Topsun Публикувано Януари 25, 2007 Публикувано Януари 25, 2007 http://www.ruskeys.net/ http://www.vermona.de/ Цитирай
makermusic Отговорено Януари 25, 2007 Отговорено Януари 25, 2007 Добре изглеждат... Ретро-аналогови гайди производство на СССР и ГДР... Ама като ги знам само как свирят... Иначе с доста боричкане може и да се измъкнат по един-два свястни пресета като цяло... Жалко е само че като си направиш желаният звук няма как да го запаметиш на повечето от тях... Освен ако не си запишеш на лист всяка стъпка и корекция направени от теб... Хубави сайтове с хубави статийки... Все-пак инструментите са част от музикалната история на България а и на повечето от останалите страни от бившият соц. лагер... Браво за темата!!! Цитирай
drummer_93 Отговорено Януари 25, 2007 Отговорено Януари 25, 2007 Хммммм....от 1година притежавам ето тези клавири и тази дръм-машина!Тате,мерси Голям кеф е да се дрънка с тях Цитирай
Roevers Отговорено Февруари 23, 2007 Отговорено Февруари 23, 2007 Vermona DRM : Използвахме такава в ученическите ми групи; солидно е, няма слаб семпъл Между дрегото - на снимката дизайнът сега ми изглежда трепач, а не си я спомням така преди, може би преди такива бутони и корпуси бяха обичайни във всичко. Тежка работа, а размерът - все едно цял Правец се е побрал там. Какво стана с тоя дизайн? Цитирай
dorchester Отговорено Февруари 23, 2007 Отговорено Февруари 23, 2007 Ужас. Пълно съвпадение с drummer_93. И трите работи събират паяжини у нас, дръм машината - в разфасован вид. Вермонският орган обаче си ми е тръпка. Всъщност руските как свирят? Темата е за тях все пак. Цитирай
yamaha Отговорено Февруари 23, 2007 Отговорено Февруари 23, 2007 Всъщност руските как свирят? Темата е за тях все пак. Навремето имах този - много му се кефех, особено в бас секцията и филтъра на синта. Иначе и органът му не беше съвсем за изхвърляне....ама цялото тежеше колкото сегашното ми ел.пиано с 88 клавиша. А на онзи сайт, на някои модели има демо саунди най-отдолу - можеш да чуеш как звучат. @Roevers, относно DRM-то - казваш "няма слаб семпъл"....как няма бе....всичките му бяха такива....звучеше си като детска играчка. Имах 2 такива и от единия още си пазя куфара му (прибирам си кабелите в него). Саундите издишаха тотално, но що се отнася за програмирането му....работата е друга - там се бяха постарали доста...направо си ме беше яд, че няма по-як саунд с тези възможности за програграмиране... Цитирай
dorchester Отговорено Февруари 23, 2007 Отговорено Февруари 23, 2007 (прибирам си кабелите в него). Yes!!! Също! Използвахме и женските жакове. Цитирай
yamaha Отговорено Февруари 23, 2007 Отговорено Февруари 23, 2007 Yes!!! Също! Използвахме и женските жакове. Хе..хе...това ми напомни, че в оригиналния комплект на DRM имаше кабели жак<->жак....едни такива със сива изолация....още си ги ползвам. Цитирай
Roevers Отговорено Февруари 24, 2007 Отговорено Февруари 24, 2007 @Roevers, относно DRM-то - казваш "няма слаб семпъл"....как няма бе....всичките му бяха такива....звучеше си като детска играчка. Имах 2 такива и от единия още си пазя куфара му (прибирам си кабелите в него). Саундите издишаха тотално, но що се отнася за програмирането му....работата е друга - там се бяха постарали доста...направо си ме беше яд, че няма по-як саунд с тези възможности за програграмиране... Ами в известен смисъл да кажеш "няма слаб с." или "всички с. са слаби" говори едно и също.. Че са смотани, смотани са... но ако са всичките по един начин смотани, в това вече има нещо ? ПРинципно всяка дръм машина базирана на 16 семпъла (или малко повече ) е зле. Не бих ги ползвал в настоящето. И все пак, дали всичко излязло от тях някога, е смотано? Това е риторичен въпрос Хубавото на това да бъзикаш старите нелепи свирки е справедливото чувство за ретроградност срещу модерни клишета. Толкова PR се прави на аналоговите синтове, че всеки си мисли, че ги е чувал, а всъщност ги чуваме само настроени по определен начин. Навсякъде се споменават с едно и също - с дебелите си (или резонантни) басове, меки стрингове и подобни. Но, разбира се, всеки синт има някаква уникалност. Ако я откриеш и я използваш, колкото и да е прост, си с една крачка напред. Споделям мнението, че колкото повече те ограничава нещо, толкова повече тe провокира да извлечеш най-доброто от него. Това важи и за самия инженеринг на свирките: когато не са имали достатъчно херци и мегабайти, са се опитвали да направят звука добър с други хитрини: нещо, което в наши дни определено издиша за сметка на мегабайти и херци. Лично аз получавам замайване от многообразието на vst-ta и семпли в компютъра например, и такова фокусиране ми е винаги полезно. Още повече, че определен звук сега е cool точно защото някои хора са го извадили от контекста му и са го вкарали в гъзарски микс И тъй като на Запад, общо взето, се раждат стиловете, то когато например продават в еBay някой руски синт, го сравняват с Moog. И който го купи, се опитва да докара от него звукче на Moog. А това си е пълно недоглеждане. Цитирай
the_gorer Отговорено Февруари 24, 2007 Отговорено Февруари 24, 2007 Бе а зне съм клавирист, ама Vermona са немски ве, защо ги слагате при руските? Цитирай
Roevers Отговорено Февруари 24, 2007 Отговорено Февруари 24, 2007 Предполагам щото руски в случая означава соц. Цитирай
Icarus Отговорено Февруари 24, 2007 Отговорено Февруари 24, 2007 Бе и аз не съм клавирист, ама поемащият тази длъжност в мойта банда лющи на ето това: Vermona Formation 3 И в моето невежество относно клавирен звук, това тук ми харесва. Има в Авторска музика един налудничав джем, в който това чудо присъства. Цитирай
shemo66 Отговорено Февруари 25, 2007 Отговорено Февруари 25, 2007 За сведения на "спецовете" аналоговите свирки не са базирани на никакви семпли така че да ги измерваш в брой семпли е пълна тъпотия,чисто технически става въпрос за звукогенератори филтри, обвивка и т.н.Стойността на една антика се базира на нейната уникалности неповторимост,а при съвременните технологии загубваме уникалността-имитираме това ,онова но оригинала си е оригинал.Че соц призведенията си бяха буклуци спор не бива да има.Примерно любимите ни китарки кремона или орфей или им слагаха суров материал или не ги изпипваха като гриф,но просто нямахме друг избор.Без майтап, първата "йоника" която ми попадна беше италианска и имаше нещо като пластмасов мех и вентилатор и пластини като хармоника,такива бяха времената.Е имахме "дъртите" щастието да свирим на лампови усилватели колкото щеш и мечтаехме за транзисторни /защото са по леки и не горят/.В заключение,не си мислете че старите свирки са непременно лоши или хубави,всяко нещо с времето си,важното е да се кефиш и купона да върви Цитирай
Roevers Отговорено Февруари 26, 2007 Отговорено Февруари 26, 2007 това за семплите се отнасяше за дръм машината от 87 година, когато рулират ромплерите... whatever Цитирай
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.