Jump to content
Българският форум за музиканти

Perfect Pitch


Recommended Posts

Простете за рязкото отношение по темата, но...

 

Аз напълно отричам "способността" да определиш "перфектната тонова височина". Аргументите ми:

 

Височината на тонът ЛА (взет за основен на камертона) е претърпяла достатъчно изменения през вековете.

 

Значи, ако някой изсвирва СОЛ, и в главата ти е отправната точка на камертона отпреди 300 г., значи ще сбъркаш, ако кажеш СОЛ... (може би ще сбъркаш от порядъка на полувин или четвърт полутон, но тогава за АРАБСКАТА музика и тамошните музиканти това ще си е ФАЛШИВА ПРЕДСТАВА за определения тон!).

 

Накратко, абсолютният слух всъщност си е съвсем относителен!

Айде да не досаждам с идеите на Айнщайн (по-скоро Лоренц и Галилей де)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 116
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

с подходящи упражнения и постоянна практика ти положително можеш да придобиеш абсолютен слух за (според мен) 6-7 месеца

Ако човек си развиваше ей-така слуха за 6-7 месеца...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отговорено (Редактирано)
Простете за рязкото отношение по темата, но...

 

Аз напълно отричам "способността" да определиш "перфектната тонова височина". Аргументите ми:

 

Височината на тонът ЛА (взет за основен на камертона) е претърпяла достатъчно изменения през вековете.

 

Значи, ако някой изсвирва СОЛ, и в главата ти е отправната точка на камертона отпреди 300 г., значи ще сбъркаш, ако кажеш СОЛ... (може би ще сбъркаш от порядъка на полувин или четвърт полутон, но тогава за АРАБСКАТА музика и тамошните музиканти това ще си е ФАЛШИВА ПРЕДСТАВА за определения тон!).

 

Накратко, абсолютният слух всъщност си е съвсем относителен!

Айде да не досаждам с идеите на Айнщайн (по-скоро Лоренц и Галилей де)

значи, говорим за съвременен темпериран строй.

 

а това че отричаш "способността" да определиш "перфектната тонова височина" незнам как да го разбера.

всички мои учители за ми казвали че съм абслолютист (както iBobz спомена за мен).

и смятам че наистина е така.

защото как ще обясниш че примерно ти, пешо, гошо или някой друг който няма "абсолютен слух" като чуе някой тон трябва първо да си представи как звучи ЛА и после да си пресметне всъщност кой тон звучи, докато абсолютистите ( а аз имам много приятели с такъв слух) не се замислят и казват това е СОЛ#! (примерно)

 

голяма част от абсолютистите (включително и аз) като им кажеш изпей ми ЛА няма да ти го изпеят абсолютно точно 440Hz.

 

много пъти този "абсолютен слух" доста пречи, защото примерно трябва да транспонираш нещо.

с моята група свирим 1 тон на долу и понеже като започвахме заедно не беше решено окончателно че сме в този строй аз направо си пренастроих клавира... е, след 5 минути бях абсолютно блокирал!!! и така се случваше много пъти след това. казват ми "абе изсвири до мажор" а аз гледам клавира като че ли за първи път го виждам... :):):D

 

направо се побърквах от това че чувам че свиря едни тонове , а виждам че натискам други клавиши...

същото се случваше и в началото когато имах съпровод в музикалното училище и трябваше да транспонирам на прима виста.

 

това също мисля че е признак че има абсолютен слух!

 

пак казвам абсолютния слух много пъти е доста ограничаващ, но естествено си има и плюсове.

 

 

може би ще сбъркаш от порядъка на полувин или четвърт полутон, но тогава за АРАБСКАТА музика и тамошните музиканти това ще си е ФАЛШИВА ПРЕДСТАВА за определения тон

а, за това имах предвид че може би ще ти пречи абсолютния слух... но не знам никога не съм пробвал да свиря на четвърт тон :D

мен примерно не ме дразни да слушам такава музика...

 

 

както каза една моя приятелка с абсолютен слух:

"един от малкото плюсове на абсолютния слух е че винаги чуваш когато си фалшив, но пък това не те прави повече музикант!"

:)

 

 

П.П.между другото темата стана доста интересна :D

Редактирано от progressive
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, извинявай... грешно съм те разбрал!

 

Всъщност ти "виждаш" тона... сега те разбирам!

Ама е грешно да се нарича абсолютен слух. Щото нека речем утре кажат абе я да заместим тон ЛА с тон СИb, ей така, за да видим как ще се роди нов човек с "новия темпериран строй" и как ще спори със Сарата школа Абсолютисти!

 

Дано ме разбра! Кажеш ли "Съвременен темпериран строй" веднага понятието Абсолютен губи смисъл... Днешното съвремие е утрешното минало, чат?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

сега като си прочетох мнението... бая пъти съм написал "абсолютен слух" :)

 

и само още едно нещо:

на сестра ми, в една от старите ми групи и казваха че е тунер(на майтап), защото когато се настройваха китариста и басиста, я поглеждаха и когато тя се усмихнеше, значи че вече са настроени.

(приликите с реално съществуващи музиканти от този форум не са случайни- бел.авт.) :):):D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да ви копна една мп3-ка на Диана Хадад!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!??!?!?!

 

Искам да я харесате и вие , уважаеми Вокалисти!

Тя е сънародничка на Офра Хаза, но ме кефи на 99%!!!

Жалко че тъпите кабелни оператори СПРЯХА ИЗЛЪЧВАНЕТО НА Ал Джазира!!!

Тя всяка неделя пееше в страхотна, акустична заличка!

Бижу...

 

Та искате ли да ви копна една мп3-ка!??!?!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами да речем, че по време на училищните ни самодейни фестивали преди ехееееее... 7-8 год. (как времето лети лети лети, детски спомен жив, връщаш ни години... миииналиии назад!). Отклоних се... сори!

 

...по време на училищните ни самодейни фестивали в даскало, все мен викаха да настройвам китарите. По клавира естествено! И пак имаше усмивки, но и :) от моя страна!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, извинявай... грешно съм те разбрал!

 

Всъщност ти "виждаш" тона... сега те разбирам!

Ама е грешно да се нарича абсолютен слух. Щото нека речем утре кажат абе я да заместим тон ЛА с тон СИb, ей така, за да видим как ще се роди нов човек с "новия темпериран строй" и как ще спори със Сарата школа Абсолютисти!

 

Дано ме разбра! Кажеш ли "Съвременен темпериран строй" веднага понятието Абсолютен губи смисъл... Днешното съвремие е утрешното минало, чат?

ако утре сменят тона ЛА с тон СИb, първо ще настане пълен хаос-особено сред абсолютистите :):):)

както разказах преди малко как блокирах с групата като сменихме строя в началото, така си представи всички абсолютисти блокирали в началото... :D:D:D

 

но към всичко се привиква, както се научих да транспонирам в училище на примависта и да свиря с групата в друг строй(е, пак блокирам чат-пат..) така и че трябва да се свикне с новия темпериран строй...

 

 

Кажеш ли "Съвременен темпериран строй" веднага понятието Абсолютен губи смисъл... Днешното съвремие е утрешното минало, чат?

а за това мисля че те разбрах, но все пак винаги има някакъв ориентир, който в случая е ЛА 1-ва октава 440Hz.

и в този строй аз съм абсолютист, както и много други наши колеги! факт...

(или fuckT) зависи дали ти е в плюс или в минус тази способност...

 

 

не искам обаче да ме разбирате погрешно- не се фукам с това че имам абсолютен слух и затова на всяка цена трябва да го докажа. доказано е че съществува такъв слух и това е абсолютен факт.

 

както казах той си има и много плюсове и много минуси!

така че не мисля че някой трябва да се притеснява че няма такъв слух. хубаво е да го имаш, но това не те прави по-голям музикант-както цитирах преди малко.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, "абсолютен, с отправна точка на 440Хц съм СЪГЛАСЕН"!

 

Между другото, дали два абсолютно успоредни слуха ще се пресекат някаъде в безкрайността!? :green:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма два абсолютни слуха. Това каква ти е отправната точка не значи че другото е различно. Различни могат да са имената на нещата.Тона си е тон.

 

Освен ако не се докаже че на всеки слуха му е генетично модифициран от извънземните заа да направят екперимент за липсата на комуникация :greenball: Истината е out there...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Flisk, ама една такава тъъънка закачка усещам от думите ти!

 

Плюс това, във всеки един тон си има форманти (виж разработките по Фурие).

Познавам и хора (себе си), които различават дори някои от хармониците или формантите на тоновете!

 

Ако искате го наречете свръх-абсолютен слух. За мен си е просто съзерцание в звука! Да, съзерцание... това няма нищо общо с гледането в една точка!

 

:hello: здравейте, абсолютисти!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ами вече май е време да отворим и тема за свръх-абсолютен слух... :greenball::godbless::rolleyes:

 

абе важното е да имаш слух и сърце за да чуеш и усетиш музиката...

(ех какъв съм романтичен днес... ) :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отговорено (Редактирано)

Според мен, абсолютният слух не е определящ. Бих цитирал джаз-китариста Chris Juergensen, който казва, че ако има абсолютен слух, добре дошло, но че не му е много необходим, не е наложително и не би заменил, например, теоретичните си познания за абсолютен слух. И дава пример с негов познат пианист, който е абсолютист, но пък не е запознат с хармонията и затова не е достатъчно гъвкъв като композитор. Подобно мнение имам.

А като хлътна темата до чуване на обертонове и стана дума за това, да споделя и при мене как седят нещата. Понеже се занимавам с електронна музика и синтез, а и поради интерес, съм разглеждал подробно и на математическо ниво Теория на Фурие, и изобщо сигналите (все пак минах и през електротехникум, който е показател за такива интереси). С тези теоретични познания за фактите и с времето на занимание (колкото и клиширано да звучи), свиква се и при внимателно слушане на даден сигнал (айде, стига толкова технически - ТОН нека кажа), също бих могъл да определя наличните хармоници в него, дали има нехармоници и приблизително с каква девиация, но това става по-скоро на относително ниво, т.е., като отношение между фундамента и съответния хармоник, и благодарение на изградената представа за оцветката, която той придава. Това е, но при мен НЕ Е абсолютен слух. Забелязал съм, че имам чувствително ухо ( и визуално в анфаса ми тип "локатор" си личеше нещо подобно - с едни големи щръкнали уши, особено като по-малък :happy:), но въпреки това аз нямам такъв "слух". Абсолютният слух все пак почива на психическо ниво, т.е. дори информацията от не много чувствително ухо може да се използва по-пълноценно, за да се чува абсолютно.

Редактирано от Stone
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.