и трайностите са един вид описание на мелодията и хармонията... един вид "числа". Те не звучат.

Звучи инструмента и то трябва да звучи докосван от човек. Иначе мидитата са точно ноти и трайности и т.н.

И звучат точно, ама идиотски!

 

Затова композиторът едно време е имал начин да запише музиката си само един. Перото и петолинието... и свещта нощем!

Виждаме всички разни допълнителни означения за динамика, украшения... ама нали затова всеки симфоничен оркестър се бие в гърдите, че най добре пресъздава желанието за звуковата картина описана от композитора по партитурата!

 

Защото самата партитура НЕ ЗВУЧИ, дявол да го вземе!

 

Никога нма да разберем как Шопен е свирил мелодиите си... или Моцарт, или Бах... нямало е звкозапис!

Но сега има. И идеите могат да бъдат записани от самия автор, така както той предпочита де да звучат.

Колко и как да се точкуват нотите му, вибратото, динамиката... тембрите дори, ако може да свири на няколко инструмента,

като Принс примерно!

 

Въпросът е да има автор с идеи!

 

Останалото е звукозапис... за днес говоря. А иначе някой още може да си крета с перото, свещта и петолинието...

Лошо няма. Но аз лично не бих се наел, щото ще се нерва, както предполаам са се нервили композиторите преди мен.

Щото аз например не мога да запиша това което свиря на ноти. Трябва да ги изпонадраскам с мои си криволици и коментари... а то става маджа!

Отговорено (Редактирано)

Като начинаещ в композирането, мога да споделя един пример от началния ми опит:

 

От време на време тегля midi-файлове на любими за мен песни, от любопитство именно към композицията и аранжимента. Отварям песни на Mike Oldfield... и забелязвам че става въпрос за хармонии, обикновено простиращи се на поне 3-4 октави. Изглежда в пъти по-сложно съставено, отколкото ми се струва само ако го слушам. И възниква въпросът колко гениален трябва да е един композитор, за да изгради такава плетеница без помощта на теоретични познания, но която въпреки това да звучи изумително добре ... вероятно за повечето това е невъзможно. И според мен именно в такива случаи има нужда от теория.. тя е един инструмент, който се използва там, където трябва и се игнорира там където пречи за постигането на търсения резултат. Ако след натискане на play прозвучаването не допада на композиращия, не виждам какво благотворно влияние може да е оказала теорията за конкретния случай. Ако нейното прилагане не прави композицията по-добра за слушане, е нередно да се счита, че трябва догматично да я следваме и то за сметка на себеизразяването си. Според мен търсеният нюанс в изграждането би следвало да е умелото комбиниране на творчеството с познанието.

Редактирано от SiNe_WaVe
Отговорено

Майк е чудесен творец, но това, което виждаш през 3 - 4 октави, са по-скоро широки хармонии и октавови повторения, докато скелетът на хармониите му е обикновено от тризвучия. C-G-C-E-G-C например е тризвучие.

Теорията в общия случай извлича принципите и зависимостите в музиката. Както например инженерът по електроника е необходимо да познава качествата на градивните елементи и законите във веригата, за да конструира схеми, така и композиторът е нужно да познава природата на музиката и нейните елементи, за да строи това, което желае, и да се минимизира лутането по "опит - грешка".

Guest
Темата е заключена и Вие нямате право да коментирате в нея.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.