PRIMO Отговорено Март 3, 2007 Отговорено Март 3, 2007 имал съм опит с всякакви размери и мога да кажа че удоволствието зависи единствено от дебелината хахах Цитирай
docc Отговорено Март 3, 2007 Отговорено Март 3, 2007 През годините съм имал немалък опит със струни с размери: .010-.052;.011-.048;.011-.049;.011-.050;.011-.052;.012-.052;.012-.054;.013-.054;.013-056,на доста инструменти(със сигурност над 10),и то при разнообразие на модели,настройвани в "стандартен" Е строй.Досега съм нямал проблеми с кавото и да било счупване,изкривяване,усукване,изкълчване,изчанчване и др...(разбира се,при необходимо регулиране на напрежението на truss rod-a). Добре бе пич, като солираш с, да речем, 13, не ти ли е малко зор да повдигаш струната (bend)? Аз като карах с 11-48 щях да умра, до скоро карах с 10-46 и пак ми беше малко некомфортно (да не говорим пък, че не мога да свикна на 9-ката още ). Ако целта/стилът ти е,да пънеш бенд-ове от по два тона,разбира се,че по-дебелите струни могат,да водят до известен проблем. Но в случая акцентът беше в/у това,че читавите инструменти съвсем нормално "носят" и по-високо "струнно напрежение". П.с. В интерес на истината - не съм използвал .012 и .013 на китара с какъвто и да е вид тремоло(не казвам,че не става - SRV и K.W.Shepherd са примери.Просто аз не съм го правил). Цитирай
stanbog Отговорено Март 4, 2007 Отговорено Март 4, 2007 +1 каквото каза docc а също така и да не забравяме е определен бенд (като разстояние) вдига тона доста повече при по-дебелата струна, затова пък изисква повече сила. Fanatik_Priest, не знам за какви точно бендове говориш, но не ми се вярва да са ти толкова слаби пръстите, че да не можеш да вдигнеш струна 46 с тон, тон и половина? а ако действително е така, тогава по-скоро трябва тренировка на пръстите, а не по-тънки струни имо. Цитирай
Evtim Djerekarov Отговорено Март 4, 2007 Отговорено Март 4, 2007 Това за струните не е така. Колкото по-опъната е една струна, толкова по-трудно променя тона си от бендове. А дебелите струни са именно по-опънати. Можеш да провериш това, като отпуснеш струната с 2-3 тона, и виж тогава какви бендобе се правят. А за силата си прав, ама как така хем по-лесно се правят извивки, хем повече сила трябва. На всички е ясно, че е по-лесно с тънки струни. Цитирай
stanbog Отговорено Март 4, 2007 Отговорено Март 4, 2007 (Редактирано) Колкото по-опъната е една струна, толкова по-трудно променя тона си от бендове. не ми се струва логично това. ако вземем една струна и я опънеме в ре и след това същата тази струна я настроиме в ми - според теб няма ли при един и същ бенд във втория случай тона да се вдигне повече? може да бъркам и аз, но ми се струва странно... Редактирано Март 4, 2007 от stanbog Цитирай
Fanatik_Priest Отговорено Март 4, 2007 Отговорено Март 4, 2007 Това за струните не е така. Колкото по-опъната е една струна, толкова по-трудно променя тона си от бендове. А дебелите струни са именно по-опънати. Можеш да провериш това, като отпуснеш струната с 2-3 тона, и виж тогава какви бендобе се правят. А за силата си прав, ама как така хем по-лесно се правят извивки, хем повече сила трябва. На всички е ясно, че е по-лесно с тънки струни. И аз това съм забелязал. По-тънка струна - по-лесен за вдигане, по-висок като тон и по-нисък като движение бенд. ПО-дебела струна - обратното. Но иначе още веднъж искам да попитам - според вас излиза горе-долу не е ненормално да се свири с .60 в ми, така ли? (не го гледайте батко Wylde - той ползва извънземна техника, така да се каже) Цитирай
docc Отговорено Март 4, 2007 Отговорено Март 4, 2007 Това за струните не е така. Колкото по-опъната е една струна, толкова по-трудно променя тона си от бендове. А дебелите струни са именно по-опънати. Можеш да провериш това, като отпуснеш струната с 2-3 тона, и виж тогава какви бендобе се правят. А за силата си прав, ама как така хем по-лесно се правят извивки, хем повече сила трябва. На всички е ясно, че е по-лесно с тънки струни. 1. "Колкото по-опъната е една струна, толкова по-трудно променя тона си от бендове..." - кое по-точно е по трудно? При сравнително-просто,практическо упражнение може да се установи,че за постигане на един и същ интервал,при бендинг с различно "натегнати" струни,амплитудата на бенда е еднаква(или поне с приблизителни разлики,които не са от решаващо значение). При китара със "стандартен" Е строй: - втора(В)струна се настройва в Е и после се мерят,и сравняват отклоненията при бендниг на първа(Е с по-малко напрежение) и втора(Е с по-голямо напрежение) струна,за постигане на един и същ звуков интервал,при една и съща позиция на грифа. - същото упражнение,но с първа(Е) струна настроена в В (т.е. - В с по-малко напрежение). Може да се експериментира и с други съседни,или ненсъседни струни,като по-голяма точност може,да се постигне при спазване на някой условия: - струните да са еднотипни,като материал/сплав/покритие - да са 2х2 plane-,или wounded-еднакви - да са с еднаква степен на износеност(най-добре - нови) - да не се влияят от движение на bridgе(т.е.,да имаме фиксиран,или застопорен бридж) 2."На всички е ясно, че е по-лесно с тънки струни". По-дебелите струни не са създадени,за да мъчат хората,нито се използват от мазохисти.Те просто звучат по различен(и много често - предпочитан)начин. Цитирай
Evtim Djerekarov Отговорено Март 4, 2007 Отговорено Март 4, 2007 (Редактирано) 1. Наистина разликите не са големи, освен ако не се отпусне струнта, да кажем с цяла квинта, но все пак, дадена струна покачва повече тона, когато е по-отпусната, в сравнение със случаите, когато е по-опъната, при еднакво придвижване на струната. Както вече казах това лесно може да се види, като се отпусне доста някоя струна. Освен това, зависи и от дължината на мензурата - дадена стуна, настроена на даден тон, е по-малко опъната, при китара с по-къса мензура. Освен чисто звуковите ефекти от това(по мек звук, с по-малко хармониции), на такива китари, извивките се правят малко по-лесно. Точно поради този ефект, китарите с по-къса мензура, са и малко по-трудни за правилно настройване, интониране, и "темпероване", при еднаква дебелина на струните, в сравнение с по-дългите китари - просто промяната в тона при натиск(на самите позиции, не при бендове) е по-голяма. Освен това, при по-отпуснати струни, изместването на хармонициите по честота нагоре е по-осезаемо, но това вече е съвсем друга тема... За бендовете играе голяма роля, и остатъка от струна над нъта и в след бриджа, в случаите, когато струната не е "заключена". В общи линии, струната е "обтегната" по цялата си дължина от ключето, до топчето долу, а звучи само тази част от нея, между нъта и бриджа. Но за бендинг фийл-а има значение и колко струна има под напрежение извън тази дължина При струните, освен фактора опън, играе роля и масата на самата струна. Оплетената 3-та струна се бендва много по-трудно от неоплетената. 2. Разбира се, че звучат различно. Просто ставаше дума за бендове. На мен лично, за свирене на хармонии, малко по-дебелите струни ми свучат по-добре(просто при тях ефекта на изфалшивяване от прекомерно, или неволно натискане е доста по-малък). Редактирано Март 4, 2007 от Evtim Djerekarov Цитирай
Tomov Отговорено Март 4, 2007 Отговорено Март 4, 2007 Хм, свиря с 9ки в Е. Свирил съм и с 10ки в Еb. Но не открих някаква значителна разлика при бендовете. (доколкото аз разбирам де) Цитирай
TONY Отговорено Март 4, 2007 Отговорено Март 4, 2007 Хм, свиря с 9ки в Е.Свирил съм и с 10ки в Еb. Но не открих някаква значителна разлика при бендовете. (доколкото аз разбирам де) така се прави 9ки в Е 10ки в Еb не някакви самозванци - дето се имат за супер майстори, да ми се надуват с високите си претенции това важи сьс страшна сила за китари с флойд системи нека Док - като най компетентен - потвьрди или отхвьрли то не, че не може да се настрои с 10 ки в Ми - и с флойд но просто китарата става супер твьрда - и тоя дето го прави, вьпреки претенциите му - не му се врьзвайте! пише го вьв всички англо - китарни литератури а нашите нашите китарни рабирачи казват така - не ги слушай англичаните какво пишат - те не разбират Цитирай
Evtim Djerekarov Отговорено Март 4, 2007 Отговорено Март 4, 2007 (Редактирано) Дори и при Е с 10-ки, едва ли ще е много осезаема разликата, но ще има някаква(все пак осезаема, това, което Тони каза горе). Моята китара е по-късичка, и за това може да свиря с 10-ки в Ми, и да се бендва все едно с 9-ки в ми със страт, например. Но при дълги мнзури, китарата става по-твърдичка, наистина. Пропуснах горе: За еднакво изместване на струната, при по-опъната струна се изисква повече сила. За остатъка от струна, който споменах - колкото повече опъната струна има нагоре от нъта, и надолу от бриджа, толкова по-лесно се правят бендове(стига струната да не е заключена при нъта). А за да не засяда при нъта, се продават ролер нътове. Всички тези неща съм ги чел именно от англоезична литература. Редактирано Март 4, 2007 от Evtim Djerekarov Цитирай
stanbog Отговорено Март 4, 2007 Отговорено Март 4, 2007 не някакви самозванци - дето се имат за супер майстори, да ми се надуват с високите си претенции това за мен ли се отнася? Цитирай
liquid_death Отговорено Март 4, 2007 Отговорено Март 4, 2007 Всичко е индивидуално!Човек първо трябва да си избере тоналност и след това в зависимост от мензурата на китарата му и от вкуса му(в смисъл дали обича да са му по-отпуснати или по-опънати струните) да подбере подходящите струни.Според мен човек трябва да проведе доста опити с различни струни за да знае наистина какво му харесва на него. Цитирай
Hillbilly Отговорено Март 4, 2007 Отговорено Март 4, 2007 Дори и при Е с 10-ки, едва ли ще е много осезаема разликата Бе,доста е осезаема.,за Стратокастер специално 10-ката ми звучи по-различно в Е,тоест-по-гадно и звънкащо,аз съм си в Еб.С твърдоста се свиква,дори и с 11-ки,но всеки си има различна представа за готин звук.. Цитирай
docc Отговорено Март 4, 2007 Отговорено Март 4, 2007 (Редактирано) Може би е нужно,да си припомним,че струните са само един от факторите формиращи звука на китарата и определящо за представянето им е взаимодействието с другите компоненти.Затова няма как,да се формулират задължителни правила относно различни конфигурации.Може да има препоръки,споделяне на опит,статистики...(което всъщност и изключва градиране на ниво,на компетентност) Относно въпросът на Тони: В момента на 4 от китарите с Фл.Р.(все различни марки) имам стр. с размер .010-.046.Три от тях се доставят така оборудвани и сетнати от производителя.Четвъртата беше пристигнала с .009-.042,като в приложение към сертификата се уточнява,че при инсталиране на струни с по-голямо напрежение от това на .010-.046/.048 трябва, да се коригира натегнатостта на тръс-рода,да се провери интонацията и да се има предвид евентуална необходимост от допълнителна пружина/пружини. Става въпрос за строй в Е. Редактирано Март 4, 2007 от docc Цитирай
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.