Jump to content
Българският форум за музиканти

Парче за евровизия


Recommended Posts

абе кой измисли китарата :blink:

Яко Сатисфекшън на РОлин Стоунс навява .

Песента е на много високо ниво,ушевадно е...опредлено на български щеше да трогне повече журито.

Незнам защо си мислиш че фолк мотива е задължителен ?.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 32
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Китарата,както и идеята за парчето е на Ангел.Свирим заедно в Free Style.

Има нещо дърто наистина :D

Малко банално е,но повечето неща звучат на английски,а за фолк мотива си ме кефи просто,не е задължително,но пък дава много интересен нюанс на парчето.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Понеже виждам, че има сериозни намерения(които по принцип са рядкост), реших да изслушам внимателно, и да коментирам парчето. Моля, нещата които съм написал, да не се приемат като обиди, или атака, това са просто неща, които усещам, и идеи, как, според мен би могло да се подобри парчето(ако има време за това). Нямам претенции за особени познания в композирането, за това, не ме хулете;), просто така чувам нещата.

 

 

В началото има народен мотив, в който влиза електрическа китара от нищото, изсвирваща в следващата част тона МИ с вибрато, но след това повтаря тона, когато принципно би могло да има някакво мелодично движение(което според мен, от първо чуване, леко закъснява). На мен лично би ми се искало перкусиите от началото да се прелеят в по-електронно звучащ техен вариант, не в 4/4 прав ритъм с рок барабанен сет, понеже така гореспоменатата уводна част ми изглежда като безцелно лепната отпред, само за да има нещо народно в песента.

В рокаджийското си начало, песента звучи модерно, като песните на Pink, The Pussycat Dolls, Gwen Stephanie, Anastacia и т.н. Но и в това звучене имам лека забележка - по принцип е модерно барабаните да са по-напопмани(или по-скоро по-електронни и изкуствено звучащи(особено касата)), въпреки, че е възможно и в момента така да ми се чува. Певицата започва да пее някаква сравнително приятна мелодия, която малко безцелно "плува" по гамата, така, все едно е импровизирана в момента. Може би е възможно мелодията да се построи във отделни музикални фрази, които да са по-структурирани(което е трудна задача, при наличието на готов текст). След това, от около 1:04 започва нещо, приличащо на припев, което не мога със сигурност да кажа, че е, понеже не забелязвам особена промяна на напрежението между тази част и предходната. Може би е добре поне да се направят някакви по-красиви многогласия (поне тризвучия), и да се хармонизира малко мелодията(може би дори да се смени тоналния център за момент, ако не е прекалено, разбира се). Със сигурност, обаче е добре в "припева" да се създаде напрежение, чрез басовата линия, така, че припева да направи по-силно впечатление, и накрая да се "разреши" в народната част, така, че тя да се яви естествено понижаване на силното напрежение, създадено в "припева", вместо допълнително да понижава не особено голямото тежнение, създавано от началото на песента. По време на припева могат да се включат и допълнителни инструменти, или да се промени звука на барабаните, създавайки малко повече "хаос" с фуса и чинелите, и чуваемо повече реверб, и може би по-напомпан звук на соловото барабанче в този момент.

 

Още нещо - преди припева в 48-мата секунда, мелодията на вокала би могла да се направи на двугласие, и така, да "предразположи" към припева.

 

След народния мотив, напрежението пада още повече, което не знам, дали е добре, при тази обща дължина на парчето. Накрая вече се преминава на фаза импровизиране върху "припева", и се загатва за приключване на парчето.

 

Като цяло, това, което най-много липсва(сппред мен) в парчето, както и в 99.9% от досегашните евроризия опити, да не говоря за нашата "поп" музика .... е музикална фраза. Бетховен е казал "Мелодията е бога на музиката". Хубаво е човек да се замисли върху това негово изказване. Знчм, че хубави мелодии не се раждат всеки сен, но поне човек трябва да се стреми към добра фраза. Тя прави цялата разлика между парче и хит.

Редактирано от Evtim Djerekarov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

^ До голяма степен обобщи разпокъсаното ми мнение по въпроса. Напълно съм съгласен.

 

Освен това, има един много неприятен, поне за моето ухо нисък синтезаторен звук на няколко места, който определено ме дразни и ме кара да се чудя каква е неговата функция.

 

От друга страна, съвсем тарикатско и приятно парче, макар и да не бих казал веднага, че има потенциал за хит. И определено е изпипано откъм звук с изключение на забележките на Евтим. Наистина един "още-по-напомпан-съвременен-поп" звук би му отивал повече.

 

Напълно честен бях. ;)

Редактирано от olygofren
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ех Евтиме,да беше станал продуцент...Идеите са си твои и са добри.Пиши песни и се зарибявай.Имаме еднакво мислене на моменти,но за съжаление парчето е направено вече,изпратено е и няма да се променя.Няма и смисъл,защото ако го направим по твоя начин ще се загуби нашето...Това е варианта според мен и другите...На мен просто ми е интересно дали ви харесва парчето,а не искам да му правите дисекция чак толкова задълбочено.Все пак ви благодаря на всички за мненията!olygofren,ниския синтезаторен звук е доста гаден,защото няма говорител който да изкара тези гадни честоти...Иначе е кратичък и е годин,особено ако се кефиш баса да оре.Не съм съгласен,че не може да стане хит,защото гледам реакциите на хората като се пусне.Никога не са го чували,но се клатят и правят чупки в кръста.Говорим за клуб...Въобще,баса и целия сет барабани нямаше да обадят така ако не бяха минали през симетрикс-а...брутален хардуер ;)Интересно ли ви е дали барабаните са свирени или са писани.Вие кажете?!?!?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като оставим настрана забележките, парчето звучи приятно. По-приятно от миналогодишната БГ песен, напримерB).

А за барабаните не мога да кажа - железцата ми напомнят на писани, но толкова:).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

не знам за мене парчето което може да спечели евровизия е нещо средно между Remember Tomorrow на Диано и Човече на Хиподил. Нищо лично просто виждане.

 

п.п. трябва да се има на предвид че Хиподил е една от групите каде наи ме дразни.

Редактирано от MasterOfDisaster
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здрасти и от мен:)

радвам се че парчето ви харесва (или поне с такова впечатление оставам, въпреки многобройните "професионални" и задълбочени анализи на някои хора, които аз приемам с уважение;))

Бих отговорил на някои от критиките:

след като китарите са измислени с идеята да звучат китарно, а не "електронно" B) , не мисля че "електронна" каса или "електронен" бийт ще се вържат в парчето! А и ако се поставите на наше място и си представите процеса на работа, мисля че парчето звучи възможно най завършено (като се има в предвид основната идея, а тя идва от китарата).

относно вокалите, наша работа е да измислим парчето текста и основна вокална линия, а нейна работа е да си го изпее с филинг, който най много и пасва! и за нас беше малко странно след като тя се раздаде така на парчето, но като свикнахме с идеята и взе че ни хареса:) а и ние все пак изпълняваме поръчка за парче и щом на нея и допада този начин на пеене, ние сме длъжни да се съобразим с нея!

Така наречения "етно" мотив;) аз го слушам като бридж, който обогатява парчето, дава му дълбочина и го прави по красиво! а звученето на кавала и темата на китарите са свързани с българския фолклор! относно интрото, може би звучи малко странно, но мисля че по този начин парчето те грабва още от самото начало! въпреки че е нестандартна смяната между народния мотив и фийдбека на китарата, според мен точно по този начин се показва контраста между нашия фолклор и поп(рок) музиката!

А дали китарата прилича на Стоунс, на мен ми прилича повече на около 10 други известни и не толкова известни китарни рифа! но мисля че при толкова много музикална история и толкова много песни с акордите Ми-Сол-Ла, няма как да е много уникално;) (а и въпреки всичко парчето ТРЯБВА да е комерсиално;)) и все пак всичко е измислено и всички "композираме" по една и съща акордова система! и ако се стремим към нещо нестандартно и ново, за обикновения слушател става "Джазз", а Евровизия май не е един от джазовите конкурси;)

 

айде и аз се разписах по темата;)

пожелавам успех на всички които ще участват в конкурса и особено на Балканджи, които много ми харесват (виждам че тяхното парче се приема доста добре и без дисекционна критика;))

и все пак знаем журито на какви глупости се радва

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

и все пак знаем журито на какви глупости се радва

Ясно, че такива реплики се пишат за самозастраховане, ама не знам какви ще ги говорите, като го изберат B)

 

И все пак, това ще е по-добрият вариант, така че - успех!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Топси, с теб вече си говорихме относно парчето. С някои от казаните неща съм съгласен, напр. из мненията на Евгени, а и по принцип забелязвам, че често тримата имаме сходни виждания. :blink: Също така и с някои от моментите, изразил в поста си Евтим, макар не с всичко поради тяхната субективност; един примерен сценарий със стандартни "формули" при музицирането, с които би било подходено - нещо съвсем незадължително и не единствен вариант за постигане на някои от посочените цели, ако те са желани. Общо, нормално и хубаво е да има контраст и движение (въпрос и до колко се търси, а зависи и от стила), но в случая не мисля, че модулацията е задължителен и необходим ресурс при тази комерсиалност и краткост (под 3 мин.), които се целят, а пък промяната в напрежението може да се осъществява и дължи не само на баса, а и от много други фактори (още някои от тях са например хармоничният ритъм, броят на гласовете и аранжимента им, оркестрацията). В музиката нещата не са просто черно и бяло. Иначе, много се радвам, когато във форума виждам замисляне над музикалните структури и моменти на интерес и поглед към теоретичния свят. Но имайки предвид интереса си към по-некомерсиалната музика, ще вмъкна, че не съм особено за идеята просто да се заучават стандартни популярни подходи и как правят всички, след което да се имитират, а по-свободно и креативно да се подхожда, да се използва въображението и да се трупа личен опит, да се експериментира и да се разбере (и логически, и слухово) как работи музиката, да се вникне в тези неща, което ще катализира добро из- и обработване на собствени подходи и идеи, а не просто имитация. Това е важното. Подобно виждане на творци като напр. Вангелис и Майк Олдфийлд е една от причините да ги уважавам. И съвсем на място ще цитирам Майк: "Разликата между мен и хората, които цитират в музиката си други изпълнители, е, че аз цитирам себе си".

Колкото до "мелодията е богът на музиката", преди време писах този цитат и ми направи впечатление - в една книга с цитати са описани като думи на Чайковски, някой бе казал, че са на Бах, после - Бетовен. Възможно е взаимно да се цитират. Но това няма значение, в този случай е ясно от кого е оригиналът.

Ще добавя, че всичко може да бъде обяснено и всяка музикална структура може да има своя философия, която авторът да изнесе и която при желание да бъде контрирана и критикувана поради несъвпадък с тази на слушателя, различието в представите и/или в впечатленията, индуктирани от музиката, но точно поради тази причина говорим за музика, а не за литература, час по философия или парламентарен контрол, защото това е изразено под формата на звук. Ето например едно нещо, което си мислех за конкретната творба, съвпада с писаното от Хендерсън - преходът от фолклорната интродукция, звучаща ми на първо време откъсната, когато чух парчето вчера, но после реших, че има своите чар и цел, а именно - да повиши контраста, - та е съвсем ясно, че не е случайно направено така от авторите, макар все още да е един от моментите, който не ми се услажда, ала това е без значение. :) Предпочитам в подобни случаи, вместо да пиша веднага какво правят другите, как стандартно би било по-добре, как би ми се харесало или какво бих направил аз, да отделя внимание на тъй или иначе вече написаната творба, да се опитам да видя през очите на другия и да разбера защо той го е направил така - сигурен съм, че има основание. В края на краищата, това е неговият изказ.

 

Пожелавам успех и... да цитирате себе си! ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе защо всеки,дето се пише творец в България гледа да наблъска в песните си някви етно елементи дето са ни в клин ни в ръкав :D - много тъпо звучат и нямат никаква връзка с иначе добрата песен??

 

Все едно да ядеш кисели краставички с мед

Или меда или краставичките - иначе драйв

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

[

защото форклорът ни е в Космоса ако не знаеш и е наистина уникален !Въпросът е да се направи майсторски - да не стои като кръпка...

в това парче не мисля че дразни

друг е въпросът че етно вълната поотмина ,но пък българският фолклор не е изтъркан като арабския - така че би могъл да предизвика интерес

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

все пак музика не се прави ,защото нещо те е праснало от космоса, а за да изразява теб като творец и в краина сметка да се слуша!

Онова дето е в космоса, някой го е направил (явно добре) - останалите нямате нищо общо с това.

Ако ти се спори с мен - не е тук мястото

 

Моето мнение като слушател:

песента е добра, етно мотива е грозна кръпка...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.