Fortissimo Отговорено Януари 10, 2007 Share Отговорено Януари 10, 2007 ам кат за начало може Генелек1036А и едно Аподжее800 Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
LOE Отговорено Януари 10, 2007 Share Отговорено Януари 10, 2007 2+1 мултимедийни колони са изключително неподходящи за звукозапис, проблема им е е че имат само ниски и високи, и никакви среди такива озвучителни тела не са и особено подходящи за слушане на музика, камо ли за правене, добри са за игри и филми Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
steeltanto Отговорено Януари 10, 2007 Share Отговорено Януари 10, 2007 2+1 мултимедийни колони са изключително неподходящи за звукозапис, проблема им е е че имат само ниски и високи, и никакви среди Позволи ми да не се съглася с теб,друже,особено пък за средите Във всяко уважаващо себе си студио обикновено има и чифт точно такива мултимедийни колонки за контрол в/у звука,т.е как би се чувало през тв например като краен резултат.Все пак обикновеният потребител няма у дома си ADAM или NHT Но за да не спамим темата - ако говорим за демо записи в домашни условия може да се мине и с по-малко парички.Ако говорим за истински неща - темата май ще е в друг раздел.Въпросът е какво търсиш в крайна сметка като звук,а затова има значение и задпултовото устройство Поздрави! Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
synchu Отговорено Януари 10, 2007 Share Отговорено Януари 10, 2007 ....Ако говорим за истински неща - темата май ще е в друг раздел.Въпросът е какво търсиш в крайна сметка като звук,а затова има значение и задпултовото устройство Поздрави! За да не става грешка - раздела за обсъждане на хардуер (разбирай цялата периферия, озвучителни тела и т.н.), независимо от неговата цена, качество и количество ( ) е този. А с трици маймуни не се ловят. Съвети от типа какви най-добри колони и карта да си купя така щото хем да са 500 кинта и да е демо ама хем да не е съвсем демо и ако може звука да е Металика '91 (съвсем случаен пример) аз досега адекватни не съм чувал. В този смисъл дадените съвети към оригиналния питащ ги намирам за съвсем адекватни, особено в частта - вземи си възможно най-читави мониторни колони дори и втора ръка да са. И аз съм чувал нелоши неща правени и на слушалки и на компютърни колони, но или времето инвестирано в миксирането им е толкова много, че не съм убеден, че всеки може да го отдели или е правено от хора, седели мин. 10-15 години зад пулта Всичко това разбира се е лично мнение, с което не ангажирам никой, вкл. и Вселената, а и Вселената съм сигурен не се ангажира с мен Аре успех. Просто исках да поясня, че мястото на постовете е адекватно Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
steeltanto Отговорено Януари 10, 2007 Share Отговорено Януари 10, 2007 А с трици маймуни не се ловят. Мдам - така си е Похвално е,когато млад музикант реши да започне отнякъде и да търси мястото си,даже и с оскъден бюджет.От доста време работя с истинските неща,но си спомням с умиление за годините,в които AWE64 Gold бяха връо,даже и Веселин Маринов има албум,записан с криейтив. Така че - успех,момчета,има ли желанието и работата,другото ще се нареди Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
synchu Отговорено Януари 10, 2007 Share Отговорено Януари 10, 2007 ^Абсолютно съм съгласен с това И аз с умиление си спомням Унитра и сходни магнетофони/касетофони/Правец 8/16, етц. с възможности за запис и възпроизвеждане... Грешките, които за себе си установих през годините (в никакъв случай не са общовалидни за всички) е в неправилната "подредба" на листа ми за покупки, липсата на информация, както и неправилното ми отношение към "евтиното излиза скъпо", което преди години излизаше още по-скъпо поради липсата на информация и кофти "втора" ръка пазара. Сега вече е относително доста по-лесно в горната връзка Но за съжаление хубавото и евтиното ги продават на различни места в магазина А желание има ли - всичко останало е въпрос на време успех. Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
yamaha Отговорено Януари 10, 2007 Share Отговорено Януари 10, 2007 (Редактирано) Съветът го дадох в предишния си пост ; в този само ще дам пример: Заклет хайфист съм от малък и вкъщи винаги е имало минимум 10 чифта различни марки и модели тонколони. Като се отделих от нашите да живея самостоятелно си взех "само" 3 чифта (най-хубавите ). Когато понатрупах апаратура за хоум-студио първо миксирах на тези 3 чифта (основно на единия, а на другите сравнявах + сравнявах и на една системка 5 в 1). За резултата мисля, че се досещате - докарвам саунда до ниво, че да звучи максимално 'поносимо' на всичките чифтове (въпреки, че всеки чифт си го оцветяваше по негов си начин...на единия глъхне средата, на другия високите съскат повече и т.н.) и доволен нося резултата да речем в радиото, където има предаване за нас. Прослушвам после записа с интервюто и на музикалните примери - трагедия...не съм го докарал както трябва. Айде миксирай отново и поправяй на сляпо грешките в звука до следващото предаване, слушай като гламав на разни чифтове, сменяй усилватели (че и при тях всеки си е с характер).....и като краен резултат - едно постоянно губене на време без ефект накрая. Всичко това продължи до момента в който в средата на 90-те си взех първия чифт NS-10M studio - трябваше ми само месец проби да ги напасна към подходящия усилвател и още два, за да свикна със звука. От този момент спря "голямото губене на време". Така че, @steeltanto...това за "всяко уважаващо студио, дето имало по един чифт мултимедия", е вярно донякъде - може и да имат, може и да нямат (ако не се себеуважават достатъчно ), но ако нямаш отправната точка (разбирай читави монитори) с която да сравняваш - работата е умряла ако трябва да "сравняваш" само на мултимедия. Да не говорим, че ако дълги години слушаш и вече знаеш насън какво да очакваш от звука на основните ти монитори, спокойно може в повечето ситуации да прескочиш сравненията върху мултимедия, hi-fi и други чифтове. Лично на мен сравнения ми се налагат доста рядко - пускам на други чифтове, когато случа трудна песен или по-различен стил, в който по-рядко работя. В повечето случаи разчитам на мониторите и като крайна сверка след като изпека диска го пускам на една 15 годишна системка Sharp 3 в 1 и обикновено в 99% от случаите звучи така както съм искал. Може би не сравнявам често защото работя и по-лесни неща - основно песни със соло + бек вокали, дуети и най-много съм стигал до групи от по десетина души пеещи на 4 гласа. Монитори си трябват...иначе си рискуваш звука. Би могло на първо време да се поработи на подхоящ чифт hi-fi колони, които оцветяват звука възможно най-малко, но такива между мултимедийните колонки и особено във варианта 2.1 ; 3.1 ; х.1 - досега не съм срещал. П.П. А що се отнася до AWE64Gold - и аз съм имал такава и още си спомням с умиление за нея (изръсих се към $200 тогава). Не само Веско Маринов, но и Краси Гюлмезов работеше по онова време с тази карта и нещата му (както винаги) бяха прекрасни. В случая обаче говорим за най-последния компонент от системата - това, което "преработва" всичкото това дето е влезнало през микрофона и излиза от картата, миксера и т.н. За съжаление някои не дооценяват изключителната му роля в цялостното оформяне на звуковата картина... Редактирано Януари 10, 2007 от yamaha Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
steeltanto Отговорено Януари 10, 2007 Share Отговорено Януари 10, 2007 И през ум не ми минава 2.1 на криейтив/например мод 3500-3600/ да замести истински монитори - НЕ в това е творческата ни дискусия Просто ги дадох като едно евтино решение за получаване на долу-горе представа за любителски аудио контрол.Щото не мога да се сетя за комбинация от профи пасивни монитори+аудио карта за 500 лева,нали това пита момъкът? Ами стъпало... то като влезеш в цена към 1000 лева по-добре вече помисли за друго Нито едно звено от звукозаписния процес не трябва да се подценява според мен,иначе просто няма да има такъв,а само регистрация на събитие.НО - ако ще се прави такава на любителско ниво,всяко усилие си заслужава изгубеното време,щом създаваш нещо свое.И съвсем не смятам,че точно мониторът ще е решаващ на такъв етап. Дето има една приказка - ``кой си го може,и на рейсаджийски микрофон ще се справи``, а ако е силиконова бомба дето я бива само в чупките под кръста... Относно сравнението - базата май наистина е личен избор на всеки.И на мен ми се е случвало да сътворя нещо ``невероятно``,а на другия ден да се чудя кое говедо е смесвало с глухи уши Ще се поровя из темите,че ми е много любопитно какво мислят колегите из форума.В България в момента има много и различна музика,но по какъв критерий се прави,нещо не схващам,освен че има безсмислено надскачане в ред случаи Поздрави! Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
LOE Отговорено Януари 10, 2007 Share Отговорено Януари 10, 2007 дори и студиото да има 2.1 мултимедийна система, трябва да са най големите идиоти да тръгнат да работят на нея в студиата има различни типове и класове озвучителни тела за да може да се чуе как звучи и на тях, това се прави с цел проверка, дори и аз слушам миксовете си на 5.1 система след като ги направя на мониторите ми моя пост беше за звукозапис и обработка на аудио на такава система, не за проверяване на звука има голяма разлика между двете неща и пак повтарям, тези озвучителни тела нямат среди, steeltanto не знам на база на какви наблюдения твърдиш обратното, но да казваш на бялото черно си е доста смело начинание то се чува, а и от диаметъра на говорителите може да се направят много бързи и лесни умозаключения има професионални 2.1 и 5.1 системи които имат линейна честотна характеристика, но мултимедийните, дори тия от висок клас нямат кадърни среди, проверявал съм и знам от опит Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
vhcs Отговорено Януари 10, 2007 Автор Share Отговорено Януари 10, 2007 Здарвейте, steeltanto е напълно прав - трябва ни система за демо записи върху които само ние ще работим. Даже съм го и писъл - да дообработим нещата в детайли преди да влезем в ИСТИНСКО СТУДИО. Също така да пуснем на тоя и на ония да му чуем мнението кво мисли за парчетата и нищо повече. Та положението е следното - USBто на пулта върши страшна работа и карта въобще не ми трябва. Вчера бях в Yamaha/Dynacord и там ми предложиха пасивни монитори на Alesis за сумата от 390 лв - от 45Hz до 18kHz. Имаме стъпало на Behringer и май направо там ще ги вържем. та проблема върви към решение. Поздрави и мерси за мненията, коментарите, съветите, разбира се и сърказма Алекс Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
steeltanto Отговорено Януари 10, 2007 Share Отговорено Януари 10, 2007 (Редактирано) Момци,почваме да спамим темата. Не е за кой на какво смесва,а евтин вариант за начинаещи. Относно средите - айде друг път да разискваме въпроса,може и на по бира Опс,момъкът е решил проблема - поздравления и скоро да влезете в студио!!! И да внимавате с волумето на тоя Behringer,ей Редактирано Януари 10, 2007 от steeltanto Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
vhcs Отговорено Януари 11, 2007 Автор Share Отговорено Януари 11, 2007 Вчера дойде един експерт дето е в бранша от много години и всички сме слушали негови парчета и миксове къде ли не. Та обменихме информация и много неща ми се изясниха. Та все пак ще вземеме и карта и монитори и то добри. Та колкото и да си чешем калвиатурите тука за апаратура - задапаратурното устройство си остава най-важно ... ама пък с допотопна апаратура нищо не става. Та мерси още веднъж за информацията и лек ден от мене. Поздрави Алекс Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
VSTi Отговорено Януари 11, 2007 Share Отговорено Януари 11, 2007 (Редактирано) Здравейте и мерси за отговорите. Пулта дето взех преди около 3-4 седмици има ЮСБ (нещо латиницата се ебава с новият форум) интерфейс и затова си мисля да мина само със звукова карта от по-нисък тип която няма вход за обработка на звук .... пък то ще си покаже какво е положението и дали ще трябва нещо скъпо или не. Да се надявам че ще стане. Относно мониторите - мерси за инфото. Ще се огледам какво има по магазините като звук и цени. ... абе ще се оправим някак си. Ако го закъсам някъде по пътя пак ще пиша Поздрави Алекс Е, щом има юсб, взимаш само монитори и си ОК, но нямаш възможност да правиш мултиканален запис, това е достатъчно за начало... иначе, ако си вземеш делта 10/10 (около 400 лв май) , и твоя миксер има инсърти, си имаш студио... Редактирано Януари 11, 2007 от VSTi Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
docc Отговорено Януари 11, 2007 Share Отговорено Януари 11, 2007 От темата(както,впрочем и от други)изниква един въпрос,който не е основен в случая и отговорът(отговорите)му не биха решили проблема на дискусията.Моментът,обаче е подходящ,за поставянето му.А именно: Защо на продукция(записи)определяни като "Демо"се гледа ,като на нещо непретенцозно,копмпромисно,или направо - калпаво.Все пак,с "Демо" се посочва предназначението на продукта,а не качественото му ниво! Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
LOE Отговорено Януари 11, 2007 Share Отговорено Януари 11, 2007 (Редактирано) абе не се гледа така, гледат хората които не разбират аз каквото и да правя гледам да го изпипам възможно най много демо не е синоним на лошо качество или компромиси, демо си е демо - демонстрация много от извесните групи издават албуми от демо материала, само с ремикс и по добър мастъринг демото трябва да бъде толкова добро колкото условията позволяват е има и друг момент - ако демото е на някоя "прохождаща" група, дето не може да си уцели ръцете, тогава наистина няма нужда от много старание по звука но ако са добри музиканти и запишат добър материал задължително Редактирано Януари 11, 2007 от LOE Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.