Steff Публикувано Февруари 27, 2005 Публикувано Февруари 27, 2005 Тъй като понятието "груув" е нещо, с което много често се спекулира, както и употребява погрешно, а от друга страна-много потребно за всеки един музикант, бих искал да попитам за мнението на колегите-какво точно разбирате под "груув", и възможно ли е според вас, ако го нямате като дарба, да се придобие с много работа или разбиране например?Моето мнение ще споделя по-късно . Цитирай
rudibass Отговорено Март 1, 2005 Отговорено Март 1, 2005 Здрасти брато...слу6ал сам те 3 -4 пати и определено ти има6 groowe .тва е дарбата на всеки музикант да постигне единството със песента която свири.особено при фонки изпълнения и други подобни груува е неотменна 4аст от басиста.4овек може да нау4и ниакакво стакато там и да си скубка да си заглушава ама ниама ли груува не знаекаде и как става тая работа и зву4и грозно.а тва си идва от сър4ицето,.....така да се каже :inlove: Цитирай
Demiurg Отговорено Март 1, 2005 Отговорено Март 1, 2005 Дали "груув-а" е дарба или се учи - ми ако човек няма дарба и чувство за ритъм (щото познавам такива хора) - няма груув. Имаш ли ритъм вътре в себе си, груува се развива - със свирене (опознаване на инструмента) и слушане на музика. Техническата част май е само допълнение, още някой инструмен към изразните средства. Замислете се колко басисти правят ритъм и с паузите (т.е. и със спиранто на тона да подчертават такта), колко вкарват "мъртви" ноти... това са елементарни техники, а всеки като си включи баса и почва да малтретира струните с палеца... Цитирай
Steff Отговорено Март 1, 2005 Автор Отговорено Март 1, 2005 Demiurg, няма иконки, които си стискат ръцете, иначе бих сложил една . Само бих искал да добавя, че според мен груува не се развива, а се опознава, а овладяването на инструмента само помага за интерпретирането му. Цитирай
разбойник Отговорено Март 1, 2005 Отговорено Март 1, 2005 Все пак мисля че донякъде се и учи - с опознаването на изразните средства на определен стил музика учиш и начина по който тя се свири. Поне така се надявам, че иначе че си Умра некАдърен (ударенията на главните букви). Никой до тук не спомена за "Врага в отбора" - барабаниста . Без неговата "помощ" не става, груув-а, пулсацията на парчето или както там ще го наречем е работа (поне) на двамцата с басиста. А за това дали груув-а има почва у нас . .. . абе , надяваме се бъдещето да е по-добро, ама засега май нищо хубаво не може да се каже. Цитирай
Joys Отговорено Март 1, 2005 Отговорено Март 1, 2005 Аз да питам само при бас ли има Groove ? Щото единство с песента би могла да се постигне и с други инструменти или материята е специфична ??!?!? Цитирай
Nikifena Отговорено Март 2, 2005 Отговорено Март 2, 2005 за мен груув значи едно: victor wooten това е а дали ще се научим да свирим такава музика.... еее не се знае Цитирай
Topsun Отговорено Март 2, 2005 Отговорено Март 2, 2005 всеки басист свири с различен груувизключвам метал басистите,щото няма груув там.просто трябва да се свири с много въздух и много фил-това е = на груув (промерно).разбира се ,че има почва у нас. Цитирай
bassman Отговорено Март 2, 2005 Отговорено Март 2, 2005 Има почва но за сега тя е предимно 3+3+2 в 4/4 :green: тоест като сложиш балкански ударения върху иначе европейски разположените 8 осмини в такт4/4 :green: Това на шега Иначе смятам че има някои постановки,които са принципни и трябва да се знаят но ако го няма онова вътрешно чувство,което да бъде "облагородено" от това познание..................... Нещата са свързани както не можеш да се научиш да импровизираш ако просто нямаш инвенция.можеш да се научиш да импровизираш спортд определени правила.Да подчиниш инвенцията си на стила и правилата Цитирай
Steff Отговорено Март 2, 2005 Автор Отговорено Март 2, 2005 (Редактирано) Хм... ама май си говорим за различни неща... като казах груув, имах предвид разклащането на тоновете вътре в такта-било то напред, или назад-тоест-това, което различава човека от Кюбейс-а примерно.Това с колко въздух свириш и дали свириш стакато и дали усещаш песента като цяло-за мен са други неща.А за НикиФена искам да добавя, че груув е имало много, ама мнооооого преди още баща му на Уутън да е бил заченат... Това, че той го популяризира, е отделен въпрос.Ти например знаеш ли колко груув има Джон-Пол Джоунс?А знаеш ли кой е той изобщо?Щото той не е от тия дето свирят много сложно... Редактирано Март 2, 2005 от Steff Цитирай
Baby Thomas Отговорено Март 2, 2005 Отговорено Март 2, 2005 Никифена не знае. Ей ся се връща от гъбозавода Ама като е толкова добър защо не го поканиха Пейдж/Плант през '90-те? Майтап, де. Всички са много по-добри музиканти от нас, ама Виктор трудно ще го стигне някой в тъя сфера. ИМХО... Цитирай
разбойник Отговорено Март 4, 2005 Отговорено Март 4, 2005 Хм, след първите мнения на Стеф и Демиург тая тема я поразводнихме. Под груув обикновено се разбира точно това което казва Стеф - "разклащането" на времето, плюс комуникацията (като ритъм) на музикантите. Класически пример е Джеймс Браун, въпреки че ритъм секцията върти едно и също по няколко минути, т.е. няма значение колко ноти свириш, нито дали си най-бързия басист във вселената. Преди и след всяко "време" има някакъв диапазон в който може да се свири. Много от рок музиката (включително и метъл - това е за Топсън) се свири малко "напред" т.е. преди времето, което би отмерил метронома. Има едни - The Meters, черни фънкари, та тия свирят толкова "разклатено"- ту напред, ту назад, че може да те заболи главата. Защо смятам, че груува се учи. Има някои темпа и пулсации, в които съм доста по-убедителен, отколкото в други. "Усещам" ги по-добре. Това усещане се разширява и (в моментите в които се чувствам достатъчно отпуснат) понякога ме спохожда и за неща, които са ми традиционно по-трудни за свирене. Цитирай
shmith Отговорено Май 29, 2005 Отговорено Май 29, 2005 Хм, след първите мнения на Стеф и Демиург тая тема я поразводнихме. Под груув обикновено се разбира точно това което казва Стеф - "разклащането" на времето, плюс комуникацията (като ритъм) на музикантите. Класически пример е Джеймс Браун, въпреки че ритъм секцията върти едно и също по няколко минути, т.е. няма значение колко ноти свириш, нито дали си най-бързия басист във вселената. Преди и след всяко "време" има някакъв диапазон в който може да се свири. Много от рок музиката (включително и метъл - това е за Топсън) се свири малко "напред" т.е. преди времето, което би отмерил метронома. Има едни - The Meters, черни фънкари, та тия свирят толкова "разклатено"- ту напред, ту назад, че може да те заболи главата. Защо смятам, че груува се учи. Има някои темпа и пулсации, в които съм доста по-убедителен, отколкото в други. "Усещам" ги по-добре. Това усещане се разширява и (в моментите в които се чувствам достатъчно отпуснат) понякога ме спохожда и за неща, които са ми традиционно по-трудни за свирене. Класика откъм груув е "Роко Престиа-Дейвид Гарибалди"!!! Чуйте Tower of power!!! Иначе Патитучи го обяснява в едни много разпространени видео-уроци! Цитирай
yotzzo Отговорено Юни 11, 2005 Отговорено Юни 11, 2005 Значи в момента под "груув" се разбира това ,на което навремето му викаха суинг,офбийт ,и което ако не го усещаш е почти невъзможно да се научи,защото е и почти невъзможно за нотиране?Така ли е или греша? Цитирай
yotzzo Отговорено Юни 11, 2005 Отговорено Юни 11, 2005 Препоръчвам ви"Джаз-история,теория,практика"От Янош Гонда.Има много интересни несхта за пулсацията в джаза и т,н, Цитирай
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.