Jump to content
Българският форум за музиканти

Recommended Posts

Публикувано

Здравейте, пичаги, чета този форум от известно време и ми е помагал по един или друг начин, но се регистрирах, за да (засега) публикувам тази тема. Нямам наблюдения форумът да е пълен с хора, които ще те нахранят за това, че не можеш и прочее, затова започвам.

Не съм музикант по професия, но съм доста музикален, пея по караокета и прочее, а от известно време взех да се занимавам с клавишни инструменти, понеже най ми харесват. Понасвирвам малко и на китара, не много, но на нея и на всякакви клавишни (акордеони, пиана, йоники), след около 10тина минути упражнение над песен, която чувам за първи път, мога да я изсвиря едно към едно, но само с дясната ръка, като съм слухар и нямам абслютно никаква теоретична музикална подготовка. Всъщност, имам. Знам всички акорди за пиано наизуст, правя ги без проблем, само тях, свиря без проблем мелодии с лявата ръка, само. Но когато се опитам да изсвиря нещо и с двете ръце на йониката, забивам и нещото звучи като зациклил плейър. Вярно, ама не е това. Сега, знам, че цялата работа е в практиката, но въпроса ми е, има ли някакъв конкретен начин да се заучи, освен просто чрез много свирене, синхронизацията между двете ръце, ако може някакви съвети по - точно относно лявата ръка при клавишните инструменти и има ли някаква точно определена логика, по която се съставят басите и акордите при свирене на произволна песен, без да имаш нотен лист, по която да "напипа човек" лявата ръка така, че да изсвири песента, или всяка песен за себе си има ноти за дясната и отделно баси и акорди (мога да чета ноти, но не особено бързо, засега)?

На 25 съм и работя често след работно време, така че уроци, пък и с децата, може би биха ми били малко непосилни. Всякакви съвети биха ми били от полза, правя го за удоволствие и от любов към музиката.

Надявам се тази тема да не ви се стори прекалено идиотска. Благодаря :)

Отговорено

Лесен начин да имаш независимост на двете ръце няма, освен практика и свирене :) Намери си някакви школи с технически упражнения, а ако ти е скучно, може да потърсиш разни леки етюди и изобщо класическа музика за начинаещи. Конкретни автори и произведения не мога да ти кажа, то в днешно време сигурно има и модерни школи за тези неща. Едно време се започваше с Байер, Нотна тетрадка за Ана-Магдалена Бах, Дюверноа и някакви такива неща, но не знам дали не са остарели за днешните методологии.

Отговорено

Едно време се започваше с Байер, Нотна тетрадка за Ана-Магдалена Бах, Дюверноа и някакви такива неща, но не знам дали не са остарели за днешните методологии.

 

Всички сме минали през тях и вероятно все още вършат работа, но ако съдя по вижданията на жена ми (която преподава пиано на деца), може би вече са доста поостарели - тя ползва собствена система и персонално подбира за всяко дете спрямо възможностите му различни пиески, които степенува по трудност и по това какво точно цели да усвои на този етап конкретното дете. Най-вече държи нещата. които е избрала да не са скучни за детето, защото днешните деца не приличат по търпение на нас, когато ние сме били на тяхната възраст (поне тия, дето сме израснали по соц-време, където нямаше много мърдане). ;)

 

 

@sasho2412, системата си е едно на ръка, но за съжаление практиката май остава единствения способ човек да научи нещо ново и да го усъвършенства и това е валидно за всяка една област в живота, вкл. и при свиренето на някакъв музикален инструмент. Щом вече имаш предварителната теоретична подготовка за акордите, а за начало дори е достатъчно да усвоиш тоника, субдоминанта и доминанта, започни с леки неща в до мажор и ла минор, след като понапреднеш - добави пак леки неща в тоналности с 1 знак (фа мажор, сол мажор, ре минор, ми минор)...и т.н. и ако все още имаш търпението след време, ще може да се прехвърлиш и на пиеси, които включват и по-сложни функции в лявата ръка.

 

П.П. Това си е мое виждане, обосновано на разсъжденията ми как примерно аз бих се обучил ако бях на твоето място. :))

Отговорено

Много благодаря за бързите отговори. Ясно ми е, че трябва практика, не ми тежи практиката, защото обичам да свиря. Идеята ми беше, както споделихте някои конкретни изпълнители/мелодии, с които да стане по - лесно и тактики за постигането на това. И едно нещо, което не мога да разбера съвсем, ако нямам нотен лист и искам по слух да нагодя лявата ръка спрямо мелодията, има ли определени правила точно кой акорд/тон и прочее да избера като общовалиден принцип? Имам предвид, да речем, свиря нещо в до мажор, знам, че е момента да изсвиря част с лявата ръка, това се случва, когато свиря, да речем ми с дясната, това означава ли, че акордът трябва да бъде ми-мажор? Извинявам се за обърканото обяснение, което се опитвам да дам, но не съм добър с терминологията и го обяснявам, както го разбирам. Благодаря отново. :)

Отговорено
Намери си учител като за начало,лявата ръка свири какво е написал композитора ,държи хармония,може  да свири мелодия,няма строги правила ,акорди с техните обръщения..........

По нагоре колеги са ти отговорили ,аз бих добавил етюди Ханон,свирене на гами до 2 знака за начало, в терци,децими,сексти,акорди и арпежи с обръщениията им и 

 много яко свирене.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.